50p / 50i /25p ? Na pendrive

Dział dla początkujących
paw_chb

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 06:45

Witam
Chciałem utwierdzić się w stwierdzeniu dlatego tu pisze ....
Z tych trzech formatów najlepszy jest 50 p ale nie wszystkie Tv obsługują 50 klatek i pendrivery nie zawsze działają. Dlatego najlepiej robić w 50 i bo wszystko obsługuje.... - a jest to 25 klatek.
Format 25p to obraz filmowy i przy ruchach kamery jest strobo i do weselniaków nie jest ładny.
Nie da się zrobić konwersji z 50p na 50i aby obraz był płynny bo znowu jest strobo...
Jakiego formatu wyjściowego robicie pendrivery z weselami?
luke
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 07:17

paw_chb pisze:Źródło posta Format 25p to obraz filmowy i przy ruchach kamery jest strobo i do weselniaków nie jest ładny.

Moim zdaniem 25 p do ślubów sprawdza się doskonale.
alias
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 08:02

paw_chb pisze:Źródło posta Z tych trzech formatów najlepszy jest 50 p a

nieprawda, to zależy do czego najlepszy, ale ma jedną przewagę, zrobi się z niego bezproblemowo 50i i 25 ;)

paw_chb pisze:Źródło posta ale nie wszystkie Tv obsługują 50 klatek i pendrivery nie zawsze działają. Dlatego najlepiej robić w 50 i bo wszystko obsługuje

tak, najlepiej robić 50p, a jeszcze bardziej najlepiej w formacie AVCHD 50i, bo jego nawet starsze telewizory zawsze odtwarzają

paw_chb pisze:Źródło posta a jest to 25 klatek.

bzdura, to nie jest 25 klatek, to jest 50 klatek w których na przemiennie usunięto co drugą linie, raz parzystą a raz nieparzystą

paw_chb pisze:Źródło posta Nie da się zrobić konwersji z 50p na 50i aby obraz był płynny bo znowu jest strobo...

bzdura, 50i jest prawie tak samo płynny jak 50p, to jest nadal 50 klatek na sekundę a brakujące linie telewizor bezproblemowo sobie "odtwarza"
czy transmisja meczu piłkarskiego w telewizji nie jest płynna? jest, a to przecież jest 50i ;)
nagraj mecz w 50i oraz w 25p a potem zobacz jak wielka będzie różnica miedzy nagraniami w płynności ruchu!

luke pisze:Źródło posta Moim zdaniem 25 p do ślubów sprawdza się doskonale.

i tu się zgadzam, do takich produkcji klatkaż filmowy plus look filmowy i materiał jak znalazł ;)

paw_chb pisze:Źródło posta Jakiego formatu wyjściowego robicie pendrivery z weselami?

50i AVCHD jest najbezpieczniejsze
25 najpopularniejsze i wystarczające, ale nie zawsze działa, i do tego problemy pojawiają się w najnowszych telewizorach np. LG /pisałem już o tym na forum/
50p najładniejsze, ale najbardziej problematyczne
kulfi82
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 08:25

luke pisze:Źródło posta Moim zdaniem 25 p do ślubów sprawdza się doskonale.

ale też trzeba doprecyzować, że zależy to od stylu. Względnie stabilne i opanowane kadry będą ok, ale jak ktoś lata po sali jak małpa w klatce robiąc co 2 sekundy przeloty no to może wyglądać średnio.
"Ojciec Zdzicha"
zed

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 08:32

Z kolei chyba 50i nie jest najlepszy do odtwarzania na komputerze?
alias
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 08:58

zed pisze:Źródło posta Z kolei chyba 50i nie jest najlepszy do odtwarzania na komputerze?

chyba takim z muzeum techniki, obecnie każdy porządny odtwarzacz /player/ świetnie sobie daje radę z przeplotem ;)
luke
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 09:00

kulfi82 pisze:Źródło posta ale jak ktoś lata po sali jak małpa w klatce robiąc co 2 sekundy przeloty no to może wyglądać średnio

To zapodaj, proszę, jakiegoś linka do dobrej produkcji ślubnej, gdzie operator tak robi ujęcia i film jest w 50 klatkach na sekundę.
Wszystkie najlepsze filmy ślubne jakie widziałem zawsze były w 24, 25 lub 30 klatkach na sekundę. Nie przypominam sobie ani jednego w 50i albo 50p.
kulfi82
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 09:13

luke pisze:
kulfi82 pisze:Źródło posta ale jak ktoś lata po sali jak małpa w klatce robiąc co 2 sekundy przeloty no to może wyglądać średnio

To zapodaj, proszę, jakiegoś linka do dobrej produkcji ślubnej, gdzie operator tak robi ujęcia i film jest w 50 klatkach na sekundę.
Wszystkie najlepsze filmy ślubne jakie widziałem zawsze były w 24, 25 lub 30 klatkach na sekundę. Nie przypominam sobie ani jednego w 50i albo 50p.
Ale w którym ja momencie napisałem, że filmy 50i są fajne. Dla jasności mi się bardzo nie podobają. Ja gram 50p, ale oddaję 25. Chodziło mi bardziej o pułapki grania 25p z czasami 1/50 bo przy szybkich akcjach jest mocne strobo.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
"Ojciec Zdzicha"
fransua
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 10:17

alias pisze:Źródło posta bzdura, to nie jest 25 klatek, to jest 50 klatek w których na przemiennie usunięto co drugą linie, raz parzystą a raz nieparzystą

Jest to 50 półobrazów zapisanych w 25 k/s. W jednej klatce masz dwa półobrazy więc wychodzi 25 k/s To nie to samo co 50 k/s. W zapisie nie "leci" jedna klatka z górnym a potem następnie klatka z dolnym polem.
mav
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 10:21

Moi klienci jednakże od razu zauważają "brak płynności" na filmie 25p. O ile zgodzę się, że krótkie klipy jak najbardziej i sam robię do 25p, to "zasadniczy film" robię nadal w 50i.
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
Degenerado

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 10:41

mav pisze:Źródło posta Moi klienci jednakże od razu zauważają "brak płynności" na filmie 25p. O ile zgodzę się, że krótkie klipy jak najbardziej i sam robię do 25p, to "zasadniczy film" robię nadal w 50i.


no ale jak robisz w 50i a potem oddajesz z tego 25p to rzeczywiście obraz może być mniej płynny, nie ma chyba algorytmu idealnego do takiej konwersji.
50p->25p albo jeszcze lepiej 60p->30p wyglądają bardzo dobrze bo zmianie
kulfi82
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 10:43

Degenerado pisze:
mav pisze:Źródło posta Moi klienci jednakże od razu zauważają "brak płynności" na filmie 25p. O ile zgodzę się, że krótkie klipy jak najbardziej i sam robię do 25p, to "zasadniczy film" robię nadal w 50i.


no ale jak robisz w 50i a potem oddajesz z tego 25p to rzeczywiście obraz może być mniej płynny, nie ma chyba algorytmu idealnego do takiej konwersji.
50p->25p albo jeszcze lepiej 60p->30p wyglądają bardzo dobrze bo zmianie
A masz może jakieś info jak TV radzą sobie z 30p..? Łykają tak jak 25?

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
"Ojciec Zdzicha"
Degenerado

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 10:58

ciężko odpowiedzieć na tak postawione pytanie ale uogólniając i tylko ze swojego doświadczenia ... nie jest problemem 25p czy 30p(przeważnie jest tak, że jak działa 25p to działa i 30p), większym problemem jest bitrate, nie neguję przy tym, że jakieś tam nowe telewizory mogą mieć problemy, natomiast takie problemy się zgłasza i są poprawiane w kolejnych firmwareach
mav
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 11:16

Rejestruję oczywiście w 50p, to chyba nie ulega wątpliwości. Chociaż fragmenty, które wiem na pewno, że będą 50i, często nagrywam już w 50i bo nie będe z tego robił potem żadnego 25p (choć taka konwersja też jest możliwa, choć ze stratą jakości) Z tym 50i to oczywiście dotyczy tylko ślubniaków, cała reszta wiadomo 25p (w dużej mierze rejestrowana w 50p :) ).
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
razor89md
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 11:46

Degenerado pisze:Źródło posta
mav pisze:Źródło posta Moi klienci jednakże od razu zauważają "brak płynności" na filmie 25p. O ile zgodzę się, że krótkie klipy jak najbardziej i sam robię do 25p, to "zasadniczy film" robię nadal w 50i.


no ale jak robisz w 50i a potem oddajesz z tego 25p to rzeczywiście obraz może być mniej płynny, nie ma chyba algorytmu idealnego do takiej konwersji.
50p->25p albo jeszcze lepiej 60p->30p wyglądają bardzo dobrze bo zmianie


Zgadzam się.
Dla mnie wydawało się normalne, że jak nagrywam 50p to renderuje do 25p - zawsze tak robię ;)
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
eX3

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 11:58

Nagranie albo w 50p/50i
Oddane w 50i w AVCHD na pendrive. (żeby mieć brak problemów, wcześniej oddawałem w 50p to co chwila coś.. że nie działa, że nie odtwarza na naszym tv/odtwarzaczu etc )
Ew. zrobione z tego proste DVD, bo niestety tutaj na wiosce nadal to modne :(
razor89md
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 12:09

eX3 pisze:Źródło posta Nagranie albo w 50p/50i
Oddane w 50i w AVCHD na pendrive. (żeby mieć brak problemów, wcześniej oddawałem w 50p to co chwila coś.. że nie działa, że nie odtwarza na naszym tv/odtwarzaczu etc )
Ew. zrobione z tego proste DVD, bo niestety tutaj na wiosce nadal to modne :(


nie tylko u Ciebie, ja praktycznie na każdym spotkaniu słyszę to pytanie ale stanowczo odpowiadam, że nie ma możliwości otrzymania reportażu na płycie dvd - tylko pendrive
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
luke
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 13:06

mav pisze:Źródło posta O ile zgodzę się, że krótkie klipy jak najbardziej i sam robię do 25p, to "zasadniczy film" robię nadal w 50i.

Dla mnie to porażka. Dawniej się na to mówiło "teatr telewizji" - zero filmowego klimatu. Ale oczywiście co kto woli. Klient nasz pan.
alias
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 15:52

fransua pisze:Źródło posta Jest to 50 półobrazów zapisanych w 25 k/s. W jednej klatce masz dwa półobrazy więc wychodzi 25 k/s To nie to samo co 50 k/s. W zapisie nie "leci" jedna klatka z górnym a potem następnie klatka z dolnym polem.

fransua, sorry
ale ci Ty wygadujesz ?
jest dokładnie odwrotnie ;)
Kenzo
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 17:59

Nie no w zasadzie ma rację.
W jednej klatce kodowane są dwie, więc w zapisie to jest 25 k/s. Natomiast odczytywane są z częstotliwością 50 k/s, najpierw linie nieparzyste, a pozniej parzyste.

alias pisze:Źródło posta
zed pisze:Źródło posta Z kolei chyba 50i nie jest najlepszy do odtwarzania na komputerze?

chyba takim z muzeum techniki, obecnie każdy porządny odtwarzacz /player/ świetnie sobie daje radę z przeplotem ;)


A tak z ciekawości jaki, bo szukałem kiedyś i nie mogłem znaleźć nic sensownego. Większość daje sobie radę w ten sposób, że po prostu usuwa przeplot, więc dostajemy 25p, ale takiego, który by w locie przerabiał na 50p nie spotkałem.
mav
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 18:06

Są normalnie opcje pod symulowanie przeplotu (obraz niby 50p). Vlc, MPC i inne mają. Normalnie korzystam z tego na codzień.
A73, FS700, kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
Kenzo
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 18:18

O, da się w VLC? To muszę pogrzebać, bo zawsze mi tylko usuwa przeplot.
imprezylive

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 20:31

Oj widzę pewne nie ścisłości:
- 50p, klatka co 20 ms (50 kl * 20 ms= 1000 ms = 1s)
- 50i, klatka co 20 ms (50 półobrazów * 20ms= 1000ms = 1s)
- 25p, klatka co 40 ms (25 kl * 40ms = 1000ms = 1s)
- 50i w trybie 25psF, klatka 40 ms (25 kl * 40ms = 1000ms = 1s)

I teraz z 50p zrobimy 50i, bo wycinamy odpowiednie linie z 'pełnej' klatki, zrobimy 25p omijając klatki (ale trzeba zwrócić uwagę na czas naświetlania, w niektórych przypadkach będzie efekt strobo), zrobimy 25psF identycznie jak 25p, tylko opakowanie w 50i.
Tak więc natywne 50i to nie do końca to samo co 25psF.
alias
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 21:37

Kenzo pisze:Źródło posta Nie no w zasadzie ma rację.
W jednej klatce kodowane są dwie, więc w zapisie to jest 25 k/s. Natomiast odczytywane są z częstotliwością 50 k/s, najpierw linie nieparzyste, a pozniej parzyste.

to że są kodowane dwie kolejne klatki w ten sposób w kontenerze jest bez znaczenie, bo obie nie tylko różnią się tym które linie usunięto, ale również czasem w którym je zarejestrowano
przy odczycie trafiają na swoje miejsce w funkcji czasu więc są to dwie niezależne klatki nagrane i odtwarzane jedna po drugiej w czasie 1/50 s
w ffmpeg jest opcja, że możesz sobie zapisać 50i bez łączenia sąsiednich klatek w jedną i efekt przy odczycie jest identyczny /nie da żadnej różnicy/
oczywiście nikt tego teraz nie używa bo to tylko marnotrawstwo objętości pliku który niepotrzebnie rośnie
ale przecież stare kamery nie robiły łączenia klatek jak dobrze pamiętasz ;)
Kenzo
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 21:48

Ależ ja się zupełnie zgadzam, co nie zmienia faktu, że plik jest 25 klatkowy, co oczywiscie jak wyżej napisałeś nie ma znaczenia absolutnie dla odbiorcy (bo różnicy w jakości między 50i a 50p i tak by pewnie nie zauważył), ale przy montażu już tak.

alias pisze:Źródło posta eż stare kamery nie robiły łączenia klatek jak dobrze pamiętasz

Oj tam, zaraz wiek musisz wypominać :lol:
paw_chb

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 22:00

Zrobiłem myk nagrałem na 60 i co mnie zdziwiło to pen jest obsługiwany na 3 telewizorach co posiadam.... Więc chyba nie ma nic na przszkozie aby nagrywać zamiast 50 i to 60 i - zawsze te 5 klatek do przodu...
alias
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

20.04.2018, 23:23

Kenzo pisze:Źródło posta ale przy montażu już tak.

a czemu przy montażu? NLE i tak tworzy sobie w pamięci materiał o klatkażu 50fps i na takim się pracuje
a jedynie w zależności od programu i jego ustawień dorzuca do tego deinterlacing lub nie

Dodano po 15 minutach 14 sekundach:
Kenzo pisze:Źródło posta co nie zmienia faktu, że plik jest 25 klatkowy,

no właśnie on nie jest 25 klatkowy, on tylko takim się wydaje i tak się przyjęło go określać
zwróć uwagę, że ten sam klip jeden NLE wyświetli w opisie jako 25fps, a drugi jako 50fps
dla tego samego klipu stare MediaInfo podawało 50fps, nowe podaje 25fps
i teraz warto tu powiedzieć skąd się wziął cały ten burdel
ano stąd, że niektórzy producenci kamer wpadli na 'genialny' pomysł żeby uprościć budowę swoich kamer
w taki sposób, że ich matryca sczytywana jest 25 razy na sekundę progresywnie /czyli cała/, po czym ten obraz zapisuje się
jako 50i robiąc oba pół-obrazy z jednej i tej samej klatki pierwotnej
oczywiście, jest to perfidne oszustwo producentów, bo taki obraz traci znacząco na płynności
na szczęście tylko niewielka cześć kamer okazała się takim badziewiem /głównie amatorskich/
Kenzo
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

21.04.2018, 11:37

alias pisze:Źródło posta NLE i tak tworzy sobie w pamięci materiał o klatkażu 50fps i na takim się pracuje
a jedynie w zależności od programu i jego ustawień dorzuca do tego deinterlacing lub nie


Niestety nie, pracuje się na materiale 25 k/s z przeplotem (zarówno na Premiere, Avidzie czy Resolvie).
paw_chb

50p / 50i /25p ? Na pendrive

21.04.2018, 11:45

Czy ktoś nagrywa 60 i ?
alias
Awatar użytkownika

50p / 50i /25p ? Na pendrive

21.04.2018, 13:57

Kenzo pisze:Źródło posta czy Resolvie).

ja tam pracuje tak ja chcę

prawdziwa kamera 50i

Obrazek

Dodano po 1 minucie 31 sekundach:
kamera z 'oszukanym' 50i

Obrazek

Dodano po 26 minutach 36 sekundach:
a tu ten sam klip 50i AVCHD

tak jak go widać normalnie

Wideo
ID : 4113 (0x1011)
ID menu : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Informacja : Advanced Video Codec
Profil formatu : High@L4
Ustawienia formatu : CABAC / 2 Ref Frames
Ustawienia formatu, CABAC : Tak
Ustawienia formatu, poklatkowy : 2 klatki
Format_Settings_GOP : M=3, N=12
ID kodeka : 27
Czas trwania : 4s 800 ms
Rodzaj przepływności : Zmienna
Przepływność bitów : 7.953 Mb/s
Przwpływność maksymalna : 22,7 Mb/s
Szerokość : 1.920 pikseli
Wysokość : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu : 16:9
Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Z przeplotem
Kolejność skanu : Górne pole wpierw
bity/(piksele*ramki) : 153.413
Rozmiar strumienia : 5,70 GB (95%)


a tak go wewnętrznie widzi AVID

Wideo
ID : 1
Format : VC-3
Format_Commercial_IfAny : DNxHD 365
Wersja formatu : Version 1
Profil formatu : HD@HQ
ID kodeka : AVdn
ID kodeka/Informacja : Avid DNxHD
Czas trwania : 4s 800 ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 367 Mb/s
Szerokość : 1.920 pikseli
Wysokość : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu : 16:9
Tryb wyświetlania klatek : Stały
Szybkość wyświetlania klatek : 50,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Progresywny
bity/(piksele*ramki) : 3.540
Rozmiar strumienia : 210 MiB (100%)
Język : Angielski

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrCanon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin Mavic Air Phantom ProZhiyun Crane 24kGoProSony FS7 FS5Blackmagic Cinema URSA 4.6KGradingPanasonic GH5s GH5Sony A6300 A6500 A7S2 RX100m5Gimbal