ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

Dział dla początkujących
Ziben

ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

11.01.2018, 20:58

Macie jakieś sprawdzone sposoby / luty itp. jak łatwo dopasować kolory z tych dwóch puszek? Chodzi o SONY A7S II i A7 II. Pytam głównie z pkt widzenia zbliżającego się sezonu w którym zdarza mi się robić śluby i żmudna kolor korekcja w Davincim nie wchodzi w grę jak to robię przy krótszych projektach. Słyszałem coś o dopasowywaniu przez x-rite color checker ale nie wyobrażam sobie wyciągać go i nagrywać dwoma puszkami w każdych nowych warunkach jakich się znajdę. Czy może na podstawie tego checkera można zrobić uniwersalne profile dopasowujące i z nich korzystać?
Arsen

ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

11.01.2018, 21:11

GH5 daje trochę inny obrazek od GH4, ale mam nadzieję, że przynajmniej kierunek wskazałem
https://www.youtube.com/watch?v=xH8stbxlKMs
alias
Awatar użytkownika

ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

11.01.2018, 21:28

Ziben pisze:Źródło posta Słyszałem coś o dopasowywaniu przez x-rite color checker ... Czy może na podstawie tego checkera można zrobić uniwersalne profile dopasowujące i z nich korzystać?

pewnie, że można ;)
jeśli zrobisz ich kilka dla różnych temperatur barwowych z których najczęściej korzystasz to osiągniesz jakiś większy czy mniejszy sukces
problem tylko, żebyś wiedział jaką temperaturę barwową miałeś podczas nagrywania danych ujęć, najlepiej odpowiednie info w metadanych
oczywiście czym więcej takich profili tym lepsze później dopasowanie

ale
Ziben pisze:Źródło posta ale nie wyobrażam sobie wyciągać go i nagrywać dwoma puszkami w każdych nowych warunkach jakich się znajdę

zawsze mnie dziwi, że to stanowi problem dla niektórych, a inni nie mają z tym najmniejszego problemu i robią to dosłownie z automatu
mma nawet takiego klienta który wzornik ma na stałe na torbie na sprzęt, i po wejściu do pomieszczenia lub na zewnątrz robią pierwszy strzał na tę torbę trzema swoimi puszkami i po bólu
Ziben

ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

11.01.2018, 22:59

alias pisze:
Ziben pisze:Źródło posta Słyszałem coś o dopasowywaniu przez x-rite color checker ... Czy może na podstawie tego checkera można zrobić uniwersalne profile dopasowujące i z nich korzystać?

pewnie, że można ;)
jeśli zrobisz ich kilka dla różnych temperatur barwowych z których najczęściej korzystasz to osiągniesz jakiś większy czy mniejszy sukces
problem tylko, żebyś wiedział jaką temperaturę barwową miałeś podczas nagrywania danych ujęć, najlepiej odpowiednie info w metadanych
oczywiście czym więcej takich profili tym lepsze później dopasowanie

ale
Ziben pisze:Źródło posta ale nie wyobrażam sobie wyciągać go i nagrywać dwoma puszkami w każdych nowych warunkach jakich się znajdę

zawsze mnie dziwi, że to stanowi problem dla niektórych, a inni nie mają z tym najmniejszego problemu i robią to dosłownie z automatu
mma nawet takiego klienta który wzornik ma na stałe na torbie na sprzęt, i po wejściu do pomieszczenia lub na zewnątrz robią pierwszy strzał na tę torbę trzema swoimi puszkami i po bólu


może bym się przyzwyczaił ale doszedłem teraz do jakiegoś tam etapu kolekcjonowania pewnej ilości sprzętu i jak sobie myślę o każdej dodatkowej rzeczy o której trzeba pamiętać i która zabierze mi czas to automatycznie włącza mi się czerwone światło :P może udało by sie ten wzornik w jakieś tam rutynowe przygotowywanie sprzętu upchnąć faktycznie... ale na tę chwile tak jak mówię, staram się to ograniczyć i sam fakt pracy na dwóch różnych systemach przy dynamiczych relacjach gdzie trzeba te dwie puszki ogarniać wpędza mnie trochę w zakłopotanie :P
Necrathal

ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

31.01.2018, 14:45

Osobiście uważam, że mieszanie sprzętu szczególnie w reportażu to strzał w piętę i utrudnianie sobie życia. O ile w etiudach i krótkich spotach lub filmie fabularnym jest to uzasadnione, bo po prostu mamy na to czas, o tyle przy ślubach to strata czasu. Dodatkowo kompatybilność osprzętu i obiektywów. Jak kto woli ale moim zdaniem mija się to z celem.
wemlo
Awatar użytkownika

ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

31.01.2018, 15:07

alias pisze:Źródło posta
Ziben pisze:Źródło posta Słyszałem coś o dopasowywaniu przez x-rite color checker ... Czy może na podstawie tego checkera można zrobić uniwersalne profile dopasowujące i z nich korzystać?

pewnie, że można ;)
jeśli zrobisz ich kilka dla różnych temperatur barwowych z których najczęściej korzystasz to osiągniesz jakiś większy czy mniejszy sukces
problem tylko, żebyś wiedział jaką temperaturę barwową miałeś podczas nagrywania danych ujęć, najlepiej odpowiednie info w metadanych
oczywiście czym więcej takich profili tym lepsze później dopasowanie

ale
Ziben pisze:Źródło posta ale nie wyobrażam sobie wyciągać go i nagrywać dwoma puszkami w każdych nowych warunkach jakich się znajdę

zawsze mnie dziwi, że to stanowi problem dla niektórych, a inni nie mają z tym najmniejszego problemu i robią to dosłownie z automatu
mma nawet takiego klienta który wzornik ma na stałe na torbie na sprzęt, i po wejściu do pomieszczenia lub na zewnątrz robią pierwszy strzał na tę torbę trzema swoimi puszkami i po bólu

Ja mam CollorChecker Passport Video od roku.. I powiem tak. Są momenty (mówię o ślubach) że się sprawdza a są momenty że ani trochę!
Wszystko zależy od warunków oświetleniowych, a najgorsze jest światło mieszane. Owszem są sale gdzie cała powierzchnia jes w miarę równo i jednolicie oświetlona. Ale jest od groma takich w których jest mnóstwo okien... I wchodzisz do takiej sali i masz przy oknie ładne światło dzienne (o ile nie przepały), a bliżej środka sali masz wstrętny żółty który gdzieś po drodze miesza się z dziennym. I jak tu na szybko ustawić wzornik i do tego jeszcze 3 puszki?
z mojego doświadczenia jako kogoś kto lata po ślubach nie jest to wcale takie oczywiste, bo niejednokrotnie ustawiałem wzornik a po powrocie do domu i kolorowaniu wychodziły większe kwiatki niżbym ustawił jednolitą temperaturę barwową w Kelvinach. To super narzędzie, ale gdy ma się choć odrobinę więcej czasu.
kulfi82
Awatar użytkownika

ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

31.01.2018, 15:15

à propos temperatury, ja po pewnej burzliwej dyskusji na temat AutoWB tutaj na forum, spróbowałem na jednej realizacji takiego podejścia i raczej nigdy już takiego błędu nie popełnię. Jak zobaczyłem, że podczas podpisywania przysięgi automat mi zjeżdża z 5800 na 4200 to mi serce w gardle stanęło. Wolę nie do końca poprawnie dobrać WB i później je jednolicie wyrównać w poście niż co kadr mieć inne wartości. Ot, taki OT ;)
"Ojciec Zdzicha"
wemlo
Awatar użytkownika

ujednolicanie kolorów z Sonego i GH5

31.01.2018, 15:22

kulfi82 pisze:Źródło posta à propos temperatury, ja po pewnej burzliwej dyskusji na temat AutoWB tutaj na forum, spróbowałem na jednej realizacji takiego podejścia i raczej nigdy już takiego błędu nie popełnię. Jak zobaczyłem, że podczas podpisywania przysięgi automat mi zjeżdża z 5800 na 4200 to mi serce w gardle stanęło. Wolę nie do końca poprawnie dobrać WB i później je jednolicie wyrównać w poście niż co kadr mieć inne wartości. Ot, taki OT ;)

Automatyczne to są dobre skrzynie biegów w samochodach. A i tak nie wszystkie :-)

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal