TASCAM DR40/60

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
alias
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

20.12.2016, 09:55

tomekk79 pisze:Źródło posta Dodatkowo RODE ma jakieś takie dosyć gęste gąbki, które wpływają na brzmienie, zawężają pasmo od góry.

Dokładnie tak, i mój klient przerzucił się z tego powodu na Shure VP83F
http://www.shure.com/americas/products/ ... s/vp/vp83f
i jakby ma dwie pieczenie na jednym ogniu. Góra znacznie lepsza, lepsza kierunkowość i z wiatrem nie ma problemów.
Na dworze sprawuje się tak: https://vimeo.com/80431737
a tu Dave porównuje Shure VP83 z Rode VideoMic Pro: https://www.youtube.com/watch?v=JGq6Wq5sD28
Miałem to chwilkę w reku - nadaje się na pracę w terenie i zabawę w remisie bo bardzo solidny i wytrzymały. ;)
Jest też wersja bez rejestratora: http://www.shure.com/americas/products/ ... es/vp/vp83 ale hybryda wydaje mi się fajniejsza z oczywistych względów.
8kmichal
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

20.12.2016, 11:49

Adapter zrobili mi na zamówienie - przejściówka z Jack na Xlr - zamówiłem w firmie produkującej nagłośnienie, przewody itd. Całe 50zł :)

Z tego na napisałeś, wychodzi że lepiej grać na rejestrator, pisać na kartę i mimo wszystko synchronizować ?
Ntg-2 w setkach dawał mi przez ten adapter podobny dźwięk do RodeVideomic, którego do setek wypinałem z aparatu i przystawiałem tak jak normalny mikrofon do wywiadów. Nie wygląda to "pro" - a dźwięk jest po prostu akceptowalny. Chcę od następnego sezonu poprawić poziom i jakość nagrywanych w sporcie setek.

Przeglądając pułap cenowy - Dr60 - Dr60II - Dr70 - jest sens dokładac do najtańszego?
tomekk79

TASCAM DR40/60

22.12.2016, 09:07

8kmichal pisze:Źródło posta Adapter zrobili mi na zamówienie - przejściówka z Jack na Xlr - zamówiłem w firmie produkującej nagłośnienie, przewody itd. Całe 50zł :)

Pewnie mówisz o zwykłej przejściówce, umożliwiającej podłączenie mikrofonu ze złączem XLR do wejścia kamery (aparatu). Pamiętajmy jednak o tym, że:
- sygnał i tak przechodzi przez preamp i tor audio w aparacie, a więc jest generalnie pogarszany
- NTG-2 zasilany z paluszka ma o 6dB niższy sygnał na wyjściu, a więc o 6dB pogarsza się nam stosunek sygnał/szum (krótko mówiąc, mamy finalnie większy szum).
8kmichal pisze:Źródło posta]Z tego na napisałeś, wychodzi że lepiej grać na rejestrator, pisać na kartę i mimo wszystko synchronizować ?
Ntg-2 w setkach dawał mi przez ten adapter podobny dźwięk do RodeVideomic, którego do setek wypinałem z aparatu i przystawiałem tak jak normalny mikrofon do wywiadów. Nie wygląda to "pro" - a dźwięk jest po prostu akceptowalny. Chcę od następnego sezonu poprawić poziom i jakość nagrywanych w sporcie setek.

Niekoniecznie. Po prostu trzeba sprawdzić - porównać dokładnie ten sam zapis z rekordera (np. DR-60) i aparatu. Jeśli akceptowalny jest ten z aparatu (odebrany z DR-60) to użyj ten, który masz w kamerze - odpada synchronizacja [w przypadku DR-60 jest to tyle dobrze, że rekorder generuje sygnał startu i stopu, który się nagrywa zarówno w nim samym jak i w kamerze - wówczas można łatwo synchronizować oba zapisy]. Jeśli natomiast nagranie z aparatu wypada brzmieniowo gorzej niż z rekordera i mamy czas, to można wówczas podmienić ścieżki audio.

Mikrofon właśnie ma być przystawiany tak jak do wywiadów. Generalnie powinien być możliwie blisko źródła (może być skierowany na źródło od dołu lub od góry). [w przypadku NTG-2 - przypominam - tracisz na dzień dobry 6dB jeśli zasilasz go z paluszka a nie z P48]. Nagrywanie setek mikrofonem umieszczonym na kamerze jest błędem. Podstawowa zasada mówi: lepiej mieć mikrofon widoczny w kadrze i przyzwoity dźwięk, niż niewidoczny, ale dźwięk słabej jakości.

8kmichal pisze:Źródło postaPrzeglądając pułap cenowy - Dr60 - Dr60II - Dr70 - jest sens dokładac do najtańszego?

Nie spotkałem się. DR-60 mk2 kosztuje poniżej 800zł. Ale spokojnie możesz poszukać używki wersji mk1 - one różnią się tylko i wyłącznie tym, że w mk2 producent dodał jeszcze jeden stopień wzmocnienia GAIN, ale jest on realizowany całkowicie po stronie cyfrowej. Nie daje to żadnej korzyści w porównaniu do wersji mk1, no może z wyjątkiem tego, że operatorowi dźwięku łatwiej nagrywać ciche dźwięki, ponieważ może je sobie dodatkowo wzmocnić.
8kmichal
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

22.12.2016, 10:39

Super - dziękuję Ci za pomoc - w takim razie zaczynam rozglądać się za Dr60 Mk1 i w przyszłości będę szukał Ntg-3.
Czy wpinając Ntg-2 bez paluszka i zasilając go z P48 z Dr60 - tak będzie lepiej ?
tomekk79

TASCAM DR40/60

27.12.2016, 07:55

8kmichal pisze:Czy wpinając Ntg-2 bez paluszka i zasilając go z P48 z Dr60 - tak będzie lepiej ?

Tak. I nie ma tu znaczenia, czy będziesz go podłączał do DR-60 czy jakiegokolwiek innego urządzenia. Generalna zasada: omijamy mikrofony zasilane z paluszka (tzn. nie używamy tej opcji, chyba że musimy bo nie mamy innego wyjścia).

Jeżeli już jesteśmy w temacie nagrywania setek .... jest bardzo fajny mikrofon od RODE, symbol M3. Jest to mikrofon pojemnościowy, z membraną 1/2" przypominający raczej "tłuczek" (choć sam mikrofon jest w obudowie walcowej). Ma skuteczność 10dB++ większą niż standardowy mikrofon dynamiczny (a więc potrzebujemy mniejszy gain na wejściu) choć nieco mniejszą niż np. NTG-2. Jest co prawda cięższy niż NTG-2, ale bardzo solidnie wykonany (obudowa w całości metalowa). Jest to mikrofon pojemnościowy o charakterystyce kardioidalnej, a więc tak jak 99% mikrofonów dynamicznych. I co najfajniejsze: może być zasilany albo P48 albo z baterii .... 9V. A to w praktyce oznacza, że nawet jeśli zasilamy się z baterii nie tracimy kompletnie nic na poziomie sygnału z mikrofonu (przypominam, że w NTG-2 i podobnych przy zasilaniu "z paluszka" czyli 1,5V tracimy 6dB od poziomu nominalnego, naturalnie potem musimy te 6dB wzmocnić, a to podnosi nam poziom szumów tła). Z tego co pamiętam, RODE M3 może pracować na jednej baterii 9V bardzo długo. Dosyć fajnie brzmi, bardzo dobrze nadaje się do setek (ma skuteczną gąbkę - kulkę w zestawie) i jest relatywnie tani, kosztuje coś koło 350zł. Aż dziw bierze, że jest tak mało popularny.
8kmichal
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

27.12.2016, 11:26

Mówisz, że on sprawdzi się lepiej niż Ntg-2 do "sportowych" setek ? Cena jest taka, że śmiało można kupić i sprawdzić.
tomekk79

TASCAM DR40/60

27.12.2016, 13:40

8kmichal pisze:Źródło posta Mówisz, że on sprawdzi się lepiej niż Ntg-2 do "sportowych" setek ?

A co to jest "sportowa" setka? :)
8kmichal
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

27.12.2016, 13:55

To, że w tle zazwyczaj słychać muzykę albo spikera - warun niczym festiwalowy :)
tomekk79

TASCAM DR40/60

28.12.2016, 08:31

Setka to setka :D Podstawowa zasada mówi, że trzeba podejść z sitkiem jak najbliżej dzioba mówiącego, a najczęściej popełnianym błędem jest zakładanie, że jak ktoś sobie kupi "video mic" albo inny "laser mic" i założy go na kamerę (aparat) to będzie miał doskonały efekt. Nie będzie.
W przypadku takich warunków o jakich piszesz, czyli dużo dźwięków otoczenia nie ma innego wyjścia jak "sito do dzioba", tylko wówczas można uzyskać dobry efekt i dobrą izolację od dźwięków zewnętrznych. No i wskazane jest też, aby na bieżąco zapis dźwięku jednak ogarniał jakiś dźwiękowiec, bo codziennie zadziwia mnie coraz większa liczba próśb o "czyszczenie" audio, bo ktoś poszedł "po promocji". Ostatnim hitem był koleś, który nagrał dźwięk do filmu dokumentalnego (a więc cokolwiek organizowanego wcześniej i reżyserowanego) mikrofonem .... w aparacie :D a potem pisze błagalne prośby o "wyczyszczenie" i "wyciągnięcie ze studni". :)
Wracając do setek, czy to będzie "tłuczek", NTG-1/2 (bo to to samo) czy M3 (czyli też de facto też tłuczek) to trzeba podejść jak najbliżej. W przypadku NTG-1/2 należy też pamiętać, że jeśli chcemy robić materiały w terenie, czasem przy silnym wierze to wówczas jego oryginalna gąbka może być już niewystarczająca i np. trzeba ją zamienić na inne "futro" np. WS6, a to kolejne 200 zł.
M3 widziałem raz lub dwa w roli "sitka" i sprawdzało się świetnie (ja mam ich pół szafy :) bo to fajny, dosyć uniwersalny i relatywnie tani mikrofon, choć oczywiście nie do wszystkiego się nadaje). Nie wiem czemu jest on tak mało popularny, to chyba kwestia marketingu firmy z jednej strony i niewiedza pt. użytkowników z drugiej. Owszem, kawałek grubej rurki w porównaniu z takim NTG-2, może ciut cięższy ale na prawdę bardzo wdzięczne sito.
kulfi82
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

28.12.2016, 09:56

tomekk79 pisze:Źródło posta "wyczyszczenie" i "wyciągnięcie ze studni"

Chyba widziałem to błagalne ogłoszenie na FB samopomocfilmowa ..ciekawe jak się temat zakończył, bo był jakiś chętny ryceż do walki z materiałem :D
"Ojciec Zdzicha"
SOUNDplay

TASCAM DR40/60

28.12.2016, 16:18

kulfi82 pisze:..ciekawe jak się temat zakończył, bo był jakiś chętny ryceż do walki z materiałem :D

Śmiało można przypuszczać, że tak jak mówi staropolskie powiedzenie - "shit in, shit out" ;)
Ostatnio zmieniony 29.12.2016, 14:20 przez SOUNDplay, łącznie zmieniany 1 raz.
tomekk79

TASCAM DR40/60

29.12.2016, 08:22

kulfi82 pisze:Źródło posta
tomekk79 pisze:Źródło posta "wyczyszczenie" i "wyciągnięcie ze studni"

Chyba widziałem to błagalne ogłoszenie na FB samopomocfilmowa ..ciekawe jak się temat zakończył, bo był jakiś chętny ryceż do walki z materiałem :D

Tak, a kolejny szukał pomocy w odszumieniu nagrania z jakiejś prelekcji / wykładu, gdzie w tle działał projektor :)

SOUNDplay pisze:Źródło posta
kulfi82 pisze:Źródło posta
tomekk79 pisze:..ciekawe jak się temat zakończył, bo był jakiś chętny ryceż do walki z materiałem :D

Śmiało można przypuszczać, że tak jak mówi staropolskie powiedzenie - "shit in, shit out" ;)

Ej, ale to nie jest cytat ze mnie ;)
SOUNDplay

TASCAM DR40/60

29.12.2016, 14:20

tomekk79 pisze:Ej, ale to nie jest cytat ze mnie ;)

Przepraszam ;) Poprawiłem ;)
kulfi82
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

4.01.2017, 23:42

bakomania pisze:Źródło posta Używam peak reduction tylko lub nagrywam w funkcji dual czy jakoś tak ze nagrywa w tym samym czasie 2 plik z obnizona wartoscia dla bezpieczeństwa gdyby 1 plik byl zniekształcony bo ktos ryczy do mikrofonu

z którego trybu częściej korzystasz i w jakich sytuacjach? Bezpiecznie jest grać drugą ścieżkę -12dB czy ufać peak reduction
"Ojciec Zdzicha"
bakomania

TASCAM DR40/60

5.01.2017, 17:58

ja mam dwa rejestratory i używam ich jednocześnie . Na sali po obiedzie jak zaczyna sie pierwszy taniec mam podpięty dr40 pod mixer i gram wna 4 kanaly , sutawiam na 15 -20 mocy ten z zewnętrznych mikrofonów i stawiam mgo pod glosnik w sporej odleglosci. Liniowy ustawiam na 40-50. Drugi rejestrator daje tez pod glosnic dr05 i tam ustawiam 30 mocy z tym ze na peak redaction, Wszystkie te ustawienia sa na slepo bo przeciez nie wiem jak gra zespoł , Po pierwszym bloku robie odsluch wszystkiech sciezek i wtedy wiem jak glosno gra zespol i koryguje rejestratory jesli gdzies jest za cicho lub za glosno w sesnie przestery i tyle. Czasami jesy tak że zespol nie ma wyjscia wolnego wiec nagrywam dr40 na dualu z bezpieczna sciezka
kulfi82
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 09:50

Jestem po pierwszej realizacji z DR-40 i wrażenia są bardzo pozytywne, sprzęt naprawdę genialny w swojej funkcjonalności. W porównaniu z "Z" to niebo w ziemi :D W kościele ksiądz bym w zastępstwie więc dojście do miksera nie było możliwe. Ustawiłem DR-40 pod głośnik w trybie DUAL z drugą ścieżką -12db, organista strasznie ryczał a mimo tego Tascam ładnie zebrał dźwięk. W zoomie byłby to jeden wielki trzask :evil: Na sali grałem w trybie 4CH, niestety mocno nieogarnięty DJ duże problemy robił z podłączeniem lini i ostatecznie skończyło się na połączeniu z miksera przez wyjście słuchawkowe TRS. Tak czy siak dźwięk zebrało bardzo ładnie i z wbudowanych mic (tryb rozłożony) i z linii.

Jakiego najczęściej okablowania używacie do łączenia tascama po linii. Chciałbym uzupełnić swój zestaw o coś pewniejszego i lepszej jakości. Szkoda mi trochę na początku roku wywalać tysiaka ale myślę o 2xXLR(m) do 2xXLR(m) bo to chyba najczęściej spotykane złącza oraz w zapasie 2xXLR(m) do 2xRCA(m). Dla bezpieczeństwa kupię również (chociaż nie wiem czy to funkcjonuje dobrze) 1xTRS 6.3mm do 2xXLR(m). Macie jakieś swoje uniwersalne zestawy?
Ostatnio zmieniony 9.01.2017, 12:02 przez kulfi82, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ojciec Zdzicha"
quadro
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 10:09

kulfi82 pisze:Źródło posta Jestem po pierwszej realizacji z DR-40 i wrażenia są bardzo pozytywne, sprzęt naprawdę genialny w swojej funkcjonalności. W porównaniu z "Z" to niebo w ziemi :D W kościele ksiądz bym w zastępstwie więc dojście do miksera nie było możliwe. Ustawiłem DR-40 pod głośnik w trybie DUAL z drugą ścieżką -12db, organista strasznie ryczał a mimo tego Tascam ładnie zebrał dźwięk. W zoomie byłby to jeden wielki trzask :evil: Na sali grałem w trybie 4CH, niestety mocno nieogarnięty DJ był i duże problemy robił z podłączeniem lini i ostatecznie skończyło się na połączeniu z miksera przez wyjście słuchawkowe TRS. Tak czy siak dźwięk zebrało bardzo ładnie i z wbudowanych mic (tryb rozłożony) i z linii.

Dzięki - ja też właśnie go kupiłem i w najbliższą sobotę robię ślub, więc muszę ogarnąć ustawienia.
1. Czy w kościele robiłeś korektę poziomu nagrania po tym jak pojawił się dźwięk, czy też zostawiłeś uniwersalne ustawienia poziomu?
2. Na sali grałeś całość z miksera czy łączyłeś ambient z sali?
3. Jak organizacyjnie rozwiązujesz nagranie na sali - za każdym razem gdy chcesz nagrywać video, włączasz najpierw rejestrator czy nagrywałeś non-stop?
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
kulfi82
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 11:46

Ad.1 Korekty nie robiłem bo na oko ustawiłem dobrze, zawsze do rejestratora mam podpięte słuchawki i robię odsłuch w wolnej chwili ale tutaj grało bardzo ładnie więc nic nie zmieniałem. W Tascamie jest trochę inna skala niż zoom więc jak w Zoomie input ustawiałem na 65 to tu chyba na 35 i druga ścieżka na -12db. Było to ustawiane na czuja ale miałem backup w postaci zoom`a i krawata.
Ad.2 Na sali grałem 4ch czyli ambient mikrofony szerokie stereo (pozycja A-B) i linia z wyjścia słuchawkowego. Nie wiem jaka różnica byłaby gdyby mikrofony ustawić na X-Y
Ad.3 W Tascamie wciśnięcie REC odpala pauze/odsłuch ponowne wciśnięcie nagrywa, kolejne znowu pauza. Jak były mniejsze przerwy miedzy blokami używałem pauzy, jak DJ robił przerwę 10-15min używałem stop. Do rejestratora miałem podpięty powerbank i zasilałem go zewnętrznie.
"Ojciec Zdzicha"
quadro
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 11:59

kulfi82 pisze:Źródło posta Ad.3 W Tascamie wciśnięcie REC odpala pauze/odsłuch ponowne wciśnięcie nagrywa, kolejne znowu pauza. Jak były mniejsze przerwy miedzy blokami używałem pauzy, jak DJ robił przerwę 10-15min używałem stop. Do rejestratora miałem podpięty powerbank i zasilałem go zewnętrznie.

W sumie, to można jeszcze wykorzystać opcję Pre-Rec żeby nagrać coś, co się zaczęło niespodziewanie.
Szkoda, że aparaty nie mają tej funkcji :(

And Danke Schon :)
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
kulfi82
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 12:01

A odnośnie okablowania..bo sobota już blisko, masz przygotowany jakiś zestaw?
"Ojciec Zdzicha"
quadro
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 12:59

kulfi82 pisze:Źródło posta A odnośnie okablowania..bo sobota już blisko, masz przygotowany jakiś zestaw?

Nie będzie mi tym razem potrzebne. Nawet nie mam czasu przygotować się w tym względzie.
Będę nagrywał tylko z głośników.

kulfi82 pisze:Źródło posta Ustawiłem DR-40 pod głośnik w trybie DUAL z drugą ścieżką -12db,

A nagrywałeś WAVy czy MP3 ?
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
tomekk79

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 13:38

kulfi82 pisze:Źródło posta Jestem po pierwszej realizacji z DR-40 i wrażenia są bardzo pozytywne, sprzęt naprawdę genialny w swojej funkcjonalności. W porównaniu z "Z" to niebo w ziemi :D
No widzicie ;)
Odnośnie zasilania zewnętrznego: DR-40 pójdzie będzie śmigał na każdym, dowolnym zasilaczu 5V z gniazdkiem USB, wystarczy zasilacz 0,5A za 2,50zł ze znanego portalu :) Ważne jedynie, aby zawsze mieć baterie wewnątrz urządzenia - w przypadku zaniku zasilania zewnętrznego rejestrator przejdzie płynnie na baterie, a jeśli są na wykończeniu - zakończy zapis i zamknie pliki. Przy braku baterii (aku) i w przypadku zaniku zasilania zewnętrznego otwarte pliki idą w... kosmos.
kulfi82 pisze:Źródło posta Na sali grałem w trybie 4CH, niestety mocno nieogarnięty DJ duże problemy robił z podłączeniem lini i ostatecznie skończyło się na połączeniu z miksera przez wyjście słuchawkowe TRS. Tak czy siak dźwięk zebrało bardzo ładnie i z wbudowanych mic (tryb rozłożony) i z linii.
Jaki mikser miał DJ? W dzisiejszych czasach praktycznie każdy, standardowy mikser DJ'a ma następujący zestaw wyjść:
1. MAIN MIX (MAIN OUT) 1, najczęściej na XLR czyli symetryczny, i/lub TRS (też symetryczny) do podłączenia profesjonalnych urządzeń, pracujących z poziomem nominalnym 0/+4dBu
2. MAIN MIX (MAIN OUT) 2 na złączach RCA, niesymetryczny służący głównie do podłączenia urządzeń konsumenckich pracujących z poziomem nominalnym -10dBu)
3. REC OUT na złączach RCA uwagi jak powyżej.
MAIN MIX (MAIN OUT) jest sygnałem sumy zawsze PO głównym potencjometrze sumy (MASTER), nastomiast REC jest zawsze PRZED, oznacza to, że na każdym z tych wyjść mamy ten sam sygnał czyli mix główny, na OUT 1 i 2 jego poziom zależy od ustawienia potencjometru głównego (SUM / MAIN MIX), natomiast REC OUT nie zależy od jego ustawienia. Zatem co do zasady powinno się pobierać sygnał z REC OUT.
kulfi82 pisze:Źródło postaJakiego najczęściej okablowania używacie do łączenia tascama po linii. Chciałbym uzupełnić swój zestaw o coś pewniejszego i lepszej jakości.
Tu stety niestety musisz być przygotowany na każdą ewentualność, czyli wszystkie możliwe kombinacje: XLR/XLR, TRS/XLR, TS/TS, RCA/TS, TRS(słuchawki)/2x TS lub 2x XLR.
Najlepiej zrobić sobie wszystkie możliwe "przejściówki" czyli krótkie przewody (1-1,5m) i zejście zawsze do XLR, a potem możesz dopinać praktycznie dowolnie długie przewody XLR. Nie trzeba tutaj też wydawać wielkiej kasy, ale też nie warto oszczędzać. Złącza proponuję co najmniej na poziomie Amphenola - średnia półka cenowa ale świetna jakość, praktycznie nie do zajechania. Kable - Klotz w zupełności wystarczy, ale śmiało możesz używać i tańszych np. Accucable, one też są przyzwoitej jakości ale tańsze niż Klotz. W takich zastosowaniach w jakich używacie to co oferują tańsze Accucable też wystarczy, nikt z Was nie usłyszy różnicy pomiędzy Klotz'em czy jeszcze droższymi kablami. To nie jest jakość estradowa czy studyjna :)
mav
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 13:46

tomekk79 pisze:Źródło posta W dzisiejszych czasach praktycznie każdy, standardowy mikser

Nie wiesz nawet, jak zespoły potrafią kombinować i jak beznadziejny sprzęt potrafią przywieźć. Z reguły to właśnie DJe są bardziej ogarnięci.
Ja już wożę cały komplet wyczerpujący chyba wszystkie możliwości kombinacji. Brakuje mi tylko tego wejścia w głośniki :)

Mam ze sobą:
Xlr-xlr x2, xlr-jack x2, cinch-jack, cinch-cinch, masa przelotek cinch-jack.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
kulfi82
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 14:01

quadro pisze:Źródło posta A nagrywałeś WAVy czy MP3 ?

tylko wav, nie używam adapterów więc w rejestratorze siedział SDHC Sandisk 32GB

Jaki mikser miał DJ? W dzisiejszych czasach praktycznie każdy, standardowy mikser DJ'a ma następujący zestaw wyjść:

właściwie to były 3 mixery DJ pioneer. Niestety ciśnienie na tyle mi skoczyło w górę, że nie myślałem o zapamiętaniu modelu. Dj śmieszek był na tyle śmieszny, że wszystko mu przeszkadzało, łącznie z tym, że chciałem postawić na stole tascama z gorilla. Głośniki były tak poustawiane, że nie miałbym możliwości swobodnego odsłuchu. Śmieszek ostatecznie się złamał i podpiął mnie pod wyjście TRS 6.3 MIC ale powiedział, żebym nie był zdziwiony, że mi coś w trakcie wyłączy. Współpraca na poziomie 0.. później chlapnął sobie 3 driny i był trochę bardziej przyjazny
tomekk79 pisze:
Źródło posta Najlepiej zrobić sobie wszystkie możliwe "przejściówki" czyli krótkie przewody (1-1,5m) i zejście zawsze do XLR

Tomek, czy takie łączenia mają jakiś wpływ na jakość dźwięku? Przykładowo jakbym skonstruował coś takiego idąc od mixera 2 x adapter TRS do RCA i na końcu TRS w Tascam. Co prawda nie planuje takich dziwadeł ale zastanawiam się czy w awaryjnych sytuacjach będzie to działało prawidłowo.
"Ojciec Zdzicha"
bakomania

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 14:07

głównie uzywam 1 kabla w 80 % przypadków a mianowicie z jednej strony 2 chicza z drugiej 2 duze jacki. Czasami na czincza daje przejsciówki na maly lub duży jack. Ale mam ze sobą inne kable w razie czego. Xrl nigdy nie spotkalem. Czasami też przez wyjscie sluchawkowe daje i jest git. Ogólnie trzeba mieć backup'ów kilka np podstawić rejestrator pod głośnik. Zdarzyło mi się że zespół bardzo wokal podbijał i mialem z lini praktycznie sam vokal nagrany . Czasem tez sie zdarza że dj nie ma mikrofonu podpietego do konsoli tylko gdzie indziej i nagra sie sama sciezka dzwiekowa bez wokalu, Także na sam liniowy nie ma co polegac
kulfi82
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 14:18

bakomania pisze:Źródło posta Także na sam liniowy nie ma co polegac

Zgadzam się, ja miałem pod drugim głośnikiem zooma ale raz ustawiony na bezpiecznym poziomie. Dodatkowo tascam rejestrował 4ch/linię i ambient więc za bardzo się nie stresowałem. Wkurzyło mnie podejście :evil: Los się jednak na draniu zemścił bo para sama nagrała podziękowania a DJ nie mógł podłączyć ich laptopa do mixera więc puścił podkład i wszyscy oglądali niemy film. Nie życzę nikomu źle, ale jak Kuba bogu tak.. ;)
"Ojciec Zdzicha"
tomekk79

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 14:28

quadro pisze:Źródło posta A nagrywałeś WAVy czy MP3 ?

Zapamiętajcie raz na zawsze: WAV 16 bit / 48k :)
mav pisze:Źródło postaNie wiesz nawet, jak zespoły potrafią kombinować i jak beznadziejny sprzęt potrafią przywieźć.
Wiem :)
mav pisze:Źródło postaJa już wożę cały komplet wyczerpujący chyba wszystkie możliwości kombinacji. Brakuje mi tylko tego wejścia w głośniki :)
No z tymi głośnikami to bym się nie rozpędzał :) jakkolwiek jest to możliwe, to wymaga jednak więcej niż same przejściówki. Trzeba trochę wiedzy, bo to jest ryzykowne.
kulfi82 pisze:Źródło posta właściwie to były 3 mixery DJ pioneer [...] Śmieszek ostatecznie się złamał i podpiął mnie pod wyjście TRS 6.3 MIC ale powiedział, żebym nie był zdziwiony, że mi coś w trakcie wyłączy.
3 miksery ?? Musiał się chłop dowartościować, czy jak ;) Z tym TRS 6.3 MIC nic nie rozumiem, ale widocznie jestem mało kompatybilny :D :D :D
Co do zasady, lepiej takie rzeczy ustalać wcześniej, zadzwonić, pogadać, dogadać. Jak ktoś wpada w ostatniej chwili i coś chce gdziekolwiek podłączać (dotyczy to każdej imprezy), to wiem z doświadczenia że wielu ludzi się jeży. To działa tak samo niezależnie od typu i wielkości imprezy: czy to ślub w kościele, wesele, impreza lokalnego domu kultury czy .... duży event plenerowy. Ja zawsze kontaktuję się z obsługą wcześniej, docieram do jakiegoś głównego szefa techniki lub realizatora, dogaduję z nim wszystkie szczegóły i potwierdzam to pisemnie mailem. Wówczas nikt nie jest zaskoczony i obie strony wiedzą wcześniej, że coś tam miały przygotować.
kulfi82 pisze:Źródło posta Tomek, czy takie łączenia mają jakiś wpływ na jakość dźwięku? Przykładowo jakbym skonstruował coś takiego idąc od mixera 2 x adapter TRS do RCA i na końcu TRS w Tascam. Co prawda nie planuje takich dziwadeł ale zastanawiam się czy w awaryjnych sytuacjach będzie to działało prawidłowo.

Nie. Prawidłowo wykonany przewód nie wpływa negatywnie na jakość. W końcu robi się tak od ponad 100 lat i działa :) Problemy pojawiają się tylko wówczas, kiedy są tragicznej jakości przewody (z marketu) i tragicznej jakości złącza - te tanie, które potrafią niestykać (bo nie mają np. prawidłowych wymiarów), pękają obudowy / dławiki przewodów, przewody się wysuwają itd. Jeśli się kupi/zrobi przyzwoity przewód, i wcale niedrogie, ale zrobi się to dobrze, to taki kabel będzie działał latami. Ja nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek musiał "naprawiać" swoje kable, a przejściówek różnych jest pierdyliard.

bakomania pisze:Źródło posta Xrl nigdy nie spotkalem.
Mało w życiu widziałeś ;) XLR to podstawowe złącze w technice audio.
bakomania pisze:Źródło posta Czasami też przez wyjscie sluchawkowe daje i jest git.

Tyle, że nigdy nie wiesz, czy przypadkiem ktoś Ci tego wyjścia nie przełączy w trakcie pracy lub nie zmieni poziomu. Po za tym tam jest wzmacniacz słuchawkowy, który z zasady szumi, więc dodatkowy szum masz gratis :)

bakomania pisze:Źródło posta Czasem tez sie zdarza że dj nie ma mikrofonu podpietego do konsoli tylko gdzie indziej

kulfi82 pisze:Źródło postaWkurzyło mnie podejście :evil: Los się jednak na draniu zemścił bo para sama nagrała podziękowania a DJ nie mógł podłączyć ich laptopa do mixera więc puścił podkład i wszyscy oglądali niemy film. ;)

Niestety jest na rynku sporo ludzi kompletnie nieogarniętych, którzy nie potrafią prawidłowo używać sprzętu. Problemy to mogły być ze 20 lat temu, kiedy była miernota sprzętowa. Dziś jest dostępne wszystko i nawet prosty sprzęt z półki budżetowej zapewnia standardowy zestaw wejść i wyjść.
8kmichal
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 14:36

Pytanie na szybko - mój Dr60 jest w drodze do mnie. Robiąc nim śluba (mam dwa w sezonie 2017) - co najlepiej ustawić pod głośnikiem ? Jaki mikrofon ?
kulfi82
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 14:48

Tak jak wcześniej pisałem jak miałem ustawiony dual z mikrofonem w pozycji X-Y. Niestety nie pamiętam z jakim poziomem pierwsza ścieżka ale druga na bank -12db
"Ojciec Zdzicha"
8kmichal
Awatar użytkownika

TASCAM DR40/60

9.01.2017, 16:08

To wyczytałem - chodzi mi bardziej o to, że Dr60 NIE POSIADA wbudowanych mikrofonów. Żadnych :) I coś wypada w niego wpiąć jak się stawia pod głośnik.
W arsenale mam jeszcze starego ale nadal działającego Zh1

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal