zestaw a6500

Dział dla początkujących
ronujeartestuje

zestaw a6500

27.03.2018, 14:48

(nie wiem czy to nie temat na dział dla początkujących - w razie czego proszę o przeniesienie)

Cześć!

Zamierzam kupić sobie zestaw (często grane w 4K). Myślałem o dwóch bezlusterkowcach i szczególnie interesuje mnie model Sony A6500 + obiektyw Sony 18-105mm

Jako druga kamera myślałem o Sony A6300 z podobnym szkłem.

natomiast co do dalszego zestawu akcesoriów i dodatków - proszę o fachową poradę


1. potrzebuję drugiego obiektywu do nagrań w ciemniejszych pomieszczeniach lub w plenerze gdy słońca jest mało lub w ogóle i czy Sony 35 mm f/1.8 OSS będzie odpowiednim obiektywem? Znacie coś lepszego?

2. jaki mikrofon do aparatu polecacie? Przeznaczenie mikrofonu:

mam zamiar nagrywać wywiady/rozmowy w plenerze, koncerty, wesela, targi i zależy mi na osiągnięciu poziomu -12db w postprodukcji.

Mikrofon na kamerze będzie często "backupem" bo głos do wywiadów będzie grany z mikroportów a z koncertów druga kamera podepnie się bezpośrednio do konsoli u operatorów dźwięku na koncercie - tym nie mniej - potrzebuje coś do ww. zadań na kamerę.

3. inwestować w małego LED-a? co polecacie w kwestii doświetlania planu?

4. stabilizator do całego kompletu (body+ww. obiektyw+mikrofon+ ew mały LED) - czy Zhiyun Crane v2017 to udźwignie?

a może inwestować w dwuręczny stabilizator?

5. jakie pozostałe niezbędne akcesoria?


przepraszam, że tak sporo pytań :)

dzięki za porady w stworzeniu takiego ciekawego zestawu
Admin
Awatar użytkownika

zestaw a6500

27.03.2018, 22:07

Witamy na forum! :)
Obawiam się, że sporo tych pytań znalazło już odpowiedzi. Przejrzyj tematy, z pewnością znajdziesz sporo ciekawych wątków.
Generalnie jednak wszystko i tak sprowadza się w dużej mierze do własnych przyzwyczajeń i przekonań.. z drugiej strony to jest fajne, że każdy znajdzie coś dla siebie a różnymi narzędziami da się osiągnąć podobny efekt.
Najlepiej jest, gdy masz możliwość sprawdzenia danego zestawu. Targi foto-video niebawem, z pewnością będzie wysyp stabilizatorów wszelkiej maści i będzie można z nimi pobiegać i sprawdzić.
Admin też człowiek (z kamerą:)
kulfi82
Awatar użytkownika

zestaw a6500

28.03.2018, 08:12

Temat taki trochę z kategorii "nie chce mi się czytać dajcie odpowiedź ;) " no ale to przedszkole to można coś tam naprowadzić.

Zacznijmy od tego, że powinieneś na starcie podać jakim budżetem dysponujesz, bo przy tak luźno zadanym pytaniu spektrum propozycji jest tak szerokie, że można się pogubić. Na temat korpusów A6300/A6500 jako main cam już kilka dni temu swoje zdanie przedstawiłem. Na start lub sprawdzenie sezonu jak najbardziej ok. ale na dłuższą zabawę to średnie rozwiązanie - i mówię to jako Sony fanboy i użytkownik A6300. Dlaczego? tutaj odsyłam do poszperania po forum. U mnie zmiana systemu nie wchodzi kompletnie w grę, ale stojąc dziś w punkcie zero mocno bym rozmyślał o GH. mimo wszystkich moich uprzedzeń to są mocno przemyślane konstrukcje. Nie mówiąc już o GH5s, który zlikwidował koronny argument opozycji czyli słabe lowlight.

Jeżeli już jednak trzymasz się swojego i Sony to jedna słuszna firma pomyśl czy warto dopłacać do A6500? Obrazkowo są takie same dopłacasz za przeprojektowane menu, mało skuteczną stabilizację i dotykowy ekran w którym i tak nic nie będziesz widział i przy pierwszym spotkaniu zaczniesz odkładać kasę na podgląd.

- 18-105 to fajne ostre szkiełko, ale ciemne. O kręceniu ciemnych wesel raczej zapomnij bo nawet jadąc w 4K A6300 nie da się czystego obrazka przy ISO 6400-10.000 a do takich wartości będziesz pewnie kręcił przy tej przysłonie.
- 35 to rewelacyjne szkło (sam posiadam) tanie, jasne, ostre, lekkie. Tylko pytanie co masz zamiar tym kręcić, bo na APS-C to będzie ekwiwalent 50mm czyli zaczyna się portretowo. Dobrym uzupełnieniem byłaby tu nowa sigma 16mm /1.4
- co chcesz doświetlić bo to zbyt ogólnie postawione pytanie - mi się fajnie sprawdza YN-600 Air. To kawał placka, ale ma regulacje temperatury/mocy zasilanie zewnętrzne i na ciemnej sali uratuje Ci dupę :D
- każdy crane udźwignie Ci A6300 - w porównaniu do innych konstrukcji to waga kogucia. Dwuręczny gimbal? Ale jaki konkretnie Ronin 2? :D Do Zdzicha dokupisz spokojnie rączki do podwójnego chwytu.

jakie pozostałe niezbędne akcesoria? ... statyw, głowice, monopod, slider, rejestrator, kary pamięci, kable, szybkozłączki, baterie. Za dużo tego jest.. musisz zapytać konkretniej.
"Ojciec Zdzicha"
ronujeartestuje

zestaw a6500

28.03.2018, 10:29

kulfi82 pisze:Źródło posta GH5s


dzięki za poświęcony czas na odpowiedź - to po pierwsze

po drugie, konkretyzując moje potrzeby:
w kwestii obiektywów - 18-105 to docelowo moje bazowe szkło na pracę w plenerze (dzień) i do oświetlonych pomieszczeń
natomiast drugie szkło potrzebowałbym do zakładania na plenery kiedy jest ciemno (wieczorem/noc) z głównym zamiarem kręcenia relacji z koncertów plenerowych. Dlatego też zaproponowałem 35mm, bo jak rozumiem pozwoli dać ostrzejszy, jasny obraz?

i tutaj też kwestia dodatkowego światła. Co - oprócz "jasnego" szkła - wybrać do body, żeby takie wieczorne koncerty w plenerze miały odpowiedni obraz? Wiem, że zazwyczaj scena jest doświetlona dość dobrze, ale gorzej już z widownią albo budynkami poza sceną.

No i z tym wszystkim łączy się kolejna rzecz - dźwięk na tych koncertach. Będę grał na dwie kamery - jedna z ogólnym planem przy konsoli dźwięku będzie podpięta do rejestratora, natomiast z drugą będę biegał i jako back-up chciałbym złapać możliwie najlepszy dźwięk. Co polecasz?
kulfi82
Awatar użytkownika

zestaw a6500

28.03.2018, 10:57

18-105 do jasnego pleneru spoko, trzeba się liczyć z jego wadami optycznymi, ale w tej klasie cenowej nic innego nie znajdziesz. Co to 35mm to będzie jaśniej bo masz przecież światło 1.8, ale nie wiem czy na takiej dziurze nagrasz dobrze koncert. Nie wiem jaki to koncert, z jakich odległości będziesz nagrywał, czy chcesz łapać bardziej portretowo i detal czy całą scenę. Musisz nam to jakoś zobrazować bo dalej nie wiemy czy Ty mówisz o koncercie gitarowym w duecie czy o chórze na 120 osób.

Bez zapoznania się z warunkami nic więcej Ci nie będziemy w stanie pomóc. Pokaż chociaż na YT przykładowy koncert/efekt jaki chciałbyś osiągnąć to powiemy Ci czy jest to w Twoim zasięgu.

Co do dźwięku są tu znacznie bardziej doświadczeni użytkownicy i mam nadzieje, że coś Ci powiedzą. Zastanawia mnie co Ty chcesz podpiąć do rejestratora? A6300? Zły pomysł...
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

zestaw a6500

28.03.2018, 12:24

Jakikolwiek koncert z nieco większą sceną i to będzie za mało. Do koncertów używam przynajmniej jednego 70-300 :) Ale on też nie jest jasny.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
ronujeartestuje

zestaw a6500

28.03.2018, 13:52

kulfi82 pisze:Źródło posta
Bez zapoznania się z warunkami nic więcej Ci nie będziemy w stanie pomóc. Pokaż chociaż na YT przykładowy koncert/efekt jaki chciałbyś osiągnąć to powiemy Ci czy jest to w Twoim zasięgu.
.


przykładowa relacja na jakiej mi zależy to coś dokładnie w stylu - https://www.youtube.com/watch?v=i99mwiwYpr4
Jest tu cały przekrój imprezy od dnia do wieczora (od 1:30 robi się ciemno na dworze) i wg. mnie jakość nagrania jest bardzo fajna.

koncerty i imprezy jakie chciałbym realizować to też raczej tego typu wydarzenia jak w ww. filmiku. Mam nadzieję, że to rozwiąże wątpliwości


a czemu podpięcie Soniacza do rejestratora to zły pomysł? Wiem, że nie jesteś ekspertem, ale jak Ty byś to widział w kwestii nagrania dźwięku z ww. wydarzeń?
yotka
Awatar użytkownika

zestaw a6500

28.03.2018, 16:04

ronujeartestuje pisze:Źródło posta a czemu podpięcie Soniacza do rejestratora to zły pomysł? Wiem, że nie jesteś ekspertem, ale jak Ty byś to widział w kwestii nagrania dźwięku z ww. wydarzeń?

Bo rejestrator jak sama nazwa mówi ma rejestrować i podpinanie do niego jakiegokolwiek aparatu fotograficznego nie ma sensu. Rejestrator jest urządzeniem w pełni samodzielnym, dlatego dużo lepszym rozwiązaniem będzie rejestrator wpiąć w konsolę a na statycznym aparacie założyć mikrofon, który zbierze jakiś ambient/backup. Zsynchronizujesz sobie później w poście.
kulfi82
Awatar użytkownika

zestaw a6500

28.03.2018, 21:17

ronujeartestuje pisze:Jest tu cały przekrój imprezy od dnia do wieczora (od 1:30 robi się ciemno na dworze) i wg. mnie jakość nagrania jest bardzo fajna.
koncerty i imprezy jakie chciałbym realizować to też raczej tego typu wydarzenia jak w ww. filmiku. Mam nadzieję, że to rozwiąże wątpliwości
a czemu podpięcie Soniacza do rejestratora to zły pomysł? Wiem, że nie jesteś ekspertem, ale jak Ty byś to widział w kwestii nagrania dźwięku z ww. wydarzeń?


Ten materiał kręcony był Blackmagic Ursa Mini 4.6k.. muszę Cię trochę ostudzić :( zapomnij, że jakikolwiek aparat w kwotach o których rozmawiamy da Ci podobny obrazek i slomo w takich warunkach. Co prawda A6300/A6500 ma 100 klatek, ale i tak słabe FHD zostanie zjedzone przez szumy. Dodatkowo tam jest sporo dynamicznych ruchów a przy rolling shuter tych korpusów będziesz miał jedną wielką galaretę w 4K. Tutaj musiałbyś celować albo w coś co nagrać Ci akceptowalne FHD w 50p albo podnieść poprzeczkę cenową do GH5s i grać 4K60p które jest na serio zajebiste, jako drugi korpus np G7 na statywie.

Co do dźwięku.. A6300 ma jedynie wejście TRS 3.5mm nawet jakbyś podłączył do do miksera to nie będziesz miał odsłuchu i grac będziesz na czuja wpatrując się czy skala nie dobija do czerwieni ;) Zdecydowanie lepiej zainwestować w rejestrator i w montażu łączyć dźwięk.
"Ojciec Zdzicha"
ronujeartestuje

zestaw a6500

29.03.2018, 11:46

kulfi82 pisze:Ten materiał kręcony był Blackmagic Ursa Mini 4.6k.. muszę Cię trochę ostudzić :( zapomnij, że jakikolwiek aparat w kwotach o których rozmawiamy da Ci podobny obrazek i slomo w takich warunkach. Co prawda A6300/A6500 ma 100 klatek, ale i tak słabe FHD zostanie zjedzone przez szumy. Dodatkowo tam jest sporo dynamicznych ruchów a przy rolling shuter tych korpusów będziesz miał jedną wielką galaretę w 4K. Tutaj musiałbyś celować albo w coś co nagrać Ci akceptowalne FHD w 50p albo podnieść poprzeczkę cenową do GH5s i grać 4K60p które jest na serio zajebiste, jako drugi korpus np G7 na statywie.
.


A jak nie mam zamiaru grać w 4K tylko FHD i własnie 50p to nadal będzie galareta ruchu czy już nieco mniejsza?

no i kwestia budżetu - jeśli jednak decyduje się "tylko" na a6500/a6300 to jak zmaksymalizować efekt najlepszej ostrości i jasności po "ciemku" w plenerze?
no i co z tym doświetlaniem LED podpiętym na body?


Jak się nie ma co się lubi - to się nie lubi co się ma, ale trzeba z tym żyć :)
kulfi82
Awatar użytkownika

zestaw a6500

29.03.2018, 12:01

ronujeartestuje pisze:Źródło posta A jak nie mam zamiaru grać w 4K tylko FHD i własnie 50p to nadal będzie galareta ruchu czy już nieco mniejsza?

no i kwestia budżetu - jeśli jednak decyduje się "tylko" na a6500/a6300 to jak zmaksymalizować efekt najlepszej ostrości i jasności po "ciemku" w plenerze?
no i co z tym doświetlaniem LED podpiętym na body?


Jak się nie ma co się lubi - to się nie lubi co się ma, ale trzeba z tym żyć


Rolling shutter będzie widocznie mniejszy, ale jakoś obrazu o wiele gorsza. FHD w A6X jest mydlane, szumi i ogólnie można na nie tylko narzekać :) Co do taniego leda to ja osobiście tego nie preferuje i nie podoba mi się takie doświetlenie. Będziesz ludzi wypalał

https://www.youtube.com/watch?v=fg4s9Vt0xmU
"Ojciec Zdzicha"
ronujeartestuje

zestaw a6500

6.04.2018, 11:07

kulfi82 pisze:
Rolling shutter będzie widocznie mniejszy, ale jakoś obrazu o wiele gorsza. FHD w A6X jest mydlane, szumi i ogólnie można na nie tylko narzekać :) Co do taniego leda to ja osobiście tego nie preferuje i nie podoba mi się takie doświetlenie. Będziesz ludzi wypalał


Abstrachując od tematu z dźwiękiem obok:

Moje parametry video, które będę musiał osiagnąć w postprodukcji:

Mpeg 2 TS
1920x1080
25 fps Interlaced
16x9
Color space 422
Btrate 50 Mbit

Więc zastanawiam się, że w sumie to nie potrzebuję grać tak bardzo w 4K, a czytając różne opinie o A6500 okazuje się, że faktycznie i widoczny rolling shutter przy FHD i mydlane FHD same w sobie, a jak 4K to grzeje się jak cholera.

Więc znając swoje potrzeby (i ww. parametry) może lepiej znaleźć coś co gra bardzo dobre FHD w przeciwieństwie do A6500? Polecasz coś w podobnej półce cenowej?
kulfi82
Awatar użytkownika

zestaw a6500

6.04.2018, 11:20

Pewnie zaraz tu mi się dostanie, ale IMO A7S ma na serio wzorowe FHD i cenowo stoi obecnie bardzo dobrze. Dodatkowo świetnie sobie radzi w lowlight i ma bardzo fajny mic. Na minus bateria czyli max +/-40 min grania, AF w systemowych względnie tanich szkłach.. jest bo jest no i max 50p w 1920x1080.
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

zestaw a6500

6.04.2018, 13:48

tu się aż prosi o używanie kamer, dokładnie tak jak robią to wszystkie telewizje
kulfi82
Awatar użytkownika

zestaw a6500

6.04.2018, 14:02

alias pisze:Źródło posta tu się aż prosi o używanie kamer, dokładnie tak jak robią to wszystkie telewizje

ale kolega w pierwszym poście pyta...

Zhiyun Crane v2017 to udźwignie?
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

zestaw a6500

6.04.2018, 14:06

o przepraszam, racja, nawet nie zauważyłem że to inny wątek, bo mi się wyświetliło to:

ronujeartestuje pisze:Źródło posta Abstrachując od tematu z dźwiękiem obok:

Moje parametry video, które będę musiał osiagnąć w postprodukcji:

Mpeg 2 TS
1920x1080
25 fps Interlaced
16x9
Color space 422
Btrate 50 Mbit
MarcinM
Awatar użytkownika

zestaw a6500

6.04.2018, 14:14

A czy Sony A6500 nie nagrywa w 4:2:0? Bo chyba tak, a to oznacza, że nie spełnisz wymogów.
ronujeartestuje

zestaw a6500

9.04.2018, 16:21

MarcinM pisze:Źródło posta A czy Sony A6500 nie nagrywa w 4:2:0? Bo chyba tak, a to oznacza, że nie spełnisz wymogów.


Sprawdziłem i faktycznie Sony nagrywa 4:2:2 tylko na zewnątrz. Nie da się jednak tego "obejść" w postprodukcji później? Ktoś z praktykujących A6500 może coś więcej na ten temat?

Jak nie to zostaje mi GH5 w podobnej cenie, bo Lumixy grają 4:2:2.

alias pisze:Źródło posta tu się aż prosi o używanie kamer, dokładnie tak jak robią to wszystkie telewizje

Kamery wiążą się z większym kosztem, którego póki co nie mam jak ponieść.

Jesli nie kamera to który bezlusterkowiec według Ciebie najbardziej da radę złapać te parametry?
alias
Awatar użytkownika

zestaw a6500

9.04.2018, 16:40

ronujeartestuje pisze:Źródło posta Sprawdziłem i faktycznie Sony nagrywa 4:2:2 tylko na zewnątrz. Nie da się jednak tego "obejść" w postprodukcji później?

da, ale da się to też łatwo później wykryć
a wtedy to już różnie może być
od opierdol po wykluczenie z rynku

ronujeartestuje pisze:Źródło posta Kamery wiążą się z większym kosztem, którego póki co nie mam jak ponieść.

używane są w obecnych czasach w dobrych cenach, ale nie wiem czy używki wchodzą w grę

ronujeartestuje pisze:Źródło posta Jesli nie kamera to który bezlusterkowiec według Ciebie najbardziej da radę złapać te parametry?

wiem że panasoniki, ale Ty też to wiesz
tu raczej niech się koledzy wypowiedzą, bo ja się słabo znam na aparatach

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal