Filmowanie ślubów lustrzankami

Dział dla początkujących
smirek
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

30.10.2016, 13:46

kulfi82 pisze:Źródło posta
smirek pisze:Źródło posta poniżej jeden z ostatnich kotletów - a co tam pochwalę się

Fajnie wyszło, ładne kolory, ogląda się przyjemnie. Napisz coś o setupie, czym stabilizowane, jakie ogniskowe itd.


dzięki
nagrywane sony a7s + 6D ML
szkiełka gł. samyang 35mm,85mm a w kościele żeby za bardzo nie biegać i księdza nie wkurzać C70-200
na stabilizatorze gravity II tokina 11-16mm
kolorki przy pomocy standardowych narzędzi w cs6 bez żadnych LUT-ów i presetów
Dividex

Filmowanie ślubów lustrzankami

30.10.2016, 17:12

Wyszło bardzo fajnie. Porównując inne pokazywane tu trailery(teledyski) ślubne to jeden z lepszych , a z wszystkich kręconych sony, zdecydowanie najlepszy. Z całej stajni sony (biorąc pod uwagę wszystkie aparaty i kamery do 25 000 zł.) , wg mnie a7s i a7sII to najlepszy wybór i daje najlepszy obraz... :D
M4jster

Filmowanie ślubów lustrzankami

31.10.2016, 09:04

Zmieniając trochę kierunek dyskusji, aby już zostawić ten temat długości i ilości operatorów zapytam... ile średnio zajmuje wam montaż filmu 40-60min.


Wieczorami godzina 20-23 przez około około 2 lub 3 tygodnie
A więc około 40-50 godzin
8kmichal
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

1.11.2016, 19:04

Jakich ustawień eksportu używacie oddając film klientowi ? Jak mocno go kompresujecie, jaki bitrate ?
Ile czasu trwa Wam (średnio) render gotowego godzinnego materiału ? (bez renderowania wcześniej części w stylu kościół, tort itd. - ja robię małe sekwencje, ale do eksportu zostawiam na koniec całość).
luke
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

1.11.2016, 19:46

8kmichal pisze:Źródło posta Jakich ustawień eksportu używacie oddając film klientowi ? Jak mocno go kompresujecie, jaki bitrate ?
Ile czasu trwa Wam (średnio) render gotowego godzinnego materiału ? (bez renderowania wcześniej części w stylu kościół, tort itd. - ja robię małe sekwencje, ale do eksportu zostawiam na koniec całość).

Ja oddaję materiał na pendrive 16 GB, najczęściej używam presetu YT 1080p w premierce zwiększając nieco bitrate, tak by zajmował około 14.5 GB.
Render godzinnego filmu zależy od ilości efektów nałożonych na klipy. Takie rzeczy jak warp stabiliser, unsharp mask czy efekty MB looks mocno wydłużają render. Czasem trwa on ok 3 godzin, czasem dłużej.
alias
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

1.11.2016, 20:13

8kmichal pisze:Źródło posta Jakich ustawień eksportu używacie oddając film klientowi ? Jak mocno go kompresujecie, jaki bitrate ?


ja zacytuję swój stary post:

"11 lip 2016, o 09:00
U mnie jest obecnie, że cały montaż jest w D.R. a Magix Pro 2016 służy jako koder do formatów przekazywanych klientom.
Po pierwsze jest bardzo szybki a jakoś rendeu bardzo dobra. Po drugie (i co dla mnie najważniejsze) zdefiniowane w nim wynikowe formaty plików są dobrze przetestowane i tak zoptymalizowane że nie mam teraz żadnych problemów że komuś na czymś coś nie działa.
Za parę złotych dokupiłem licencję do H.265/HEVC. ;) "

p.s.
jak adminie zrobić link bezpośrednio do starego postu?
Admin
Awatar użytkownika

1.11.2016, 22:50

No i mówisz i masz! Żeby nie zaśmiecać tematu, więcej info tutaj.
Admin też człowiek (z kamerą:)
kulfi82
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 04:28

alias pisze:Źródło posta U mnie jest obecnie, że cały montaż jest w D.R. a Magix Pro 2016 służy jako koder do formatów przekazywanych klientom.

Też od jakiegoś czasu o tym myślę, bo render/eksport a AP to dramat. Nie dość, że Bitrate 20 Mbps moim zdaniem nie wygląda tak dobrze jak wyglądać powinna to jeszcze leci w grubych godzinach. Jak jest ścieżka takiego eksportu? Robisz projekt w DR -> XML -> Magix -> H.264? Czy wystarczy mi ta podstawowa wersja PRO za 290pln?
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 15:32

kulfi82 pisze:Źródło posta podstawowa wersja PRO za 290pln?

Tak, a jak nie potrzebujesz FV to z allegro czy olx licencja elektroniczna: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... i-1-2-1025
kulfi82
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 15:41

A możesz napisać w jaki sposób przebiega proces importu do Magix. Mam wyeksportowany XML gotowego projektu z AP ale nie mam pojęcia jak to odpalić pod Magix
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 16:22

kulfi82 pisze:Źródło posta A możesz napisać w jaki sposób przebiega proces importu do Magix. Mam wyeksportowany XML gotowego projektu z AP ale nie mam pojęcia jak to odpalić pod Magix


Bez XMLa. W D.R. robię eksport do któregoś z formatów produkcyjnych lub do tego w którym były źródła (duże bitrate, niska kompresja, itd.).
Taki eksport trwa bardzo szybko. Gotowy plik wczytuję do Magixa i rendery (często robię kilka formatów). Czasami w samym Magixu robię drobne sztuczki żeby finalny materiał powalał klienta (np. bardzo delikatne wyostrzenie całości jeśli będzie większa kompresja na wyjściu). Chodzi o to żeby materiał wyjściowy był nie do odróżnienia od wejściowego mimo że z D.R. wyszło 4K/600Mbps, a z Magixa wychodzi FHD/28Mbps. I o dziwo to wychodzi całkiem dobrze, na TV się nie odróżni. ;)
Krzychu
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 18:42

A dlaczego całego montażu wraz z renderem nie wypuszczasz z Magixa?
kulfi82
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 20:50

alias pisze:Źródło posta I o dziwo to wychodzi całkiem dobrze, na TV się nie odróżni.

No dobra obadamy patent.. dzięki za info, oskar poleciał.
"Ojciec Zdzicha"
8kmichal
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 21:08

A jeśli chodzi o same ustawienia - jakie macie na eksport? Ile bitrate dostaje klient?
Vbr vbr2 czy CBR?

Czy tego co robi wspominany Magix nie zrobi media enc od wielkiego Adoba :)?
alias
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 21:45

Krzychu pisze:Źródło posta A dlaczego całego montażu wraz z renderem nie wypuszczasz z Magixa?

Bo D.R. pod względem eksportu jest dość ubogi i nie ma w nim wielu formatów/profili które oferuje Magix (ma ich kilkadziesiąt zdefiniowanych).
kulfi82
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 22:25

8kmichal pisze:Źródło posta A jeśli chodzi o same ustawienia - jakie macie na eksport? Ile bitrate dostaje klient?
Vbr vbr2 czy CBR?

Czy tego co robi wspominany Magix nie zrobi media enc od wielkiego Adoba :)?

u mnie to zależy od tego jaki to materiał, jakiej długości i jaki klient. Zazwyczaj jest to przedział między 18-35 Mbps / VBR1. Weselnicy nie są moim zdaniem technicznie tak wymagającą grupą jak reklama, dokument itd. Przepustowość powyżej 40 to przerost formy nad treścią.

Czy tego co robi wspominany Magix nie zrobi media enc od wielkiego Adoba

To właśnie mam zamiar sprawdzić, bo nie chodzi tu o to czy jest w stanie czy nie.. tylko ile czasu mu to zajmie. Jeżeli eksport bezstratny z AP, a później Magix sumarycznie zajmie mniej czasu niż kilkugodzinne kotłowanie się Premierki to czemu nie.
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

2.11.2016, 22:58

kulfi82 pisze:Źródło posta To właśnie mam zamiar sprawdzić, bo nie chodzi tu o to czy jest w stanie czy nie.. tylko ile czasu mu to zajmie. Jeżeli eksport bezstratny z AP, a później Magix sumarycznie zajmie mniej czasu niż kilkugodzinne kotłowanie się Premierki to czemu nie.


Na dobrej maszynie (i7/64GB) Magix renderuje sobie w tle (bo korzysta przede wszystkim z integry) a w tym czasie na D.R. spokojnie sobie pracuję. ;)
smirek
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

3.11.2016, 10:52

8kmichal pisze:Źródło posta A jeśli chodzi o same ustawienia - jakie macie na eksport? Ile bitrate dostaje klient?
Vbr vbr2 czy CBR?


jeżeli chodzi o mnie klient przeważnie dostaje materiał na penie 16GB
przy średnio 2 godzinnym materiale ustawiam 1080p 15Mbps przy CBR
dla starszych ciotek i wujków i tak przygotowuję jeszcze DVD , więc jak młodzi widzą różnicę między 576 a 1080 to nie ma żadnych zastrzeżeń :-)
Tom_LS

Filmowanie ślubów lustrzankami

9.01.2017, 13:11

Witam wszystkich,
ja również zajmuję się ślubami.

smirek pisze:Źródło posta zawsze mam mojego 6D z ML - nigdy mnie nie zawiódł


Czy korzystałeś kiedyś z filmowania w RAW-ach 50fps? Uzyskany przeze mnie obraz jest gorszy niż 1080 h.264, a chyba nie powinien. Nie wiem gdzie popełniam błąd.
alias
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

9.01.2017, 13:33

Tom_LS pisze:Źródło posta Czy korzystałeś kiedyś z filmowania w RAW-ach 50fps? Uzyskany przeze mnie obraz jest gorszy niż 1080 h.264, a chyba nie powinien. Nie wiem gdzie popełniam błąd.

Ale napisz coś więcej - czym i jak filmowałeś, może jakaś próbka?
Gelo

Filmowanie ślubów lustrzankami

9.01.2017, 13:33

To ja z innej beczki. Jakich mikroportów używacie do realizacji ślubów no i jak z zamocowaniem, bo jak u młodego raczej bez problemu tak u młodej jest ból.
alias
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

9.01.2017, 13:45

Gelo pisze:Źródło posta tak u młodej jest ból.

tak humorystycznie, ale autentycznie z życia wzięte
a-pierwszy patent Obrazek
kupiony specjalnie w tym celu

b-drugi patent, jak panowie filmowcy zrobili mikrofon z białych słuchawek marki samsung od smartfona obcinając słuchawki i zostawiając sam klips z mikrofonem - jakość dźwięku rewelacyjna ;)
M4jster

Filmowanie ślubów lustrzankami

9.01.2017, 14:22

patent a dostaje co tydzień inna młoda? :D
Gelo

Filmowanie ślubów lustrzankami

9.01.2017, 14:48

ha ha ha ha ha dobry patent. Ostatnio widziałem że w mikro był zaopatrzony tylko młody, czy możliwe że jego czułość ściągnęła głos młodej z odległości powiedzmy ok 1,5m?
kulfi82
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

9.01.2017, 14:57

Gelo pisze:Źródło posta ha ha ha ha ha dobry patent. Ostatnio widziałem że w mikro był zaopatrzony tylko młody, czy możliwe że jego czułość ściągnęła głos młodej z odległości powiedzmy ok 1,5m?

sięgnąć sięgnęła, ale o połowę ciszej.. a po wyrównaniu szum z kwestii młodej będzie dość wyraźnie słyszalny. Są pewnie osoby, które sobie z tym w poście radzą ale nie są to pewnie dwa kliknięcia.
"Ojciec Zdzicha"
Tom_LS

Filmowanie ślubów lustrzankami

9.01.2017, 20:45

alias pisze:Źródło posta Tom_LS pisze:
Źródło posta Czy korzystałeś kiedyś z filmowania w RAW-ach 50fps? Uzyskany przeze mnie obraz jest gorszy niż 1080 h.264, a chyba nie powinien. Nie wiem gdzie popełniam błąd.

Ale napisz coś więcej - czym i jak filmowałeś, może jakaś próbka?


Wszystko w 50fps

Pierwsza próba 6d, ISO160 1600X436 (mogłem filmować bez zatrzymania).:
https://drive.google.com/file/d/0B0cA3- ... sp=sharing
dla porównania h.264:
https://drive.google.com/file/d/0B0cA3- ... sp=sharing

Druga próba 5dm3 ISO3200 1792X538. Przed rozpoczęciem nagrywania sprawdziłem ekspozycję i była prawidłowa.
https://drive.google.com/file/d/0B0cA3- ... sp=sharing
i h.264
https://drive.google.com/file/d/0B0cA3- ... sp=sharing

Trzecia próba 5dm3 ISO160 1920X576. Wygląda najlepiej. Chociaż po obejrzeniu filmów na yt miałem dużo większe oczekiwania.
https://drive.google.com/file/d/0B0cA3- ... sp=sharing
h.264:
https://drive.google.com/file/d/0B0cA3- ... sp=sharing
shadow

Filmowanie ślubów lustrzankami

30.03.2017, 14:53

Witajcie. Słuchajcie, skąd wykorzystujecie muzykę do filmów ślubnych? Z jakich banków muzyki?
eX3

Filmowanie ślubów lustrzankami

12.08.2017, 13:02

Panowie słoneczne dni, jak pracujecie ? filtry ND ? Przysłona na FXX ? Czy migawka ? Każdy ma swoją technikę.. ja generalnie do GH3 cały czas używałem filtrów ND.. ale jakie to jest nieporęczne to masakra.. oglądałem wczoraj YT i jakiegoś Walbecka czy WFS nie pamiętam teraz i chłop leciał równo z migawka.. zakładam że byle by równowartość X2 czyli w moim przypadku 100/200/300 itd. byleby było ciemno.. da się to potem normalnie zmontować bez artefaktów? Bo jak kiedyś tak zrobiłem takowe jak pamiętam miałem po eksporcie materiału z Vegasa.. mam zamiar zrobić parę testów.. ale za chwilę wesele.. w pon też.. i ciężko się teraz bawić.
Ktoś zwiększa migawkę i to montuje? Bo zaciekawiło mnie to szczerze..
Janusz_b
Awatar użytkownika

Filmowanie ślubów lustrzankami

13.08.2017, 12:21

eX3 pisze:Źródło posta ja generalnie do GH3 cały czas używałem filtrów ND.. ale jakie to jest nieporęczne to masakra..


Masakra? Hmm.. ja od lat stosuję regulowane filtry ND (Hoya, Tiffen) i są ok. Chyba, że piszesz o mocowaniu i przykręcaniu do obiektywu. Ale i na to jest patent (dobrze, że już dostępny w Polsce)
https://www.multifoto.pl/szczegolyProdu ... JSP_D_BwE#
i
https://www.multifoto.pl/szczegolyProdu ... gIcMfD_BwE

Oczywiście te pierścienie magnetyczne są na różne średnice filtrów. Magnesy trzymają doskonale, a założenie i zdjęcie filtra to sekundy. Nie wyobrażam sobie pracy w słoneczne dni bez filtrów ND w kamerach i DSLR.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
eX3

Filmowanie ślubów lustrzankami

13.08.2017, 13:10

No na chwilę obecną wkręcam nd8/16.. nie mam regulacji, wychodzę np z kościoła wyciągam i wkręcam.. jest to niestety mega niewygodne.. o regulowanym już myślałem.. w sumie z tym adapterem zdawało by się nieźle.. dobrze to wygląda.. no nic w wolnej chwili pewnie trzeba bedzie zrobic testy z migawka i tak.

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal