Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

Dział dla początkujących
QUBE
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

1.03.2019, 16:29

OrigamiSamurai pisze:Źródło posta Jeżeli to nie tajemnica i miałbyś czas, to mógłbyś proszę w prywatnej wiadomości lub tutaj na forum opisać cały swój setup do kręcenia, np. jakiej klatki używasz, jaki gimbal itd.?

Klatka FILMCITY A6500 na szybkozłączce na gimbalu Feiyu Tech MG V2... zestaw przede wszystkim lekki i mobilny...
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
Leff

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

1.03.2019, 16:34

OrigamiSamurai pisze: Czy obiektywy do A73/GH5s są dużo droższe, aniżeli do A6500/GH5?


GH5 i GH5s to ten sam system, te same obiektywy.
resumi

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

1.03.2019, 17:19

Słuchajcie dlaczego nikt nie poleca XT3? Przecież ta puszka miażdży sonego w każdym calu. Oprócz braku stabilizacji oczywiście. Ergonomia sonego to poziom sprzętu na wakacje. Mówię o serii a6...
Admin
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

1.03.2019, 17:40

Chyba na razie za mało tu osób miało go konkretnie w rękach i może się podzielić przemyśleniami. Z tego co kojarzę, to jest jedna czy dwie osoby
Admin też człowiek (z kamerą:)
kulfi82
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

1.03.2019, 17:58

resumi pisze:Źródło posta Przecież ta puszka miażdży sonego w każdym calu

a to mnie nawet rozbawiło :D to znaczy w jakim calu?? i które Sony?
"Ojciec Zdzicha"
8kmichal
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

1.03.2019, 22:29

resumi pisze:Źródło posta Słuchajcie dlaczego nikt nie poleca XT3? Przecież ta puszka miażdży sonego w każdym calu. Oprócz braku stabilizacji oczywiście. Ergonomia sonego to poziom sprzętu na wakacje. Mówię o serii a6...

A czym się różni ergonomia serii s6 od pozostałych aparatów ? :shock: 8-) Jest taka sama, gorsza niż w Panasonic, ale idzie się przyzwyczaić. Każdy z guzików jest osobno programowalny dla każdego z trybów.
resumi

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

2.03.2019, 12:08

Mam kumpla który pracuje na xt3. Pracowaliśmy tydzień przy dokumencie. On miał xt3 ja gh5. Naprawdę panowie fuji rozwala. To jest wół roboczy. Ergonomia świetna. To jest najbardziej opłacalny sprzęt w tej kategorii cenowej.

Wracając do porównania z a6500. Tu nawet nie ma czego porównywać. Jedynie stabilizacja w sonym na plus. Tylko tyle. Reszta to bez urazy sprzęt wakacyjny. Seria A7 ergonomią jest wygodniejsza do pracy.
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

2.03.2019, 12:35

Qube,
Czy ten gimbal nie powoduje mikrodrgań? Czy brałeś pod uwagę Crane 2 / Ronin S / Moza Air 2?

resumi,
A jak z obeiktywami do fuji? Czy używaliście AF? Jak tak, to jak się sprawdza w porównaniu do A6500?
alias
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

2.03.2019, 12:54

resumi pisze:Źródło posta Mam kumpla który pracuje na xt3. Pracowaliśmy tydzień przy dokumencie. On miał xt3 ja gh5. Naprawdę panowie fuji rozwala. To jest wół roboczy. Ergonomia świetna. To jest najbardziej opłacalny sprzęt w tej kategorii cenowej.

czy możesz szerzej rozwinąć te dość ciekawe kwestie?
QUBE
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

2.03.2019, 18:34

OrigamiSamurai pisze:Źródło posta Czy ten gimbal nie powoduje mikrodrgań? Czy brałeś pod uwagę Crane 2 / Ronin S / Moza Air 2?

Nie ma gimbala bez mikrodrgań, dlatego troszeczkę dziwie się stwierdzeniu - na gimbala to lepiej bez stabi w body. Ja miałem MG V2 wcześniej niż a6500, fakt trzeba było nad nim posiedzieć by go dobrze ustawić ale dało rady - jestem zadowolony. MG V2 to gimbal wagi lekkiej, obciążenie max 1,6 (zalecane 1,1) kg, wraz ze sprzętem to jest zestaw do dłuższej pracy (wesela). Ja jestem zadowolony z tego zestawu - zdaję sobie sprawę, że można kupić lepszy ale czy to się będzie opłacać - nie jestem tego pewien...
resumi pisze:Źródło posta Ergonomia sonego to poziom sprzętu na wakacje.

Ja mógłbym napisać: "...Ergonomia fuji to poziom sprzętu na urodziny babci..." znając obsługę z opisów w necie... :)
resumi, Czy ty wiesz co znaczy słowo ergonomia? Nie miałeś chyba do czynienia z soniakami tak jak ja nie miałem z panasonikami i fuji :) a wypowiadasz się... :)
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

3.04.2019, 10:18

Odkopuję temat.

Przez ostatnie kilka tygodni w wolnych chwilach oglądałem recenzje i porównania sprzętów.
Na placu boju zostali tylko dwaj kandydanci:
- Fuji X-T3 (lepszy lowlight, lepszy AF, ale nie ma ibis)
- Panasonic GH5 (gorszy lowlight, gorszy AF, ale ma ibis)

Sprzęt będzie w 90% czasu wykorzystywane do wideo.

Do Fuji myślałem nad kitowym 18-55 (z IOS) i 35mm f/2.0 (bez IOS). Czy taki zestaw się nada? Czy może inne obiektywy warto rozważyć, by mieć jak największe pole manewru na start? :mrgreen:
Do Panasonica to myślałem nad Panasonic 12-35 mm lub Olympus 12-40 + coś do tego, ale nie wiem co warto jeszcze dokupić :roll:

Czy korzysta ktoś z nagrywania w h.265 10bit? Czy każde Adobe Premiere Pro już obsługuje ten format? Jaki minimum procesor jest potrzebny do tego formatu? :?
wemlo
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

3.04.2019, 10:29

Samurai pisze:Źródło posta Do Fuji myślałem nad kitowym 18-55 (z IOS) i 35mm f/2.0 (bez IOS). Czy taki zestaw się nada? Czy może inne obiektywy warto rozważyć, by mieć jak największe pole manewru na start?

manualne ostrzenie tymi obiektywami to trudna sprawa. Wszystkie mają focus by wire, dlatego ostrzenie nie jest ani łatwe ani przyjemne. Do h265 musi być już porządna maszynka, obawiam się że bardziej będzie się opłacało robić proxy do DNx lub PeroRes. Ale to wymaga czasu..
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

3.04.2019, 21:59

Hm, a jaki zestaw szkieł poleciłbyś na start do Fuji i/lub GH5?
Czy jakość materiału bardzo straci na jakości po przekonwertowaniu z h265 na ProRes? Czy 10bit można rzeczywiście nagrywać na kartach V30? :roll:
yotka
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

3.04.2019, 22:36

Samurai pisze:Źródło posta Czy jakość materiału bardzo straci na jakości po przekonwertowaniu z h265 na ProRes?

Nic nie straci na jakości, jeśli tylko dobierzesz odpowiedni rodzaj proresa (proxy, lt, 422, hq, 444) do bitrate i podpróbkowania swojego materiału.
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

4.04.2019, 07:30

Brzmi to zatem jako rewelacyjne rozwiązanie. Domyślam się jednak, że wymaga ono sporo czasu, by program przekonwertował z h265 na prores?
alias
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

4.04.2019, 09:19

Samurai pisze:Źródło posta Brzmi to zatem jako rewelacyjne rozwiązanie. Domyślam się jednak, że wymaga ono sporo czasu, by program przekonwertował z h265 na prores?

sporo to pojęcie względne :)
a czas zależy od programu konwertującego i komputera
ja korzystam z ffmpeg i trwa to dość krótko jak na moje wymagania
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

25.04.2019, 22:36

No cóż, po wielu przemyśleniach, słuchania opinii, oglądania porównań.... stałem się posiadaczem Panasonic GH5. To mój pierwszy aparat w życiu. Muszę się pozbyć Panasonic-Leica 12-60mm (nowy) i kupić jakieś inne szkła na start. Teraz to dopiero mam mętlik w głowie. :?

Bardzo dziękuję WAM za pomoc i rady :mrgreen:
alias
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

25.04.2019, 22:56

Samurai pisze:Źródło posta Muszę się pozbyć Panasonic-Leica 12-60mm (nowy) i kupić jakieś inne szkła na start

a co z nim nie tak?
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

26.04.2019, 09:44

f/2.8-4

Martwię się, że będzie za ciemne to szkło, jako główne i jednocześnie uniwersalne szkło. Wszyscy polecają Pana 12-35mm f/2.8 :?

Generalnie mam mętlik w głowie, bo do wydania łącznie mam 4tyś zł na obiektyw/obiektywy. Myślałem nad czymś z poniższej listy:

1. Panasonic 12-35mm /f 2.8
2. Panasonic 35-100mm /f 2.8
3. Panasonic 25mm /f 1.7
4. Panasonic 42.5mm /f 1.7
5. Laowa 7.5mm /f 2
6. Sigma 16mm /f 1.4
7. Sigma 56mm /f 1.4
8. Sigma 60mm /f 2.8
9. Olympus 12-40mm /f 2.8

Biorę oczywiście pod uwagę używane obiektywy również. :roll:
alias
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

26.04.2019, 10:50

te Sigmy to ja bym widział tak

1. Sigma 16mm /f 1.4
2. Sigma 30mm /f 1.4
3. Sigma 56mm /f 1.4

i masz set z przepięknym obrazkiem i b.dobrym światłem ;)
ta Sigma 60mm /f 2.8 jest blisko ogniskowej 56mm, więc jaki sens jej kupowania?
z kolei między 16 a 56mmm jest za duża różnica żeby nie było coś pomiędzy

Panasonic 25mm /f 1.7
Panasonic 42.5mm /f 1.7
dają nadzwyczaj dobry obrazek jak na swoją cenę, i taki zestaw uzupełniony o coś równie jasnego w okolicach 12-15 mm
też da fajny, jasny i tani set ;)
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

26.04.2019, 13:35

Z jednego sklepu (nie pamiętam już którego) dostałem informację, że Sigma 30mm jest kiepska i lepiej tylko 16mm i 56mm kupić. :roll:

Myślałem nad różnymi zestawami:
a) Sigma 16mm + Panasonic 25mm + Sigma 56mm
b) Panasonic 12-35
c) Laowa 7.5mm + Panasonic 25mm + Panasonic 42.5mm

Jestem laikiem, więc nie wiem na ile upierdliwe/ryzykowne byłoby zmienianie obiektywów w trakcie kręcenia. Przeraża mnie koszt nowego Panasonica 12-35 (4000zł), bo będzie pewnie brakowało tego 50mm do ujęć :?
alias
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

26.04.2019, 13:57

Samurai pisze:Źródło posta Z jednego sklepu (nie pamiętam już którego) dostałem informację, że Sigma 30mm jest kiepska i lepiej tylko 16mm i 56mm kupić.

a co to za sklep???
widziałem sporo nagrań tą sigmą i oceniam je jako tak samo dobre jak sigmą 16mm
ta 30 daje wspaniały, ostry filmowy obrazek

Dodano po 11 minutach 4 sekundach:
z gh5 nocą

https://www.youtube.com/watch?v=0OM2uuqN4Lg

Dodano po 4 minutach 10 sekundach:
i za dnia też z gh5

https://www.youtube.com/watch?v=0_kQlVT_BAw
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

26.04.2019, 14:02

Nie pamiętam już niestety (pisałem do kilku). :(

To super wiedzieć, że 30mm też jest ok. Dziękuję za przykłady, koniecznie je obejrzę dzisiaj. :mrgreen:

Czyli pozostaje tylko kwestia OIS i ewentualnie AF, ale z tego co widziałem to AF w 16mm i 56mm wypada naprawdę przyzwoicie. Pytanie czy brak OIS w GH5 będzie uciążliwy (bez gimbala). :|
alias
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

26.04.2019, 14:23

Samurai pisze:Źródło posta Pytanie czy brak OIS w GH5

przecież GH5 ma stabilizację matrycy!
Samurai

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

26.04.2019, 14:25

Przepraszam, zastosowałem skrót myślowy. Chodziło o to, czy brak OIS w obiektywach Sigma będzie uciążliwy przy korzystaniu w GH5, który ma IBIS - czy samo IBIS wystarczy by komfortowo pracować z obiektywami Sigma. :roll:
alias
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

26.04.2019, 14:34

Samurai pisze:Źródło posta Przepraszam, zastosowałem skrót myślowy. Chodziło o to, czy brak OIS w obiektywach Sigma będzie uciążliwy przy korzystaniu w GH5, który ma IBIS - czy samo IBIS wystarczy by komfortowo pracować z obiektywami Sigma. :roll:

część obiektywów panasonica które wymieniasz też nie mają stabilizacji, np. 25/1,7
i nikt z tego powodu tu nie narzekał ;)
stabilizowana matryca daje dużo
Janusz_b
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

27.04.2019, 11:08

Z kilkuletniej praktyki: używam panasi 12-35 i 35-100/2.8 (co prawda na dwóch korpusach dla wygody - GH4 i GH5), dodatkowo Laowa 7,5 i czasem Samyang 12 na gimbal. Tych najczęściej - okazjonalnie inne z kolekcji. Jednak do reporterki (oprócz kamery) najbardziej przydatne są te dwa pierwsze wymienione przeze mnie.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Adam

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

7.06.2019, 22:27

Noooo…ciekawy wątek na forum filmofcuw.
Wielu gości zapewne powyższe wskazówki weźmie za dobrą monetę.
Sony A7 czy Fs7 bądź 6400? Ok, tylko chociażby blue clipping i parę innych kwiatuszków eliminuje te zabawki.
Blackmagic Ursa itp. itd? No, jeśli tylko black sun effect komuś nie przeszkadza, to równie trafiony pomysł jak Sony.
Panasonic, Fuji? Też mają swoje…niespodzianki.
Zastanawiam się, po co komu 60fps.Przeciez przy kącie migawki 172.8 nie doświetlicie planu.
Podniesiecie ISO? Te zabawki to nie ARRI.
Wyższe ISO to drastyczny spadek rozpiętości tonalnej. Do tego dochodzą jeszcze kiepskie kodeki.
Kodowanie 4.2.0?
Łopatologicznie:
4.2.0-480 linii
4.2.2-960 linii
4.4.4.-1980 lini
A na pudełku może sobie pisać 4K z każdej strony to i tak od tego nie przybędzie ani jednej linii.
alias
Awatar użytkownika

Dylemat początkującego dot. zakupu sprzętu

8.06.2019, 09:46

Adam pisze:Źródło posta Łopatologicznie:
4.2.0-480 linii
4.2.2-960 linii
4.4.4.-1980 lini


to co napisałeś "Łopatologicznie" po pierwsze dotyczy tylko chrominancji, ale nie luminancji która jest podstawą postrzegania szczegółów obrazu przez oko ludzkie,
po drugie tego się w taki sposób nie da przeliczyć wprost na liczbę linii ;)

Adam pisze:Źródło posta Te zabawki to nie ARRI.

ARRI też nie błyszczy dając obrazek 4K z interpolacji 2,7K czy 3,2K ;)
błyszczy owszem RED, ale jest tak upierdliwy w obsłudze, że większość filmowców wybiera i tak ARRI :D

Adam pisze:Źródło posta Blackmagic Ursa itp. itd? No, jeśli tylko black sun effect komuś nie przeszkadza

black sun effect to problem historyczny a puszkach Sony, rozwiązany kilka lat temu

Dodano po 5 minutach 35 sekundach:
Adam pisze:Źródło posta Zastanawiam się, po co komu 60fps.Przeciez przy kącie migawki 172.8 nie doświetlicie planu.

przy 60fps ustawia się migawkę na większy kąt co w efekcie daje podobny czas naświetlania i podobny motion blur?

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal