Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Czy na rynku istnieje ręczny rejestrator typu roland 26 lub sony pcm-d100 itd... który w czasie rejestracji dźwięku będzie wypuszczał ten ze dźwięk w czasie rzeczywistym przez gniazdo Line Out ?
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Technicznie rzecz biorąc w wyjściu sluchawkowym to masz... r26 ma nawet regulacje poziomów wejść lub możliwość wybrania tylko jednego z nich.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Nie ma chyba rejestratora, który nie ma chociażby wyjścia słuchawkowego. Przy typowych ręcznych w zasadzie jest tylko słuchawkowe. Natomiast przy większych konstrukcjach bywa więcej wyjść i znacznie więcej możliwości podania sygnału na te wyjścia.
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Tak wiem, ale kombinuje inaczej, wyjscie sluchawkowe moze nie miec parametrow wyjscia rejestrowanego audio takiego jak ma wyjscie line out, myslalem o sony D100 (z racji wymiarow i parametrow) aby z jego wyjscia line out zasilic wejscie w kamerze xlr w czasie rzeczywistym a sam rejestrator by robil jako mikrofon, ominol bym w postrodukcji doklejanie dzwieku, a mialbym przytym doskonaly mikrofon i parametry dzwieku, biore pod uwage ze mogla by byc lekka degradacja dzwieku w sekcji audio kamery ale i tak byl bym zadowolony, aby to zadzialalo to wyjcie line out musi miec sygnal wyjsciowy na poziomie sygnalu tworzonego przez mikrofon xlr ( z wzgledu na przester lub sprzeganie sie) a tu juz moze byc rozbieznosc
ot takie dewagacje o audio
ot takie dewagacje o audio
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Nie wiem jaki chcesz osiągnąć efekt ale coś kombinujesz i to za bardzo
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
https://drive.google.com/file/d/1JjS6pZ ... sp=sharing
Czy jak zoom 5 nagrywa dzwiek to powlozeniu sluchawek mamy podglad audio dzwieku to wiem, ale czy w tym samy czasie rowniez wychodzi dzwiek z line out ??
Chce zmienic filozofie rejestratora aby stal sie mikrofonem, aby dzwiek z niego nie pakowac do postrodukcji manualnie ale zeby sam wchodzil na tor sciezki audio kamery przez zlacze xlr
Niewiem czy tu ktos tak sobie tego nie rozwiazal
https://drive.google.com/file/d/1sKfwcg ... sp=sharing
Ostatnio zmieniony 15.12.2017, 12:34 przez Stefan-warszawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Generalnie takie rozwiązanie zdaje egzamin bo nieraz używałem tego, żeby ułatwić sobie późniejszą synchronizację; niemniej ja robiłem to przez gniazdo mikrofonowe mini-jack a jak będzie z xlr'em? Pewnie zaraz ktoś rozwieje wątpliwości
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Yota
Bardzo cie prosze podziel sie spostrzezeniami, z jakiego rejestratora korzystales i jak oceniasz czystosc dzwieku
Dodano po 2 minutach 14 sekundach:
Soundplay - Zaden sam mikrofon nakamerowy nie zadowoli ucha, gdy szuka sie jakosci i czystosci (no moze neumann)
Bardzo cie prosze podziel sie spostrzezeniami, z jakiego rejestratora korzystales i jak oceniasz czystosc dzwieku
Dodano po 2 minutach 14 sekundach:
Soundplay - Zaden sam mikrofon nakamerowy nie zadowoli ucha, gdy szuka sie jakosci i czystosci (no moze neumann)
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Stefan-warszawa pisze:Źródło posta kombinuje inaczej, wyjscie sluchawkowe moze nie miec parametrow wyjscia rejestrowanego audio takiego jak ma wyjscie line out, myslalem o sony D100 (z racji wymiarow i parametrow) aby z jego wyjscia line out zasilic wejscie w kamerze xlr w czasie rzeczywistym a sam rejestrator by robil jako mikrofon, ominol bym w postrodukcji doklejanie dzwieku, a mialbym przytym doskonaly mikrofon i parametry dzwieku, biore pod uwage ze mogla by byc lekka degradacja dzwieku w sekcji audio kamery.
Kombinujesz pod górkę, po za tym błąd w założeniu - jakość dźwięku będzie taka, jak najsłabszy element toru. Nawet najdroższy rejestrator Ci nie pomoże, jeśli masz fatalnej jakości tor audio w kamerze.
Podejście proste i skuteczne (nie wiem co dokładnie nagrywasz, jaki model kamery i jakie materiały robisz):
- mikrofon wpinasz bezpośrednio do kamery; te, które mają wloty XLR na ogół mają przyzwoity tor audio, że można tego dźwięku użyć (choć niekoniecznie do produkcji filmowych czy seriali TV)
- stosujesz zewnętrzny mikser, np. kultowy Shure FP33 i do niego wpinasz mikrofon a w kamerze wejście przestawiasz w tryb LINE.
Kupowanie rejestratora (zapewne budżetowego) jako 'preampu' przed taką kamerą mija się moim zdaniem z celem i nie wniesie nic specjalnego.
Stefan-warszawa pisze:Źródło posta Soundplay - Zaden sam mikrofon nakamerowy nie zadowoli ucha, gdy szuka sie jakosci i czystosci (no moze neumann)
Bo też co do zasady nigdy nie nagrywa się nic mikrofonem nakamerowym, może z wyjątkiem offu do reporterki. Napisz może co dokładnie chcesz robić i co uzyskać, będzie nam łatwiej.
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Witam
W kamerach które używałem z xlr-ami zawsze był przełącznik mic/line. I na line przecież nie powinno być żadnego problemu nawet z wyścia słuchawkowego.
W kamerach które używałem z xlr-ami zawsze był przełącznik mic/line. I na line przecież nie powinno być żadnego problemu nawet z wyścia słuchawkowego.
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Gregoriusr - dobrze muwisz sa wejscia Line in, a w takim razie projektant przewidzial ze ktos bedzie chcial podac dzwiek z wlasnego urzadzenia (np rejestratora) wiec camera akceptuje wpuszczenie dzwieku nie tylko z mikrofonu ale i z dowolnego urzadzenia ktore wypuszcza dzwiek po line aut
To jedno zagadnienie juz odpada czy sie to zgra bez klopotow i czy nieobnizy sie poziom dzwieku przez najslabsze ogniwo toru audio w kamerze co sugerowal Tomekk79
Nalezalo by przemyslec slowa Tomekk79 bo jego przeslanie jest takie ze rejestrator nie wniesie bardziej poprawnego dzwieku niz mikrofon
Moze ktos z kolegow sie wypowie ktore urzadzenie bedzie wypuszczalo lepszy dzwiek czy mikrofon czy rejestrator z wyzszej polki
To jedno zagadnienie juz odpada czy sie to zgra bez klopotow i czy nieobnizy sie poziom dzwieku przez najslabsze ogniwo toru audio w kamerze co sugerowal Tomekk79
Nalezalo by przemyslec slowa Tomekk79 bo jego przeslanie jest takie ze rejestrator nie wniesie bardziej poprawnego dzwieku niz mikrofon
Moze ktos z kolegow sie wypowie ktore urzadzenie bedzie wypuszczalo lepszy dzwiek czy mikrofon czy rejestrator z wyzszej polki
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Moze powiem ci od inej strony, chodzi mi po glowie mikrofon AT8022 i to coraz mocniej (corka uczeszcza do szkoly muzyczno tanecznej i chcialbym jej zostawic pamiatke z tego okresu), to jest zakup narazie odlegly po nowym roku, i naszla mnie mysl ze zamiast tego mikrofonu doplacic i kupic sony d100, a czemu takie mam mysli bo bym mial jednoczesnie i rejestrator zewnetrzny i jednoczesnie z niego mikrofon nakamerowy i teraz przewiduje ze z lepszym dzwiekiem niz bezposrednio z mikrofonu a napedza mnie to ze moge miec taki rejestrator z irlandi za 510E okolo 2000zl w dodatku kreci mnie w kierunku stereo, byc moze mi to minie ale takie nachodza mnie aktualnie mysli
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
OK, ale jakiego rodzaju materiały chcesz rejestrować? Jakieś występy / koncerty? Jakie dokładnie? No i jakiej kamery używasz?
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Stefan-warszawa pisze:Źródło posta
Soundplay - Zaden sam mikrofon nakamerowy nie zadowoli ucha, gdy szuka sie jakosci i czystosci (no moze neumann)
W zasadzie sam sobie odpowiedziałeś. I nawet neumann nie da rady. A dlaczego? Bo akustyki nie da się oszukać.
Wejścia XLR w kamerach w wielu przypadkach są bardzo dobre. Nie tak dobre jak w części rejestratorów (mowa o zawodowych urządzeniach), ale w zupełności wystarczające przy produkcji felietonów czy wywiadów do telewizji.
Napisz jaką masz kamerę i co dokładnie chcesz robić to powiemy Ci co można zrobić. Bo te Twoje dotychczasowe rozważania, należy pozostawić w sferze marzeń
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Szukałęm lepszego mikrofonu (głównie do dźwięku mówionego przez dziecko ale nie tylko)
Ale dopóki się nie odsłucha porównania jak kamera rejestruje dźwięk z mikrofonu np. rode nt55 do np zoom h5 to są tylko dewagacje. Szykuje sie do zakupu canona xf400
Ale dopóki się nie odsłucha porównania jak kamera rejestruje dźwięk z mikrofonu np. rode nt55 do np zoom h5 to są tylko dewagacje. Szykuje sie do zakupu canona xf400
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Stefan-warszawa pisze:Źródło posta Szykuje sie do zakupu canona xf400
a on preampy ma bardzo dobre, słuchałem już sampli z niej i zwykłego mikrofonu dynamicznego
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Na razie zostawię ten temat jako pieśń przyszłości i poszukam na starter jakiś uczciwy mikrofon,
(może rode n5 albo audio technika 2031 itd...) w przyszłym tygodniu wybieram się do rodziny na wyspy i myślę że wruce ciezszy o xf400
chciałbym wam podziękować za zaangażowanie w temat i nieprześmiewanie tej opcji.
(może rode n5 albo audio technika 2031 itd...) w przyszłym tygodniu wybieram się do rodziny na wyspy i myślę że wruce ciezszy o xf400
chciałbym wam podziękować za zaangażowanie w temat i nieprześmiewanie tej opcji.
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Stefan-warszawa pisze:Źródło posta Szukałęm lepszego mikrofonu (głównie do dźwięku mówionego przez dziecko ale nie tylko)
Ale dopóki się nie odsłucha porównania jak kamera rejestruje dźwięk z mikrofonu np. rode nt55 do np zoom h5 to są tylko dewagacje. Szykuje sie do zakupu canona xf400
Dźwięk mówiony można nagrać na wiele sposobów, w zależności od tego jakie mamy warunki i co to finalnie ma być. Może też się nie udać niczym nagrać!
Jak zostanie zarejestrowany dźwięk w większości przypadków można się domyślać. Czy to będzie nt55, czy h5, czy cmit5u, to jak będą one na kamerze w odległości kilku metrów od osoby mówiącej, to nic z tego nie będzie.
Canona xf400 nie znam. Miałem styczność z c100, c300 i ich tory audio były poprawne. Można przypuszczać że w xf400 będzie podobnie. Obstawiam, że nie gorzej niż w jakimś rejestratorku za jeden kilo złotych.
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Stefan-warszawa pisze:Źródło posta Szukałęm lepszego mikrofonu (głównie do dźwięku mówionego przez dziecko ale nie tylko)
AT8022 w żadnym wypadku się do tego nie nadaje, ze względu na ustawienie kapsuł w "ósemkę" - jest to typowy mikrofon do zbierania ambientu, gdzie kapsuły są skierowane o 90st w lewo i w prawo - skutek jest taki, że ten mikrofon niewiele słyszy "do przodu" za to bardzo dobrze "na boki". Rode NT55 już o tyle lepiej, że są w układzie X-Y do typowych nagrań stereo.
Nagrywanie dźwięku mówionego jest pewną sztuką - wszystko zależy kogo nagrywamy i w jakich warunkach; bardzo często do nagrania tej samej "sztuki" ale w różnych miejscach konieczne będzie zastosowanie innych metod (i sprzętu / mikrofonu(ów).
No i rzecz najważniejsza - w przypadku nagrywania dźwięku (w przeciwieństwie do obrazu, gdzie możemy zastosować długie ogniskowe) praw fizyki nie da się oszukać, zmienić, czy nagiąć.
I jeszcze jedna uwaga: dźwięk 'mówiony' co do zasady nagrywa się mono (lub dual mono), jednym mikrofonem, dla uniknięcia problemów fazowych.
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
tomek79 dziękuje ze rozwinąłeś ten temat AT8022 nawet bym nie wpadł na to a rzeczywiście jego głośniki idą na boki, (idealny na wesela) w wolnych chwilach edukowałem się trochę o rejestratorach na zachodnich forach i oczywiście prowadzi roland 26 ale bardzo pochlebne opinie ma stary model sony M10 bez wejść xlr
Ostatnio zmieniony 27.12.2017, 19:29 przez Stefan-warszawa, łącznie zmieniany 2 razy.
Reczny rejestrator z wyjsciem Line Out
Wejścia xlr się przydają. Ostatnio coraz częściej używam, nawet jeśli mógłbym wpiąć w minijacka.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości