Taka okazja może się nie powtórzyć! Szykuje się spotkanie FilmUserów! Już niebawem! Wypowiedz się, weź udział w ankiecie i przybądź na spotkanie!
:arrow: INFO

jak wyeksportować 50i do 25p

Najrad
Awatar użytkownika

jak wyeksportować 50i do 25p

31.01.2018, 12:57

Jaki jest optymalny workflow przy takim eksporcie do h264 ? Materiały źródłowe to 50i z C100 + 50i z Panasa 130+ 50i z lumixa GH2, projekt ustawiony na 50i. Chciałbym "wypchnąć" timeline od razu do h264 25p.
Testowo wyeksportowałem fragment do proresa i tenże fragment zaimportowałem do nowego projektu 25p. Zaznaczyłem klip i w inspektorze "zaptaszkowałem" pole progressive. Tak wyeksportowany klip ma jednak czasami widoczne ząbki - jakby przeplot nie do końca się usunął. Jak to zrobić dobrze ?
MarcinM
Awatar użytkownika

jak wyeksportować 50i do 25p

31.01.2018, 17:21

ale jeżeli chcesz wypychać do 25p, to dlaczego ustawiasz projekt na 50i? według mnie ustawiasz 25p, wgrywasz materiał 50i i po prostu robisz interpret footage, conform to : No Fields (Progressive Scan)
Najrad
Awatar użytkownika

jak wyeksportować 50i do 25p

31.01.2018, 18:08

To wynika ze specyfikacji tego konkretnego zlecenia. Docelowo spektakl miał być na DVD, więc kamery kręciły 50i. Taki materiał trafił do mnie i został zmontowany, wyeksportowany, przekodowany, zmasteringowany i finalnie wypalony na krążku. W tak zwanym międzyczasie zleceniodawca odkrył istnienie czegoś lepszego niż mpeg2 i grzecznie zapytał o możliwość ( za dopłatą - co mnie nastawiło do niego przyjaźnie) uzyskania pliku HD. Plik już zrobiłem - klasycznie, timeline do proresa, a prores do ffmpeg i po nieco ponad godzinie mp4 jest gotowy. Nie zawracał bym głowy, ale odkryłem, że to co ffmpeg robi w ponad godzinę, FCPX potrafi wykonać w 12 minut. Ale znalazłem już chyba rozwiązanie, samodzielnie eksportując fragmenty projektu. W zakładce Field Dominance Override ustawiałem Progressive, a po zmianie na UpperField i zaznaczeniu opcji Deinterlace ząbki/przeplot w materiale końcowym zniknął.
Degenerado

jak wyeksportować 50i do 25p

31.01.2018, 18:15

"Docelowo spektakl miał być na DVD, więc kamery kręciły 50i." - mając 50p łatwiej wszystko w dół osiągnąć bez zbytnich komplikacji, poza tym można zrobić dvd progressive
Najrad
Awatar użytkownika

jak wyeksportować 50i do 25p

31.01.2018, 18:22

Cześć Deg, niestety kamery mają jedynie 50i lub 25p, a o progresywnym DVD słyszałem, ale nie robiłem nigdy. Kończymy sezon 2017, więc napięcie spore i chyba nie najlepszy czas na eksperymenty, choć mój pierwszy post temu przeczy :D :D :D Wszystko po to by zaoszczędzić trochę czasu.
Degenerado

jak wyeksportować 50i do 25p

31.01.2018, 22:05

a czym robisz dvd ? w encore na pc znajomi wrzucają materiał 25p i robią dvd bez przeliczania, który jest widziany jako standardowy dvd interlaced a działa normalnie

chyba jedynie może problem na spowolnieniach wystąpić o ile się nie przeliczy preview i wyrenderuje z jego użyciem
Najrad
Awatar użytkownika

jak wyeksportować 50i do 25p

31.01.2018, 22:31

DVD Studio Pro4
Degenerado

jak wyeksportować 50i do 25p

31.01.2018, 22:40

a to nie wiem, nie używałem

Wróć do „Final Cut”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrCanon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin Mavic Phantom ProBlack FridayZhiyun Crane4kGoProSony FS7Blackmagic Cinema URSA 4.6KGradingPanasonic GH5Sony A6300 A6500 A7S2 RX100m5Gimbal