Rekorder do 1000zł
Rekorder do 1000zł
Co polecacie aktualnie w tym budżecie?
Przeznaczenie głównie śluby + setki z wpiętym mikrofonem
Przeznaczenie głównie śluby + setki z wpiętym mikrofonem
Rekorder do 1000zł
Tascam dr40x. Mam model niższy dr07x, jest świetny, ale w czasem zaczęło brakować mi xlra.
Rekorder do 1000zł
Sam też poleciłbym Tascama DR40, ale boję się, że zaraz przyjdzie SOUNDplay i powie ze tym to moge sobie nagrac najwyzej wode w toalecie
Powie, ze rozsadne minimum to jakies ustrojstwo za 10k zl
Powie, ze rozsadne minimum to jakies ustrojstwo za 10k zl
Rekorder do 1000zł
docxxx pisze:Źródło posta
Powie, ze rozsadne minimum to jakies ustrojstwo za 10k zl
Albo H4 albo wóz transmisyjny
A na poważnie:
razor89md pisze:Źródło posta Przeznaczenie głównie śluby + setki z wpiętym mikrofonem
Jak dokładnie widzisz realizacje nagrań, bo ciężko wywnioskować po tym zdaniu
W tym budżecie nie wiem czy nie lepszą opcją jest DR60, ewentualnie DR70 (ale wychodzi trochę poza budżet).
Rekorder do 1000zł
Ale serio nie widzisz roznicy miedzy DR40 a DR60/DR70 i chodzilbys po weselach z takim klocem?
Masz racje, od razu niech wynajmnie woz transmisyjny.
Ciekawe czym autor wątku nagrywa. Pewnie jakims badziewiem za kilka(nascie) tys zl. A przeciez tylko Alexa sie liczy.
Masz racje, od razu niech wynajmnie woz transmisyjny.
Ciekawe czym autor wątku nagrywa. Pewnie jakims badziewiem za kilka(nascie) tys zl. A przeciez tylko Alexa sie liczy.
Rekorder do 1000zł
docxxx pisze:Źródło posta Ale serio nie widzisz roznicy miedzy DR40 a DR60/DR70 i chodzilbys po weselach z takim klocem?
Przede wszystkim nie wiemy dokładnie jakie są plany użytkowania tegoż urządzenia i co kolega potrzebuje. Może ważniejsza jest funkcjonalność a nie wymiary, bo ta jest widoczna bardzo...
Rekorder do 1000zł
SOUNDplay pisze:Źródło postadocxxx pisze:Źródło posta Ale serio nie widzisz roznicy miedzy DR40 a DR60/DR70 i chodzilbys po weselach z takim klocem?
Przede wszystkim nie wiemy dokładnie jakie są plany użytkowania tegoż urządzenia i co kolega potrzebuje. Może ważniejsza jest funkcjonalność a nie wymiary, bo ta jest widoczna bardzo...
Jak to na ślubach bywa różnie
Raz w kościele uda mi się wpiąć w linie a czasem nie i muszę ustawiać rekorder pod głośnikiem
To samo na sali raz orkiestra czy dj pozwolą się wpiąć a raz nie i muszę ustawiać rekorder na sali
Miałem parę razy tak, że wpiąłem się w linie u orkiestry a później połowy utworów nie było bo lecieli z playbacku a na rekorderze cisza
Albo nie było jakiegoś instrumentu bo "inaczej się wpięli"
Myślę, że urządzenia DR60 / DR70 byłyby fantastycznym rozwiązaniem ale za to mało praktycznym
Na tą chwilę robiłem na mało praktycznym Zoom H1 i o ile na początku dawał radę to w wielu przypadkach po prostu mnie zawiódł i chciałbym aby on był swojego rodzaju backupem
Mam Rode Video Mic NTG i Tascam DR 10L
Szukam czegoś praktycznego ale solidnego, coś co wepnę w linie i coś w co wepnę mikrofon i da radę
Coś co być może będę musiał szybko schować do kieszeni spodni gdy zajdzie taka potrzeba
docxxx pisze:Źródło posta Ale serio nie widzisz roznicy miedzy DR40 a DR60/DR70 i chodzilbys po weselach z takim klocem?
Masz racje, od razu niech wynajmnie woz transmisyjny.
Ciekawe czym autor wątku nagrywa. Pewnie jakims badziewiem za kilka(nascie) tys zl. A przeciez tylko Alexa sie liczy.
Mój badziew to 2x Sony a7s
Szczerze to Tascam DR40x już miałem w koszyku ale stwierdziłem, że zapytam Was
PS: mamy tyle szpeju do noszenia na weselu, że raczej wolałbym się odciążyć niż dokładać kolejną walizkę
Rekorder do 1000zł
Wielką zaletą DR60 / DR70 są dobre przedwzmacniacze . Nie praktyczność ich w kościele rozwiązałem w ten sposób że Zooma H1 wieszam na głośniku a Tascama wpinam w linię. Zdarza się że na oczepinach ktoś coś powie cicho do mikrofonu i mogę to bardzo wzmocnić w programie bez utraty jakości. Miałem też taką sytuację że zespół miał instrumenty podpięte po zestaw pasywny , a wokale do aktywnych kolumn . DR 70 ma 4 wejścia które uratowały sytuację . Nie sprzedawaj Zooma H! tylko kup coś co uzupełni twój zestaw i rozwinie go o dodatkowe możliwości.
-
Adam
Rekorder do 1000zł
Podepnę się pod temat,bo po co tworzyć nowy wątek.
Razor słusznie zauważył,że torbę trzeba odchudzać a nie dokładać.
Zgadzam się z nim.
Dlatego też lubię w roli odtwarzacza muzyki,używać rekordera.
Problem tylko w tym,że wszystkie jakie mam dostępne,mają wspólną wadę (?)
Pytanie raczej do Soundplay.
Dlaczego one wszystkie mają na wyjściu +18dB ???
Razor słusznie zauważył,że torbę trzeba odchudzać a nie dokładać.
Zgadzam się z nim.
Dlatego też lubię w roli odtwarzacza muzyki,używać rekordera.
Problem tylko w tym,że wszystkie jakie mam dostępne,mają wspólną wadę (?)
Pytanie raczej do Soundplay.
Dlaczego one wszystkie mają na wyjściu +18dB ???
Rekorder do 1000zł
Najlepiej by było nosić jak najmniej, ale najczęściej jest tak, że z biegiem czasu tego sprzętu przybywa i będzie przybywać
Raczej żadnego z nich nie schowasz do kieszeni, poza bojówkami
Do wpinania w linię każdy z trzech.
Jeśli wbudowane mikrofony to 40 lub 70 (nie wypowiem się co do ich jakości, bo nigdy nie sprawdzałem).
Jeśli podłączamy zewnętrzne mikrofony to 60/70 z racji preampów.
Oczywiście trzeba pamiętać, że 4 ślady mogą być grane normalnie, ale tylko dwa jeśli gramy z drugim backupowym, cichszym śladzie.
Pewnym plusem są gałeczki od kanałów w 60 oraz 70. Pozwala to szybciej reagować na problemy z poziomem zapisu.
Sam musisz mniej wiecej przewidzieć możliwe scenariusze podczas nagrań i do nich dopasować sprzęt.
Nie wiem czy wszystkie, należałoby sprawdzić dokładniej w manualach od każdego.
Mogę powiedzieć jak przykładowo wygląda to na serii 6 od SD. Plik w szczycie ma 0 dBFS. Na wyświetlaczu 0 jest na środku skali. Dla tej wartości w pliku jest -20dBFS. Na wyjściu będzie wtedy coś w okolicach +4dBu dla opcji "line" (nie chce mi się mierzyć aby dokładną wartość podać). Oczywiście jest jeszcze opcja "-10" oraz "mic". Jeśli wrzucimy plik, który ma w szczycie coś pod 0dBFS to na wyjściu może być nawet ponad te 18dBFS. Czy to jest problem? Różnie i zależy na co ten sygnał podamy. Część urządzeń przyjmie bez problemu, inne nie. Należy też wspomnieć, że część urządzeń ma regulację poziomu wyjściowego i tym bez problemu możemy się wspomóc. Przykładowo w serii 6 "master'a" można ściszać od 0 d0 -79dB.
razor89md pisze:Źródło posta Coś co być może będę musiał szybko schować do kieszeni spodni gdy zajdzie taka potrzeba
Raczej żadnego z nich nie schowasz do kieszeni, poza bojówkami
Do wpinania w linię każdy z trzech.
Jeśli wbudowane mikrofony to 40 lub 70 (nie wypowiem się co do ich jakości, bo nigdy nie sprawdzałem).
Jeśli podłączamy zewnętrzne mikrofony to 60/70 z racji preampów.
Oczywiście trzeba pamiętać, że 4 ślady mogą być grane normalnie, ale tylko dwa jeśli gramy z drugim backupowym, cichszym śladzie.
Pewnym plusem są gałeczki od kanałów w 60 oraz 70. Pozwala to szybciej reagować na problemy z poziomem zapisu.
Sam musisz mniej wiecej przewidzieć możliwe scenariusze podczas nagrań i do nich dopasować sprzęt.
Adam pisze:Źródło posta Dlaczego one wszystkie mają na wyjściu +18dB ???
Nie wiem czy wszystkie, należałoby sprawdzić dokładniej w manualach od każdego.
Mogę powiedzieć jak przykładowo wygląda to na serii 6 od SD. Plik w szczycie ma 0 dBFS. Na wyświetlaczu 0 jest na środku skali. Dla tej wartości w pliku jest -20dBFS. Na wyjściu będzie wtedy coś w okolicach +4dBu dla opcji "line" (nie chce mi się mierzyć aby dokładną wartość podać). Oczywiście jest jeszcze opcja "-10" oraz "mic". Jeśli wrzucimy plik, który ma w szczycie coś pod 0dBFS to na wyjściu może być nawet ponad te 18dBFS. Czy to jest problem? Różnie i zależy na co ten sygnał podamy. Część urządzeń przyjmie bez problemu, inne nie. Należy też wspomnieć, że część urządzeń ma regulację poziomu wyjściowego i tym bez problemu możemy się wspomóc. Przykładowo w serii 6 "master'a" można ściszać od 0 d0 -79dB.
-
Adam
Rekorder do 1000zł
Wrzucam na wzmacniacz Crest CA12 i on nie toleruje takiego poziomu.
Owszem,można w menu ustawić na -18,ale po każdym uruchomieniu wyskakuje ostrzeżenie.
Wystarczy źle coś nacisnąć i poziomt wzrastają o te 18dB.
A później trzeba tego szukać w menu,jest to jeśli dobrze pamiętam,na 67stronie.
Dlatego zastanawiam suę,jakie urządzenie potrzebuje taki mocny sygnał
Ale,dziękuję za odpowiedź
Owszem,można w menu ustawić na -18,ale po każdym uruchomieniu wyskakuje ostrzeżenie.
Wystarczy źle coś nacisnąć i poziomt wzrastają o te 18dB.
A później trzeba tego szukać w menu,jest to jeśli dobrze pamiętam,na 67stronie.
Dlatego zastanawiam suę,jakie urządzenie potrzebuje taki mocny sygnał
Ale,dziękuję za odpowiedź
Rekorder do 1000zł
W tym przypadku TASCAM DR-40 a potem .... długo, długo, długo nic. Ma tak zajebistą funkcjonalność, że wymiata całą konkurencję, z "kultowym" H4n na czele, zwłaszcza dla krętacza weselnego. Fakt, może nie wyglądają, obudowa plastykowa ... ale ani wygląd, ani obudowa czy wyświetlacz nie robią tutaj roboty.razor89md pisze:Źródło posta Co polecacie aktualnie w tym budżecie?
Przeznaczenie głównie śluby + setki z wpiętym mikrofonem
DR-60/70 są lepsze jakościowo jeśli chodzi o preampy mikrofonowe, ale mają już nieco inną konstrukcję i workflow - wiele rzeczy in plus, ale dla weselnika to może być in minus.
Jeśli chodzi o setki na DR-40 to ze względu na jego preampy lepiej użyć mikrofonu pojemnościowego, np. NTG-2 (ale zasilanego z P48 a nie z paluszka) lub M3 (tu już śmiało można używać baterii wewnętrznej - 6F22, żeby 'oszczędzać' paluszki w rekorderze). Jeśli chcemy używać sitek dynamicznych, to polecam użyć 'przelotowego' preampu mikrofonowego, np. sE DM1, albo KLARK TECHKNIK CT1 - ten jest znacznie tańszy. To pozwoli na uzyskanie wyraźnie lepszej dynamiki nagrania (i odstępu od szumu).
W praktyce zawsze się dokłada. Nie ma narzędzi 'do wszystkiego'Adam pisze:Źródło posta Podepnę się pod temat,bo po co tworzyć nowy wątek.
Razor słusznie zauważył,że torbę trzeba odchudzać a nie dokładać.
W sensie, gdzie mają +18dB?? Zmierzyłeś miernikiem poziom sygnału przy znamionowym obciążeniu impedancyjnym??Adam pisze:Źródło postaDlatego też lubię w roli odtwarzacza muzyki,używać rekordera. Problem tylko w tym,że wszystkie jakie mam dostępne,mają wspólną wadę (?)
Dlaczego one wszystkie mają na wyjściu +18dB ???
Rekorder do 1000zł
Adam pisze:Źródło posta
Owszem,można w menu ustawić na -18,ale po każdym uruchomieniu wyskakuje ostrzeżenie.
Najprościej mieć ze sobą laptopa i ściszyć plik z podkładem
BTW co to za rejestrator?
-
Adam
Rekorder do 1000zł
Adam pisze:Źródło posta .......744
"The output level is a nominally 0 dBu at -20 dBFS. The level of the line output can be attenuated
in the setup menu by up to 40 dB in 1 dB increments. Attenuation is done as an output pair."
"Power-up Messages
This Setup Menu option provides a choice of whether or not the 7-Series displays messages upon
boot up. It is best practice to set POWER: POWER-UP MESSAGES to disabled when using the external power functions to activate recording. This prevents power up messages, such as daily folder
prompts, output attenuation notices, and time and date setting notices, from prohibiting the 7-Series
from beginning a recording"
Jak dla mnie jest normalnie, i ciężko nazywać to wadą. Manual ładnie opisuje wszystko. Ostrzeżenia pojawiające się w momencie włączania urządzenia przyjmuję jako plus.
Rekorder do 1000zł
A jak masz zarejestrowaną ścieżkę w pliku cyfrowym? Bo jeśli tak, jak np. kupuje się tracki na wielu znanych portalach z muzyką, to są one maksymalnie napompowane do wartości 0dBFS, co dokładnie odpowiada poziomowi +18dBu.Adam pisze:Źródło posta .......744
Rekorder do 1000zł
Soundplay, tomekk79 bardzo dziękuje Wam, za mega fachowe rady, dzięki Wam wiem jak dużo nie wiem
Jak to mówią mądrego to aż miło posłuchać
DR 60/70 byłyby rewelacyjne ale myślę, że nie wykorzystałbym tego sprzętu w 100% to raz a dwa to jednak ich gabaryt co za tym idzie mobilność sprawiłaby mi więcej problemu niż radości z ich użytkowania
Kupiłem Tascam DR40x - to ta wersja z wejściami XLR
Dlaczego ten model?
- mały i poręczny, zajmie mało miejsca w plecaku już i tak wypchanym szpejem
- Dual Mode - przydatne przy orkiestrach które lubią swojego ego ponieść ilością db
- możliwość ustawienia wbudowanych mikrofonów w pozycji XY lub AB
- prosty i intuicyjny interfejs
Dziękuję Wszystkim za pomoc
Jak to mówią mądrego to aż miło posłuchać
DR 60/70 byłyby rewelacyjne ale myślę, że nie wykorzystałbym tego sprzętu w 100% to raz a dwa to jednak ich gabaryt co za tym idzie mobilność sprawiłaby mi więcej problemu niż radości z ich użytkowania
Kupiłem Tascam DR40x - to ta wersja z wejściami XLR
Dlaczego ten model?
- mały i poręczny, zajmie mało miejsca w plecaku już i tak wypchanym szpejem
- Dual Mode - przydatne przy orkiestrach które lubią swojego ego ponieść ilością db
- możliwość ustawienia wbudowanych mikrofonów w pozycji XY lub AB
- prosty i intuicyjny interfejs
Dziękuję Wszystkim za pomoc
Rekorder do 1000zł
Raczej to drugie. DR60/70, jakkolwiek świetny sprzęt jakościowo (przynajmniej w półce amatorskiej) to jednak wymagałby chociażby podpięcia mikrofonów zewnętrznych.razor89md pisze:Źródło posta DR 60/70 byłyby rewelacyjne ale myślę, że nie wykorzystałbym tego sprzętu w 100% to raz a dwa to jednak ich gabaryt co za tym idzie mobilność sprawiłaby mi więcej problemu niż radości z ich użytkowania
Innej wersji nie marazor89md pisze:Źródło postaKupiłem Tascam DR40x - to ta wersja z wejściami XLR
Tu akurat nierazor89md pisze:Źródło postaDlaczego ten model?
- Dual Mode - przydatne przy orkiestrach które lubią swojego ego ponieść ilością db
1. Po pierwsze w DR-40 jest zajebista funkcja PEAK REDUCTION; włączasz, zapominasz.
2. W przypadku wejść liniowych akurat PR nie działa, ale DR-40 przyjmuje poziom analogowy aż do +20dBu, zatem jest praktycznie nieprzesterowywalny
Rekorder do 1000zł
docxxx pisze:Źródło posta Będzie Pan zadowolony
Mam taką nadzieję
Za tydzień pierwsze testy
tomekk79 pisze:Źródło postaRaczej to drugie. DR60/70, jakkolwiek świetny sprzęt jakościowo (przynajmniej w półce amatorskiej) to jednak wymagałby chociażby podpięcia mikrofonów zewnętrznych.razor89md pisze:Źródło posta DR 60/70 byłyby rewelacyjne ale myślę, że nie wykorzystałbym tego sprzętu w 100% to raz a dwa to jednak ich gabaryt co za tym idzie mobilność sprawiłaby mi więcej problemu niż radości z ich użytkowaniaInnej wersji nie marazor89md pisze:Źródło postaKupiłem Tascam DR40x - to ta wersja z wejściami XLRTu akurat nierazor89md pisze:Źródło postaDlaczego ten model?
- Dual Mode - przydatne przy orkiestrach które lubią swojego ego ponieść ilością db
1. Po pierwsze w DR-40 jest zajebista funkcja PEAK REDUCTION; włączasz, zapominasz.
2. W przypadku wejść liniowych akurat PR nie działa, ale DR-40 przyjmuje poziom analogowy aż do +20dBu, zatem jest praktycznie nieprzesterowywalny
ad 1 tego chciałem uniknąć czyli dodatkowych mikrofonów/kosztów
ad 2 myślałem ze jeszcze gdzieś można kupić wersje bez x w nazwie
ad 3 ok czyli odpalam PR i niczym się nie przejmuję - już mi się to podoba
Rekorder do 1000zł
Mala wskazowka i uwaga:
1. Ja podpinam pod Tascama powerbanka (wejscie mini usb) i tak sobie nagrywam te 8h longiem
2. Niestety, jest pewien problem odnosnie tego nagrywania: ze wzgledu na to, ze PremierePro mialo problem z odczytaniem tak dlugiego pliku, ustawilem opcje dzielenia nagrania na mniejsze fragmenty.
Co mnie niemile zaskoczylo, Tascam nie dzieli tego w poprawny sposob: ani na styk (tu sie konczy)(tu sie sie zaczyna), ani na zakladke (tu sie konczy xxx)(xxx tu sie zaczyna).
Ostatnie (mili)sekundy w pierwszym pliku sa jakosc dziwnie powazane i za cholere nie mozna tego polaczyc z kolejnym plikiem. Powstaje wtedy przerwa :/
Juz nie raz musialem sie posiklowac jakims dzwiekiem z sali, bo akurat w trakcie mowienia do mikrofonu Tascam podzielil pliki
Moze ma ktos na to jakis patent?
1. Ja podpinam pod Tascama powerbanka (wejscie mini usb) i tak sobie nagrywam te 8h longiem
2. Niestety, jest pewien problem odnosnie tego nagrywania: ze wzgledu na to, ze PremierePro mialo problem z odczytaniem tak dlugiego pliku, ustawilem opcje dzielenia nagrania na mniejsze fragmenty.
Co mnie niemile zaskoczylo, Tascam nie dzieli tego w poprawny sposob: ani na styk (tu sie konczy)(tu sie sie zaczyna), ani na zakladke (tu sie konczy xxx)(xxx tu sie zaczyna).
Ostatnie (mili)sekundy w pierwszym pliku sa jakosc dziwnie powazane i za cholere nie mozna tego polaczyc z kolejnym plikiem. Powstaje wtedy przerwa :/
Juz nie raz musialem sie posiklowac jakims dzwiekiem z sali, bo akurat w trakcie mowienia do mikrofonu Tascam podzielil pliki
Moze ma ktos na to jakis patent?
Rekorder do 1000zł
razor89md pisze:Źródło posta
DR 60/70 byłyby rewelacyjne ale myślę, że nie wykorzystałbym tego sprzętu w 100% to raz a dwa to jednak ich gabaryt co za tym idzie mobilność sprawiłaby mi więcej problemu niż radości z ich użytkowania
Życie nie raz pokazało, że lepiej jest mieć zapas możliwości.
Wbrew pozorom często większe i zarazem cięższe, jest wygodniejsze w użytkowaniu
Wcześniej czy później dojdziesz do wniosku, że i tak trzeba coś dokupić
docxxx pisze:Źródło posta Mala wskazowka i uwaga:
2. Niestety, jest pewien problem odnosnie tego nagrywania: ze wzgledu na to, ze PremierePro mialo problem z odczytaniem tak dlugiego pliku, ustawilem opcje dzielenia nagrania na mniejsze fragmenty.
Co mnie niemile zaskoczylo, Tascam nie dzieli tego w poprawny sposob: ani na styk (tu sie konczy)(tu sie sie zaczyna), ani na zakladke (tu sie konczy xxx)(xxx tu sie zaczyna).
Ostatnie (mili)sekundy w pierwszym pliku sa jakosc dziwnie powazane i za cholere nie mozna tego polaczyc z kolejnym plikiem. Powstaje wtedy przerwa :/
Juz nie raz musialem sie posiklowac jakims dzwiekiem z sali, bo akurat w trakcie mowienia do mikrofonu Tascam podzielil pliki
Moze ma ktos na to jakis patent?
Dawno już żadnego tascama nie posiadam, ale nie przypominam sobie aby były takie problemy. Dodatkowo dzieliłem pliki na bardzo małe i wszystko zawsze ładnie się sklejało. Masz w nim najnowszy soft? Może jest jakiś bug.
Rekorder do 1000zł
SOUNDplay pisze:Źródło postarazor89md pisze:Źródło posta
DR 60/70 byłyby rewelacyjne ale myślę, że nie wykorzystałbym tego sprzętu w 100% to raz a dwa to jednak ich gabaryt co za tym idzie mobilność sprawiłaby mi więcej problemu niż radości z ich użytkowania
Życie nie raz pokazało, że lepiej jest mieć zapas możliwości.
Wbrew pozorom często większe i zarazem cięższe, jest wygodniejsze w użytkowaniu
Wcześniej czy później dojdziesz do wniosku, że i tak trzeba coś dokupićdocxxx pisze:Źródło posta Mala wskazowka i uwaga:
2. Niestety, jest pewien problem odnosnie tego nagrywania: ze wzgledu na to, ze PremierePro mialo problem z odczytaniem tak dlugiego pliku, ustawilem opcje dzielenia nagrania na mniejsze fragmenty.
Co mnie niemile zaskoczylo, Tascam nie dzieli tego w poprawny sposob: ani na styk (tu sie konczy)(tu sie sie zaczyna), ani na zakladke (tu sie konczy xxx)(xxx tu sie zaczyna).
Ostatnie (mili)sekundy w pierwszym pliku sa jakosc dziwnie powazane i za cholere nie mozna tego polaczyc z kolejnym plikiem. Powstaje wtedy przerwa :/
Juz nie raz musialem sie posiklowac jakims dzwiekiem z sali, bo akurat w trakcie mowienia do mikrofonu Tascam podzielil pliki
Moze ma ktos na to jakis patent?
Dawno już żadnego tascama nie posiadam, ale nie przypominam sobie aby były takie problemy. Dodatkowo dzieliłem pliki na bardzo małe i wszystko zawsze ładnie się sklejało. Masz w nim najnowszy soft? Może jest jakiś bug.
Myślę, że będzie dokładnie tak jak piszesz
To może doradzicie mi jeszcze jakie kable dobrze by było dokupić abym nie miał problemu z wpinaniem się
Pewnie 2-3 różne będę potrzebować
docxxx pisze:Źródło posta Mala wskazowka i uwaga:
1. Ja podpinam pod Tascama powerbanka (wejscie mini usb) i tak sobie nagrywam te 8h longiem
2. Niestety, jest pewien problem odnosnie tego nagrywania: ze wzgledu na to, ze PremierePro mialo problem z odczytaniem tak dlugiego pliku, ustawilem opcje dzielenia nagrania na mniejsze fragmenty.
Co mnie niemile zaskoczylo, Tascam nie dzieli tego w poprawny sposob: ani na styk (tu sie konczy)(tu sie sie zaczyna), ani na zakladke (tu sie konczy xxx)(xxx tu sie zaczyna).
Ostatnie (mili)sekundy w pierwszym pliku sa jakosc dziwnie powazane i za cholere nie mozna tego polaczyc z kolejnym plikiem. Powstaje wtedy przerwa :/
Juz nie raz musialem sie posiklowac jakims dzwiekiem z sali, bo akurat w trakcie mowienia do mikrofonu Tascam podzielil pliki
Moze ma ktos na to jakis patent?
Jakie ustawienia stosujesz, żeby było okej później w postprodukcji?
Może jakaś fajna opcja w rekorderze o której nie wiem?
Dopiero będę siadał do lektury instrukcji
Rekorder do 1000zł
razor89md pisze:Jakie ustawienia stosujesz, żeby było okej później w postprodukcji?
Nic specjalnego. W skrócie: w kościele dual, w sali podpinam się pod konsolę + zbieram dźwięk z sali. Tu pomaga powerbank, by zapomnieć o bateriach.
Rekorder do 1000zł
Obie wersje mają wejścia XLR, a ściślej COMBO. Wyglądem wersja X od wersji bez X niczym się nie różnią, po za kolorem podświetlenia i czerwonymi obwódkami na mikrofonach w wersji X. Różnią się za to funkcjonalnością.razor89md pisze:Źródło postaad 2 myślałem ze jeszcze gdzieś można kupić wersje bez x w nazwie
Zdecydowanie bym tak nie powiedział. Zdecydowanie zalecam najpierw lekturę instrukcji obsługi.razor89md pisze:Źródło postaad 3 ok czyli odpalam PR i niczym się nie przejmuję - już mi się to podoba
Nigdy się z czymś takim nie spotkałem, a na Tascamach (róźnych) gram tony materiału. Tnie idealnie, co do próbki.docxxx pisze:Źródło posta Mala wskazowka i uwaga:
2. Niestety, jest pewien problem odnosnie tego nagrywania: ze wzgledu na to, ze PremierePro mialo problem z odczytaniem tak dlugiego pliku, ustawilem opcje dzielenia nagrania na mniejsze fragmenty.
Co mnie niemile zaskoczylo, Tascam nie dzieli tego w poprawny sposob: ani na styk (tu sie konczy)(tu sie sie zaczyna), ani na zakladke (tu sie konczy xxx)(xxx tu sie zaczyna).
Ostatnie (mili)sekundy w pierwszym pliku sa jakosc dziwnie powazane i za cholere nie mozna tego polaczyc z kolejnym plikiem. Powstaje wtedy przerwa :/
Juz nie raz musialem sie posiklowac jakims dzwiekiem z sali, bo akurat w trakcie mowienia do mikrofonu Tascam podzielil pliki
Moze ma ktos na to jakis patent?
A nie nagrywasz przypadkiem w MP3 ????
Rekorder do 1000zł
tomekk79 pisze:A nie nagrywasz przypadkiem w MP3 ????
Mozliwe. A to moze byc przyczyna?
Rekorder do 1000zł
Oczywiście, przecież strumień danych w MP3 jest kompresowany więc przetwarzany przez algorytm, zatem nic dziwnego, że jeśli próbuje się łączyć pliki MP3 to jest ubytek.docxxx pisze:Źródło postaMozliwe. A to moze byc przyczyna?
Kto nagrywa w formacie MP3 dźwięk do filmu, kiedy wiadomo, że to format stratny a więc na starcie daje stratę jakości, a potem jeszcze podlega obróbce, i to w czasach, kiedy pamięć jest bajecznie tania?
Jedynie słusznym formatem zapisu jest WAV/BWF z podstawową jakością 16bit/48kHz.
Rekorder do 1000zł
tomekk79 pisze:Oczywiście, przecież strumień danych w MP3 jest kompresowany więc przetwarzany przez algorytm, zatem nic dziwnego, że jeśli próbuje się łączyć pliki MP3 to jest ubytek.
A nie pomyślałem o tym. Dzięki!
ps. Co do formatu, to mi bez znaczenia. W sensie, że mp3 wystarczy.
Rekorder do 1000zł
Video też nagrywasz w mpg2 albo divixie a potem up-skalujesz do FHD?docxxx pisze:Źródło postaps. Co do formatu, to mi bez znaczenia. W sensie, że mp3 wystarczy.
Rekorder do 1000zł
tomekk79 pisze:Źródło postaVideo też nagrywasz w mpg2 albo divixie a potem up-skalujesz do FHD?docxxx pisze:Źródło postaps. Co do formatu, to mi bez znaczenia. W sensie, że mp3 wystarczy.
Daruj sobie takie komentarze. Dlugo myslales nad takim porownaniem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości