Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
docxxx

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

11.07.2017, 21:51

Czołem koledzy
Zamierzam kupić rejestrator dźwięku, który na imprezach będzie mi potrzebny do:

- podłączenia zewnętrznego mikrofonu przez minijacka
- wpięcia się pomiędzy mikrofon spikera (wtyczka XLR) - rejestrator - mikser
- tu nie wiem jak to nazwać: podłączyć się pod odbiornik mikrofonu bezprzewodowego lub do wyjścia miksera (???) gdy gra orkiestra

Wybaczcie taki lakoniczny opis, ale dopiero teraz chcę zadbać o dźwięk i nie znam jeszcze określeń toru audio.

Wybór padł na Tascama DR-40, ale może on nie posiada tych funkcji, które wymieniłem przed chwilą?
M4jster

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

11.07.2017, 23:02

Tascam DR-60 ma mniejsze szumy wewnętrzne niż DR-40
docxxx

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

11.07.2017, 23:18

Dzięki za info, ale to musi być urządzenie podręczne.
Czyli TR-40 też się da?
8kmichal
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

11.07.2017, 23:40

Dr60 jest bardzo wygodny i naprawdę poręczny. Bardzo sobie chwalę pracę z nim.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
kulfi82
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

12.07.2017, 08:30

Nie ko końca rozumiem drugi punkt, ale wydaje mi się, że DR-40 temat ogarnie i dodatkowo masz mikrofony więc w razie nagłej potrzeby nagrasz też ambient. Na początku sierpnia organizowane jest w Wawie szkolenie z dźwiękowcem dużo się można nauczyć a szukamy drugiej osoby - może byłbyś chętny?
"Ojciec Zdzicha"
docxxx

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

12.07.2017, 17:25

Chodziło mi o to:

https://www.youtube.com/watch?v=J_PEn5chbK0

Po prostu nie wiedziałem, że można podłączyć się pod wyjście miksera.
M4jster

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

13.07.2017, 08:20

Można chociaż tam sprawa jest bardzo różna, raz spotkasz cinche, raz jacka, a raz xlr'a :)
SOUNDplay

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

13.07.2017, 08:39

docxxx pisze:Źródło posta
Wybaczcie taki lakoniczny opis, ale dopiero teraz chcę zadbać o dźwięk i nie znam jeszcze określeń toru audio.

Z całym szacunkiem, ale w pierwszej kolejności proponowałbym poczytać i zgłębić trochę teorii. Niestety rejestracja dźwięku nie polega na wtyknięciu dwóch kabelków i naciśnięciu REC. Obstawiam, że tą drogą będzie można zminimalizować ryzyko potencjalnych nieprzyjemności ;)

Do DR-40 nie podłączymy mikrofonu z minijackiem bez odpowiedniego adaptera.
tomekk79

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

13.07.2017, 15:09

docxxx pisze:Źródło postaPo prostu nie wiedziałem, że można podłączyć się pod wyjście miksera.

Obawiam się, że kolega jeszcze wielu rzeczy nie wie.

M4jster pisze:Źródło posta Można chociaż tam sprawa jest bardzo różna, raz spotkasz cinche, raz jacka, a raz xlr'a :)

A jakie to ma znaczenie? Typ złącza zasadniczo niczego nie determinuje. Sygnał można sobie pobrać z dowolnego typu złącza, w tym DIN a nawet jak trzeba to i z zacisków śrubowych. Znacznie większym problemem są choćby poziomy referencyjne, o których mało kto wie (i chce wiedzieć) i potem jest płacz i zgrzytanie zębów jak np. w przypadku "kultowego" H4n: 'ustawiłem czułość na 0.1 a i tak mam przesterowane nagranie'.
Do wspomnianego DR-40 można podać sygnał liniowy złączem XLR lub TRS (symetryczne) albo TS (niesymetryczne), natomiast od strony źródła może to być dowolne złącze: XLR, TRS/TS, RCA, DIN, Euroblock, i co kto jeszcze sobie wymyśli.
docxxx

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

13.07.2017, 18:06

SOUNDplay pisze:Źródło posta
docxxx pisze:Źródło posta
Wybaczcie taki lakoniczny opis, ale dopiero teraz chcę zadbać o dźwięk i nie znam jeszcze określeń toru audio.

Z całym szacunkiem, ale w pierwszej kolejności proponowałbym poczytać i zgłębić trochę teorii. Niestety rejestracja dźwięku nie polega na wtyknięciu dwóch kabelków i naciśnięciu REC. Obstawiam, że tą drogą będzie można zminimalizować ryzyko potencjalnych nieprzyjemności ;)

Do DR-40 nie podłączymy mikrofonu z minijackiem bez odpowiedniego adaptera.


Każda przygoda zaczyna się od pierwszego kroku. Gdy zaczynałem interesować się fotografią, to też nic nie wiedziałem, a dziś mógłbym Cię nauczyć kilku rzeczy.
Dzięki za zainteresowanie tym wątkiem oraz za artykuły o dźwięku na videodslr.pl Przeczytałem (chyba) wszystkie.
SOUNDplay

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

13.07.2017, 19:27

docxxx pisze:Źródło posta
Każda przygoda zaczyna się od pierwszego kroku. Gdy zaczynałem interesować się fotografią, to też nic nie wiedziałem, a dziś mógłbym Cię nauczyć kilku rzeczy.
Dzięki za zainteresowanie tym wątkiem oraz za artykuły o dźwięku na videodslr.pl Przeczytałem (chyba) wszystkie.

Co do fotografii to myślę, że więcej niż kilka ;)
Ugryźmy temat inaczej - napisałeś co chcesz robić. A może dokładnie opiszesz sytuacje nagraniowe, to wtedy będzie łatwiej cokolwiek doradzić czy wybrać. Bo może na jednym urządzeniu się nie obędzie i tak samo może pewne rozwiązania, które Ci chodzą po głowie nie mają całkowicie racji bytu?
Gelo

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

13.07.2017, 20:13

Brałbym pod uwagę poczciwego Rolanda R26
docxxx

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

13.07.2017, 21:15

SOUNDplay pisze:Ugryźmy temat inaczej - napisałeś co chcesz robić. A może dokładnie opiszesz sytuacje nagraniowe, to wtedy będzie łatwiej cokolwiek doradzić czy wybrać. Bo może na jednym urządzeniu się nie obędzie i tak samo może pewne
rozwiązania, które Ci chodzą po głowie nie mają całkowicie racji bytu?


Oooo, super, że w końcu pytasz :)
No więc tak:
1. Kościół, ślub. Ksiądz podaje (bez)przewodowy mikrofon Młodym. My na lustrzankach czy dyktafonach mamy echo z głośników, a chcielibyśmy bezpośredni dźwięk z mikrofonu.
2. Sala wesela. DJ/orgiestra gra. My chcemy nagrać na raz i dźwięki z sali oraz to, co leci do głośników
3. Sytuacja awaryjna. Chcemy podłączyć mikrofon, który mamy na lustrzance, do rejestratora (stąd pytanie o minijacka) i przeprowadzić wywiady.

Załóżmy, że mam już tego Tascama DR40. Co dalej? Jakie kable są mi jeszcze potrzebne i jak to podpiąć?


ps. Błagam, koledzy, nie piszcie mi już o niczym innym niż DR40. Ja chcę rozwiązać problem i się czegoś nauczyć, a nie czytać i oglądać kolejny test kolejnego rejestratora, który dla mnie nie będzie się niczym różnił
SOUNDplay

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

14.07.2017, 03:33

docxxx pisze:Źródło posta
ps. Błagam, koledzy, nie piszcie mi już o niczym innym niż DR40. Ja chcę rozwiązać problem i się czegoś nauczyć, a nie czytać i oglądać kolejny test kolejnego rejestratora, który dla mnie nie będzie się niczym różnił

Wybacz, ale chcesz sobie pomóc czy nie? ;)

docxxx pisze:Źródło posta
1. Kościół, ślub. Ksiądz podaje (bez)przewodowy mikrofon Młodym. My na lustrzankach czy dyktafonach mamy echo z głośników, a chcielibyśmy bezpośredni dźwięk z mikrofonu.

Najprostsze rozwiązania (oraz obarczone ryzykiem) to rejestrator przy głośniku bądź wpięty w linię do miksera w kościele. Tutaj DR40 z zapasem kabli da radę. BTW są to rozwiązania od których jestem bardzo daleki.

docxxx pisze:Źródło posta
2. Sala wesela. DJ/orgiestra gra. My chcemy nagrać na raz i dźwięki z sali oraz to, co leci do głośników

DR-40 z zapasem kabli w 70% da radę.

docxxx pisze:Źródło posta
3. Sytuacja awaryjna. Chcemy podłączyć mikrofon, który mamy na lustrzance, do rejestratora (stąd pytanie o minijacka) i przeprowadzić wywiady.

Nie uda się to, bez odpowiedniego adaptera. Druga opcja to kupić odpowiedni mikrofon.
docxxx

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

14.07.2017, 08:59

docxxx pisze:Źródło posta
ps. Błagam, koledzy, nie piszcie mi już o niczym innym niż DR40. Ja chcę rozwiązać problem i się czegoś nauczyć, a nie czytać i oglądać kolejny test kolejnego rejestratora, który dla mnie nie będzie się niczym różnił

SOUNDplay pisze:Wybacz, ale chcesz sobie pomóc czy nie? ;)


Ja to rozumiem i doceniam mocno, ale bardzo często spotykam się z tym:
Pokaż Fora takie są
Najśmieszniejsze jest to, że każda, absolutnie każda rzecz, ma gdzieś jakieś forum zrzeszające hobbystów. Szukałem kiedyś latarki. Tzw. czołówki. Na jeden wyjazd z namiotem na 3 dni. Konkretnie to googlałem gdzie jest jakaś marketowa promocja, żeby zamiast 23zł zapłacić coś bliżej 10. Okazuje się, że latarki mają forum. Na forum dowiedziałem się, że najtańsza latarka która świeci, kosztuje 200zł. Ale to i tak badziew, bo w razie jakbym wpadł do jaskini i czekał dwa tygodnie na pomoc, to wodę mogę lizać ze ścian, ale latarka zgaśnie mi po 7 dniach nieustannego świecenia. A to przecież absolutnie nieakceptowalne. Tańsze w ogóle nie wchodzą w grę, bo przecież przy 100 lumenach zgubię się w ciemności. Będę widział tylko na 5 metrów zamiast na kilometr. Na dodatek nie da się tańszych w ogóle używać, bo kąt świecenia w każdym egzemplarzu różni się o parę stopni, czyli to musi być badziew. Całkowicie dyskwalifikujący jest fakt że raz w roku będę musiał zmienić baterię, a w wypadku gdybym wpadł do oceanu to przeciekają po godzinie. Mieli też dział DYI w którym pokazywali np jak użyć sprzętu pomiarowego za 5tys zł żeby ustalić jak zmienić fabryczny rezystorek coby latarka miała pół lumena więcej. I do tego odpowiedzi na kilkanaście stron z gratulacjami i bluzgami na producenta że sam na to nie wpadł. Latarkę kupiłem w końcu za 9zł w pierwszym lepszym markecie. Nie wpadłem do jaskini ani do oceanu a baterie wymieniłem po roku.


docxxx pisze:Źródło posta
1. Kościół, ślub. Ksiądz podaje (bez)przewodowy mikrofon Młodym. My na lustrzankach czy dyktafonach mamy echo z głośników, a chcielibyśmy bezpośredni dźwięk z mikrofonu.

SOUNDplay pisze:Najprostsze rozwiązania (oraz obarczone ryzykiem) to rejestrator przy głośniku bądź wpięty w linię do miksera w kościele. Tutaj DR40 z zapasem kabli da radę. BTW są to rozwiązania od których jestem bardzo daleki.

Serio? Przy głośniku? A ja zawsze myślałem, że to obciach i brak wiedzy. Były nawet memy o tym, że ktoś przyklejał mikrofon wprost do głośnika.
Dlaczego wpięcie do miksera jest obarczone ryzykiem? Co jest lepsze według Ciebie? To musi być proste, mobile itd. Bez pomysłów typu DR70, czy tyczek.

docxxx pisze:Źródło posta
2. Sala wesela. DJ/orgiestra gra. My chcemy nagrać na raz i dźwięki z sali oraz to, co leci do głośników

SOUNDplay pisze:DR-40 z zapasem kabli w 70% da radę.

No właśnie, jakich kabli? Może podpowiesz jaki zestaw kupić dla laika? Moje potrzeby już znasz.

docxxx pisze:Źródło posta
3. Sytuacja awaryjna. Chcemy podłączyć mikrofon, który mamy na lustrzance, do rejestratora (stąd pytanie o minijacka) i przeprowadzić wywiady.

SOUNDplay pisze:Nie uda się to, bez odpowiedniego adaptera. Druga opcja to kupić odpowiedni mikrofon.


Tu sobie poradzimy. Mamy mikrofony i dyktafony.


Koledzy, jeszcze raz zaznaczam. Swoje potrzeby już sprecyzowałem. Są one kompromisem pomiędzy czasem, umiejętnościami i budżetem itd. Muszę wejść do kościoła, nagrać, schować sprzęt w kieszeni/plecaku, wyjść. Jeśli teraz nagrywam 10% jakości, a po waszych radach 50%, to już będzie dla mnie mega progres. I tego się trzymajmy.

Kole
Ostatnio zmieniony 14.07.2017, 09:04 przez docxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
kulfi82
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

14.07.2017, 09:01

post usunięty na prośbę autora wątku
Ostatnio zmieniony 14.07.2017, 10:05 przez kulfi82, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ojciec Zdzicha"
M4jster

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

14.07.2017, 09:25

Koledzy, jeszcze raz zaznaczam. Swoje potrzeby już sprecyzowałem. Są one kompromisem pomiędzy czasem, umiejętnościami i budżetem itd. Muszę wejść do kościoła, nagrać, schować sprzęt w kieszeni/plecaku, wyjść. Jeśli teraz nagrywam 10% jakości, a po waszych radach 50%, to już będzie dla mnie mega progres. I tego się trzymajmy.

Dlaczego nie nagrać w 100% jakości, zrozum podstawy raz a dobrze, wtedy unikniesz niepotrzebnie wydanej kasy i będziesz wiedział dzięki czemu uzyskujesz efekt taki a nie inny.

Na początku sierpnia organizowane jest w Wawie szkolenie z dźwiękowcem dużo się można nauczyć a szukamy drugiej osoby - może byłbyś chętny?

Może zapisz się tutaj.. nieduża kasa a naprawdę warto
Sam byłem i wyniosłem z niego bardzo dużo, w sumie poznałem tam odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania i wiele wiele więcej. ;)

Dlaczego wpięcie do miksera jest obarczone ryzykiem?

Serio, może wyjść tyle rzeczy, że masakra - sam się o tym przekonałem nie raz, a potem był płacz bo to bo tamto..

Sytuacja awaryjna. Chcemy podłączyć mikrofon, który mamy na lustrzance, do rejestratora (stąd pytanie o minijacka) i przeprowadzić wywiady.

Mikrofon który siedzi lustrzance zdjęty i użyty do wywiadów? To nie jest dobry pomysł.

bez odpowiednich umiejętności jest to zwykły rejestrator jak każdy inny :D

Całkiem mądre słowa, poszedł bym dalej o słowa:
bez odpowiednich umiejętności jest to zwykły sprzęt jak każdy inny :D
docxxx

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

14.07.2017, 09:56

Naprawdę chcecie mnie uświadamiać i pisać prawdę objawioną? Widzieliście spojlera, który tu podlinkowałem? To co piszecie, to macie rację, bo spotykam się z tym na co dzień w branży foto/video. Ale po co mi wypisujecie swoje historie i przemyślenia? Zadałem kilka pytań i proszę was o konkretną odpowiedź:
- jaki rejestrator (a jeśli nie DR-40 [podobny budżet i nie większy rozmiar obudowy!], to dlaczego
- jakie kable dokupić
- co zrobić, gdzie to wpiąć (ogólnie!), by nagrać lepiej

I nie zrozumcie mnie źle. To nie atak na was. Dlatego założyłem wątek na forum, bo się nie znam i pytam mądrzejszych od siebie. Nie potrzebne mi przekomarzanie.
Wolałbym odpowiedź typu: Tascam DR-40 nie, bo on ma tylko wejście HDMI i służy do badania gęstości cieczy więc potrzebne ci Y + kable A/B/C, niż 1500 znaków o tym, że ktoś miał problemy z orkiestrą. Ja też mam mnóstwo przygód na imprezach, które filmuję/fotografuję, ale jeśli ktoś mnie pyta o sprzęt do realizacji zadania X, to mu odpowiadam rzeczowo.
kulfi82
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

14.07.2017, 10:09

Naprawdę chcecie mnie uświadamiać i pisać prawdę objawioną?

Racja swój post usunąłem bo jak widać już jesteś objawiony prawdą. Dostałeś odpowiedź już w pierwszych postach a sam dalej toczysz dyskusję i podajesz sytuacje, które Cię interesują. Mamy setny raz pisać na temat tych rejestratorów? Dam Ci jeszcze jedną podpowiedź
"Ojciec Zdzicha"
SOUNDplay

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

15.07.2017, 09:16

docxxx pisze:Źródło posta
Serio? Przy głośniku? A ja zawsze myślałem, że to obciach i brak wiedzy. Były nawet memy o tym, że ktoś przyklejał mikrofon wprost do głośnika.
Dlaczego wpięcie do miksera jest obarczone ryzykiem? Co jest lepsze według Ciebie? To musi być proste, mobile itd. Bez pomysłów typu DR70, czy tyczek.

Przy dr-40 nie ma innych rozwiązań. Inne, nazwijmy to lepsze, rozwiązania wymagają większej ilości sprzętu i najczęściej dodatkowej osoby z głową na karku. A i tak często nie dają one 100% gwarancji powodzenia.

docxxx pisze:Źródło posta
No właśnie, jakich kabli? Może podpowiesz jaki zestaw kupić dla laika? Moje potrzeby już znasz.

Mówisz, że czytałeś artykuły. Chyba nie dokładnie, bo z tego co pamiętam to było sporo o kablach łącznie ze schematami połączeń.

docxxx pisze:Źródło posta
Koledzy, jeszcze raz zaznaczam. Swoje potrzeby już sprecyzowałem. Są one kompromisem pomiędzy czasem, umiejętnościami i budżetem itd. Muszę wejść do kościoła, nagrać, schować sprzęt w kieszeni/plecaku, wyjść. Jeśli teraz nagrywam 10% jakości, a po waszych radach 50%, to już będzie dla mnie mega progres. I tego się trzymajmy.
Kole

Dźwięk to nie obraz. Przy obrazie zmienisz A6000 na A7 będzie progres. A7 zamienisz na Alexę też będzie progres. W dźwięku progres będzie jak zamienimy ntg-2 na mkh416, ale pod jednym warunkiem Jakim? A takim że jednego i drugiego trzeba użyć zgodnie ze sztuką. Innej drogi w dźwięku nie ma.


docxxx pisze:Źródło posta
Ale po co mi wypisujecie swoje historie i przemyślenia? Zadałem kilka pytań i proszę was o konkretną odpowiedź:

Ja się nie znam, ale może po prostu ktoś ma większe doświadczenie?

docxxx pisze:Źródło posta
Dlatego założyłem wątek na forum, bo się nie znam i pytam mądrzejszych od siebie. Nie potrzebne mi przekomarzanie.

DR40 to nie jest wózek dźwiękowy na fabułę czy serial, o wartości nowego auta klasy średniej, dodatkowo z operatorem dźwięku i trzema asystentami. Jak nie zrozumiesz ograniczeń wynikających ze sprzętu i natury dźwięku, to ta dyskusja będzie tak wyglądać....
tomekk79

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

18.07.2017, 13:21

SOUNDplay pisze:Źródło posta Dźwięk to nie obraz. Przy obrazie zmienisz A6000 na A7 będzie progres. A7 zamienisz na Alexę też będzie progres. W dźwięku progres będzie jak zamienimy ntg-2 na mkh416, ale pod jednym warunkiem Jakim? A takim że jednego i drugiego trzeba użyć zgodnie ze sztuką. Innej drogi w dźwięku nie ma.

I dodajmy, że mikrofon to co najwyżej połowa "sukcesu". Druga połowa, to gdzie taki mikrofon podłączymy. Bardzo wyraźna różnica będzie już w przypadku wspomnianego DR-40 vs DR-60, jeszcze większa, gdy użyjemy dobrej klasy preampu / miksera ENG, choćby coś od Shure lub SD.
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

18.07.2017, 15:19

SOUNDplay pisze:Dźwięk to nie obraz. Przy obrazie zmienisz A6000 na A7 będzie progres. A7 zamienisz na Alexę też będzie progres. W dźwięku progres będzie jak zamienimy ntg-2 na mkh416, ale pod jednym warunkiem Jakim? A takim że jednego i drugiego trzeba użyć zgodnie ze sztuką. Innej drogi w dźwięku nie ma.

....


Naprawdę?
https://www.youtube.com/watch?v=_mo7QREva9w

:lol: :mrgreen: :lol:
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

19.07.2017, 12:25

Nawet jeżeli słyszę niewielką różnicę, to 99,99% klientów ślubnych jej nie usłyszy i niewiele pomoże zaklinanie jaka to niby wiedza tajemna jest potrzebna, żeby nagrać prostą w sumie imprezę jaką jest ślub. Moim zdaniem posty Twoje i Tomekk79 nic do tematu nie wnoszą, oprócz promowania własnej osoby. Myślałem, że dotarło już do Was, że dźwiękowiec na ślubie nie jest potrzebny, setki ludzi sobie z tym radzą bez problemu, a jeżeli sobie nie radzą, to od Was i tak niczego w tym temacie się nie dowiedzą, bo zbyt często wpadacie w mentorski ton, nie oferując przy tym merytorycznych treści.

docxxx pisze:Wybór padł na Tascama DR-40, ale może on nie posiada tych funkcji, które wymieniłem przed chwilą?


Tascam DR-40 to jeden z najgorszych rejestratorów na rynku. Kup Zooma H6 (ewentualnie H5) albo R-26 Rolanda. Oprócz tego będziesz potrzebował małego rejestratora; tutaj H1 doskonale się sprawdzi. Do tego dobry mikrofon krawatowy (np: Rode Lavalier).
Dokup do tego komplet kabli lub kable + przejściówki i możesz iść na imprezę. Reszty nauczysz się w trakcie :-)
kulfi82
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

19.07.2017, 12:50

sven pisze:Źródło posta Nawet jeżeli słyszę niewielką różnicę, to 99,99% klientów ślubnych jej nie usłyszy i niewiele pomoże zaklinanie jaka to niby wiedza tajemna jest potrzebna, żeby nagrać prostą w sumie imprezę jaką jest ślub. Moim zdaniem posty Twoje i Tomekk79 nic do tematu nie wnoszą, oprócz promowania własnej osoby. Myślałem, że dotarło już do Was, że dźwiękowiec na ślubie nie jest potrzebny, setki ludzi sobie z tym radzą bez problemu, a jeżeli sobie nie radzą, to od Was i tak niczego w tym temacie się nie dowiedzą, bo zbyt często wpadacie w mentorski ton, nie oferując przy tym merytorycznych treści.

docxxx pisze:Wybór padł na Tascama DR-40, ale może on nie posiada tych funkcji, które wymieniłem przed chwilą?


Tascam DR-40 to jeden z najgorszych rejestratorów na rynku. Kup Zooma H6 (ewentualnie H5) albo R-26 Rolanda. Oprócz tego będziesz potrzebował małego rejestratora; tutaj H1 doskonale się sprawdzi. Do tego dobry mikrofon krawatowy (np: Rode Lavalier).
Dokup do tego komplet kabli lub kable + przejściówki i możesz iść na imprezę. Reszty nauczysz się w trakcie :-)


heh, powiedział co wiedział... :D
"Ojciec Zdzicha"
Dividex

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

19.07.2017, 18:33

H1 i lavalier to przeżytek. Posiada kapsuły nagrywające, które do niczego się nie przydadzą w zestawie z lavalierem. Tutaj idealna opcją jest Tascam dr-10 w wersji "l" lub "ch". jest i połowę mniejszy idealnie zmieści sie do kieszeni, nagrywa ścieżkę zapasową i ma blokadę przypadkowego wyłączenia mikrofonu.
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

19.07.2017, 21:54

Dividex pisze:Źródło posta H1 i lavalier to przeżytek. Posiada kapsuły nagrywające, które do niczego się nie przydadzą w zestawie z lavalierem. Tutaj idealna opcją jest Tascam dr-10 w wersji "l" lub "ch". jest i połowę mniejszy idealnie zmieści sie do kieszeni, nagrywa ścieżkę zapasową i ma blokadę przypadkowego wyłączenia mikrofonu.

Tascam droższy o 500+, a możliwość wykorzystania H1 jako mikrofonu jest IMHO zaletą a nie wadą.
SOUNDplay

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 03:44

sven pisze:Źródło posta Nawet jeżeli słyszę niewielką różnicę, to 99,99% klientów ślubnych jej nie usłyszy i niewiele pomoże zaklinanie jaka to niby wiedza tajemna jest potrzebna, żeby nagrać prostą w sumie imprezę jaką jest ślub.

I te same osoby nie usłyszą różnicy a jakoś w telewizji przyjęte są pewne standardy, do których h1 nie należy. A ślub wcale nie jest taką prostą dźwiękowo realizacją, w której czyha wiele niebezpieczeństw.

sven pisze:Źródło posta
Myślałem, że dotarło już do Was, że dźwiękowiec na ślubie nie jest potrzebny, setki ludzi sobie z tym radzą bez problemu, a jeżeli sobie nie radzą, to od Was i tak niczego w tym temacie się nie dowiedzą, bo zbyt często wpadacie w mentorski ton, nie oferując przy tym merytorycznych treści.

Każdy ma prawo do swojego zdania i nie wiem czemu próbujesz innym je odebrać. Nie wiem czemu też wszyscy mają przyjąć, że dźwiękowiec nie jest potrzebny, jako prawdę objawioną?
Skoro twierdzisz, że moje posty nic nie wnoszą proszę napisz do admina, aby zablokował mi możliwość pisania tutaj czegokolwiek ;)
luke
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 09:42

sven pisze:Źródło posta Tascam DR-40 to jeden z najgorszych rejestratorów na rynku.

A ja jestem z niego bardzo zadowolony. Podpinam go pod wzmacniacze w kościołach i biorę dźwięk od orkiestry na salach. Bardzo fajnie działa nagrywanie drugiej wersji o 12 dB słabszej plus limitery. W momencie gdy nie da się monitorować poziomów nagrywania potrafi uratować tyłek.

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal