Kodek do archiwizacji

Oprogramowanie niewymienione wcześniej
amos
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 13:35

Koledzy (i koleżanki), pomóżcie.
Mam tony materiału nagranego w prores LT lub DnxHD45 (C100 + Blackmagic Video Assist 4k), potrzebuję go zarchiwizować i skompresować ze stratą "niewidoczną dla oczu" lub lekką stratą.
Czy coś byście polecili?

Materiały idą wyłącznie do internetu, szansa sięgnięcia do nich i ponownego wykorzystania jest, choć bardzo niska (wracam do 1 na 10 projektów, lub jeszcze rzadziej).
(wiem, że najlepszy byłby materiał oryginalny z C100, który waży bardzo mało, niestety nie mam źródeł).
alias
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 14:46

ja bym sięgnął po h.265
ale przygotowałbym się na bardzo długi czas kompresji z jak najwyższą jakością
QUBE
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 16:04

Mając prores/DNxHD możesz iść śmiało w archiwizację w h264 (hevc) kolor 4:2:2 i 10bit - użyj ffmpeg'a (win/linux) z akceleracją nvidia/amd/intel. U mnie na GTX960 pod w7 na leciwym Q6600 kompresja do (ffmpeg h265_nvenc) h264 fhd idzie około 50fps - więc długo nie trzeba czekać. H265 przy 25 Mbps jest już ok, większy br wiadomo da lepsze rezultaty.
Kolego Alias ffmpeg z nvenc idzie szybko :)
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 16:07

QUBE pisze:Źródło posta Kolego Alias ffmpeg z nvenc idzie szybko

nie wiem jaką kartę ma amos, nie każdą ffmpeg supportuje
QUBE
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 16:10

Teraz wszystko, ffmpeg obsługuje z akceleracją AMD/nVidia/intel na pewno pod win, pod macOS karty z obsługą api metal poprzez videotoolbox, a na linux'e nie wypowiem się teraz, ale zabiorę się za jakiś czas... za linux'a z ffmpeg'iem
QB
Ostatnio zmieniony 16.11.2018, 16:58 przez QUBE, łącznie zmieniany 1 raz.
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 16:14

QUBE pisze:Źródło posta Teraz wszystko, ffmpeg obsługuje z akceleracją AMD/nVidia/intel
QB


nie chodzi o producenta, tylko o model chipsetu
QUBE
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 16:22

alias pisze:nie chodzi o producenta, tylko o model chipsetu

Teraz nie rozumiem... o jaki chipset Tobie chodzi?
Tutaj o ffmpeg: https://trac.ffmpeg.org/wiki/HWAccelIntro
Tutaj masz coś o nvenc nVidii: https://developer.nvidia.com/video-encode-decode-gpu-support-matrix
Intel QSV w h265 hula od skylake, QSV w h264 od 2th generacji czyli zasadniczo każdy procek intel'a z integrą.
Na AMD h265 od CGN 3
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 19:43

np. wymuszenie akceleracji sprzętowej nic nie daje jak masz gtx650, ale już z gtx950 działa prawidłowo
QUBE
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 20:25

Na gtx650 bezproblemowo idzie nvenc, fakt jest to kepler i masz tylko sprzętowo h264, nawet gt710 za 150 zł działa z nvenc (około 40-50 fps przy h264 FHD) więc... fakt h265 dopiero od maxwell'a 2nd Gen. Nvenc zasadniczo był przeznaczony do kart opartych na keplerze i nowszych... Czym nowszy model tym szersze możliwości...
Mam dostęp tylko do nVidii i tutaj mogę się wypowiedzieć.
QB
@amos możesz zamiast h265 spakować h264 zwiększ bitrate do poziomu 50 Mbps, ffmpeg'a możesz ustawić tak, że dostaniesz archiwum w kolorze 4:2:2 (tak jak prores/dnxhd) ale tylko w 8 bitach.
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
Degenerado

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 20:59

czy czas, prąd, sprzęt z kosztami nie przekroczy dysku dużego, zeby to zgrać jak jest ?
QUBE
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 21:08

Powitać, powitać kolego Degenerado - jak zwykle trafne spostrzeżenie - fakt nikt nie napisał ile tego ma być :)
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 22:58

Degenerado pisze:Źródło posta czy czas, prąd, sprzęt z kosztami nie przekroczy dysku dużego, zeby to zgrać jak jest ?

no nie wiem, jak będzie to 10-20 razy mniejsza objętość

Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
QUBE pisze:Źródło posta fakt nikt nie napisał ile tego ma być

przecież napisał atmos że tony :D
Degenerado

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 23:11

alias pisze:Źródło posta no nie wiem, jak będzie to 10-20 razy mniejsza objętość

no ja też nie wiem, żeby sensownie się wypowiedzieć to przydałaby się próbka 10min filmu i wtedy można sprawdzić co i na jakim sprzęcie i ile się liczy, z tego co widzę nvenc ma opcję h265 bez straty jakości ale to nie jest jedyny parametr, trzeba wypośrodkować, zysk na miejscu hdd, strata na czasie renderingu, robota, strata lub nie jakości
alias
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 23:25

jak sobie z 450 Mbps DnxHD zrobi 35-45 Mbps h.265 to tak mniej więcej wyjdzie
a druga kwestia, to to, że można mieć 35 Mbps w h.265 o lepszej lub o gorszej jakości w zależności od ustawionych innych parametrów w procesie kompresji
czego pokłosiem będzie dłuższy lub krótszy czas kodowania
niestety, dla najlepszej jakości czas kodowania rośnie niemiłosiernie :cry:
Degenerado

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 23:38

i ze względu na taką ilość zmiennych najlepsza byłaby próbka do testów, inaczej się trzeba zabrać za bitwę murzynów w ciemnym tunelu a inaczej za ingame movie 4k z diablo 3(przykładowo), to tego zestawienie enkoderów, konfiguracji sprzętowych i można walnąć artykuł na 10 stron...
alias
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

16.11.2018, 23:41

można przysiąść do HandBrake i zrobić to sprawnie bez nadmiernego stresu i artykuł na 10 stron ;)
amos
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

17.11.2018, 12:19

Dzięki za wysyp odpowiedzi! W międzyczasie sprawdziłem kilka presetów w ostatnim HandBreak'u. W h264 uzyskam optimum jakość / szybkość kodowania (60-80 FPS). Spróbuję h625, jakość względem objętości będzie lepsza, ale zobaczę, czy ma to sens u mnie z czasem kodowania.
Bardzo dobre rezultaty daje plugin WebM do Premiere, ale czas kodowania... klękajcie narody :)

Na razie nie mam nic stacjonarnego (może w przyszłym roku ponownie coś złożę), siedzę na mobilnym 650M i i73612QM. W połączeniu z RAID SSD można swobodnie pracować na krótkich formach (zwłaszcza w DNX HD lub PRORES LT), ale do rekompresji to nie jest superkomputer ;) Dzięki!
alias
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

17.11.2018, 12:33

amos pisze:Źródło posta siedzę na mobilnym 650M i i73612QM

ja mam też jakiegoś starego laptopa lenovo, który nie służy mi do niczego innego jak tylko do kompresji surówek
mam go podpiętego do sieci po kablu
on może sobie powolutku z najwyższą jakością kompresować 24h na dobę 365 dni w roku, bo prądu bierze bardzo mało i się nie grzeje
stoi nawet w innym pomieszczeniu, tam gdzie mam NAS'a, router z serwerem samby
klapa zamknięta, a ja się łącze przez zdalny pulpit ;)
amos
Awatar użytkownika

Kodek do archiwizacji

17.11.2018, 12:36

I pobór mocy 120W w stresie :)

Wróć do „Inne”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal