Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
i to się nazywa współpraca
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
mav pisze:Źródło posta Sony A73 ma te HGLe i i nne HGW nawet jakieś trzy poziomy to ma, czy coś.
zaczynam się mocniej przyglądać temu HLG i wygląda na to, że mamy cichego pogromcę V-Loga, o Cine-D nie wspominając
wydaje się, że w porównanie do V-Loga daje taką samą rozpiętość przy mniejszej degradacji materiału
a jednocześnie dla przetworników w GH5 teoretycznie pozwala wycisnąć 16 działek rozpiętości tonalnej
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Z uwagi na limit finansowy sprzedaży ratalnej, ta dziewczyna kupi:
G80
+ kit 12-60
+ LUMIX G 25mm f/1.7 ASPH
+ karty SD
i ma jeszcze dwa pytania:
1. jakie karty będą wystarczające aby nagrać panasonikiem 4k/30p, a jednocześnie będą trwałe
2. jaki niedrogo obiektyw byście jej polecili do pracy na gimbalu /chodzi o ewentualną przydatność na ślubach czy komuniach/
G80
+ kit 12-60
+ LUMIX G 25mm f/1.7 ASPH
+ karty SD
i ma jeszcze dwa pytania:
1. jakie karty będą wystarczające aby nagrać panasonikiem 4k/30p, a jednocześnie będą trwałe
2. jaki niedrogo obiektyw byście jej polecili do pracy na gimbalu /chodzi o ewentualną przydatność na ślubach czy komuniach/
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
alias pisze:Źródło posta 1. jakie karty będą wystarczające aby nagrać panasonikiem 4k/30p, a jednocześnie będą trwałe
Ja zdecydowanie polecam to https://www.sandisk.com/home/memory-car ... o-sd-uhs-i
alias pisze:Źródło posta 2. jaki niedrogo obiektyw byście jej polecili do pracy na gimbalu /chodzi o ewentualną przydatność na ślubach czy komuniach/
Jeśli niedrogo to http://samyang-foto.pl/pl/oferta/obiekt ... /12mm-f2.0
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
luke pisze:Źródło posta Jeśli niedrogo to http://samyang-foto.pl/pl/oferta/obiekt ... /12mm-f2.0
a warto dopłacić do wersji DSLR?
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
alias pisze:Źródło posta a warto dopłacić do wersji DSLR?
Moim zdaniem nie. Ale zależy co kto lubi.
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
alias pisze:Źródło posta a warto dopłacić do wersji DSLR?
Przy każdej innej ogniskowej raczej warto, ale przy 12mm głębia ostrości jest na tyle duża, że ff wydaje się być zbędny. Chyba, że zależy Ci na bezstopniowej przysłonie.
alias pisze:Źródło posta 1. jakie karty będą wystarczające aby nagrać panasonikiem 4k/30p, a jednocześnie będą trwałe
Podpisuję się pod propozycją Extreme Pro od Sandiska, niezawodne karty.
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
ok, może jeszcze inna jakaś propozycja niedrogiego szkła na gimbala?
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
yotka pisze:Źródło posta Przy każdej innej ogniskowej raczej warto, ale przy 12mm głębia ostrości jest na tyle duża, że ff wydaje się być zbędny. Chyba, że zależy Ci na bezstopniowej przysłonie.
Powiem szczerze że gdybym ja miał wybierać to właśnie kierował bym sie tym że jest bezstopniowa przysłona, co niekiedy może uratować ujęcie gdy chcemy obniżyć ekspozycję w sposób ciągły, nie rzucający się w oczy.
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Berreck pisze:Źródło posta idzie według wskazówek, wariant A i C, B mi umknęło, 4k 30p.
https://drive.google.com/open?id=1ooLY6 ... zyguW6Q-7_
https://drive.google.com/open?id=1zyu5g ... -GwllSGHOtalias pisze:Źródło posta masz lub czy masz możliwość pożyczyć colorchecker?
nie mam takiej mozliwości
Czy mogę te dwa nagrania wykorzystać do tutoriali ? Oczywiście z odpowiednią adnotacją lub np. dać info. o forum. Chyba, że to nie jest konieczne.
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
wemlo pisze:Źródło posta Powiem szczerze że gdybym ja miał wybierać to właśnie kierował bym sie tym że jest bezstopniowa przysłona, co niekiedy może uratować ujęcie gdy chcemy obniżyć ekspozycję w sposób ciągły, nie rzucający się w oczy.
a przy okazji, to dziewczyna pyta
czy można LUMIX'a G 25mm f/1.7 ASPH zastąpić równie wdzięcznym obiektywem jak ten polecany Samyang
czyli manualnym i w miarę tanim
obejrzała ileś tam testów na YT i mówi, że praca tego LUMIX'a jest taka sobie, gubi AF, długo szuka, nie ma manualnej przysłony, itd.
Dodano po 22 minutach 13 sekundach:
a przy okazji, bo mi uciekło,
https://drive.google.com/open?id=1mP6iO ... FkdEPoL4t6
tu są 3 LUTY które z są do profilu Cine-D zrobione na podstawie sampli od kolegi i nie tylko /także sample z internetu z wzornikami/
nagrywamy tak:
dla matryc 16Mpx:
Cine-D
Contrast: -5
Sharpness: -3
Noise Reduction: -5
Saturation: -5
Hue: 0
dla matryc 20Mpx:
Cine-D
Contrast: -5
Sharpness: -5
Noise Reduction: -5
Saturation: -5
Hue: 0
krzywe nie zmieniamy
LUT'y różnią się minimalnie skutecznością wyciągania czerni
0-najsłabiej
2-najmocniej
nie mniej nawet LUT z numerem 0 nie przepala czerni, a jedynie ją ukrywa tak, że w poście można są ją wyciągnąć do zadanego poziomu
generalnie po zastosowaniu LUT'a sporo można jeszcze w poście modyfikować
te LUT'y można używać jako pierwotne i dokładać bez problemu LUT'y koloryzujące
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Polecam 25mm 1.4 - akurat mam na sprzedaż (bo się przesiadłem na Sigmę)
Leika to leika, manualna, świetna, ostra i jasna
Leika to leika, manualna, świetna, ostra i jasna
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
8kmichal pisze:Źródło posta Polecam 25mm 1.4 - akurat mam na sprzedaż (bo się przesiadłem na Sigmę)
Leika to leika, manualna, świetna, ostra i jasna
mam przekazać, że za ile?
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
1400 z wliczoną wysyłką kurierem. Obiektyw w doskonałym stanie i kondycji + filtr Uv Cokin pure harmonie (najlepsze i cieniutkie) + tulipan.
Jeśli chodzi o jakość obrazu to jest przepaść między 25 1.4 a 25 1.7 - na plus dla Leiki oczywiście.
Nie spieszy mi się ze sprzedażą, odkąd mam Sigmę, to szkiełko leży w szufladzie.
Jeśli chodzi o jakość obrazu to jest przepaść między 25 1.4 a 25 1.7 - na plus dla Leiki oczywiście.
Nie spieszy mi się ze sprzedażą, odkąd mam Sigmę, to szkiełko leży w szufladzie.
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
fransua pisze:Źródło posta Czy mogę te dwa nagrania wykorzystać do tutoriali ? Oczywiście z odpowiednią adnotacją lub np. dać info. o forum.
Myślę że Admin się zgodzi że, adnotacja byłaby mile widziana , z mojej strony nie widzę problemu
Dodano po 17 minutach 8 sekundach:
alias pisze:Źródło posta czy można LUMIX'a G 25mm f/1.7 ASPH zastąpić równie wdzięcznym obiektywem jak ten polecany Samyang
czyli manualnym i w miarę tanim
polecam mitakon speedmaster 25mm f0.95, pełen manual, mam i polecam. Z cena już gorzej bo dochodzi do 2k pln.
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Berreck pisze:Źródło posta Myślę że Admin się zgodzi że, adnotacja byłaby mile widziana
Oczywiście, że się zgodzi
Admin też człowiek (z kamerą:)
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Berreck pisze:Źródło posta polecam mitakon speedmaster 25mm f0.95, pełen manual, mam i polecam. Z cena już gorzej bo dochodzi do 2k pln.
dzięki, jednak w grę wchodzi coś max w cenie samyanga 12/2
najlepiej do 1K pln
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
dziewczyna której pomagam, czytała dziś test canona m50 na optycznych
i podesłała mi dwa pytania o tym czego nie rozumie z tego testu
może pomożecie:
1. czy w trybie filmowania manualnego wybór auto iso powoduje, że dostajemy jakby taki tryb półautomatyczny
czyli, że jest ręczna przysłona, ręczna migawka, a iso się dopasuje?
2. czy w trybie filmowania na manualnej ostrości działa peaking focus
i podesłała mi dwa pytania o tym czego nie rozumie z tego testu
może pomożecie:
1. czy w trybie filmowania manualnego wybór auto iso powoduje, że dostajemy jakby taki tryb półautomatyczny
czyli, że jest ręczna przysłona, ręczna migawka, a iso się dopasuje?
2. czy w trybie filmowania na manualnej ostrości działa peaking focus
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Mam gh5s i czasem jak już korzystam z AUTO ISO, to działa automatycznie pomimo manualnie ustawionych pozostałych parametrów. I oczywiście stopniowanie w porównaniu z obiektywem, który nie ma bezstopniowej przysłony jest bardzo płynne Do tego możesz ustalić górną granicę ISO.
No po to wymyślono peaking... pod manuale . Działa.
No po to wymyślono peaking... pod manuale . Działa.
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
arelemm pisze:Źródło posta Mam gh5s i czasem jak już korzystam z AUTO ISO, to działa automatycznie pomimo manualnie ustawionych pozostałych parametrów. I oczywiście stopniowanie w porównaniu z obiektywem, który nie ma bezstopniowej przysłony jest bardzo płynne Do tego możesz ustalić górną granicę ISO.
No po to wymyślono peaking... pod manuale . Działa.
ok, ok, ale pytanie dotyczy wyłącznie canona m50
czy innych z serii m
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
A to sorki.. umknęła mi gdzieś zmiana puchy
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Hehehe.
Alias jak zawsze od lasa do sasa a wybór i tak zupełnie niepopularny i chyba przez nikogo tu niezaproponowany
Alias jak zawsze od lasa do sasa a wybór i tak zupełnie niepopularny i chyba przez nikogo tu niezaproponowany
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
mav pisze:Źródło posta Alias jak zawsze od lasa do sasa a wybór i tak zupełnie niepopularny i chyba przez nikogo tu niezaproponowany
ale pytania to pytania, ja ich nie wybieram
i chyba raczej nie chodzi o wybór /bo ten nadal nie nastąpił/, ale o wątpliwości jakie powstały u niej po przeczytaniu testu
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
mav pisze:Źródło posta zupełnie niepopularny i chyba przez nikogo tu niezaproponowany
A właśnie może i niesłusznie, ostatnio magic lantern odblokowało rawy 2.5k w puszce nawet niższej od przytoczonego tu m50 (chyba w eos M)
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
szanowni,
padła prośba, że jeśli to miałoby być jednak sony a6300 a nie ten G80
to jakie tańsze szkła na start?
/ przypominam etiudy i może wesela-komunie /
padła prośba, że jeśli to miałoby być jednak sony a6300 a nie ten G80
to jakie tańsze szkła na start?
/ przypominam etiudy i może wesela-komunie /
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
Sigma 16mm, Sony 35mm, Sony 50mm - nic w stosunku cena/jakość ich nie przebije IMO
"Ojciec Zdzicha"
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
kulfi82 pisze:Źródło posta Sigma 16mm, Sony 35mm, Sony 50mm - nic w stosunku cena/jakość ich nie przebije IMO
a jak zgaduję, z kitowych zoomów ten 18-105?
dziewczyna była dziś u posiadacza a6300 i sama obsługa jej nie przerażała, myślała że będzie gorzej
i doszła do w wniosku, że do zdjęć to pożyczy sobie lustrzankę od kogoś, więc pozostało samo filmowanie
ale była przerażona bardzo słabym ekranem, na dworze nic nie wdziali na nim mimo że jest raczej pochmurno u nich
więc pytanie: jak sobie radzicie tym aparatem na dworze?
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
alias pisze:Źródło posta a jak zgaduję, z kitowych zoomów ten 18-105?
dokładnie, ale to strasznie ciemne i przeciętne szkło. A6300 nawet w 4K jakąś rewelacją, jeżeli chodzi o szumy nie jest więc przy f4 bez doświetlania polegnie na sali i w ciemnym kościele. Z ekranem sobie nie radzimy tylko coś zewnętrznego lub praca na wizjerze.
"Ojciec Zdzicha"
Potrzebna fachowa pomoc w wyborze systemu, czyli jaki aparat do filmowania?
kulfi82 pisze:Źródło posta ale to strasznie ciemne i przeciętne szkło. A6300 nawet w 4K jakąś rewelacją, jeżeli chodzi o szumy nie jest więc przy f4 bez doświetlania polegnie na sali i w ciemnym kościele.
tak, tak, ten zoom to nie na sale oczywiście
a przy okazji jakie w tym a6300 jest użyteczny iso?
kulfi82 pisze:Źródło posta Z ekranem sobie nie radzimy tylko coś zewnętrznego lub praca na wizjerze.
to słabo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości