Szukam pomocy w wyborze mikroportów. Realizacja filmów do internetu, ale z możliwością rozszerzenia na inne pola emisji. Na razie najlepsze wydają mi się:
1)Zestaw Sennheiser EW 112-P G3 (czyli standardowe 100 G3)
lub
2)Røde Link
Idealnie byłoby znaleźć zestaw pozwalający na odbieranie dzwięku przez jeden odbiornik z dwóch nadajników, ale takiego rozwiązania chyba nie ma na rynku?. Ze względów praktycznych, chciałbym unikać synchronizacji audio w postprodukcji, więc dobrałem do tego tascama dr-70d. Chętnie usłyszę o nim opinie, może jakiś inny rejestrator (ważne żeby miał out na aparat), troche scen z steadi więc może coś mniejszego?
Mikroporty i rejestrator
Mikroporty i rejestrator
Jest jeszcze set od Sony.
Rozumiem, że rozwiązanie z kablem odpada ? Np. Rode SmartLav+ do tego adaptery na Xlr i pociągnięte kablem do Dr70.
Rozumiem, że rozwiązanie z kablem odpada ? Np. Rode SmartLav+ do tego adaptery na Xlr i pociągnięte kablem do Dr70.
Mikroporty i rejestrator
Zenek setka to jest takie minimalne minimum, przy czym trzeba się wyposażyć w inny mikrofon. Ten co jest w zestawie do niczego się nie nadaje.
Zenek robi podwójny odbiornik EK6042, tylko kosztuje on coś ponad 15tyś
Jeśli masz aparat to rejestrator koniecznie. Jak przyzwoita kamera z xlr'ami to można pomyśleć nad mikserem tv i grać w kamerę, bądź "od bidy" bez miksera.
Tylko trzeba pamiętać o jednym - system bezprzewodowy jaki by nie był, zawsze może sprawić niespodziankę w postaci dropów bądź innych nieprzewidzianych sytuacji;)
Zenek robi podwójny odbiornik EK6042, tylko kosztuje on coś ponad 15tyś
Jeśli masz aparat to rejestrator koniecznie. Jak przyzwoita kamera z xlr'ami to można pomyśleć nad mikserem tv i grać w kamerę, bądź "od bidy" bez miksera.
Tylko trzeba pamiętać o jednym - system bezprzewodowy jaki by nie był, zawsze może sprawić niespodziankę w postaci dropów bądź innych nieprzewidzianych sytuacji;)
Mikroporty i rejestrator
Co masz namyśli pisząc "inne pola emisji"?RicardoMax pisze:Szukam pomocy w wyborze mikroportów. Realizacja filmów do internetu, ale z możliwością rozszerzenia na inne pola emisji.
Zdecydowanie odradzam, to działa na 2,4GHz czyli w paśmie WiFi, raz zadziała a trzy razy nie, że o dropach nie wspomnę.RicardoMax pisze:2)Røde Link
Oczywiście są, nawet wśród firm, których nazw tutaj wymienić nie mogę, bo narusza to moją klauzulę sumieniaRicardoMax pisze:Idealnie byłoby znaleźć zestaw pozwalający na odbieranie dzwięku przez jeden odbiornik z dwóch nadajników, ale takiego rozwiązania chyba nie ma na rynku?.
Może być spokojnie DR-60D, czyli młodszy braciszek DR-70D, ale chyba pewniejszy. Z DR-70D, przynajmniej jakiś czas temu były spore problemy. Oba oferują bardzo zbliżoną, całkiem niezłą jakość (jak na poziom amatorski). Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz mieć sygnał "z kamery", bez synchronizacji to jakość dźwięku będziesz miała taką, jaką zaoferuje Ci "kamera".RicardoMax pisze:Ze względów praktycznych, chciałbym unikać synchronizacji audio w postprodukcji, więc dobrałem do tego tascama dr-70d. Chętnie usłyszę o nim opinie, może jakiś inny rejestrator (ważne żeby miał out na aparat), troche scen z steadi więc może coś mniejszego?
Mikroporty i rejestrator
tomekk79 pisze:Źródło postaCo masz namyśli pisząc "inne pola emisji"?RicardoMax pisze:Szukam pomocy w wyborze mikroportów. Realizacja filmów do internetu, ale z możliwością rozszerzenia na inne pola emisji.Zdecydowanie odradzam, to działa na 2,4GHz czyli w paśmie WiFi, raz zadziała a trzy razy nie, że o dropach nie wspomnę.RicardoMax pisze:2)Røde LinkOczywiście są, nawet wśród firm, których nazw tutaj wymienić nie mogę, bo narusza to moją klauzulę sumieniaRicardoMax pisze:Idealnie byłoby znaleźć zestaw pozwalający na odbieranie dzwięku przez jeden odbiornik z dwóch nadajników, ale takiego rozwiązania chyba nie ma na rynku?.Może być spokojnie DR-60D, czyli młodszy braciszek DR-70D, ale chyba pewniejszy. Z DR-70D, przynajmniej jakiś czas temu były spore problemy. Oba oferują bardzo zbliżoną, całkiem niezłą jakość (jak na poziom amatorski). Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz mieć sygnał "z kamery", bez synchronizacji to jakość dźwięku będziesz miała taką, jaką zaoferuje Ci "kamera".RicardoMax pisze:Ze względów praktycznych, chciałbym unikać synchronizacji audio w postprodukcji, więc dobrałem do tego tascama dr-70d. Chętnie usłyszę o nim opinie, może jakiś inny rejestrator (ważne żeby miał out na aparat), troche scen z steadi więc może coś mniejszego?
Co do Rode link sam się zastanawiam, czy nie zrezygnować z mojego Sennheisera G3 na jego korzyść po entuzjastycznych recenzjach na forum Panasonika DVX200:
http://www.dvxuser.com/V6/showthread.ph ... 00!-Awsome!
To jednak transmisja cyfrowa, a nie analog. Widocznie zakłócenia w tym paśmie nie przeszkadzają w pracy tego zestawu.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Mikroporty i rejestrator
Na fejsbukowej grupie "samopomoc filmowa" wiele użytkowników Rodelinka chwali i jest zadowolonych z działania więc ciekawe..
Sam zamówiłem i jak przyjdzie to przetestuje i dam znać.
Sam zamówiłem i jak przyjdzie to przetestuje i dam znać.
Mikroporty i rejestrator
Janusz_b pisze:Co do Rode link sam się zastanawiam, czy nie zrezygnować z mojego Sennheisera G3 na jego korzyść po entuzjastycznych recenzjach na forum Panasonika DVX200:
http://www.dvxuser.com/V6/showthread.ph ... 00!-Awsome!
To jednak transmisja cyfrowa, a nie analog. Widocznie zakłócenia w tym paśmie nie przeszkadzają w pracy tego zestawu.
fiba pisze:Źródło posta Na fejsbukowej grupie "samopomoc filmowa" wiele użytkowników Rodelinka chwali i jest zadowolonych z działania więc ciekawe..
Sam zamówiłem i jak przyjdzie to przetestuje i dam znać.
Nie podniecałbym się tą cyfrowością a na pewno nie rezygnowałbym z G3. W zeszłym roku miałem na testach zestaw bezprzewodowy działający w pasmie WiFi czyli 2,4GHz i szumiał jak ocean w czasie sztormu. Poziom szumów był tak skandalicznie wysoki, że wiedział o tym sam producent i wyposażył swój zestaw w .... bramkę szumów (!!!). Bynajmniej, nie twierdzę że LINK jest zły, ale nie można zapominać, że pracuje on w paśmie niechronionym, a po za tym prawa fizyki jednak obowiązują O ile w 'czystym' radiowo środowisku taki zestaw może się fajnie sprawdzić, o tyle tam, gdzie jest dużo urządzeń WiFi mogą pojawić się problemy. Przekonują się o tym dźwiękowcy używający na imprezach cyfrowych systemów (mikserów, dystrybutorów etc) sterowanych zdalnie po WiFi. Na próbach jest zwykle wszystko OK, wchodzą ludzie na imprezę i ... pozamiatane. Z tego powodu nikt już nie używa mikrofonów bezprzewodowych działających w paśmie WiFi na scenie - on może przestać działać jeszcze szybciej niż stary, analogowy zestaw.
I taka ciekawostka na koniec: coraz częściej zdarza się, że na terenie jakiejś imprezy, festiwalu ekipom telewizyjnym czy radiowym nie wolno używać zestawów bezprzewodowych a jedynie tradycyjne, z kablem.
Mikroporty i rejestrator
tomekk79 pisze:(...)
I taka ciekawostka na koniec: coraz częściej zdarza się, że na terenie jakiejś imprezy, festiwalu ekipom telewizyjnym czy radiowym nie wolno używać zestawów bezprzewodowych a jedynie tradycyjne, z kablem.
Zostawiam w takim razie "na czarną godzine" mojego Rode Smartlav+
Mikroporty i rejestrator
Zwykły "tłuczek" na kablu jest nie do zastąpienia, działa pewnie zawsze i wszędzie
Do zgrania setki nie potrzeba tak naprawdę ani systemów bezprzewodowych ani mikroportów. W pracy ENG podstawia się po prostu sitko
Do zgrania setki nie potrzeba tak naprawdę ani systemów bezprzewodowych ani mikroportów. W pracy ENG podstawia się po prostu sitko
Mikroporty i rejestrator
tomekk79 pisze:Źródło posta W zeszłym roku miałem na testach zestaw bezprzewodowy działający w pasmie WiFi czyli 2,4GHz
Co to był za zestaw?
A przy okazji - warto to wreszcie wyprostować. Wiele urządzeń pracujących w paśmie 2,4GHz nie ma absolutnie nic wspólnego z WiFi. I Rodelink do nich należy. Wiele innych mikroportów tak pracuje, a nawet łączność do sterowania dronem w 2,4GHz nie odbywa się z wykorzystaniem WiFi.
Żeby było jeszcze ciekawej to są systemy łączności w 2,4GHz prawie całkowicie odporne na zakłócenia które stosują zupełnie inną modulację. Nawet US Army je stosuje właśnie z tego powodu.
Mikroporty i rejestrator
Nie pamiętam i nie chcę pamiętać Coś na B... to było. Znajomy, który prowadzi firmę / sklep w Zielonej Górze poprosił o wykonanie testów, bo nie chciał opierać się na marketingowych materiałach producenta. No i przysłał mi wielką pakę różnych zestawów. Najgorzej wypadły te, które pracowały na 2,4GHz, choć nie uważam, że akurat dla tego. Po prostu były wykonane bardzo tanio i na czymś trzeba było zaoszczędzić.alias pisze:Co to był za zestaw?
Cytat ze strony producenta: "The RØDELink system operates in the 2.4GHz frequency spectrum which is shared with common wireless transmission devices such as WiFi networks, Bluetooth devices, microwave ovens and more." Myślę, że to zamyka ten tematalias pisze:A przy okazji - warto to wreszcie wyprostować. Wiele urządzeń pracujących w paśmie 2,4GHz nie ma absolutnie nic wspólnego z WiFi. I Rodelink do nich należy.
Mikroporty i rejestrator
Praktycznie zamyka, choć dodałbym jeszcze informację że sieć Wi-Fi działa w paśmie częstotliwości od 2400 MHz do 2485 MHz, natomiast producenci mikroportów podają ogólnikowo że ich sprzęty działają w paśmie 2,4GHz i tyle. Skądinąd wiem, że część producentów korzysta z pasma od 2400 MHz do 2995 MHz lub w ogóle od 2500 MHz do 2995 MHz i w ten sposób nie pokrywają się z sieciami WiFi. Jednakże górna polówka pasma 2,4 GHz na tak rożne przeznaczenie w rożnych krajach że nie sposób tu powiedzieć czy taki mikroport będzie dobrze działał czy nie.
Mikroporty i rejestrator
alias pisze:Źródło posta Praktycznie zamyka, choć dodałbym jeszcze informację że sieć Wi-Fi działa w paśmie częstotliwości od 2400 MHz do 2485 MHz, natomiast producenci mikroportów podają ogólnikowo że ich sprzęty działają w paśmie 2,4GHz i tyle. Skądinąd wiem, że część producentów korzysta z pasma od 2400 MHz do 2995 MHz lub w ogóle od 2500 MHz do 2995 MHz i w ten sposób nie pokrywają się z sie
No widzisz bo każdy kraj pracuje na innym zakresie kanałów i tak sprzęty w USA działają np do max 11 kanału ( a w PL do 13 ) i ludzie mi potem z laptopami z USA przychodza i płaczą że ich sprzęt nie widzi Wi-Fi w domu ( bo jakiś mądry polaczek ustawił 13 kanał na sztywno )
Anyway działanie pasma 2,4GHz jest zależne tylko i WYŁĄCZNIE OD OTOCZENIA, okolicznych sieci, kamer ip, mikrofal i innych gówien. W szczerym polu w lesie polecam w lokalu gdzie mogą być np kamery IP dające po Wi-Fi i okoliczne bloki/nadajniki cokolwiek. życzę powodzenia
Mikroporty i rejestrator
Ale ciekawie wygląda sprawa z tą górną połówką 2,4GHz bo to jest pasmo chronione. Jednak zgodnie z zarządzeniem Prezesa UKE z 2009 (https://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=6792) jest ono przede wszystkim przeznaczone do łączności satelitarnej. Co oznacza że tu na ziemi jest bardzo mało zakłócone. I mimo że jest chronione to jeśli już niezgodnie z przepisami ale mimo wszystko jakiś mikroport na tej połówce pracuje to mało prawdopodobne żeby coś go zakłócało.
Jak zacząłem dalej temat drążyć to okazuje się się że ci od satelitarnej też nie specjalnie chcą z tego pasma korzystać bo wykazuje ono bardzo duże tłumienie w atmosferze ziemskie z uwagi na wysoką tłumienność jaka wnosi zawarta w atmosferze para wodna. Inaczej mówiąc toi jest dość gówniane pasmo do ich celów i nie są nim zainteresowani.
Jak zacząłem dalej temat drążyć to okazuje się się że ci od satelitarnej też nie specjalnie chcą z tego pasma korzystać bo wykazuje ono bardzo duże tłumienie w atmosferze ziemskie z uwagi na wysoką tłumienność jaka wnosi zawarta w atmosferze para wodna. Inaczej mówiąc toi jest dość gówniane pasmo do ich celów i nie są nim zainteresowani.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości