Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
arelemm
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 20:25

Witojcie :)

Mam taki oto dylemat... Na spotkaniu forumowym miałem okazję posłuchać jak rejestrują dźwięk mikrofony kierunkowe Rolanda R26, mikrofon Sennheiser ME66 i poczciwy RodeVideo Mic Pro...

Na moje ucho wypadło to tak:
1. Zenek ME66
2. R26
długo, długo nic i Rode.

Z racji tego, że nr 1 wiązał by się dla mnie z wyższymi kosztami (kupno rejestratora, mikrofonu i może jeszcze zasilania) doszedłem do wniosku, że genialnym jest Roland R26 (byłem pozytywnie zaskoczony jakością mikrofonów kierunkowych) i tu pojawił się problem...

Po wielu poszukiwaniach okazało się, że zakup Rolanda na dziś w rozsądnych pieniądzach graniczy z cudem... I tak dzwoniąc do jednego ze sklepów muzycznych dowiedziałem się, że ROLAND POLSKA Sp.Zo.o. przestał istnieć i sprzęt trzeba sprowadzać bezpośrednio od producenta i trwa to sakramencko długo i do tego jeszcze przysyłają jakieś żałosne ilości... Tak więc większość sklepów dała sobie spokój ze sprowadzaniem R26...

Czas na pytanie :)
Cz Zoom H6 będzie tak dobry jak R26 w przedstawionym przeze mnie zastosowaniu? W sklepie muzycznym usłyszałem, że to to samo...ale nie wiem, czy to nie marketing.

Tak dla jasności poza zastosowaniami samego rejestratora chodzi mi o nagrania dźwięków/odgłosów z przyzwoitą jakością jak również nagrywanie głosu lektora.

Z góry dzięki za pomoc :)
mav
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 21:48

Co prawda mam dwa R26, a raczej będę potrzebował naraz tylko jednego, niemniej patrząc na te niusy, to zdecydowanie sobie tego drugiego zostawię :D
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
arelemm
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 22:20


Od dwoch dni nawiazuje kontakt. Albo to jakis sciemniacz albo na wszystko w d... Wyslalem zapytanie. Odpowiedzial ze oferta aktualna i zamilkl na dwa dni choc wyrazilem chęć zakupu i podalem tel. dobsiebie :/
M4jster

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 22:26

Numer do kulfiego masz, odpal mu na paliwo i może skoczy do gościa :)

PS. Zawsze mogę sprzedać Ci video mic pro :D
Krzychu
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 22:28

Podobnie jak @Arelemm , po zlotowych testach , napaliłem się na tego Rolanda , jak "Łysy na grzebień" , ale....
No właśnie to ale.... Szukając w sprzedaży nowego Rolanda , natknąłem się na tekst @Tomka79 ze starego forum dotyczący porównania R26 i Tascama 70D i zmieniłem nieco zdanie. W oko wpadł mi właśnie ten Tascam 70D , ale nie miałem okazji go przetestować organoleptycznie. Jakie są Wasze doświadczenia z tym rejestratorem i czy dla "ślubniaka" ten sprzęt wystarczy? Tak , wiem , że Tascam zapisuje 4 ścieżki a Roland 6 , ale to akurat mi styka.
Ostatnio zmieniony 13.03.2018, 22:33 przez Krzychu, łącznie zmieniany 1 raz.
M4jster

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 22:31

Panowie chyba jeszcze raz będziemy musieli zrobić spotkanie, chociażby za miesiąc na targach w Łodzi, żebyście to dobrze przemyśleli a nie kupowali "na pałę" :)

Mimo wszystko dochodzę do wniosku, że nasze "testy" przy przy strumieniu jednak nie odzwierciedliły co tak naprawdę jest dobre :(
Krzychu
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 22:38

No wiesz - nowych Rolandów w sprzedaży praktycznie już nie ma , a Tascam 70D ma takie same preampy jak Tascam 60D z tym , że wzbogacony jest o mikrofony. Jeśli to będzie niewystarczające rozwiązanie , to zawsze można dokupić wyżej wspomnianego Zenka.
kulfi82
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 23:03

Do Stargardu mam 20 min jak będzie potrzeba dorwę gościa.. mi dwa razy mówić nie trzeba :D
"Ojciec Zdzicha"
arelemm
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 23:08

kulfi82 pisze:Źródło posta Do Stargardu mam 20 min jak będzie potrzeba dorwę gościa.. mi dwa razy mówić nie trzeba :D

Dzięki Kulfi. Tylko co tu dorywać jak się facio nie odzywa :/. Dzwoniłem, posałem....może sprzedaje zdjęcie Rolanda ;)

Dodano po 1 minucie 16 sekundach:
Krzychu pisze:Źródło posta No wiesz - nowych Rolandów w sprzedaży praktycznie już nie ma , a Tascam 70D ma takie same preampy jak Tascam 60D z tym , że wzbogacony jest o mikrofony. Jeśli to będzie niewystarczające rozwiązanie , to zawsze można dokupić wyżej wspomnianego Zenka.


Tak. Tylko Krzychu te mikrofony w 70d są dookólne a mi potrzeba kierunku :).
kulfi82
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 23:12

arelemm pisze:Źródło posta Dzięki Kulfi. Tylko co tu dorywać jak się facio nie odzywa :/. Dzwoniłem, posałem....może sprzedaje zdjęcie Rolanda

ok, qumam jak ożyje daj znać ..mogę podjechać.

Dodano po 2 minutach 16 sekundach:
arelemm pisze:Źródło posta Tak. Tylko Krzychu te mikrofony w 70d są dookólne a mi potrzeba kierunku .

z tego co wiem DR-70 nie ma mikrofonów, te dookóle są jako opcja więc można podpiąć kierunek.. jeżeli się mylę poprawcie. Chyba, że mówicie o jakimś nieznanym modelu 70D
"Ojciec Zdzicha"
kulfi82
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

13.03.2018, 23:30

ile to człowiek może się dowiedzieć.. raz mic w DR-70.. raz otwór na kabel od powerbanka :D
"Ojciec Zdzicha"
arelemm
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

14.03.2018, 10:09

Wracając do tematu: Czy ma ktoś doświadczenia by porównać zoom h6 i rolanda r26?
the_watcher
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

14.03.2018, 11:47

Fajne porównanie (samego dźwięku, bez ględzenia). Różnice subtelne. https://www.youtube.com/watch?v=O98cWDDfMb4
W zoomie fajna jest opcja wymiennych głowic, jednak rodzi ograniczenie braku możliwości równoczesnego nagrywania ambientu dookólnymi i wokalu kierunkowymi (XY+omni).

Plusy R26: selektywny odsłuch dowolnego kanału, duży wyświetlacz dotykowy, wbudowany głośniczek odsłuchowy (przeszukiwanie kart bez słuchawek), lubię go.
Plusy H6: 4 wejścia XLR combo (6 x XLR z nasadką, zamiast mikrofonów), zasilanie z powerbanku po micro USB, przyjazna klawiszologia, obsługa kart SDXC, and the last but not least nagrywanie backupu -12dBu.

To chyba podjąłeś decyzję.. 8-)
M4jster

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

14.03.2018, 11:53

Zaraz zaraz - R26 nie potrafi rejestrować -12db? uuuu :cry:

To ja jeszcze zaobserwowałbym batalię H6 vs DR70
arelemm
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

14.03.2018, 11:56

M4jster pisze:Zaraz zaraz - R26 nie potrafi rejestrować -12db? uuuu :cry:

To ja jeszcze zaobserwowałbym batalię H6 vs DR70


No właśnie? :/
the_watcher
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

14.03.2018, 12:05

no nie potrafi (dołączam się do "buuuu")

Natomiast DR70 (pomimo może lepszych preampów, to inna budowa i funkcjonalność. Mnie akurat nie przekonują takie cegiełki ;)
Jak kupowałem R-kę, to konkurował z Zoomem H4 i miażdżył go w każdym aspekcie, H6 nie było jeszcze w planach... Teraz pewnie wziąłbym Zooma.
mav
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

14.03.2018, 13:28

Backup - 12 pewnie byłby pomocny, ale dobrze ustawione poziomy i będzie dobrze. Bardzo rzadko skopalem materiał z tego powodu. Można dźwięk mocno podbijać bez szybkiego wzrostu szumu.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
tomekk79

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

15.03.2018, 12:25

arelemm pisze:Źródło posta Cz Zoom H6 będzie tak dobry jak R26 w przedstawionym przeze mnie zastosowaniu? W sklepie muzycznym usłyszałem, że to to samo...ale nie wiem, czy to nie marketing.
Tak dla jasności poza zastosowaniami samego rejestratora chodzi mi o nagrania dźwięków/odgłosów z przyzwoitą jakością jak również nagrywanie głosu lektora.

Z grubsza to samo, różnice jakościowe / brzmieniowe relatywnie niewielkie. Trzeba patrzeć na funkcjonalność jednego i drugiego urządzenia i patrzeć co komu bardziej potrzebne do pracy.
Nagrywanie lektora to zupełnie inna kwestia, nie robi się tego ani mikrofonami wbudowanymi w rekorder ani "tyczką" jak wspomniany ME66, po za tym niezbędne są odpowiednie właściwości akustyczne pomieszczenia.
Krzychu pisze:Źródło posta W oko wpadł mi właśnie ten Tascam 70D , ale nie miałem okazji go przetestować organoleptycznie. Jakie są Wasze doświadczenia z tym rejestratorem i czy dla "ślubniaka" ten sprzęt wystarczy? Tak , wiem , że Tascam zapisuje 4 ścieżki a Roland 6 , ale to akurat mi styka.

Do ślubniaków wystarczy ślubniakowy 'killer' czyli DR-40, chyba, że chcesz mieć sygnał wprowadzony bezpośrednio do kamery (lub używasz go jako pilota do synchronizacji).
W znakomitej większości wypadków praktycznie wszystkie tego typu rekordery z mikrofonami w układzie X-Y będą nagrywały bardzo podobnie, aby usłyszeć różnice należałoby dokonać nagrań w doskonałych warunkach akustycznych i w podobnych odsłuchiwać. Dla 99,5% odbiorców filmów ślubnych nie będzie żadnej różnicy :)
kulfi82 pisze:Źródło postaz tego co wiem DR-70 nie ma mikrofonów, te dookóle są jako opcja więc można podpiąć kierunek.. jeżeli się mylę poprawcie. Chyba, że mówicie o jakimś nieznanym modelu 70D

Nie ma modelu DR-70. Mowa jest o DR-70D, który jest 'podrasowaną' wersją DR-60D, który faktycznie mikrofonów nie miał. DR-70D ma mikrofony zbudowane na stałe, choć nie trzeba z nich korzystać. Nie można ich zmieniać, ale zamiast nich można w standardowy sposób podłączyć dowolny inny mikrofon lub nagrywać jednocześnie z wbudowanych i zewnętrznych.
M4jster pisze:Źródło posta Zaraz zaraz - R26 nie potrafi rejestrować -12db? uuuu :cry:

Przyznam się szczerze, że mając kilka urządzeń ze stajni Tascama nigdy jeszcze nie używałem zapisu z backupem :)
Chociaż rozumiem Wasze podejście i obawy jeśli jednoosobowo robicie wesela i nie macie potem czasu kontrolować rekordera. Tascam DR-40 ma ciekawą dla Was funkcję, która dla zmylenia przeciwnika nazywa się PEAK. To jest taki pół-automat. Pół, ponieważ automatycznie tylko obniża poziom zapisu ale już go nie podwyższa potem. Co ważne, urządzenie działa w trybie RMS a więc analizuje wartość średnią sygnału, nie reaguje natomiast na pojedyncze, głośniejsze dźwięki. O ile AUTO LEVEL działa wszędzie słabo (lub tragicznie) bo powoduje efekt "pompowania", to w trybie PEAK takowego nie ma. Obsługa w tym trybie jest banalnie prosta: przed (lub w trakcie) zapisu ustalamy ręcznie w miarę wysoki poziom zapisu, po czym zostawiamy urządzenie - ono samo przez cały czas będzie analizowało poziom sygnału i w razie potrzeby będzie go powoli obniżać, aby nagranie było prawidłowe. Przyznam się, że z funkcji PEAK czasem korzystam, zwłaszcza wtedy, kiedy DR-40 jest gdzieś ustawiony jako urządzenie dodatkowe (np. rejestruje dodatkowy ambient obiektu) lub jest w miejscu trudno dostępnym. Bardzo dobrze się to sprawdza. Minus jest chyba tylko taki, że działa na jedną / pierwszą ścieżkę stereo, nie działa jednocześnie (ale niezależnie) na dwie - wbudowane mikrofony i sygnał z wejść. Ale akurat w zastosowaniach weselnych nie ma problemu, DR-40 ma na tyle niskie szumy toru audio dla LINE IN, że śmiało można tam zastosować większy zapas dynamiki.
Tak fajnego rozwiązania i tak fajnie działającego nie spotkałem w innych urządzeniach.

Są jeszcze limitery, ale mówiąc szczerze nie używam ich nigdy w urządzeniach o których tutaj mówimy bo są słabe by nie powiedzieć fatalne. Zdecydowanie wolę wówczas nagrać ciszej z dużym zapasem dynamiki i później to obrobić lub zastosować zewnętrzny mikser, np. FP-33, który ma zajedwabiste limitery analogowe, świetnie działające ale niesłyszalne.
arelemm
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

15.03.2018, 13:15

Tomekk79 bardzo dziękuję za treściwe wyjaśnienia :)
Krzychu
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

15.03.2018, 17:07

No i piękne dzięki @Tomekk79 za rozwianie wszelkich wątpliwości :mrgreen: Nie ukrywam , że zaczęła mi się robić woda z mózgu ;)
SOUNDplay

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

15.03.2018, 20:52

Miałem w ręku ale nie używałem Sound devices mixpre-3. Dość ciekawe maleństwo, które tez może robić za interface do komputera. Co prawda tylko cena dość sporawa ;) ale i tak nie najdroższa tegoż producenta ;)
kulfi82
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

16.03.2018, 08:57

ja mam i z zadowoleniem używam DR-40, ale przyznam szczerze nigdy PEAK nie używałem.. boje się tych automatów i jakoś nie odważyłem się na realizacji tego spróbować - może to był błąd. Z tymi limiterami to jest tak, że jak zespół ładnie gra to są one zbędę, ale osobiście miałem dwa przypadki gdzie sygnał już na wyjściu był przesterowany. Oczywiście zespół kombotrombo twierdził, że wszystko jest perfekcyjnie bo na głośnikach i dużej sali aż tak tego nie było słychać. Na szkoleniu właśnie Artur uświadomił mnie, że istnieje coś takiego jak limitery sygnału (jakoś profesjonalniej to się nazywa).
"Ojciec Zdzicha"
arelemm
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

16.03.2018, 10:35

No niestety i u mnie czasem się zdarza, że zespół ma wyjście „rec out” i tam na dzień dobry jest przester. Pół biedy jak jest choć jeden potencjometr, który noże to wygasić, ale często gęsto słyszę, że „my nie mamy regulacji”.

Wtedy limitery, peak’i i inne automaty nic dadzą bo góra ścięta już na wejściu do rejestratora.

Inna sprawa jak uda się wszystko ładnie ustawić, skala na rejestratorze pracuje dynamicznie a nie jak w przypadku przesterów ma prawie stały poziom, a tu w następnym secie chłopaki postanawiają zagrać głośniej lub zawrzeszczeć mikrofon :(. Wtedy limiter ma sens.

Przyznam, że wciąż nie wiem co kupić choć po Zoom H1 raczej wszystko będzie lepsze. Ale chyba już dorosłem do tego żeby nie kupować najniższej półki bo potem na tym tracę :/
tomekk79

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

22.03.2018, 10:40

kulfi82 pisze:Źródło posta ja mam i z zadowoleniem używam DR-40, ale przyznam szczerze nigdy PEAK nie używałem.. boje się tych automatów

Funkcja PEAK w DR-40 to nie jest AUTO LEVEL! (ani też limiter). Akurat ta funkcja działa bardzo dobrze (za to AUTO LEVEL odradzam zawsze i wszędzie). PEAK na bieżąco analizuje poziom sygnału i obniża go (ale już nie podwyższa) aby nie doszło do zniekształceń w pliku cyfrowym.

arelemm pisze:Źródło posta No niestety i u mnie czasem się zdarza, że zespół ma wyjście „rec out” i tam na dzień dobry jest przester.

REC OUT w mikserach to jest dokładnie ta sama szyna co MAIN OUT, tyle że na niższym poziomie (-10dB zamiast 0/+4dB). Jeżeli na REC OUT jest przesterowanie (ale na wyjściu REC OUT a nie w zapisie rekordera doń podłączonego), to oznacza, że MAIN OUT jest tak samo przesterowany. Chyba, że dostajesz sygnał nie z REC OUT tylko z przygotowanej do nagrywania grupy.
Marek

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

22.03.2018, 12:41

Czy TASCAM DR-44 WL to to samo co DR-40 tylko z WI-FI ?
M4jster

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

22.03.2018, 12:47

Z tego co znalazłem na necie to

DR-44WL, dostępny od końca ubiegłego roku, to następca rejestratora DR-40, oferujący zmodyfikowane mikrofony i obudowę, większą ilość akcesoriów, większy wyświetlacz i tym podobne, ale przede wszystkim kilka nowych funkcji, wliczając w to funkcję Dual Record w trybach Level i Format, pozwalającą na jednoczesną rejestrację dwóch ścieżek, z których druga nagrana jest ciszej (-12 dB, jako zabezpieczenie przed przesterowaniem) lub w innym formacie (WAV/MP3), oraz funkcję kontroli bezprzewodowej przez WiFi, dzięki której praca rejestratora może być w pełni kontrolowana z urządzeń mobilnych z dedykowaną aplikacją.


Sama jednostka główna różni się nieco wyglądem od modelu DR-40, nadaj jednak utrzymana jest w typowej dla tych urządzeń konwencji. Obudowa wykonana jest w większości z plastiku z nowymi, aluminiowymi elementami po bokach, korzystnie wpływającymi na wygląd, jednak niekoniecznie na wytrzymałość jednostki.
arelemm
Awatar użytkownika

Roland R26 vs. Zoom H6 vs. RodeMicPro vs. Sennheiser ME66 - kierunkowo

22.03.2018, 20:43

Wifi fajne ale „Ponieważ zasięg transmisji Wi-Fi wynosi około 20 metrów, z funkcji tej należy korzystać wtedy, gdy rejestrator znajduje się po prostu poza zasięgiem ręki. Ponadto Wi-Fi pozwala sprawdzić zapis po jego dokonaniu„

20 metrów? Ciekawe dlaczego tak mało? Nie mówie, że nie wystarczająco ale...ale dlaczego?

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal