Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
tomasznycz89

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

20.03.2019, 15:43

Dzień dobry,
Posiadam rejestrator ZOOM H4n Pro i chciałbym podłączyć go do Huawei P20 Pro. Chciałbym nagrać film za pomocą smartphona, a dźwięk rejestrować za pomocą zewnętrznego rejestratora. Czy ktoś eksperymentował w ten sposób? Jak można zsynchronizować te dwa urządzenia?
SOUNDplay

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

20.03.2019, 16:13

Tych urządzeń nie da się zsynchronizować.
Pozostaje klaps i tym podobne metody.
QUBE
Awatar użytkownika

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

20.03.2019, 17:38

SOUNDplay pisze:Źródło posta Pozostaje klaps i tym podobne metody.

Jaka jest dopuszczalna odchyłka synchro audio/wideo - czytałem kiedyś o +/- 20 ms ale pytam speca :)
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
alias
Awatar użytkownika

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

20.03.2019, 18:14

QUBE pisze:Źródło posta czytałem kiedyś o +/- 20 ms

tak, tyle jest dla TV
SOUNDplay

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

20.03.2019, 22:26

Pomijając wytyczne stacji i inne zalecenia, to dziś na etapie postprodukcji można zrobić wszystko. Wszyscy znacie Pluraleyes, bez problemu można też wyrównać rozbieżności w długościach plików (nagrane to samo na kilku różnych urządzeniach). Coraz więcej urządzeń ma wejścia/wyjścia kodu czasowego. Postsynchrony można łatwo wyrównać Revoice'm. Zrobić wszystko idealnie nie jest problemem na obecne czasu. Czego nam więcej potrzeba ? ;)
tomekk79

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

21.03.2019, 10:37

tomasznycz89 pisze:Źródło posta Posiadam rejestrator ZOOM H4n Pro i chciałbym podłączyć go do Huawei P20 Pro. Chciałbym nagrać film za pomocą smartphona ...

Pamiętaj tylko, że smartfony mają często zapis ze zmienną / inną liczbą klatek, więc takie nagrania z telefonu średnio nadają się do obróbki, wiele programów się na tym wysypuje i powstają duże desynchrony.
W tym modelu telefonu nie ma już standardowego gniazda słuchawkowego (mikrofono-słuchawkowego) a jedynie USB-C, więc nie ma możliwości podpięcia zewnętrznego sygnału do telefonu, chyba że użyjesz zewnętrznego interfejsu audio, który telefon zechciałby obsłużyć. IMHO gra nie warta świeczki. Tak jak napisał @SoundPlay - stara, 100-letnia metoda synchronizacji czyli klaps :)

Dodano po 4 minutach 7 sekundach:
QUBE pisze:Źródło posta Jaka jest dopuszczalna odchyłka synchro audio/wideo - czytałem kiedyś o +/- 20 ms ale pytam speca :)QB

Tak, ale to dotyczy max dopuszczalnego desynchronu pomiędzy obrazem i dźwiękiem w dostarczonym materiale do emisji. Przy 20ms widz jeszcze niczego nie widzi i nie słyszy (fachowiec już tak).
alias
Awatar użytkownika

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

21.03.2019, 11:31

tomekk79 pisze:Źródło posta że smartfony mają często zapis ze zmienną

nie często, tylko prawie wszystkie
jedyny obecnie produkowany ze stałym fps to smartfon filmowy firmy RED
tomekk79

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

21.03.2019, 11:37

alias pisze:Źródło postanie często, tylko prawie wszystkie

Słuszna uwaga:)
SOUNDplay

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

21.03.2019, 11:56

alias pisze:Źródło posta
nie często, tylko prawie wszystkie

Ale chyba można użyć dodatkowej apki, gdzie ustawimy fps na sztywno?
tomekk79

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

21.03.2019, 11:58

O ile wiem, choć w temacie smartfonów ekspertę nie jestę, to raczej nie, trzeba później skonwertować materiał do "ludzkiego" formatu i ze stałym FPS.
alias
Awatar użytkownika

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

21.03.2019, 12:27

SOUNDplay pisze:Źródło posta Ale chyba można użyć dodatkowej apki, gdzie ustawimy fps na sztywno?

można, niestety nieskutecznie
algorytmy zaszyte w chipach i tak wymuszają zmianę fps z uwago na chęć obniżenia mocy żeby nie przegrzać i nie spalić go
lub zmniejszyć bitrate zapisu
już mi nie raz podsyłali koledzy klipy, że niby stały fps uzyskali a nigdy taki nie był ;)
Stefan
Awatar użytkownika

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

22.03.2019, 00:40

tomekk79 pisze:Źródło postaPrzy 20ms widz jeszcze niczego nie widzi i nie słyszy (fachowiec już tak).

Ja niedawno walczyłem (i poległem przy okazji) z synchronizacją. Powiedz ty mi proszę bo mnie to ciekawi - jak już "muszą" być różnice ("muszą" no bo tak wyszło, nie ma czasu poprawić, sprzęt nie domaga, nie chce mi się itp) - lepiej żeby dźwięk był za szybko czy za późno? Bo ja załamany ułomnością softu i sprzętu już nie wiedziałem co lepsze ale może są jakieś badania czy po prostu zasady wyboru mniejszego zła?
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
SOUNDplay

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

22.03.2019, 07:30

Stefan pisze:Ja niedawno walczyłem (i poległem przy okazji) z synchronizacją. Powiedz ty mi proszę bo mnie to ciekawi - jak już "muszą" być różnice ("muszą" no bo tak wyszło, nie ma czasu poprawić, sprzęt nie domaga, nie chce mi się itp) - lepiej żeby dźwięk był za szybko czy za późno? Bo ja załamany ułomnością softu i sprzętu już nie wiedziałem co lepsze ale może są jakieś badania czy po prostu zasady wyboru mniejszego zła?

Trzeba zrobić wszystko aby było jak najlepiej. Opisz dokładnie problem to poszukamy rozwiązania. Czym nagrywane, jakie warunki, jak długie ujęcia, czym składane itd.
tomekk79

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

25.03.2019, 09:49

Stefan pisze:Źródło posta
tomekk79 pisze:Źródło postaPrzy 20ms widz jeszcze niczego nie widzi i nie słyszy (fachowiec już tak).

Ja niedawno walczyłem (i poległem przy okazji) z synchronizacją. Powiedz ty mi proszę bo mnie to ciekawi - jak już "muszą" być różnice ("muszą" no bo tak wyszło, nie ma czasu poprawić, sprzęt nie domaga, nie chce mi się itp) - lepiej żeby dźwięk był za szybko czy za późno? Bo ja załamany ułomnością softu i sprzętu już nie wiedziałem co lepsze ale może są jakieś badania czy po prostu zasady wyboru mniejszego zła?

Jest inaczej - co do zasady nie może być. Owe dopuszczalne 20ms przesunięcia jest pomiędzy obrazem i dźwiękiem, których odbiorca jeszcze nie zauważy podczas normalnego oglądania. Odchyłka 20ms może być zarówno na "+" jak i na "-"; 20ms to jest dokładnie połowa czasu trwania jednej ramki obrazu w TV (PAL, 25i) albo jak kto woli jeden półobraz.
Niestety świetna technologia cyfrowa spowodowała problemy z synchronizacją pomiędzy obrazem i dźwiękiem, wynikające z faktu, że sygnały są przetwarzane przez różną liczbę różnych urządzeń. W każdym profesjonalnym studiu TV czy na wozie transmisyjnym są dziś zainstalowane linie opóźniające dla dźwięku, aby wyrównać go czasowo z obrazem. W przypadku wozów kompensuje się w ten sposób nie tylko opóźnienie na samej aparaturze zainstalowanej ale również całego łącza do ośrodka TV. Przed transmisją wypuszcza się specjalny test, tzw. "metronom" aby sprawdzić czy na wyjściu ze studia (wozu) jest pełen synchron.
W przypadku montażu przesunięcie robi się oczywiście w oprogramowaniu do NLE.
Stefan
Awatar użytkownika

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

27.03.2019, 00:10

SOUNDplay pisze:Źródło postaOpisz dokładnie problem to poszukamy rozwiązania. Czym nagrywane, jakie warunki, jak długie ujęcia, czym składane itd.

Projekt już jest skończony ale dzięki za odzew! To był taki amatorski filmik dla znajomych. Mój komputer sobie niezbyt radził (surówka na HDD a nie na SSD) i przy edycji praktycznie nie słyszałem różnicy przy przesuwaniu klatek. Składałem w HitFilm, cała ścieżka audio była odszumania i kompresowana osobno i potem przy wrzuceniu jej do projektu był rozjazd. Przy każdym z kilkunastu klipów musiałem ręcznie to synchronizować i w pewnym momencie już miałem coraz mniej chęci.

W przyszłości planuję przesiąść się na coś innego ale jeszcze nie wiem na co (AP/AE odpadają a DR mnie trochę przeraża) no i w przypadku takich problemów eksportowałbym jeden klip w kilku wersjach żeby słyszeć różnice. No i obowiązkowo klaps. Tutaj zresztą mieliśmy klasyczny przykład problemu z brakiem ludzi i doświadczenia - mieliśmy rejestrator zewnętrzny no ale co z tego, że był z nami człowiek zajmujący się dźwiękiem od wielu lat, skoro wszyscy zapomnieliśmy o "higienie" ruchów na planie przez co dźwięk nie nadawał się do niczego i musiałem z podkulonym ogonem i bukietem kwiatów przeprosić się z dźwiękiem z kamery. Dodam, że był to wywiad. Miała być jeszcze jedna osoba, którą zatrudniłbym do słuchania dźwięku na żywo no ale oczywiście nie było. No ale jak już wspomniałem, to był mały projekt dla zabawy. Chociaż z drugiej strony to oczywiście jakieś tam doświadczenie - akurat jeśli mam możliwość to zawsze słucham dźwięku i daję znać na żywo jeśli coś idzie nie tak.

OBOWIĄZKOWY AKAPIT DLA TYCH DWÓCH POWYŻEJ:

Tak, gdyby to była płatna robota z godnym budżetem zatrudniłbym dźwiękowca :-)
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
SOUNDplay

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

27.03.2019, 06:27

Czy gdzieś przypadkiem przy wyrzuceniu i powrocie nie zostały pomylone częstotliwości próbkowań, tego dźwięku? Wtedy mogą się wydarzyć cuda. Podobnie jak projekt 25 klatek i jedno nagranie 30 zaimportowane "na sztywno".
tomekk79

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

27.03.2019, 08:09

Różne częstotliwości próbkowania od lat nie są już żadnym problemem dla narzędzi NLE. Kiedyś montowałem więcej na Adobe Premiere i łykał wszystko jak pelikan i nie miał żadnych z tym problemów i nic się nie rozjeżdżało .... z małym wyjątkiem - pliki mpg się sypały koncertowo :) - już po kilku sekundach był widoczny rozjazd pomiędzy obrazem i dźwiękiem z jednego pliku. No, ale to dawne dzieje :)

Stefan pisze:Źródło postaTutaj zresztą mieliśmy klasyczny przykład problemu z brakiem ludzi i doświadczenia - mieliśmy rejestrator zewnętrzny no ale co z tego, że był z nami człowiek zajmujący się dźwiękiem od wielu lat, skoro wszyscy zapomnieliśmy o "higienie" ruchów na planie przez co dźwięk nie nadawał się do niczego i musiałem z podkulonym ogonem i bukietem kwiatów przeprosić się z dźwiękiem z kamery. Dodam, że był to wywiad. Miała być jeszcze jedna osoba, którą zatrudniłbym do słuchania dźwięku na żywo no ale oczywiście nie było. No ale jak już wspomniałem, to był mały projekt dla zabawy.

Pomijając że był to projekt dla zabawy, z każdym podobnym przypadkiem fascynuje mnie, że "dźwiękowiec" nie słuchał na planie tego co i jak się nagrywa. To tak, jakby operator obrazu filmował bez podglądu / wizjera :D
alias
Awatar użytkownika

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

27.03.2019, 08:19

tomekk79 pisze:Źródło posta To tak, jakby operator obrazu filmował bez podglądu / wizjera

w latach 60. ubiegłego wieku powstał film dokumentalny zrealizowany w całości przez niewidomego Japończyka
o tematyce numizmatycznej
więc jak się bardzo chce to się da ;)
tomekk79

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

27.03.2019, 09:30

Znam też historię (powstał nawet film) o głuchym DJ'u, ale to raczej z kategorii legend :)
Stefan
Awatar użytkownika

Jak podłączyć ZOOM H4n Pro do smartphona?

27.03.2019, 16:39

tomekk79 pisze:Źródło posta Różne częstotliwości próbkowania od lat nie są już żadnym problemem dla narzędzi NLE.

Wiesz, HitFilm z jednej strony stara się być pro a z drugiej ciągle wychodzą jakieś takie braki małe, tutaj miałem .wav - oryginalny dźwięk był wyexportowany do odszumienia i kompresji a potem zaimportowany ponownie no i teorytycznie powinien się synchronizować.

Inna sprawa, że być może coś jest nie tak z moim komputerem, coraz częściej zauważam rozjazdy. Ot weźmy na przykład tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=ucZl6vQ_8Uo

Mam wrażenie, że słyszę tykanie przed pojawieniem się czerwonego kółka. Aż sprawdzę potem na laptopie, tablecie i telefonie. Jak jest u was?
Ostatnio zmieniony 27.03.2019, 18:54 przez Stefan, łącznie zmieniany 1 raz.
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal