Szybkie pytania
Szybkie pytania
Szybki wątek na szybkie i proste pytania
Rozdzielczość 21:9 to ustawienia sekwencji 1920x812 - dobrze to przeliczyłem ?
Rozdzielczość 21:9 to ustawienia sekwencji 1920x812 - dobrze to przeliczyłem ?
Szybkie pytania
822.86 wg mnie ale tylko patrząc z matematycznego punktu widzenia (bo może to się inaczej liczy). Najbliższe co dzieli się bez reszty przez 4 to 820 - coś mi świta, że kodeki chyba wymagają wielokrotności 4 a nie tylko parzystych?
Na przyszłość, gdy:
to znając trzy wartości, czwartą wyliczamy mnożąc dwie po przekątnej do siebie i dzielimy przez tą trzecią, tzn tutaj d = b*c/a.
Ale to tylko jeśli chcesz aby twoja roździelczość x/y równała się 21:9. W przypadku niekwadratowych pixeli to się kombinuje ale to już inna historia.
21:9 = 2.3333333
2560:1080 = 1920:810 = 2.370370
Czyli jeśli chodzi o obraz o proporcjach 2560:1080 przeskalowany do 1920 w poziomie, w pionie faktycznie będzie 810, tylko ani jeden ani drugi nie są tak naprawdę dokładnie 21:9. Bo z tego co czytam, 21:9 to tak naprawdę 21.33333333:9 co daje nam właśnie 2.370370.
A ja to bym po prostu przekodował i zobaczył czy koła są kuliste a kwadraty kwadratowe
Poprawi mnie ktoś, czy bzdury może piszę?
Na przyszłość, gdy:
Kod: Zaznacz cały
a : b
=
c : d
to znając trzy wartości, czwartą wyliczamy mnożąc dwie po przekątnej do siebie i dzielimy przez tą trzecią, tzn tutaj d = b*c/a.
Ale to tylko jeśli chcesz aby twoja roździelczość x/y równała się 21:9. W przypadku niekwadratowych pixeli to się kombinuje ale to już inna historia.
NakręconeStudio pisze:Źródło posta 21:9 - 2560x1080 / 1920x810
21:9 = 2.3333333
2560:1080 = 1920:810 = 2.370370
Czyli jeśli chodzi o obraz o proporcjach 2560:1080 przeskalowany do 1920 w poziomie, w pionie faktycznie będzie 810, tylko ani jeden ani drugi nie są tak naprawdę dokładnie 21:9. Bo z tego co czytam, 21:9 to tak naprawdę 21.33333333:9 co daje nam właśnie 2.370370.
A ja to bym po prostu przekodował i zobaczył czy koła są kuliste a kwadraty kwadratowe
Poprawi mnie ktoś, czy bzdury może piszę?
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
(c) jakaś grupa z facebooka
Szybkie pytania
ja liczyłem i też mi wyszło 823, internety piszą o 824. ale skasowałem posta, bo myślałem, że się pomyliłem
Szybkie pytania
Bardziej niż proporcji trzymałbym się po prostu początkowej roździelczości - jeśli była 2560:1080 to przeskaluj to do 1920:810 jak NakręconeStudio napisał i powinno być dobrze.
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
(c) jakaś grupa z facebooka
Szybkie pytania
Ja robiłem 812 i właśnie chciałem się upewnić - taki kiedyś zakodowałem przeglądając poprzednie forum.
Dzięki.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Dzięki.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Szybkie pytania
No to liczymy dalej... temat może i wałkowany - ale nadal mi się to miesza.
Jak liczyć ogniskową w przypadku Speedbostera:
Przykład Metabones Ultra wpięty do Gh4:
Szkło 50mm
50 x 0.71 = 36
36 x 2 = 72mm ?
Czyli obiektyw 50mm podpięty przez ten adapter daje nam finalnie ogniskową 72mm ?
Dobrze to liczę ?
Jak liczyć ogniskową w przypadku Speedbostera:
Przykład Metabones Ultra wpięty do Gh4:
Szkło 50mm
50 x 0.71 = 36
36 x 2 = 72mm ?
Czyli obiektyw 50mm podpięty przez ten adapter daje nam finalnie ogniskową 72mm ?
Dobrze to liczę ?
Szybkie pytania
8kmichal pisze:Źródło posta No to liczymy dalej... temat może i wałkowany - ale nadal mi się to miesza.
Jak liczyć ogniskową w przypadku Speedbostera:
Przykład Metabones Ultra wpięty do Gh4:
Szkło 50mm
50 x 0.71 = 36
36 x 2 = 72mm ?
Czyli obiektyw 50mm podpięty przez ten adapter daje nam finalnie ogniskową 72mm ?
Dobrze to liczę ?
Bardzo dobrze
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Szybkie pytania
tak ale nagrywając w HD
w UHD mnożnik zmienia się na 2,4 , bo gh4 nie korzysta z całej matrycy
w UHD mnożnik zmienia się na 2,4 , bo gh4 nie korzysta z całej matrycy
Szybkie pytania
Czyli w przypadku 4K montując obiektyw 50mm - 50 x 0.71 = 36 36 x 2.4 = 86,4 z 50mm dostajemy 86mm
Szybkie pytania
1920x812 jak dasz inaczej to wyjdą pasy
Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka
Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?
Samyang 12mm M4/3 ? Zastanawiałem się czym różnią się w pracy ten od Samy 12 2.2 vdslr - na logikę lepiej mieć 2.0 niż 2.2
Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?
To jest taka sama optyka. Tylko mechanicznie jest inaczej.
Innymi słowy, ten f/2 też ma transmisję T/2.2
Innymi słowy, ten f/2 też ma transmisję T/2.2
Admin też człowiek (z kamerą:)
Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?
Masz na obudowie zębatki pod follow focusa i przesłona pracuje bezskokowo (nie "klika" na wartościach 2.8, 4 itp).
Innych różnic nie ma.
Przy czym większość zgodnie stwierdza, że jeżeli nie ma się follow focusa i nie zamierza się z niego korzystać, to wygodniej ostrzyć wersją fotograficzną. Ale to już kwestia własnych preferencji.
Innych różnic nie ma.
Przy czym większość zgodnie stwierdza, że jeżeli nie ma się follow focusa i nie zamierza się z niego korzystać, to wygodniej ostrzyć wersją fotograficzną. Ale to już kwestia własnych preferencji.
Admin też człowiek (z kamerą:)
Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?
Dzięki !
Można też mieć "nasadki" z chin za 2$ (kupiłem ich kilka) i zakręcić na wersję foto - też działa
Można też mieć "nasadki" z chin za 2$ (kupiłem ich kilka) i zakręcić na wersję foto - też działa
Szybkie pytania
Mam problem ze spasowanie kolorów... pierwszy to Gh4 któy jest bardzo ok, drugi to A7s, z którym mam problem. Widać najbardziej na garniturze młodego...
Pomożecie ? Kręcę, kręcę i nie mogę ukręcić
Szybkie pytania
Tak - dolny dopasować do górnego. W kilku miejscach obraz się rozwala między puchami, ale jak będę wiedział czym kręcić w tym przypadku to inne pójdą już z górki.
Szybkie pytania
ok, a w jakim programie chcesz to zrobić i czy zostawiamy warunki oświetleniowe z pierwszego kadru czyli zachmurzenie 100% i godzinę 16.30?
Szybkie pytania
Tak - Wszystko zostaje - reszta wygląda "mniej więcej" podobnie - wrzucę Wam jak zrobię - tylko to mnie mocno razi i przeszkadza. Wszystko robię w Premierce - bez dodatkowych wtyczek i umilaczy.
Szybkie pytania
Kąt na korekcji wszystkich tonów dałbym w pobliżu 315*, delikatnie rozjaśnić krzywymi, podbić nasycenie do 1.2, gamma 0,9. Wszystko ładnie widać na RGB Parade.
Szybkie pytania
ja bardziej bym się skupił na odcieniach twarzy i sukni
tutaj akurat przy pomocy rgb curves obniżyłem troszkę kolor czerwony całość rozjaśniłem
i dodałem nasycenie w fast color corrector , a na "kółku" zjechałem troszkę w kierunku niebieskiego
Szybkie pytania
1. Canon 750d z profilem Cinestyle - kupiłem z Triunestore paczkę z LUTami (przecena z $39 do $9.99) i do wyboru jest Alexa, Log, Redlogfilm, Standard, Utility - których mam użyć? W każdym z tych folderów mam 33 pliki oprócz UTILITY gdzie mam 16 katalogów (Alexa-Log-C, BMDFilm BMCC itp aż do Sony-s-Log2, Sony S-Log3 i Technicolor CineStyle - wszystkie foldery mają w nazwie "to Rec 709").
2. Jaka jest właściwa kolejność - najpierw LUT czy jakaś tam wstępna korekcja? Czy najpierw LUT z katalogu Technicolor CineStyle to Rec 709 a dopiero potem jakiś inny?
Znam ogólną koncepcję ale nie mam praktyki i nie rozumiem jak one mają działać - kilka wygląda bardzo ładnie ale chcę mieć większą kontrolę nad tym co robię. Tzn chciałem napisać, że jestem leniwy, nie mam pojęcia co robię ale chciałbym szybkich i łatwych efektów
2. Jaka jest właściwa kolejność - najpierw LUT czy jakaś tam wstępna korekcja? Czy najpierw LUT z katalogu Technicolor CineStyle to Rec 709 a dopiero potem jakiś inny?
Znam ogólną koncepcję ale nie mam praktyki i nie rozumiem jak one mają działać - kilka wygląda bardzo ładnie ale chcę mieć większą kontrolę nad tym co robię. Tzn chciałem napisać, że jestem leniwy, nie mam pojęcia co robię ale chciałbym szybkich i łatwych efektów
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
(c) jakaś grupa z facebooka
Szybkie pytania
mam sony a7s z cine4 oraz canona 6d z darmowym cinestyle
co prawda nie stosuję lut-ów bo oprogramowanie mi nie pozwala ( mam cs6)
ale w/g teorii i np. kolejności belek w lumetrii
najpierw aplikujesz luta
potem wstępna korekcja , balans bieli oraz zrównanie obrazu z drugiej puszki
a na końcu ewentualny grading koloru
co prawda nie stosuję lut-ów bo oprogramowanie mi nie pozwala ( mam cs6)
ale w/g teorii i np. kolejności belek w lumetrii
najpierw aplikujesz luta
potem wstępna korekcja , balans bieli oraz zrównanie obrazu z drugiej puszki
a na końcu ewentualny grading koloru
Szybkie pytania
Z tego co pamiętam do Premiere CS6 jest darmowy Lut Buddy - dzięki niemu w PR CS6 będziesz mógł wrzucać luty, co prawda nie jest to expresowe rozwiązanie ale dobrze, żebyś wiedział
Szybkie pytania
wiem , przeprowadzałem już kiedyś testy , testowałem nawet nową wersję look i colorista , które mają wbudowane narzędzie do obsługi lut-ów
i dla moich potrzeb wystarczają mi standardowe narzędzia curves , fast color correction , unsharp mask - idzie z tym żyć
i dla moich potrzeb wystarczają mi standardowe narzędzia curves , fast color correction , unsharp mask - idzie z tym żyć
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości