Zestaw do reportażu

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
razor89md
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

2.03.2017, 13:19

Panowie potrzebuje skompletować bardzo dobry zestaw do reportażu, muszę mieć dźwięk jak żyletka.

Co możecie mi polecić, jaki mikrofon, rekorder? Coś jeszcze?

Chciałbym abyście bazowali na sprzęcie z którego korzystacie lub korzystaliście. Jeżeli macie materiał zrealizowany na tym sprzęcie to prosiłbym o próbki.

Muszę go mieć w ciągu 2 tygodni.
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
quadro
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

2.03.2017, 13:31

Ale jaki zestaw?
Chodzi ci o sam dźwięk czy też kamerę, statyw itp.?
Co będziesz kręcił? Wywiady? Setki? Czy ambient?
Napisz coś więcej
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

2.03.2017, 13:42

95% osób, które znam (z pracujących w ogólnopolskich TV) używa zestawu Sennheiser G3. Miałem okazję pracować na Sony UWP-D16 i nie mogę powiedzieć złego słowa - sprawdza się doskonale.
Próbki G3 masz w praktycznie każdym materiale reporterskim z Tvp, Tvn u czy Polsatu.

Ciężko powiedzieć więcej, bo nie napisałeś nic więcej. Wyszedłem z założenia, że szukam zestawu do dźwięku, który chcesz wpinać w kamerę/aparat.
razor89md
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

2.03.2017, 14:20

quadro pisze:Źródło posta Ale jaki zestaw?
Chodzi ci o sam dźwięk czy też kamerę, statyw itp.?
Co będziesz kręcił? Wywiady? Setki? Czy ambient?
Napisz coś więcej


Sam zestaw do dźwięku, mikrofon, rekorder itp.

W post produkcji będę synchronizował z video.

Setki w przygotowanym pomieszczeniu.

8kmichal pisze:Źródło posta
Ciężko powiedzieć więcej, bo nie napisałeś nic więcej. Wyszedłem z założenia, że szukam zestawu do dźwięku, który chcesz wpinać w kamerę/aparat.


j.w napisałem
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
8kmichal
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

2.03.2017, 14:40

Jeśli chodzi o reportaż to napisałem CI co i jak, wydaje mi się, że te zestawy nie mają dobrej i tak sprawdzonej konkurencji. Wpinasz w urządzenie rejestrujące wideo i po sprawie.
Mikrofon - Rode Ntg3

Inna sprawa, jeśli potrzebujesz nagrywać jednocześnie kilka osób, na kilka zestawów i rejestrator - tylko wtedy nie nazywaj tego reporterką.
Jak ma to tak być to pomyśl o pchełkach (np. Rode Smartlav+) i rejestratorach Tascam DR-10CS.
razor89md
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

2.03.2017, 14:49

8kmichal pisze:Źródło posta Jeśli chodzi o reportaż to napisałem CI co i jak, wydaje mi się, że te zestawy nie mają dobrej i tak sprawdzonej konkurencji. Wpinasz w urządzenie rejestrujące wideo i po sprawie.
Mikrofon - Rode Ntg3


Tak to jest rozsądne rozwiązanie. Zestaw w dobrej cenie, dzięki.

8kmichal pisze:Źródło posta
Inna sprawa, jeśli potrzebujesz nagrywać jednocześnie kilka osób, na kilka zestawów i rejestrator - tylko wtedy nie nazywaj tego reporterką.
Jak ma to tak być to pomyśl o pchełkach (np. Rode Smartlav+) i rejestratorach Tascam DR-10CS.


Kamera, statyw, ja i rozmówca.
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
8kmichal
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

2.03.2017, 15:46

Kamera statyw Ty i rozmówca - proponuję Ntg3 wpięte kablem w kamerę posiadającą phantoma :)
Mam Ntg2 ale jak jest coś "grubszego" to staram się zawsze pożyczyć ntg3- różnica w jakości i brzmieniu jest ogromna.

Jeśli ma być bez kabla to albo G3 albo ten set od Sony (praktycznie nie ma różnicy w jakości - ja jej w pracy reporterskiej nie zauważyłem - Sony ma w zestawie futerał na kość i jest nowsze... ale nie wiem co to zmienia).
Piotr Krężel
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

3.03.2017, 00:02

Jeśli zdecydujesz się na G3 to sprawdź częstotliwości na jakich pracuje i nie kupuj tych o zakresie 700-800 mhz. Od 2019 roku to pasmo będzie zarezerwowane dla telefonii komórkowej.
Pozdrawiam
Piotr @ngc Krężel
Film, rental, casting, reklama, video360
http://24fps.pl
http://rental.24fps.pl
sferyczni.pl
razor89md
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

3.03.2017, 08:50

Piotr Krężel pisze:Źródło posta Jeśli zdecydujesz się na G3 to sprawdź częstotliwości na jakich pracuje i nie kupuj tych o zakresie 700-800 mhz. Od 2019 roku to pasmo będzie zarezerwowane dla telefonii komórkowej.


To jest istotna informacja. Dzięki.
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
SOUNDplay

Zestaw do reportażu

4.03.2017, 08:10

W stopce masz napisane, że masz a7s więc rejestrator musisz mieć.
Teraz kilka pytań:
- ile będzie osób miało mówić w tej sytuacji w tym reportażu i jak to mniej więcej ma wyglądać?
- czy to będzie jednorazowa robota?
- jaki masz budżet?

Jeśli jest wymagana bardzo dobra jakość, to nie chcę Cię zniechęcać, ale jeśli sam nie masz wiedzy i doświadczenia w tej materii to możesz sobie nie dać rady. Taka jest niestety prawda.

Nie powiedziałeś, jak dokładnie ma wyglądać ten reportaż i gdzie ma iść. A sprzęt dobiera się pod konkretną realizację. I tutaj tak naprawdę to jedyną opcją, którą bym Ci polecał to będzie zatrudnienie dźwiękowca, który ogarnie Ci robotę.

Kilka słów sprostowania. Nie wiem jak jest w innych telewizjach, ale podstawowym zestawem dźwiękowym w TVN-ie jest pakiet mikroportów sennheisera 2000 (nie 100 G3) z mikrofonami mke 2 gold, mikser sound devices (jeśli jest grane w kamerę) oraz mkh 416 na tyce. Zoom i rode tam nie widziałem ;)
Mikroporty 100 G3 przechodzą w TV, ale nikt ich nie używa z mikrofonami będącymi w zestawie! Te się do niczego poważnego nie nadają! Niestety do poważnych robót, używa się lavalierów z zakresu cenowego powyżej tysiąca (mke 2 gold, mke 1, sankeny, dpa - te są najczęściej używane) ;)
razor89md
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

4.03.2017, 19:07

SOUNDplay pisze:Źródło posta W stopce masz napisane, że masz a7s więc rejestrator musisz mieć.
Teraz kilka pytań:
- ile będzie osób miało mówić w tej sytuacji w tym reportażu i jak to mniej więcej ma wyglądać?
- czy to będzie jednorazowa robota?
- jaki masz budżet?

Jeśli jest wymagana bardzo dobra jakość, to nie chcę Cię zniechęcać, ale jeśli sam nie masz wiedzy i doświadczenia w tej materii to możesz sobie nie dać rady. Taka jest niestety prawda.

Nie powiedziałeś, jak dokładnie ma wyglądać ten reportaż i gdzie ma iść. A sprzęt dobiera się pod konkretną realizację. I tutaj tak naprawdę to jedyną opcją, którą bym Ci polecał to będzie zatrudnienie dźwiękowca, który ogarnie ...


- Będzie mowić jedna osoba w danym momencie,
- potrzebuje to do konkretnego typu zleceń ale w tym roku będę miał ich kilka,
- budżet jest ograniczony do ok 2k,

Reportaż będzie mocno promowany w internecie i aplikacjach mobilnych. Póki budżet jest ograniczony nie chcę zatrudniać dźwiękowca chociaż to najlepsze rozwiązanie.

Możliwe, że to co ja uważam za dobry dźwięk dla Was jest czymś normalnym dlatego poglądowo wrzucam to co chciałbym osiągnąć:
inspiracje-f30,-yeti-presents-john-shocklee-a-fairy-tale-t767.html
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
SOUNDplay

Zestaw do reportażu

4.03.2017, 19:20

Same wnętrza czy też na zewnątrz?
razor89md
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

4.03.2017, 19:51

Na zewnątrz również w podobnych warunkach jakk w tym filmie który wkleiłem wyżej
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
SOUNDplay

Zestaw do reportażu

4.03.2017, 20:03

Ciężko w tym budżecie cokolwiek doradzić.
Tascam Dr-10cs plus dobry mikrofon krawatowy i w zasadzie jesteśmy na pograniczu budżetu. Ale to tylko krawatówka, chociaż coś nią zrobimy. Tylko wtedy nie ma się nad tym żadnej kontroli co się tak naprawdę nagrywa, a jakieś obcierki itp potrafią skutecznie uwalić nagranie.
O shotgunie jakimś i do tego tyczka i rejestrator ( i kilka innych przydatnych rzeczy) w tym budżecie to kupimy bardzo mizerny sprzęt. Poza tym do obsługi tego potrzeba jeszcze jednej osoby.
razor89md
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

4.03.2017, 20:12

Na tą chwilę mam już:
Olympus LS 12
Rode videomic
Aputure A.lav Lavalier

Więc budżet mogę przeznaczyć na coś innego, jest nas 2 do tej realizacji.
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
gazoo
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

4.03.2017, 22:06

Mam zestaw Tascam DR70D + Rode NTG2 + Sennheiser G3. Przede wszystkim najwięcej w użyciu Tascam i Rode. Do realizacji reportażowych, dwuosobowych to całkiem fajny i w miarę budżetowy zestaw. Tutaj masz próbki: https://www.youtube.com/watch?v=WMIjAOu2o0k
https://www.youtube.com/watch?v=okdDcEpHHUQ
Mafox_
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

5.03.2017, 13:38

gazoo świetne kolory,świetny dźwięk ! :!:
razor89md
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

5.03.2017, 15:56

Mafox_ pisze:Źródło posta gazoo świetne kolory,świetny dźwięk ! :!:


Zgadzam się w 100% ;)
Sony a7s + Commlite + szkła Canon, Samyang
amos

Zestaw do reportażu

13.03.2017, 13:59

gazoo - świetna robota!
gazoo
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

19.03.2017, 18:26

Dzięki Panowie!
videofan

Zestaw do reportażu

31.05.2017, 00:02

Piotr Krężel pisze:Źródło posta Jeśli zdecydujesz się na G3 to sprawdź częstotliwości na jakich pracuje i nie kupuj tych o zakresie 700-800 mhz. Od 2019 roku to pasmo będzie zarezerwowane dla telefonii komórkowej.


A jak mam zestaw na częstotliwości 843MHz to też jest zagrożony telefonią, czy raczej nie ma się czym przejmować? :)
SOUNDplay

Zestaw do reportażu

31.05.2017, 09:06

videofan pisze:Źródło posta
A jak mam zestaw na częstotliwości 843MHz to też jest zagrożony telefonią, czy raczej nie ma się czym przejmować? :)

W Bangladeszu powinien zadziałać. U nas używanie jest nielegalne.
Proponuję zajrzeć tam: dzwiek-f45,artykuly-na-temat-dzwieku-t1022.html
8kmichal
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

14.06.2017, 10:22

Zapytam w temacie do reportażu.
Obecnie używam Dr60 i Ntg2 ale mój zestaw praktycznie nie działa kiedy wieje wiatr. Mam podstawowego DeadCata do Rode (kosztował coś ok stówki) ale to nie pomaga za wiele.
Jak radzicie sobie z nagraniami dźwięku, kiedy bardzo mocno wieje wiatr ? Czy tutaj warto pomyśleć o lepszym DeadCatcie czy może o zeppelinie ?
Ten zestaw nie jest tak wygodny jak np Sennheiser bez kabla, ale one wszystkie pracują w pasmach "zakazanych" choć mnóstwo osób nadal tym pracuje.

(tak wiem, dźwiękowiec albo szkolenie dźwiękowe - nie zawsze się da, pytam o opcję w reportazu gdzie pracuje 1-2 osoby i nie ma budżetu na dobrego dźwiękowca - proszę nie sugerujcie tej opcji).
tomekk79

Zestaw do reportażu

14.06.2017, 12:01

8kmichal pisze:Źródło posta(tak wiem, dźwiękowiec albo szkolenie dźwiękowe - nie zawsze się da, pytam o opcję w reportazu gdzie pracuje 1-2 osoby i nie ma budżetu na dobrego dźwiękowca - proszę nie sugerujcie tej opcji).

Ciekawi mnie opcja odwrotna: nie ma budżetu na operatora ;)

Przypuszczam, że mówisz o tym futerku nakładanym na gąbkę. Skuteczniejsza jest osłona WS6, natomiast zawsze najskuteczniejszy będzie zeppelin z martwym kotkiem.
Dodatkowo: użycie HPF, który masz w mikrofonie. Nieznacznie zmniejszy zawartość niskich częstotliwości, ale zmniejszy też niekorzystny efekt wiatru. No i jak zawsze możliwie mała odległość mikrofonu (jakiegokolwiek) od dzioba.
MarcinM
Awatar użytkownika

Zestaw do reportażu

14.06.2017, 12:34

wczoraj w Warszawie był bardzo duży wiatr, kręciłem 6 wywiadów na zewnątrz. rozwiązanie - zeppelin + futro + NTG3. w moim przypadku obsługiwane przez dźwiękowca, bo po prostu przekonuję klientów, że dźwięk to 50% filmu :) i budżet na niego musi być jeżeli są takie warunki (zewnętrzne wywiady). Pewnie, że robiłem też takie rzeczy sam, ale stres i większe ryzyko błędu nie są tego warte.
Nie przyjmuję zleceń i nie współpracuję z osobami, instytucjami i firmami związanymi z PiS oraz ich wyznawcami.
SOUNDplay

Zestaw do reportażu

14.06.2017, 14:40

8kmichal pisze:Źródło posta
Jak radzicie sobie z nagraniami dźwięku, kiedy bardzo mocno wieje wiatr ? Czy tutaj warto pomyśleć o lepszym DeadCatcie czy może o zeppelinie ?


Rycote podaje ile mniej więcej można "odizolować" się od wiatru.
Gąbka - do 20dB
Obrazek
Nakładany futrzak na mikrofon - do 25dB
Obrazek
Zeppelin - kosz do 30dB, nałożony futrzak kolejne do 20dB.
Obrazek
Cyclone z futrem - do 60dB.
Obrazek

Dodatkowo zeppelin ma zazwyczaj dodatkową izolację od niechcianych dźwięków pochodzących z kabla oraz zwieszenie redukujące "handling noise". Chyba nic więcej nie trzeba dodawać ;)

MarcinM pisze:Źródło posta w moim przypadku obsługiwane przez dźwiękowca, bo po prostu przekonuję klientów, że dźwięk to 50% filmu :) i budżet na niego musi być jeżeli są takie warunki (zewnętrzne wywiady). Pewnie, że robiłem też takie rzeczy sam, ale stres i większe ryzyko błędu nie są tego warte.

Marcin krótko - brawo :!:

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrSamyangDJI Ronin Mavic Phantom ProKamery z wymienną optykąZhiyun Crane4kGoProSony FS7Blackmagic Cinema URSA 4.6KGradingPanasonic GH4 GH5Sony A6300 A6500 A99ii RX100m5Gimbal