Kinowe kolorki w sporcie

Dział dla początkujących
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 07:54

Może ten temat zabrzmi dziwnie... ale mam pewną zagwozdkę. Śledziłem filmy pewnej czeskiej ekipy, po której miałem pracować na jednej ze sportowych imprez. Większość filmów była "standardowa" - jak to sport, aż nie trafiłem na jeden edit, od którego mmm - nie wiem jak to ująć ale wyszli na Lv wyżej. Zobaczcie:

https://vimeo.com/137501756

Jak osiągnąć takie kolorki i tak ładny obrazek w tego typu robocie. Wiem, że właśnie jakoś wtedy przeskoczyli na sprzęt SONY (a7sII chyba) - to bardziej zasługa nowych kamer czy nagłego wzrostu skillsów montażystów ?
Nie wiem jak zrobić, by mój materiał sportowy choć zbliżył się do tej finalnej jakości - jestem za tym daleko w buszu. Ujęcia mam takie same, sportowe - planowane - mam ich tysiące... jednak moje ręce / oczy / gh4 nie potrafią zrobić, by to wyglądało tak ładnie.
quadro
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 10:11

Ostatnio robiłem ślubniaka nagranego Sony A6300 bez żadnego profilu i po nałożeniu warstwy overlay'sów osiągnąłem podobne kolory (tyle, że z dodatkowymi flarami - użyłem tych okazje-f47,darmowe-efekty-%C5%9Bwietlne-do-premiera-ediusa-vegasa-t164.html).
Może spróbuj nałożyć warstwę Solid Color i nadaj jej odpowiednią przeźroczystość...
A może jakiś inny overaly...
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 10:35

Chodzi nie tyle o "niebieską poświatę" co o całość - setki, kolory z lasu, drony - a to przecież ten sam Phantom 3 pro - tyle wiem...
alias
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 11:06

8kmichal pisze:Źródło posta Chodzi nie tyle o "niebieską poświatę" co o całość - setki, kolory z lasu, drony - a to przecież ten sam Phantom 3 pro - tyle wiem...

DaVinci Resolve się kłania - wszystko zrobisz bez problemu. ;)
MarcinM
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 15:59

po pierwsze na pewno to, czym nagrywasz ma znaczenie - nie jest to DJI OSMO :)

po drugie - ściągnęli saturację i kontrast.

a ile teraz się bierze za tego rodzaju filmy? to chyba nie tajemnica? bo wyślę do Ciebie zapytanie ofertowe :)
Arsen

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 16:49

Z GH4 bez problemu uzyskasz taki efekt.
quadro
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 18:06

MarcinM pisze:a ile teraz się bierze za tego rodzaju filmy? to chyba nie tajemnica? bo wyślę do Ciebie zapytanie ofertowe :)

Stawiam na minimum 3k.
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 21:26

Oczywiście, że to nie tajemnica.
Proste relacja sportowa - taki run'N'gun, który jestem w stanie obskoczyć sam, sam nagram setki i sam zmontuję i oddam w 1-3 dni po imprezie wyceniam na - + 2000zł w zależności co jak i ile - czy są drony, czy ma być właśnie jeden operator, jak ma wyglądać film itd. Jest wiele czynników - stawki się wtedy rozciągają - siadamy i rozmawiamy.

Wyścig etapowy, który trwa 4 dni (ten z filmu trwał 6), który nagrywany jest przez min 2 osoby, zawiera setki, drona i na koniec zleceniodawca dostaje klip reklamowy + taką relację + np. filmy z każdego dnia jako zajawki - najlepiej tego samego dnia - stawiam na od 6k w górę, w zależności od tak jak w przypadku pierwszym "opcji", ilości kamer, dronów, ilości filmów itd. Opcja full z dronami montażami itd. - myślę, że od 8k. Standardowa "dniówka" operatora na sporcie, czyli wpadasz o 9 przed startem i ok 15 po dekoracji idziesz do domu to u nas ok 4-6 stówek (-+ w zależności, kto, co, czym, kiedy, dla kogo, na ile itd.). Dodaj drony, muzykę, montaż itd.

Wspomniane 3000zł za 6 dni wyścigu nagrywanego w 2 osoby w tym dron - nie ma szans...


------
Absolutnie nie jest to Osmo - ostatnio (jak skończę właśnie te dwa wyścigi a organizator to taki mix chama ze sku..... - pisałem w innym miejscu, jak to zakończę to wkleję w osobnym temacie maile od niego) zastanawiam się na co je zamienić - czy ronin czy jednak mały gimbal. Nagrywam Gh4 + 12-35 i dokupiłem w końcu 35-100 (zastąpi 14-140). Drugi operator leci na takim samym zestawie, ew. z G7.
----

Nie wiem jak ludzie uzyskują tak "ładne" kolory i ładną finalną jakość. Wiadomo - nie zawsze to idzie w parze z budżetem, jednak jak coś robić... to jak najlepiej.
Relacje sportowe to nie teledyski - tutaj wszystko robi się bardzo szybko, w biegu - łapiąc oddech targając plecak, walizę itd. Nie ma czasu na "bajery" - trzeba zrobić szybko i najlepiej poprawnie.

Wkleję Wam film tej ekipy z Beskidów (zanim nie wiem co zrobili, że wygląda aż tak "perłowo" ale jest gut) z 2015:
https://vimeo.com/132812840

i naszą robotę, która nie jest zatwierdzona - bo się nie podoba i w sumie odkąd poprosiliśmy o dane do faktury - cisza :) - film jest wersją "do akceptacji" z edycji 2016. Nagrywany przez 2 osoby 4 dni w górach, wszystko dość wysoko i z buta.

Otwórz film
quadro
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 21:50

8kmichal pisze:Źródło posta Oczywiście, że to nie tajemnica.
Wspomniane 3000zł za 6 dni wyścigu nagrywanego w 2 osoby w tym dron - nie ma szans...

Miałem na myśli właśnie 1-dniówkę za 2 operatorów.

Podobają mi się efekty których używasz. Dodajesz je w Afterze czy przy montażu?
Jeśli to drugie - to w jaki sposób?
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

4.08.2016, 22:07

1 dzień - 2 osoby - przejemna relacja za 3k - jest ok. Nie jest to dużo, ale nie jest też mało. Mało jest tak naprawdę połapanych ludzi, którzy czują sport (zwłaszcza, kiedy okazuje się że trzeba 2 godziny butować ze sprzętem albo np zaczyna być burza :) )

Tak naprawdę nie używam żadnych efektów :) Jest ich niewiele, nie jestem fanem "bajerów" - dla mnie wiadomym wzorem są RedBulle - tylko dodatkowo lubię kiedy pokazane są emocje, kiedy pokazani są ludzie i ich wypowiedzi - nie jestem fanem typowych teledysków i promosów, bo dla mnie one nic nie mówią. Lubię, kiedy jest oddany choć trochę klimat i duch imprezy, danej edycji. Zazwyczaj w przypadku takich imprez nie ma budżetu na 5 dni timelapsów po górach.

Tutaj kolory (paski desaturacja itd.) - Premiere Pro - Crop, Position, Skala + zdjęcie saturacji. 95% rzeczy robię ręcznie - tutaj te "czołówki" nazwy etapów zrobiłem używając fragmentu jakiegoś gotowca kupionego na envato (kiedyś kupowałem gotowe "czołówki" i na nich rozkminiałem sobie jak można fajnie zbudować coś samemu, jak to zrobić, jak działa taki bajer itd. - choć Ae nadal traktuję po omacku). Całość kolor to Lumetri - i to robione raczej "na czuja" czyli lekko kontrast, vibrance, czasami sharpen - na setkach obowiązkowa winieta, w przypadku drona (tu grane P3standard) w cieniach dodałem niebieskiego, inaczej wyglądało źle - ale to wyszło z metody prób i błędów - dodatkowo efekt SL BLEACH HDR na 20-50%.
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

10.08.2016, 16:46

Powiedzcie mi - saturacja i kontrast - to lepiej zdjąć od razu z puszki ?
Nadal staram się o tak ładne kolorki... i po testach nadal ciężko się do tego zbliżyć.

Grane Gh4 z CineD (wszystko na 0).
Arsen

Kinowe kolorki w sporcie

10.08.2016, 21:18

Próbowałeś tego: http://noamkroll.com/download-my-free-g ... -settings/ ? Wygląda całkiem sensownie. CineD daje dość paskudne kolory, sam robię go na żywca, ale chyba powoli będę odchodził od tej metody. Czekam tylko na nadanie VAT EU ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

10.08.2016, 22:08

Nie próbowałem - zagłębię się po urlopie. Od dawna zastanawiam się nad zamianą zabawek na a7s2 - ale póki co klienci zadowoleni z tego co dostają- bardzo lubię moje Lumixy... są małe, lekkie i... po prostu jestem fanbojem. Po sezonie obiecałem sobie zrobić ten tygodniowy kurs w ItMedia w Wwa - może tam mnie nauczą, jak zrobić by było lepiej niż jest...
Arsen

Kinowe kolorki w sporcie

10.08.2016, 23:40

Dla samych kolorów nie warto. Jakby Ci to powiedzieć - nic lepiej pokolorowanego dzięki tej przesiadce nie stworzysz. Zobacz sobie takie przykłady z GH4: https://www.youtube.com/watch?v=k1LsxTloA34
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

29.09.2016, 22:30

https://vimeo.com/137501756

Nadal nie potrafię dojść do tego poziomu - cały czas jeden film i...
... jak zbliżyć się do jakości tych nagrań, to sportowa robota a efekt finalny wygląda 3x lepiej, niż to co ja potrafię zrobić z obrazem z gh4.
MarcinM
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

29.09.2016, 23:18

u niego jest przede wszystkim mniejsza saturacja niż u Ciebie. i mniejszy kontrast. czernie są podciągnięte. poza tym jest zmatchowanie całości - u Ciebie ujęcia bardzo się różnią jeżeli chodzi o kolor i samą plastykę obrazu.
mav
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

30.09.2016, 10:59

Dochodzi jeszcze kwestia samej pogody, oświetlenia i warunków. Ostatnio doswiecalem sobie blendą i co prawda może było to lekko nienaturalne, ale słoneczko dogadzało i kolorki wyszły mega. A sprzęt ten sam co zawsze :-)
Każdy kto nagrywal w plenerze dobrze wie, że przy zachmurzeniu zawsze wyjdzie byle jak, jedyna zaleta to brak mocnych kontrastów i cieni, ale obrazek paskudny.
"Film look" to nie tylko płaski profil, może warto przeanalizować też inne czynniki.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

30.09.2016, 11:41

Z jednej strony tak - tylko podczas eventów najczęściej nie ma czasu na doświetlanie i rozstawianie sprzętu. Robiąc np. półmaraton górski mam ok godzinę na zrobienie wszystkiego na trasie - później już nikt nie biega. Trzeba to zrobić na szybcika - bach bach kilka ujęć, bieg dalej trasą, bach kilka ujęć... i tak aż nie pobiegnie ostatni.
Kolorki to moja najgorsza strona, poświęcam temu najmniej czasu, a jak zacznę kręcić gałami w Lumetri to wychodzi mi szum :) W przesłanym filmie chłopaki mocno dali radę w poście - setki wyglądają "żywo" kinowo, podobnie obraz. Staram się nad tym siedzieć, próbować i efekt nadal mnie nie zadowala. Klient nie widzi i jest zadowolony... ale ja widzę i to mnie wkurza.

Nagrywam wszystko jak wspominałem Gh4 + szkła 2.8 - gram w CineD. Zastanawiałem się nad wymianą sprzętu na rzecz Sony... tylko czy to faktycznie poprawi jakość finalną relacji ?
MarcinM
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

30.09.2016, 12:16

jak jest pochmurnie to robisz na flacie i potem jedziesz złotym w poście - masz pozytywny obrazek :)
luke
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

30.09.2016, 12:24

8kmichal pisze:Źródło posta gram w CineD

Ale na suwakach dodatkowo zmniejszasz saturację i kontrast?
Bo jeśli nie, to sam cineD nie jest zbyt płaskim profilem.
mav
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

30.09.2016, 12:43

MarcinM pisze:Źródło posta jak jest pochmurnie to robisz na flacie i potem jedziesz złotym w poście - masz pozytywny obrazek :)

Jest żółty ale nadal nudny i bez życia.
Wiem, że przy reporterce czasu na wszystko mało, ale no chcesz podnosić Level, robić lepsze rzeczy.... :-)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

30.09.2016, 13:29

Tak - kontrast i saturacja spada do -3/-5 - tylko one.
Mam Vloga ale na nim nie gram, bo czasami druga osoba leci z G7 też z CineD - wolę mieć 2x taki sam profil koloru.
alias
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

30.09.2016, 14:11

8kmichal pisze:Źródło posta Nagrywam wszystko jak wspominałem Gh4 + szkła 2.8 - gram w CineD. Zastanawiałem się nad wymianą sprzętu na rzecz Sony... tylko czy to faktycznie poprawi jakość finalną relacji ?

Do sportu podchodzi się linearnie - tzn. żadnych profili czy innych cudów wianków. Czym mniej korekcji po drodze tym obraz bardziej naturalny i bliższy temu jaki jest w transmisjach sportowych. A ludzie to takiego są przyzwyczajeni. Na końcu drobna korekcja jasności, kontrastu, nasycenia i balansu bieli - a efekt będzie znacznie lepszy niż to całe cudowanie. ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

14.10.2016, 16:47


Otwórz film

To ostatnie co wyszło - grane na standardowym profilu, starałem się nie kręcić za wiele i pokazać tak jak widziały to oczy.
(pomińcie proszę fakt wysokiej migawki... to moje niedopatrzenie, gdyż zostawiłem nd fader w innym plecaku :roll: )
MarcinM
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

14.10.2016, 17:46

zrezygnowałeś z DJI Osmo? bo podczas wyścigu wszystko jest lepiej zbalansowane niż wcześniej.

0:27 - zaczyna mówić człowiek na obrazku, ale po chwili okazuje się, że to nie on - ewidentny błąd montażowy.

1:41 - nieostre. ja bym pominął

na wywiadach dajesz małą głębię ostrości i czasem nie trafiasz - przymknij trochę, bo lepiej mieć zapas bezpieczny niż ostrość 5 cm za twarzą

muza mi nie pasuje. wolałbym odwrotnie - czyli ta smutna która jest na wesołej dekoracji podczas wyścigu, masz dużo zwolnień, generalnie mgła, a ta bardziej dynamiczna na dekoracje.

poza tym znowu nie wiem kto wygrał :)
mav
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

14.10.2016, 18:10

Moim zdaniem:
Logo z efektami rgb shift/glitch czy co tam uzyłeś w ogóle nie pasuje do muzyczki.
Większość ujęć ma jakąś galaretkę, mikrodrgrania. Nie podoba mi się to. W 1:19 w ogóle jakieś szturchnięcie.
Od ok. 5.03 - panie, mokry i brudny obiektyw pan masz :)
Pogoda raczej uniemożliwiła osiągnięcie ciekawych kolorów. Są natomiast dość spójne.
Ogólnie.. dość średnio. Obrazek jakiś mało szczegółowy i "porcelanowy". Bardzo możliwe że to wina pogody, która nam też bardzo przeszkadza w realizacji jakby nie patrzyć. Ale jednocześnie mam wrażenie, że poprzednie realizacje były lepsze.
8kmichal pisze:Źródło posta (pomińcie proszę fakt wysokiej migawki... to moje niedopatrzenie, gdyż zostawiłem nd fader w innym plecaku )

Mi to nie przeszkadza. Nawet lubię taki obrazek. Można hejtować :)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
MarcinM
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

14.10.2016, 18:25

a mi się ten obrazek bardziej podoba od takiego przeostrzonego. mikrodrgania też mnie drażnią. w Canonie załatwia to stabilizacja w obiektywie.
mav
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

14.10.2016, 18:34

Przeostrzony to też coś niedobrego. Po prostu mikrokontrast jest jakiś taki... jakby właśnie po wyostrzaniu. Z drugiej strony sporo detali zginęło - ale może przez kompresję. Zauważ, że w niektórych ujęciach deszcz zanika w niektórych partiach obrazka.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
alias
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

14.10.2016, 20:55

8kmichal pisze:Źródło posta To ostatnie co wyszło - grane na standardowym profilu,

Michał- czy Ty masz skalibrowany monitor? Większość ujęć jest przesunięta lekko do brązu, a niektóre znaczniej. Poprawne ujęcia naliczyłem chyba ze dwa. W sporej ilości ujęć poziom czerni też jest troszkę za wysoko i de facto czarny staje się brunatny.
8kmichal
Awatar użytkownika

Kinowe kolorki w sporcie

14.10.2016, 21:29

Efekt logo - taki jest przez cały cykl, 12 edycji - raz pasuje do muzyki raz mniej :)
Mikrodrgania - całość Gh4 + 35-100 2.8 ze stabilizacją, ale z ręki - pogoda byłą dramatyczna, tu się zsuwa worek. Generalnie na tym wyścigu był problem, bo my zawsze jeździmy z ekipą organizacyjną, i teraz wszyscy ratownicy byly zajęci po wypadkach, a my zbieraliśmy rowery - nie miałem żadnego zapasu i bardzo mało ujęć :( Stąd... nie było w czym przebierać. Zwykle odwiedzamy 6-7 miejscówek na trasie, a tu byliśmy może w 3-4 miejscach - prawie połowa mniej materiału.

Są też biegi (warunki takie same):
https://www.youtube.com/watch?v=6UxcbE7txZI


---
Monitor :( - Mam jakiegośparcha do gier, który nie wie co to kalibracja. Właśnie jestem na etapie zamówienia monitora i nowych bebechów do pc - w weekend chciałem zamówić monitor, jestem prawie zdecydowany na UltraSharp UP2716D + drugi Dell 24 cale Fhd do samych okienek - tak by finalnie mały monitor był do timeline i suwaków, a na dużym szedł podgląd na całości.


Setki graliśmy Rode Videomic Rycote - wszystko prosto wpięte w aparat, i dało się :) (ntg-2 właśnie wraca z serwisu).

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal