Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 10:12

SOUNDplay pisze:Źródło posta
I te same osoby nie usłyszą różnicy a jakoś w telewizji przyjęte są pewne standardy, do których h1 nie należy. A ślub wcale nie jest taką prostą dźwiękowo realizacją, w której czyha wiele niebezpieczeństw.

O tym, że na ślubie czyha wiele (dźwiękowych i operatorskich) niebezpieczeństw wiem prawdopodobnie sporo więcej od Ciebie, bo zaliczyłem już pewnie ze 300 ślubów. Przykład telewizji jest raczej słaby, bo obawiam się, że ani dźwiękowiec pracujący w tv, ani operator nie poradzą sobie na ślubie. O dźwiękowcach rodzimych mam i tak bardzo złe zdanie, wynikające z tego, że dźwięk w większości polskich produkcji filmowych jest kompletnie nie do przyjęcia. Może zacznij im doradzać na jakimś forum filmowym?



SOUNDplay pisze:Każdy ma prawo do swojego zdania i nie wiem czemu próbujesz innym je odebrać. Nie wiem czemu też wszyscy mają przyjąć, że dźwiękowiec nie jest potrzebny, jako prawdę objawioną?
Skoro twierdzisz, że moje posty nic nie wnoszą proszę napisz do admina, aby zablokował mi możliwość pisania tutaj czegokolwiek ;)


Ależ pisz sobie do woli. Jeszcze żyjemy w wolnym kraju (choć coraz mniej wolnym) i każdy może pisać co chce. A to, że dźwiękowiec na ślubie jest zbędny, to jest oczywiste, skoro ludzie radzą sobie bez tego, ceny za usługi są jakie są, a dodatkowy człowiek pałętający się na ślubie wyłącznie przeszkadza w pracy. Gdyby budżet pozwalał, to chętnie zatrudniłbym oświetleniowca, bo to miałoby sens (w przeciwieństwie do dźwiękowca).

luke pisze:A ja jestem z niego bardzo zadowolony. Podpinam go pod wzmacniacze w kościołach i biorę dźwięk od orkiestry na salach. Bardzo fajnie działa nagrywanie drugiej wersji o 12 dB słabszej plus limitery. W momencie gdy nie da się monitorować poziomów nagrywania potrafi uratować tyłek.

Nie napisałem, że się nie nadaje, ale że są lepsze. Z drugiej strony jak obserwuję co się dzieje z cenami za nasze usługi, to zoom H1 + eos 550 powinny wystarczyć jako narzędzia odpowiednie do ceny oferowanej przez klientów :-)
luke
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 10:34

sven pisze:Źródło posta Z drugiej strony jak obserwuję co się dzieje z cenami za nasze usługi, to zoom H1 + eos 550 powinny wystarczyć jako narzędzia odpowiednie do ceny oferowanej przez klientów

A co się dzieje z cenami?
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 10:38

luke pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Z drugiej strony jak obserwuję co się dzieje z cenami za nasze usługi, to zoom H1 + eos 550 powinny wystarczyć jako narzędzia odpowiednie do ceny oferowanej przez klientów

A co się dzieje z cenami?

Codziennie widzę na FB ogłoszenia typu: "szukam fotografa i kamerzysty na wesele. Budżet łącznie 3.000". To że takie ogłoszenia się pojawiają, to mnie nie dziwi, dziwi mnie, że natychmiast pojawia się kilkudziesięciu chętnych polecających swoje usługi :-)
kulfi82
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 11:18

sven pisze:Źródło posta Codziennie widzę na FB ogłoszenia typu: "szukam fotografa i kamerzysty na wesele. Budżet łącznie 3.000". To że takie ogłoszenia się pojawiają, to mnie nie dziwi, dziwi mnie, że natychmiast pojawia się kilkudziesięciu chętnych polecających swoje usługi

No, ale taki klient to i tak nie Wasz target więc w czym problem? Ja na początku też robiłem oczy, ale z drugiej strony czym się tu przejmować ja się obronie a jeżeli ktoś się ceni na 1500zł ..no cóż takie przypadki były, są i będą. Również posiadam H1 i dziś już raczej nikomu bym go nie polecił. Proszę rozwiń temat dlaczego DR-40 to taki fatalny sprzęt bo mnie to bardzo zainteresowało (zero szydery czysta ciekawość).
"Ojciec Zdzicha"
MarcinM
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 12:52

sven pisze: A to, że dźwiękowiec na ślubie jest zbędny, to jest oczywiste,


dla Ciebie on jest zbędny. nikt z grupy operator, oświetleniowiec, dźwiękowiec, reżyser, scenarzysta, montażysta nie jest zbędny.

obecnie ekipa w większości produkcji jakie dotyczą większość osób na forum to 1-2 osoby, ale to nie znaczy, że jest to dobre. choćby z powodu poziomu stresu i możliwości popełnienia błędu. o tym, że dobry dźwiękowiec nagra dźwięk lepiej nawet nie wspominam. ale Ty o tym nie wiesz i dlatego piszesz to, co piszesz.

a poza tym wprowadzasz niepotrzebną agresję wobec kolegów od których mógłbyś się dużo nauczyć.
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 14:01

MarcinM pisze:Źródło posta
sven pisze: A to, że dźwiękowiec na ślubie jest zbędny, to jest oczywiste,


dla Ciebie on jest zbędny. nikt z grupy operator, oświetleniowiec, dźwiękowiec, reżyser, scenarzysta, montażysta nie jest zbędny.



Być może Ty robisz śluby zatrudniając oświetleniowca, dźwiękowca, reżysera, scenarzystę i montażystę. Gratuluję. Ja takich nie robię.
Swoją drogą, jak już zatrudnisz: oświetleniowca, dźwiękowca, reżysera, scenarzystę i montażystę, to czym w takim razie będziesz się Ty zajmował? Bo wychodzi na to, że w tym tłoku Ty już będziesz zbędny :-)
Ostatnio zmieniony 21.07.2017, 11:04 przez sven, łącznie zmieniany 2 razy.
MarcinM
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

20.07.2017, 15:12

Ty cały czas nie rozumiesz... nie chodzi o to, jakie są budżety i realia, tylko jak powinno być. zbędna jest osoba która w jakikolwiek sposób nie zwiększyłaby jakości Twojej pracy/produkcji. Np. sprzedawca ropy w Chile.
Dividex

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 08:26

sven pisze:Źródło posta
Dividex pisze:Źródło posta H1 i lavalier to przeżytek. Posiada kapsuły nagrywające, które do niczego się nie przydadzą w zestawie z lavalierem. Tutaj idealna opcją jest Tascam dr-10 w wersji "l" lub "ch". jest i połowę mniejszy idealnie zmieści sie do kieszeni, nagrywa ścieżkę zapasową i ma blokadę przypadkowego wyłączenia mikrofonu.

Tascam droższy o 500+, a możliwość wykorzystania H1 jako mikrofonu jest IMHO zaletą a nie wadą.

Właśnie sęk w tym, że nie jest. Zaletą jest z pewnością cena. Używając bardziej zaawansowanego rejestratora jak wspomniany tascam dr -40 czy też Zoom-H4, H5,H6 itp. posiadanie kapsuł do nagrywania jest ok. gdyż mamy dodatkową ścieżkę, która zbiera pogłos z sali czy z kościoła. Jednakże w przypadku gdy chcemy mieć rejestrator, który upchamy młodemu w kieszeni i podłączymy mikrofon krawatowy, kapsuły są do niczego nieprzydatne, gdyż dzwięk z kieszeni marynarki czy z paska przy spodniach to chyba nikogo nie interesuje :) Dodatkowo posiadanie tych kapsuł powoduje, że ZOOM H1 jest dwukrotnie większy od wspomnianego już Tascama dr-10 :) Wszystko zależy od tego jak planujemy wykorzystać dane urządzenie. jeśli do ślubów i jako wsparcie lavaliera to zdecydowanie nie. Przynajmniej teraz już nie , bo dawniej była to najlepsza opcja na rynku.
Gelo

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 10:49

Ty cały czas nie rozumiesz... nie chodzi o to, jakie są budżety i realia, tylko jak powinno być. zbędna jest osoba która w jakikolwiek sposób nie zwiększyłaby jakości Twojej pracy/produkcji. Np. sprzedawca ropy w Chile.

Dźwiękowiec nie zwiększy jakości Twojej produkcji ?? Oczywiście że zwiększy ale tu właśnie chodzi o realia, bo nikt nie zapłaci za jego pracę. Dlatego na planie sami sobie jesteśmy dźwiękowcami, oświetleniowcami, reżyserami, operatorami itd. Po prostu budżet.
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 11:18

Gdyby budżet pozwalał na wydanie dodatkowych pieniędzy, to zdecydowanie wolałbym zatrudnić oświetleniowca, bo to będzie realnie poprawiało jakość zdjęć. To, czy pod głośnikiem w kościele postawi rejestrator dźwiękowiec, czy zrobię to sam, nie ma kompletnie znaczenia. Dźwięk będzie identyczny, więc wydawanie jakichkolwiek pieniędzy na dźwiękowca to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Przypominam, że cały czas mówimy o ślubach, a nie o produkcjach telewizyjnych czy kinowych.
M4jster

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 11:49

To, czy pod głośnikiem w kościele postawi rejestrator dźwiękowiec, czy zrobię to sam, nie ma kompletnie znaczenia.

Dźwiękowiec postawi mikrofon pod głośnikiem?
Chyba jakiś pseudodzwiękowiec :lol:

Po co świetnie oświetlony film skoro dźwięk leży i kwiczy.
Rejestrator pod głośnikiem to jedno z najgorszych rozwiań jakie można spotkać i nie ma znaczenia czy to H1, H6 czy nie wiadomo co innego.

I nie mówię tutaj, że od razu potrzeba jakiegoś zawodowca ;)
Jeśli budżet pozwala wielu bierze 3 operatora, kran czy drona.
Ta 3 osoba może również elegancko ogarnąć dźwięk - bo ma na to czas
Jeśli robimy wszystko w pojedynkę czy nawet we dwóch często jest przej#ane.
mav
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 11:57

M4jster pisze:Źródło posta Rejestrator pod głośnikiem to jedno z najgorszych rozwiań jakie można spotkać

A jakie są te lepsze?
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 12:00

M4jster pisze:Źródło posta
Rejestrator pod głośnikiem to jedno z najgorszych rozwiań jakie można spotkać i nie ma znaczenia czy to H1, H6 czy nie wiadomo co innego.

.


Naczelny dźwiękowiec tego forum tak radzi:
SOUNDplay pisze:Najprostsze rozwiązania (oraz obarczone ryzykiem) to rejestrator przy głośniku ...


i zgadzam się z nim, bo to najprostsze rozwiązanie.
mav
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 12:12

A ja jestem ciekawy. Bo jak wspominam o mikroporcie, to ło panie na co to. Na razie nikt nie chciał, nawet kosztem jakości dźwięku.
Jakoś gościa z tyczką na przysiędze tym bardziej nie umiem sobie wyobrazić. :mrgreen:
Niektórzy czasem zapominają, że to powinien być dyskretny reportaż, a nie plan filmowy przygotowany dla operatora i dla jego wygody... w końcu są jakby nie patrzeć gośćmi, a nie organizatorami imprezy.

Ostatnio w wolny termin dostałem pytanie o sam ślub, wyłącznie, ale taki "dłuższy". To mówię że minimum 2 kamery, żeby w ogóle było co i jak pokazać. Na co odpowiedź - w sumie to oni nie chcą, żeby się ktoś dodatkowy kręcił i już wolą krótszy. Także tego.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
MarcinM
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 12:18

litości sven... pokazujesz, że nie masz pojęcia jak powinno być wykonane to, za co bierzesz pieniądze, a do tego stosujesz iście pisowską retorykę - może przytoczysz całość wypowiedzi SOUNDplay'a?

"Najprostsze rozwiązania (oraz obarczone ryzykiem) to rejestrator przy głośniku bądź wpięty w linię do miksera w kościele. Tutaj DR40 z zapasem kabli da radę. BTW są to rozwiązania od których jestem bardzo daleki."
Dividex

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 12:29

Zaraz się okaże, że to Pis jest winny temu że MarcinM ma kiepski dzwięk ;) Wszędzie polityka nawet na forum filmowym...:(
M4jster

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 12:31

i zgadzam się z nim, bo to najprostsze rozwiązanie.

Ok, najtańsze.

A jakie są te lepsze?

To jest moje zdanie i mnie nie przegadacie.

Mikroport na mównicę dla duchownego, wtedy mamy możliwie najlepszy dźwięk kazania.
I nie jesteśmy skazani na usterkę/wady sprzętu kościelnego.

Przysięga :
1. Tyczka - zamierzam tak zacząć robić bo te mikrofony bezprzewodowe jakimi dysponują wielebni to jest jakaś masakra!!
Ale pierwsze trzeba wydać trochę mamony.. :P
Kwestia czy użyć tyczki czy nie - ja to po prostu ustalę z młodymi - chcecie - macie taki dźwięk jak tu, nie chcecie, macie / możecie mieć dźwięk taki jak tu.
Tak samo jak informujesz ich o tym czym chcą kran czy nie - a więc w czym problem ? :)
Pomijam fakt, że tyczki trzeba umieć użyć.

2. Póki co zrzucam ze wzmacniacza kościelnego na rejestrator, jest lepiej niż pod głośnikiem ale często wymaga korekty.
3. Dograć ich osobno, i podłożyć na montażu, robiłem tak tylko raz, wyszło pro, ale to nie jest dobry pomysł żeby stosować go zawsze.
Wystarczy, że młoda zacznie płakać, tego nie da się powtórzyć.

Nie chcesz wydać tyle kasy, nie masz czasu, jesteś sam ?
Daj rejestrator pod głośnik, ale bądź świadomy, że da się lepiej.
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 13:22

M4jster pisze:Źródło posta

Przysięga :
1. Tyczka - zamierzam tak zacząć robić bo te mikrofony bezprzewodowe jakimi dysponują wielebni to jest jakaś masakra!!

3. Dograć ich osobno, i podłożyć na montażu...

.


Dogrywanie młodych pominę milczeniem, bo nawet mi się nie chce tego komentować, ale ten cyrk z tyczkarzem w kościele chętnie bym zobaczył: 2 operatorów + tyczkarz + często 2 fotografów. Cyrk. Dołóż może jeszcze jedną tyczkę mamusi pod nos jak chlipie w chusteczkę w trakcie przysięgi. Będzie zajebiście!

MarcinM pisze:Źródło posta litości sven... pokazujesz, że nie masz pojęcia jak powinno być wykonane to, za co bierzesz pieniądze


To może mnie oświecisz, mistrzu? :lol: :lol: :lol:
kms

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 13:52

Trzeba trochę uspokoić te przepychanki ;) Podobnie jak sven, wiele lat robię już w ślubach i
każdy z Was ma po trochę racji, ale...
Tak jak Sven mówi, ślub to reportaż, to walka z czasem i daną chwilą, we dwie lub trzy osoby. Tutaj nie ma miejsca na cudowanie, jeżeli najprostszy sposób się sprawdza i daje przyzwoite efekty to po co na siłę kombinować?
Jasne, fajnie byłoby mieć nagrany dźwięk z tyczki, ale taka szopka w kościele nie przejdzie. To swego rodzaju idealizowanie roboty ;) Skoro idziemy w tą stronę to warto byłoby mieć przynajmniej dwie tyczki, bo co z dźwiękiem pochodzącym właśnie od gości? Idąc dalej tak ambitnym podejściem, to dobrze byłoby rozstawić tonę oświetlenia i to tak, żeby nie było widoczne w kadrze ;)
Kościół to nie czas i miejsce na to i wiedzą to tylko Ci, którzy te śluby robią.
Mikroport u młodego, rejestrator przy kolumnie bądź jeśli jest możliwość to we wzmacniaczu, plus mikrofon zewnętrzny przy body i sprawa załatwiona.
Wyluzujcie trochę ;)
Każda robota ma swoją specyfikę i uwierzcie, że gdyby był potrzebny osobny dźwiękowiec na weselu, to są ekipy w Polsce, który mają pokaźny na to budżet, a i tak tego nie robią ;) Bo im mniej nas widać, tym lepiej ;)
MarcinM
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 13:58

ja nie jestem "mistrzem" i dlatego zatrudniam dźwiękowców i jeżeli mogę, to wszystkich innych którzy robią daną rzecz lepiej ode mnie.

ale jeżeli ustalałbym z dźwiękowcem, to bym zasugerował, że młoda para ma mieć mikroporty. często pracuję z DPA i np. DPA d:screet™ Slim byłyby odpowiednie. oczywiście łatwiej w przypadku faceta i czasem to wystarczy, bo w tym przypadku chodzi tylko o przysięgę, ale młodej pani też można. dodatkowo daje nam to możliwość łapania różnych smaczków audio które potem można wykorzystać w filmie, bo dźwiękowiec może zdjąć mikroporty w dowolnym momencie, więc np. możemy nagrywać od razu wszystkie życzenia jeżeli para chce to mieć na filmie. mikrofony stereo ambientowe w kościele - mamy potem ładny dźwięk np. organów, czy braw, a nie de facto mono z rejestratora pod często przesterowanym głośnikiem. oprócz tego oczywiście wpięcie się w tor audio kościoła. jeżeli można, to mikroport dla księdza (aby uniezależnić się od kościelnego toru audio). osobne mikrofony dla ewentualnych dodatkowych muzyków/wokalistów i organisty.

w życiu nie będziesz miał czasu na rozstawienie tego w jedną osobę, a potem złożenie. nie wspominając o monitorowaniu poziomów dla tych wszystkich sygnałów.

ale powtarzam - od tego są specjaliści, aby oni Ci zapewnili najlepsze rozwiązania, a nie ja.

i po raz kolejny powtarzam, oczywiście, że da się to zrobić bez dźwiękowca. i z powodów budżetowych w 95% tak się to robi. film fabularny też da się nagrać bez dźwiękowca. ale twierdzenie, że jest on zbędny i agresja w stosunku do osób które lepiej się na tym znają od Ciebie (i nie chodzi mi o mnie) to bardzo błędna droga.
Gelo

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 14:18

i po raz kolejny powtarzam, oczywiście, że da się to zrobić bez dźwiękowca
Ale Marcin nikt tego nie neguję, wręcz osobiście nie widziałem na ślubach dźwiękowców. Bo tak jak wyżej, 2operatorów + dzwiękowiec + fotograf jak nie dwóch + wujek i ciocia i mamy szopkę przed ołtarzem a gdzie w tym wszystkim są młodzi? A gdzie teraz zachowanie księdza omawiane w innym wątku. Nie oszukujmy się postawmy się w roli księdza w tej szopce.
Powoli się to zmienia ale 70% zleceń na ten sezon nagrywam sam. U mnie dźwięk to roland R26 pod głośnikiem( sporadycznie mam czas dobrze ustawić) + Tascam dr-10 i wpięty ME2-US + Rode videomic na puszce. Na dzień dzisiejszy to mi wystarczy.
Ostatnio zmieniony 21.07.2017, 15:22 przez Gelo, łącznie zmieniany 1 raz.
MarcinM
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 14:46

czytacie to co piszecie? "rzadko kiedy mam czas dobrze ustawić","video mic na puszce"

i uważacie, że dźwiękowiec jest "zbędny"...

sorry panowie, ja się wypisuję z tego wątku.
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

21.07.2017, 15:08

MarcinM pisze:Źródło posta

ale jeżeli ustalałbym z dźwiękowcem, to bym zasugerował, że młoda para ma mieć mikroporty. często pracuję z DPA i np. DPA d:screet™ Slim byłyby odpowiednie. oczywiście łatwiej w przypadku faceta i czasem to wystarczy, bo w tym przypadku chodzi tylko o przysięgę, ale młodej pani też można. dodatkowo daje nam to możliwość łapania różnych smaczków audio które potem można wykorzystać w filmie, bo dźwiękowiec może zdjąć mikroporty w dowolnym momencie, więc np. możemy nagrywać od razu wszystkie życzenia jeżeli para chce to mieć na filmie. mikrofony stereo ambientowe w kościele - mamy potem ładny dźwięk np. organów, czy braw, a nie de facto mono z rejestratora pod często przesterowanym głośnikiem. oprócz tego oczywiście wpięcie się w tor audio kościoła. jeżeli można, to mikroport dla księdza (aby uniezależnić się od kościelnego toru audio). osobne mikrofony dla ewentualnych dodatkowych muzyków/wokalistów i organisty.


Marcin, Tobie się chyba impreza ślubna z planem filmowym pomyliła. Dalsza dyskusja nie ma sensu, bo rozmawiamy o zupełnie innych realizacjach. Nie było moją intencją nikogo obrażać, ale realia są jakie są, dlatego uważam, że zatrudnianie dźwiękowca na ślubie to przerost formy nad treścią.
the_watcher
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

22.07.2017, 01:13

No piękna gównoburza zrobiła się z takiego niewinnego tematu jaki crappy rejestrator wybrać na ślub! Ludzie co z Wami? :shock:
Chyba Andrzej ma rację, że Marcin pomylił plany filmowe: kontrolowany plan fabuły z improwizowanym na szybko reportażem filmowym, realizowanym za 3/4 budżetu, którego byśmy oczekiwali.
I choć całym sercem jestem za końcem ery "bezprawia i niesprawiedliwości" w naszym kraju (pewnie podobnie jak Andrzej i Marcin), to jednak PISu nie mieszałbym do tego wątku.

Marzy mi się skorzystać z warsztatów dźwiękowych Artura w niedalekiej przyszłości, choć wiem że w większości sytuacji nie będę miał możliwości, praktycznego zastosowania teoretycznej wiedzy. Trochę z góry zakładam, że nie pozwolą na to ani czas ani budżet ani sprzęt, ale może lepsze zrozumienie zagadnienia pozwoli na choć trochę lepsze wykorzystanie tego co już mam.

Wracając do wątku, akurat mam kilka pytań bardziej merytorycznych. Nie raz pisałem, że sporadycznie filmuję śluby, ale akurat w przyszłym tygodniu będę wspierał w tym zakresie znajomego :)
Widzę, że parę osób używa tu Zenka i Rolanda. Macie jakieś sugestie jak to ustrojstwo dobrze ustawić na kościół? Plan jest taki żeby młodemu założyć Zenka G3, a w mikser wpiąć Rolanda R26. Dopóki miałem C100 nie zastanawiałem się gdzie wpinać mikroport. Teraz kiedy mogę filmować tylko lustrzankami, nie wiem czy nie lepiej byłoby nagrywać na rejestrator niż na setkę puszką A, jak przy krótkich wywiadach. (Bateryjka w aparacie na mało co starcza - vs 4 godziny na C100, karta zapycha się po maks kilkudziesięciu minutach - vs 7 godzin na C100, limit nagrywania 30 min vs brak limitu na kamerze). Więc nie wiem czy nie rozsądniej zgrywać dźwięk longiem na rejestrator i później synchronizować z 3 puszkami (1DX2, 5D4, 5D3).
SOUNDplay

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

22.07.2017, 09:10

sven pisze:Źródło posta
O tym, że na ślubie czyha wiele (dźwiękowych i operatorskich) niebezpieczeństw wiem prawdopodobnie sporo więcej od Ciebie, bo zaliczyłem już pewnie ze 300 ślubów.

Licytowanie, kto ile zrobił nie ma najmniejszego sensu ;)


sven pisze:Źródło posta
Przykład telewizji jest raczej słaby, bo obawiam się, że ani dźwiękowiec pracujący w tv, ani operator nie poradzą sobie na ślubie.

Dlaczego oceniasz ludzi, których nie znasz?

sven pisze:Źródło posta
O dźwiękowcach rodzimych mam i tak bardzo złe zdanie, wynikające z tego, że dźwięk w większości polskich produkcji filmowych jest kompletnie nie do przyjęcia. Może zacznij im doradzać na jakimś forum filmowym?

Akurat dźwiękowców mamy bardzo dobrych, tylko problemy leżą całkiem gdzie indziej ;)
Dla przykładu: https://www.pisf.pl/aktualnosci/radosla ... y-filmowej

sven pisze:Źródło posta
A to, że dźwiękowiec na ślubie jest zbędny, to jest oczywiste, skoro ludzie radzą sobie bez tego, ceny za usługi są jakie są, a dodatkowy człowiek pałętający się na ślubie wyłącznie przeszkadza w pracy. Gdyby budżet pozwalał, to chętnie zatrudniłbym oświetleniowca, bo to miałoby sens (w przeciwieństwie do dźwiękowca).

To jest tylko Twoje zdanie i nie przez wszystkich podzielane.


sven pisze:Źródło posta
Naczelny dźwiękowiec tego forum tak radzi:

Nie radzi, tylko powiedział co można zrobić z konkretnym rejestratorem, o którego autor wątku pytał.


Każdy robi tak jak sam uważa i na co mu budżet pozwala. Są ekipy, które tak pracują i są ekipy które inaczej pracują. Ale są też ekipy, które pracują z dźwiękowcami. Jednym to się może podobać innym nie. Ale ocenianie przez pryzmat własnego nosa jest bardzo niesprawiedliwe moim zdaniem.
Tak samo pracowałem przy produkcjach, które można było zrobić dużo mniejszymi nakładami technicznymi. Ale osoby przy tym pracujące podpisują się pod tym i nie wyobrażają sobie zrobić coś poniżej pewnego poziomu.
Dlatego też każdy niech robi swoje i nie narzuca innym na siłę swoich racji, jako prawdy objawione. I odpuśćmy tutaj wszelaką politykę!
tomekk79

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

22.07.2017, 20:11

sven pisze:Źródło postahttps://www.youtube.com/watch?v=_mo7QREva9w
Chyba gdzieś mi umknęła informacja, w jaki sposób i do czego był wpięty MKH, niemniej różnicę słychać bardzo wyraźnie, a słuchałem tego celowo na małym głośniczku a nie na monitorach.
sven pisze:Źródło postaMoim zdaniem posty Twoje i Tomekk79 nic do tematu nie wnoszą, oprócz promowania własnej osoby.
Ciekawa teoria. A na czymże miałoby polegać owo promowanie i w jakim celu?? Mógłbym to jeszcze zrozumieć, gdybym komukolwiek proponował tutaj swoje usługi. Dalibóg nie przypominam sobie, abym kiedykolwiek coś takiego robił.
sven pisze:Źródło postaMyślałem, że dotarło już do Was, że dźwiękowiec na ślubie nie jest potrzebny, setki ludzi sobie z tym radzą bez problemu....
Oczywiście, skoro zrobiłeś 300 wesel, to najprawdopodobniej "kamerowałeś" jeszcze kamerą VHS. Wówczas też to ludziom wystarczało. Przez wiele, wiele lat był tylko jeden "pan z kamerą", dziś na ogół jest 2 lub 3, przynajmniej w najważniejszych momentach uroczystości. Ja pamiętam takich, co równocześnie "kamerowali" i robili zdjęcia. Da się? No da się. Tylko pytanie jaki jest tego efek finalny.
sven pisze:Źródło postaTascam DR-40 to jeden z najgorszych rejestratorów na rynku.
A można prosić o jakieś konkretne argumenty na potwierdzenie tej tezy?
sven pisze:Źródło postaobawiam się, że ani dźwiękowiec pracujący w tv, ani operator nie poradzą sobie na ślubie. O dźwiękowcach rodzimych mam i tak bardzo złe zdanie, wynikające z tego, że dźwięk w większości polskich produkcji filmowych jest kompletnie nie do przyjęcia.
Hmm, ciekawe spostrzeżenia. Dla czegóż to dźwiękowiec nie miałby sobie poradzić ze ślubem?
Po za tym jeszcze bardziej ciekawi mnie, skąd masz porównanie o polskich produkcjach filmowych, skoro starasz się nam powiedzieć, że nie ma różnicy (a jesli już nawet jest to pomijalnie mała) pomiędzy MKH416 z H1?
Gelo pisze:Źródło posta
Ty cały czas nie rozumiesz... nie chodzi o to, jakie są budżety i realia, tylko jak powinno być. zbędna jest osoba która w jakikolwiek sposób nie zwiększyłaby jakości Twojej pracy/produkcji.
Dźwiękowiec nie zwiększy jakości Twojej produkcji ?? Oczywiście że zwiększy ale tu właśnie chodzi o realia, bo nikt nie zapłaci za jego pracę.
Pytanie, czy klient ma w ogóle wybór? Czy przedstawia mu się opcję A, B, C za taką, taką i taka kwotę i wówczas klient decyduje. Jeśli wychodzimy "od dupy strony" czyli klient rzuca kwotę 1.500 i kto mi zrobi taniej, to faktycznie jest problem i zaraz się każe, że operator musi być jednocześnie fotografem.
sven pisze:Źródło posta Gdyby budżet pozwalał na wydanie dodatkowych pieniędzy, to zdecydowanie wolałbym zatrudnić oświetleniowca, bo to będzie realnie poprawiało jakość zdjęć. To, czy pod głośnikiem w kościele postawi rejestrator dźwiękowiec, czy zrobię to sam, nie ma kompletnie znaczenia.
Ty tak na poważnie ? To znaczy, że masz niewielkie (lub żadne) pojęcie na temat pracy dźwiękowca.
mav pisze:Źródło posta Jakoś gościa z tyczką na przysiędze tym bardziej nie umiem sobie wyobrazić.
Masz małą wyboraźnię ;)
kms pisze:Źródło postaJasne, fajnie byłoby mieć nagrany dźwięk z tyczki, ale taka szopka w kościele nie przejdzie. [...] Skoro idziemy w tą stronę to warto byłoby mieć przynajmniej dwie tyczki, bo co z dźwiękiem pochodzącym właśnie od gości?
Znam wiele przypadków, gdzie "taka szopka" przeszła. A wielkie krany swego czasu to co? Też przechodziły. Nie trzeba mieć wcale dwóch tyczek, bo akurat dźwięk gości (tu masz zapewne na myśli oklaski) i tak zbierze tyczka nad młodymi. Inna sprawa, że każdy porządny dźwiękowiec i tak postawi stereofoniczną parę do nagrania ambientu, wówczas masz piękne oklaski i pięknie nagrane organy (o ile są tego warte).

I na koniec: proste pytanie o jedno urządzenie wywołało "dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy" :D
Stefan
Awatar użytkownika

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

22.07.2017, 20:47

tomekk79 pisze:I na koniec: proste pytanie o jedno urządzenie wywołało "dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy" :D


Ja was rozumiem ale pamiętajcie, że to jest nadal dyskusja o ślubach i weselach czyli filmach tego typu, gdzie mogłbyś nagrać dźwięk słuchawkami za 5 pln wpiętymi w Grundiga i to za bardzo nie pogorszyłoby efektu finalnego :-)

Obrazek

Ja rozumiem, że taki zawód ludzie mają i ktoś te imprezy musi nagrywać ale czekam z utęsknieniem na temat o praktycznych poradach przy pracy nad czymś, co się da oglądać, nie wiem, nad filmem jakimś, etiudą czy dokumentem.

(Oh, jak dobrze, że tu nie ma przycisku DISLIKE :-) )
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
docxxx

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

22.07.2017, 22:50

Koledzy, właśnie
docxxx pisze:Źródło posta Dziękuję za odpowiedzi.


Koledzy, właśnie dlatego zakończyłem tę dyskusję tekstem ww. u góry.
To jest jakaś masakra. Nie wiem skąd tyle jadu w polskich forach. Jeden chce być mądrzejszy od drugiego. Każdy z was ma rację, bo warunków pracy są tysiące. Jeden dysponuje budżetem (tak jak ja) "nagrać coś lepszego", a drugi ma na dźwiękowca XXXX zł (a może i więcej "iksów").
Co najgorsze, jeden drugiemu stara się udowodnić, że tylko "ja mam rację, bo...". To tak jak z kupnem samochodu: tylko VW/AUDI/Skoda/Toyota, bo jak nie, to... i tu 100 powodów... Gdyby tylko jedno rozwiązanie było prawidłowe, to istniałaby tylko jedna firma, a reszta już dawno zwinęłaby interes.
Smutne to wszystko, ale jak na dłoni widać polską mentalność...
sven

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

22.07.2017, 23:58

tomekk79 pisze:Źródło posta Pytanie, czy klient ma w ogóle wybór? Czy przedstawia mu się opcję A, B, C za taką, taką i taka kwotę i wówczas klient decyduje. Jeśli wychodzimy "od dupy strony" czyli klient rzuca kwotę 1.500 i kto mi zrobi taniej, to faktycznie jest problem i zaraz się każe, że operator musi być jednocześnie fotografem.

I tu dotarłeś do sedna. Żyjemy w czasach, kiedy nawet poważne redakcje zwalniają fotografów, bo redaktor zrobi zdjęcie ajfonem i jeszcze filmik nakręci. W branży ślubnej jest podobnie, czyli cena czyni cuda i nie znam przypadku, żeby ktoś na ślubie zatrudnił dźwiękowca, choćby z tej prostej przyczyny, że to są dodatkowe koszty. Te koszty musiałby ponieść operator (czyli o tyle obniżyć wartość swojej usługi). Młodzi do tego nie dopłacą, bo wychodzą z założenia, że dźwięk jest integralną częścią usługi filmowania. W jaki sposób wg Ciebie operator ma przedstawić Twoją ofertę? Czy powinien powiedzieć, że co prawda sam potrafi nagrać dźwięk, ale zrobi to beznadziejnie i tylko zatrudnienie Tomekk79 może pomóc? Od strony biznesowej to byłby przecież strzał w stopę, zgodzisz się? Jeżeli chodzi o jakość dźwięku: napisałeś, że odsłuchałeś film, który zalinkowałem na monitorach, a nie prostych głośnikach komputerowych i twierdzisz, że słyszysz różnicę. Klienci nie będą mieli w domu monitorów i gwarantuję Ci, że na charczących głośnikach swoich laptopów, czy telewizorów tej różnicy nie usłyszą. Tu nie chodzi o deprecjonowanie Waszych umiejętności, bo tych nie znam, ale o realne zapotrzebowanie na taką usługę, które wg mojej wiedzy, w tej branży, po prostu nie istnieje.
SOUNDplay

Który rejestrator dźwięku (3 podstawowe wymogi)

23.07.2017, 09:24

Stefan pisze:Ja rozumiem, że taki zawód ludzie mają i ktoś te imprezy musi nagrywać ale czekam z utęsknieniem na temat o praktycznych poradach przy pracy nad czymś, co się da oglądać, nie wiem, nad filmem jakimś, etiudą czy dokumentem.

Tylko takich tematów na forum brak ;) Nikt o to nie pyta ;)

docxxx pisze:Źródło posta Koledzy, właśnie
docxxx pisze:Źródło posta Dziękuję za odpowiedzi.


Koledzy, właśnie dlatego zakończyłem tę dyskusję tekstem ww. u góry.

Ale w sumie na tym temat został zakończony, tylko kolega Sven się zagalopował ;)

docxxx pisze:Źródło posta Koledzy, właśnie
docxxx pisze:Źródło posta Dziękuję za odpowiedzi.

Jeden dysponuje budżetem (tak jak ja) "nagrać coś lepszego", a drugi ma na dźwiękowca XXXX zł (a może i więcej "iksów").

Z braku wiedzy powstają mity ;)

tomekk79 pisze:Źródło postaChyba gdzieś mi umknęła informacja, w jaki sposób i do czego był wpięty MKH, niemniej różnicę słychać bardzo wyraźnie, a słuchałem tego celowo na małym głośniczku a nie na monitorach.

sven pisze:Jeżeli chodzi o jakość dźwięku: napisałeś, że odsłuchałeś film, który zalinkowałem na monitorach, a nie prostych głośnikach komputerowych i twierdzisz, że słyszysz różnicę.

Sven litości! Albo przekręcasz czyjeś wypowiedzi, albo przytaczasz fragmentami próbując zmienić sens oryginalnej wypowiedzi!

tomekk79 pisze:Źródło posta
I na koniec: proste pytanie o jedno urządzenie wywołało "dyskusję o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy" :D

docxxx pisze:Źródło posta
Smutne to wszystko, ale jak na dłoni widać polską mentalność...

To jest tak, jak na siłę chce się udowodnić, że "moja racja jest racja najmojsza" ;)

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal