Szybkie pytania

Dział dla początkujących
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

17.10.2016, 21:01

Szybki wątek na szybkie i proste pytania :)

Rozdzielczość 21:9 to ustawienia sekwencji 1920x812 - dobrze to przeliczyłem ?
NakręconeStudio
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

17.10.2016, 22:49

21:9 - 2560x1080 / 1920x810
Stefan
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

17.10.2016, 22:58

822.86 wg mnie ale tylko patrząc z matematycznego punktu widzenia (bo może to się inaczej liczy). Najbliższe co dzieli się bez reszty przez 4 to 820 - coś mi świta, że kodeki chyba wymagają wielokrotności 4 a nie tylko parzystych?

Na przyszłość, gdy:

Kod: Zaznacz cały

a : b
=
c : d

to znając trzy wartości, czwartą wyliczamy mnożąc dwie po przekątnej do siebie i dzielimy przez tą trzecią, tzn tutaj d = b*c/a.

Ale to tylko jeśli chcesz aby twoja roździelczość x/y równała się 21:9. W przypadku niekwadratowych pixeli to się kombinuje ale to już inna historia.

NakręconeStudio pisze:Źródło posta 21:9 - 2560x1080 / 1920x810

21:9 = 2.3333333
2560:1080 = 1920:810 = 2.370370

Czyli jeśli chodzi o obraz o proporcjach 2560:1080 przeskalowany do 1920 w poziomie, w pionie faktycznie będzie 810, tylko ani jeden ani drugi nie są tak naprawdę dokładnie 21:9. Bo z tego co czytam, 21:9 to tak naprawdę 21.33333333:9 co daje nam właśnie 2.370370.

A ja to bym po prostu przekodował i zobaczył czy koła są kuliste a kwadraty kwadratowe :-)

Poprawi mnie ktoś, czy bzdury może piszę? :-)
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
MarcinM
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

17.10.2016, 23:11

ja liczyłem i też mi wyszło 823, internety piszą o 824. ale skasowałem posta, bo myślałem, że się pomyliłem :)
Stefan
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

17.10.2016, 23:20

Bardziej niż proporcji trzymałbym się po prostu początkowej roździelczości - jeśli była 2560:1080 to przeskaluj to do 1920:810 jak NakręconeStudio napisał i powinno być dobrze.
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

18.10.2016, 00:26

Ja robiłem 812 i właśnie chciałem się upewnić - taki kiedyś zakodowałem przeglądając poprzednie forum. :)
Dzięki.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
quadro
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

19.10.2016, 11:33

A miała być szybka odpowiedź :lol:
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

27.10.2016, 14:40

No to liczymy dalej... temat może i wałkowany - ale nadal mi się to miesza.

Jak liczyć ogniskową w przypadku Speedbostera:
Przykład Metabones Ultra wpięty do Gh4:
Szkło 50mm

50 x 0.71 = 36
36 x 2 = 72mm ?

Czyli obiektyw 50mm podpięty przez ten adapter daje nam finalnie ogniskową 72mm ?
Dobrze to liczę ?
mikefilm
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

27.10.2016, 15:43

8kmichal pisze:Źródło posta No to liczymy dalej... temat może i wałkowany - ale nadal mi się to miesza.

Jak liczyć ogniskową w przypadku Speedbostera:
Przykład Metabones Ultra wpięty do Gh4:
Szkło 50mm

50 x 0.71 = 36
36 x 2 = 72mm ?

Czyli obiektyw 50mm podpięty przez ten adapter daje nam finalnie ogniskową 72mm ?
Dobrze to liczę ?


Bardzo dobrze :)
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
smirek
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

27.10.2016, 15:45

tak ale nagrywając w HD

w UHD mnożnik zmienia się na 2,4 , bo gh4 nie korzysta z całej matrycy
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

27.10.2016, 15:52

Czyli w przypadku 4K montując obiektyw 50mm - 50 x 0.71 = 36 36 x 2.4 = 86,4 z 50mm dostajemy 86mm
Mafox_
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

28.10.2016, 23:40

1920x812 jak dasz inaczej to wyjdą pasy

Wysłane z mojego PE-TL10 przy użyciu Tapatalka
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

29.10.2016, 11:07

Właśnie tak daje - to zapamiętałem z poprzedniego forum.
8kmichal
Awatar użytkownika

Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?

8.11.2016, 20:10

Samyang 12mm M4/3 ? Zastanawiałem się czym różnią się w pracy ten od Samy 12 2.2 vdslr - na logikę lepiej mieć 2.0 niż 2.2 :)
Informacja od Admina

Przeniosłem do tematu prostych pytań, bo nie dotyczył za bardzo poprzedniego :)

Admin
Awatar użytkownika

Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?

8.11.2016, 20:14

To jest taka sama optyka. Tylko mechanicznie jest inaczej.
Innymi słowy, ten f/2 też ma transmisję T/2.2
Admin też człowiek (z kamerą:)
8kmichal
Awatar użytkownika

Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?

8.11.2016, 20:25

Tak jak krowie na rowie - w takim razie "po co przepłacać" :) ?
Admin
Awatar użytkownika

Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?

8.11.2016, 20:26

Masz na obudowie zębatki pod follow focusa i przesłona pracuje bezskokowo (nie "klika" na wartościach 2.8, 4 itp).
Innych różnic nie ma.
Przy czym większość zgodnie stwierdza, że jeżeli nie ma się follow focusa i nie zamierza się z niego korzystać, to wygodniej ostrzyć wersją fotograficzną. Ale to już kwestia własnych preferencji.
Admin też człowiek (z kamerą:)
8kmichal
Awatar użytkownika

Ślub - Miał być filmlook, a czy jest?

8.11.2016, 20:28

Dzięki !
Można też mieć "nasadki" z chin za 2$ (kupiłem ich kilka) i zakręcić na wersję foto - też działa :)
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

10.11.2016, 22:46

Obrazek
Obrazek

Mam problem ze spasowanie kolorów... pierwszy to Gh4 któy jest bardzo ok, drugi to A7s, z którym mam problem. Widać najbardziej na garniturze młodego...
Pomożecie ? Kręcę, kręcę i nie mogę ukręcić :)
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

10.11.2016, 23:08

Czyli AS7 dopasować do GH4?
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

10.11.2016, 23:12

Tak - dolny dopasować do górnego. W kilku miejscach obraz się rozwala między puchami, ale jak będę wiedział czym kręcić w tym przypadku to inne pójdą już z górki. :)
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

10.11.2016, 23:49

ok, a w jakim programie chcesz to zrobić i czy zostawiamy warunki oświetleniowe z pierwszego kadru czyli zachmurzenie 100% i godzinę 16.30?
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

10.11.2016, 23:52

Tak - Wszystko zostaje - reszta wygląda "mniej więcej" podobnie - wrzucę Wam jak zrobię - tylko to mnie mocno razi i przeszkadza. Wszystko robię w Premierce - bez dodatkowych wtyczek i umilaczy.
Origami
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

11.11.2016, 10:54

Kąt na korekcji wszystkich tonów dałbym w pobliżu 315*, delikatnie rozjaśnić krzywymi, podbić nasycenie do 1.2, gamma 0,9. Wszystko ładnie widać na RGB Parade.
smirek
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

11.11.2016, 15:29

Obrazek

ja bardziej bym się skupił na odcieniach twarzy i sukni
tutaj akurat przy pomocy rgb curves obniżyłem troszkę kolor czerwony całość rozjaśniłem
i dodałem nasycenie w fast color corrector , a na "kółku" zjechałem troszkę w kierunku niebieskiego
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

11.11.2016, 16:51

Wrzucę Wam klip do podglądu. Dziękuję !
Stefan
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

30.11.2016, 18:58

1. Canon 750d z profilem Cinestyle - kupiłem z Triunestore paczkę z LUTami (przecena z $39 do $9.99) i do wyboru jest Alexa, Log, Redlogfilm, Standard, Utility - których mam użyć? W każdym z tych folderów mam 33 pliki oprócz UTILITY gdzie mam 16 katalogów (Alexa-Log-C, BMDFilm BMCC itp aż do Sony-s-Log2, Sony S-Log3 i Technicolor CineStyle - wszystkie foldery mają w nazwie "to Rec 709").
2. Jaka jest właściwa kolejność - najpierw LUT czy jakaś tam wstępna korekcja? Czy najpierw LUT z katalogu Technicolor CineStyle to Rec 709 a dopiero potem jakiś inny?

Znam ogólną koncepcję ale nie mam praktyki i nie rozumiem jak one mają działać - kilka wygląda bardzo ładnie ale chcę mieć większą kontrolę nad tym co robię. Tzn chciałem napisać, że jestem leniwy, nie mam pojęcia co robię ale chciałbym szybkich i łatwych efektów :-)
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
smirek
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

1.12.2016, 08:23

mam sony a7s z cine4 oraz canona 6d z darmowym cinestyle
co prawda nie stosuję lut-ów bo oprogramowanie mi nie pozwala ( mam cs6)
ale w/g teorii i np. kolejności belek w lumetrii
najpierw aplikujesz luta
potem wstępna korekcja , balans bieli oraz zrównanie obrazu z drugiej puszki
a na końcu ewentualny grading koloru
M4jster

Szybkie pytania

1.12.2016, 08:39

Z tego co pamiętam do Premiere CS6 jest darmowy Lut Buddy - dzięki niemu w PR CS6 będziesz mógł wrzucać luty, co prawda nie jest to expresowe rozwiązanie ale dobrze, żebyś wiedział :)
smirek
Awatar użytkownika

Szybkie pytania

1.12.2016, 12:09

wiem , przeprowadzałem już kiedyś testy , testowałem nawet nową wersję look i colorista , które mają wbudowane narzędzie do obsługi lut-ów
i dla moich potrzeb wystarczają mi standardowe narzędzia curves , fast color correction , unsharp mask - idzie z tym żyć ;-)

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal