Jaki zoom i jakie mikrofony?

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
pierdyl
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 09:44

Kilka lat wesela pociągnąłem na zoomie H2n + dźwięk z puszek, działało to tak jak działało, sprzęt kupowałem ale tylko pod względem filmu nie dźwięku i sam nie wiem dlaczego dopiero teraz się obudziłem. Zamierzam w końcu naprawić ten błąd i wziąć się za dźwięk. Poszukuję jakiegoś zooma na którym będę mógł sobie ściszyć orkiestrę/dja na tyle, że nie będę co chwilę biegał do nich i pytał czy mogą mi nieco na mikserze ściszyć aby nie było przesterów. Druga rzecz to jakieś mikrofony zakładane na GH5. Nie jakiś wypas ale raczej dużo nie trzeba aby ulepszyć dźwięk z tych puszek.
Z zooma myślałem nad H4n - tylko nie wiem czy na nim będzie dało się ściszyć dostatecznie dźwięk z miksera aby nie truć dupy orkiestrze?
Na mikrofonach się kompletnie nie znam możecie polecić coś niewielkiego, taniego i dobrego? :D
cezary170
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 10:27

Ja od siebie polecam najlepiej H6 lub trochę taniej H5. Mam obydwa i mają funkcję -20 więc z za dużą mocą nie powinieneś się męczyć. W H4n niestety takiej funkcji nie ma (lub ja jej nie znalazłem) i problem będzie dalej występować.
Krzychu
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 10:37

Kurczę , nie bardzo rozumiem w czym problem. Przecież H2n potrafi przyjąć sygnał z linii. A czy przypadkiem nie masz przełączonego wejścia sygnału na "mikrofon" , zamiast na "line" i stąd te przestery? Ja mam Olympusa LS14 i Tascama DR40 i w żadnym z nich nie miałem opisywanego przez Ciebie problemu. No chyba , że H2n nie ma regulacji na wejściu sygnału - to kicha.
arelemm
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 11:11

Budżetowo wystarczy Ci Tascam DR40. NAgrywa backup -20dB. Sytuacje miałem podobne, ale muzykantów i tak trzeba pilnować bo potrafili dawać przester na wyjściu i wtedy -20dB nie pomaga bo sygnał wejściowy do rejestratora jest już ścięty :/.
mav
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 11:53

Używam R-26 i tam zdecydowanie zalecam używać wejść xlr/combo, która ma znacznie lepsze możliwości wysterowania poziomu i można z poziomem zejść bardzo nisko, niż plug-in (stereo jack) bez zasilania. Najczęściej używam kabla z końcówkami cinch, na które z kolei zakładam przelotkę duży jack mono.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
8kmichal
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 13:44

Używam Tascam Dr60 i jestem bardzo zadowolony. Możesz ustawić sobie zapis backupowy na drugim kanale o 10 czy 20 dB ciszej, i nie musisz martwić się żadnymi przesterami. Ma świetne preampy do nagywania setek, jest bardzo wygodny i prosty w obsłudze.
Jestem bardzo, bardzo zadowolonym użytkownikiem. Nagrywałem nim 6 godzin konferencji (zasilanie po prostu po kablu USB) na 2 mikrofony i wszystko sprawdziło się bdb, w większości przypadków używam go po prostu w reportażu w komplecie z Rode Ntg2 (ale marzy mi się Ntg3).

Jeśli chodzi i mikrofony na aparat - polecam po prostu Rode - albo taniej VideoMic Rycote, albo nieco drożej Rode Videomic Pro (mam Rycote, małymi krokami wymienię go na Pro).

Mam też starego Zooma H1 i zawsze zabieram go jako backup, nie pamiętam kiedy go wyjąłem, ale zawsze jest. Na ślubie kładłem go na sali żeby awaryjnie też coś pisał, ale nie miałem potrzebny nigdy zgrać z niego materiału. Używałem Zooma h4n i nie za specjalnie przypadł mi do gustu. Mialem też Tascama Dr40 (plus, za wbudowane mikrofony) ale Dr60 sprawdza mi się dużo bardziej (dużo lepszy dźwięk przy wywiadach).


---
Aha - zaczekaj na gównoburzę pt. "jestę dzwiękowcę i sam nie nagrasz dobrze dźwięku ciućmoku" ;) 8-) :mrgreen:
pierdyl
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 14:21

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowałem się jednak na Tascama Dr40 z uwagi na cenę oraz wbudowane mikrofony. Na aparaty założę VideoMic Rycote ;)

Myślę, że będzie lepiej niż dźwięk z puszek + H2n. A i mam na sprzedaż zooma H2n ktoś chętny? :P
8kmichal
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 15:04

Zostaw sobie na backup - nigdy nie wiesz kiedy taki zoom może Cię uratować - szkoda go za tych kilka stówek.
pierdyl
Awatar użytkownika

Jaki zoom i jakie mikrofony?

8.05.2018, 16:17

W sumie racja. Dzięki ;)
tomekk79

Jaki zoom i jakie mikrofony?

9.05.2018, 13:03

cezary170 pisze:Źródło posta Ja od siebie polecam najlepiej H6 lub trochę taniej H5. Mam obydwa i mają funkcję -20 więc z za dużą mocą nie powinieneś się męczyć.

Nie chodzi o "moc" tylko poziom sygnału. Faktycznie, te modele mają już wbudowany tłumik PAD 20dB ale ... sygnał dalej przechodzi przez cały tor mikrofonowy :oops: - kolejny Oscar dla Zoom'a, za spapranie prostego tematu. Wady tej są pozbawione w większości Tascamy (tam gdzie są wloty XLR), ponieważ Tascamy mają 2 niezależne tory wejściowe, oddzielnie dla MIC i oddzielnie dla LINE.
Krzychu pisze:Źródło posta Kurczę , nie bardzo rozumiem w czym problem. Przecież H2n potrafi przyjąć sygnał z linii.

Problem jest taki, że przyjmuje tylko "amatorskie" poziomy sygnałów czyli -10dBu, natomiast każdy profesjonalny mikser pracuje z poziomem nominalnym +4dBu a w szczycie nawet +26dBu.
arelemm pisze:Źródło posta Budżetowo wystarczy Ci Tascam DR40. NAgrywa backup -20dB. Sytuacje miałem podobne, ale muzykantów i tak trzeba pilnować bo potrafili dawać przester na wyjściu i wtedy -20dB nie pomaga bo sygnał wejściowy do rejestratora jest już ścięty :/.

Primo: nie -20dB tylko -6 lub -12dB, secundo: DR-40 jest prawie nieprzesterowywalny - przyjmuje sygnały o poziomie nawet +20dBu! Natomiast jeśli "muzykanty" mają marnej jakości sprzęt, z małym zapasem dynamiki to już na niższym poziomie sygnału mogą spowodować przesterowanie swojego sprzętu i wówczas faktycznie już nic się nie da zrobić, choć DR-40 nie jest przesterowany na wejściu.
8kmichal pisze:Źródło posta Używam Tascam Dr60 i jestem bardzo zadowolony. Możesz ustawić sobie zapis backupowy na drugim kanale o 10 czy 20 dB ciszej, i nie musisz martwić się żadnymi przesterami. Ma świetne preampy do nagywania setek, jest bardzo wygodny i prosty w obsłudze.

DR-60D, jak to już kiedyś pisaliśmy to taki "wypadek przy pracy" Tascama :) O ile np. taki DR-40 ma raczej średniej jakości preampy mikrofonowe to w DR-60D są na prawdę bardzo dobre (a za te pieniądze wręcz doskonałe), o bardzo niskim poziomie szumów (wciągając tym samym ZOOM'y na śniadanie lewą dziurką od nosa : )
Co do ścieżki zapasowej: w DR-60D można pisać drugą ścieżkę o obniżonym poziomie względem ścieżki podstawowej, a poziom można sobie ustawić w menu w zakresie 0 do -12dBdB ze skokiem co 1dB.
Nie ma możliwości zapisu ścieżki zapasowej z poziomem o 20dB niższym.
Należy też pamiętać, że zapis ścieżki zapasowej zajmuje ogólną liczbę ścieżek (w DR-40 i DR-60D max 4 ścieżki), a więc z zapasem można grać tylko 2 kanały wejściowe (na pierwszej ścieżce stereo zapisywany jest sygnał podstawowy a na ścieżce zapasowej ten sam sygnał o obniżonym poziomie). Analogicznie można zapisywać pojedynczy sygnał mono, np. z mikrofonu - jedna ścieżka mono podstawowa + druga ścieżka zapasowa. W przypadku uruchomienia nagrywanie w trybie 4CH nie ma możliwości zapisu ścieżek zapasowych w tych dwóch modelach.
Tom_LS

Jaki zoom i jakie mikrofony?

20.05.2018, 10:14

arelemm pisze:Źródło posta ale muzykantów i tak trzeba pilnować bo potrafili dawać przester na wyjściu i wtedy -20dB nie pomaga bo sygnał wejściowy do rejestratora jest już ścięty :/

Mógłbyś rozwinąć temat? Prosisz w takiej sytuacji muzykantów, aby zmienili poziomy? Podpiąłem kilka razy ZOOMa H1 do miksera i w 50% przypadków mam przesterowany zapis (bez znaczenia jaki poziom ustawię). Wg muzykantów u nich wszystko jest ok :/
damiano

Jaki zoom i jakie mikrofony?

20.05.2018, 13:24

Tom_LS pisze:Źródło posta
arelemm pisze:Źródło posta ale muzykantów i tak trzeba pilnować bo potrafili dawać przester na wyjściu i wtedy -20dB nie pomaga bo sygnał wejściowy do rejestratora jest już ścięty :/

Mógłbyś rozwinąć temat? Prosisz w takiej sytuacji muzykantów, aby zmienili poziomy? Podpiąłem kilka razy ZOOMa H1 do miksera i w 50% przypadków mam przesterowany zapis (bez znaczenia jaki poziom ustawię). Wg muzykantów u nich wszystko jest ok :/


Nie zawsze niestety będzie możliwość zmniejszenia sygnału w mikserze. Używam h2n, ale zrobiłem sobie "tłumik" na kablu dzięki któremu mogę grać dźwięk nawet na auto i nie będzie przesteru
Tom_LS

Jaki zoom i jakie mikrofony?

21.05.2018, 11:41

damiano pisze:Źródło posta Tom_LS pisze:
Źródło posta
arelemm pisze:
Źródło posta ale muzykantów i tak trzeba pilnować bo potrafili dawać przester na wyjściu i wtedy -20dB nie pomaga bo sygnał wejściowy do rejestratora jest już ścięty :/

Mógłbyś rozwinąć temat? Prosisz w takiej sytuacji muzykantów, aby zmienili poziomy? Podpiąłem kilka razy ZOOMa H1 do miksera i w 50% przypadków mam przesterowany zapis (bez znaczenia jaki poziom ustawię). Wg muzykantów u nich wszystko jest ok :/


Nie zawsze niestety będzie możliwość zmniejszenia sygnału w mikserze. Używam h2n, ale zrobiłem sobie "tłumik" na kablu dzięki któremu mogę grać dźwięk nawet na auto i nie będzie przesteru


Dzięki za odpowiedź, choć nie jest dla mnie zbyt optymistyczna:/ Mam jeszcze jedno pytanie, czy przełączenie się na inne gniazda (np. z Cinch na XLR) coś zmieni w moim przypadku? Albo wpięcie się do głośnika (zauważyłem, że zazwyczaj mają output xlr)?
tomekk79

Jaki zoom i jakie mikrofony?

23.05.2018, 09:29

Dla tego stosuje się cokolwiek profesjonalne rozwiązania zamiast zabawek typu H1, H2 czy H4.
Tak jak napisałem powyżej Tascam DR-40 jest właściwie nieprzesterowywalny, ponieważ akceptuje sygnały liniowe do +20dBu!
Wyjścia RCA pracują z tzw kosumenckim poziomem roboczym, XLR z tzw poziomem profesjonalnym (wyższym niż kosumencki).
Oczywiście można bawić się z H1, H2 i H4 dodając tłumiki na przewodach tylko po co ?? Przykładowy DR-40 (jak i DR-60, DR-70x, DR-680 itp) nie mają tego problemu a dodatkowo (w przewiwieńskie do H1, H2, H4, H5, H6) mają całkiwicie niezależne obwody wejściowe dla sygnałów MIC i LINE (w H1...H6 jest to zawsze i tak przepuszczane przez preamp mikrofonowy, czy wpływa na jakość / brzmienie dźwięku).

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal