Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
Krzychu
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

13.03.2017, 17:39

alias pisze:Źródło posta odświeżę temat
czy do takiego zestawu jak ten Saramonic SR-WM4C lub Boya BY-WM5 można podpiąć mikrofon 'reporterski' ?
domyślam się że pewnie tak, ale co byście proponowali takiego niskobudżetowego bo to ma być do eksperymentów i nauki dla młodego człowieka (może kiedyś przyszłego filmowca amatora)
podstawowe pytanie czy takie mikroporty akceptują mikrofony dynamiczne czy tylko pojemnościowe? jak to sprawdzić albo czy ktoś może sprawdzić?
potrzebny zasięg kilku góra kilkunastu metrów więc radyjka powinny wystarczyć, ale problem z tym mikrofonem mam :(

Jeżeli to ma być w zasadzie tylko do zabawy , czy też testów , to prościej kupić mikrofon bezprzewodowy , np taki:
Obrazek
W internetach chodzi po 30-50 zeta. (Raptem 3 paczki fajek)
Mam taki do spikerki podczas małych zawodów rowerowych i w przestrzeni otwartej do 10-15 metrów sobie radzi. Przy większym dystansie wchodzą zakłócenia. Może przedłużenie "anteny" w odbiorniku coś polepszy.
Oczywiście do Saramonica też podłączysz mikrofon reporterski , pod warunkiem , że będzie to pojemnościówka.
alias
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

13.03.2017, 17:51

Krzychu pisze:Źródło posta Jeżeli to ma być w zasadzie tylko do zabawy , czy też testów , to prościej kupić mikrofon bezprzewodowy , np taki:

to ma być uniwersalne rozwiązanie do którego raz podłączy sobie krawatówkę a raz reporterski
i ma to działać z małą kamerą lub lustrzanką więc taki zestaw nie bardzo pasuje
natomiast ta reporterska pojemnościowa mile widziana jako konkretne propozycje modeli bo ja nie mam możliwości tego wypróbować :(
Krzychu
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

13.03.2017, 18:02

No to wielokrotnie zachwalany Rode M3
alias
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

13.03.2017, 20:12

ok, a czy poziom sygnału z takiego M3 będzie prawidłowy i akceptowalny dla takiego niskobudżetowego mikroportu?
co z pozostałymi parametrami (impedancja, napięcie zasilania, rodzaj wtyku, itd.), i czy trzecia żyła ma znaczenie w takim układzie?
Krzychu
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

13.03.2017, 21:43

Czytałem lakoniczną specyfikację Saramonic i niczego konkretnego tam nie znalazłem , ale..... , na logikę:
Nadajnik Saramonic wyposażony jest w złącze mini XLR , więc w teorii powinno być tam zasilanie Phantom.
Jeżeli nadajnik z jakichś powodów tego zasilania nie podaje , to mikrofon Rode M3 ma możliwość zasilania z baterii 9V.
Zatem , reasumując - moim zdaniem wystarczy zakupić odpowiedni przewód i jazda.
Obrazek
alias
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

13.03.2017, 21:57

tak, w teorii wszytko pasuje
natomiast nurtuje mnie pytanie czy elektrycznie to zadziała, to znaczy czy krawatówki w takich zestawach mają standardowe poziomy sygnałów i impedancji czy też są specyficzne dla takiego kompletu i może być problem z podłączeniem innego mikrofonu niż dedykowany
alias
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

14.03.2017, 12:24

a z innej beczki,
czy jest jakaś zasada w wejściach mikrofonowych w lustrzankach i kamerach jeśli chodzi o złącze typu jack 3,5?

chodzi mi o to czy czy tam zawsze podawane napięcie na którymś styku tak jak w karcie dźwiękowej w komputerze?
jaka jest jego wartość jeśli takowe jest?
czy gniazdko jest jest standardowo 4-stykowe (stereo + zasilanie), czy bywa z tym różnie?
czy do lustrzanki lub kamery z jack 3,5 można bezpośrednio podłączyć mikrofon dynamiczny?
Krzychu
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

14.03.2017, 18:59

alias pisze:Źródło posta czy jest jakaś zasada w wejściach mikrofonowych w lustrzankach i kamerach jeśli chodzi o złącze typu jack 3,5?

Jest taka zasada , że nie ma żadnych zasad - poważnie.
Zazwyczaj gniazda w takich urządzeniach są 3 pinowe (wyjątkiem są smartfony , gdzie są złącza 4 pinowe).
Co do bezpośredniego podłączenia mikrofonu dynamicznego do lustrzanki , to na moją wiedzę , bez przedwzmacniacza się nie da.
To znaczy da się fizycznie podłączyć , ale działać to raczej nie będzie.
Proponuję poszperać:
http://livesound.pl/tutoriale/artykuly
https://www.infomusic.pl/poradnik/45422,przeglad-rodzaje-polaczen-wystepujacych-w-swiecie-pro-audio
alias
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

14.03.2017, 19:43

Krzychu pisze:Źródło posta Zazwyczaj gniazda w takich urządzeniach są 3 pinowe

to jak są zazwyczaj 3-pinowe to są one stereo czy mono z podaniem napięcia?
SylwekK
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

14.03.2017, 21:01

Napięcie zazwyczaj w okolicach 4-5V. Na fantoma nawet nie licz. Swego czasu do kamery Sony robiłem od zera mikrofon zewnętrzny stereo (pojemnościowy), bo oryginał był gorszy niż telefon z lat 40-ych i właśnie wykorzystałem to napięcie do zasilania tej protezy.
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
alias
Awatar użytkownika

Mikrofon bezprzewodowy Saramonic SR-WM4C

14.03.2017, 21:47

tak sobie przeglądałem różne mikrofony pojemnościowe do kamer oraz aparatów (te na jack 3,5), i widzę że niektóre mają wbudowaną baterię ale są też takie bez baterii
czy to oznacza że występowania napięcia w gnieździe mikrofonowym jest dość powszechne lub jest standardem?
nigdzie nie znalazłem żadnej wykładni o regułach jakie tym stanem rzeczy rządzą :(

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal