Nie spodziewałem się, że wywołam taką burzę, ale cała sytuacja trochę przypomina mi wizytę u trzech różnych lekarzy. Każdy kolejny wyzywa poprzednika mówiąc "panie, kto pana leczył".
Prawda jest taka, żeby gdybym nie był mniej lub bardziej zielony - to prawdopodobnie teraz siedziałbym spokojnie na kawie, a nie pisał na forum o radę. To forum zostało polecone mi przez kilka osób, które zasięgnęły tutaj wiedzy, a ja mam wrażenie, że muszę ciągle parafrazować o co mi chodzi. No, ale jako wyznawca teorii, że jeśli nie wiadomo co autor miał na myśli - to wina jest autora a nie czytelnika - postaram się to wszystko raz jeszcze skumulować.
Polecam naprawdę więcej luzu, bo to ja powinienem być zdenerwowany przed sporym wyzwaniem jakie mnie czeka, a nie wy - ludzie z doświadczeniem. Nie pytam was przecież o trzecie prawo jonizacji cząstek stałych...
Pomożecie czy bez flaszki się nie obejdzie?
Skupiając się jedynie na dźwięku wyjaśniam raz jeszcze sporne kwestie, a najważniejsze rzeczy pogrubiam:
1. mam zamiar zrobić takich relacji z koncertów kilka / kilkanaście, może nawet kilkadziesiąt. Muzyka to moja pasja, a materiały będą prawdopodobnie szły do lokalnych telewizji w formie większych relacji lub skrótowych form do ogólnopolskich, a jak nie to youtube. W związku z tym, że będę podróżował po Polsce to nie zamierzam na każde tego typu wydarzenie zatrudniać dźwiekowca. Poza tym zależy mi żebym umiał to zrobić sam.
Opcja z dźwiękowcem z różnych powodów - niestety więc odpada.2. Mikrofony krawatowe są pomysłem, którego również nie chce porzucić, bo z różnych względów chciałbym uniknąć mikrofonu kierunkowego, a pchełki mogą przydać mi się również do innych nagrań.
Także co w kwestii mikoportów jesteście w stanie polecić?3. Pojawił się spór dotyczący jak dobrze byłoby nagrać taki koncert. Po przemyśleniu - opcja z tyczką czy mikrofonem strefowym faktycznie może być dla mnie zbyt trudna do ogarnięcia przy tak okrojonym zespole i chaosie, który na koncertach się odbywa. Dlatego chciałem zainwestować w jakiś fajny mikrofon nakamerowy, usłyszalem że Rode VideoMic to kiepski wybór dla amatorów,
więc co byście polecili, żebym mógł łapać lepsze audio?4. Kwestia rejestratora. Załóżmy, że mam zgodę organizatorów i na konsoli są życzliwi ludzie, którzy nie przegryzają kabli -
to czy Zoom H5 / Zoom H6 pozwoli mi zarejestrować osobny ślad w jakości, którą będę mógł wykorzystać w postprodukcji?Jeśli tak - to fajnie bo będę miał ślad z mikrofonu nakamerowego i z rejestratora
Jeśli nie - to pozostaje mi opcja nagrania dźwięku z koncertu na mikrofon nakamerowy- stąd tak bardzo ważne jest pytanie nr3
5. Nie robię żadnego MTV Unplugged, ale chciałbym, żeby dźwięk był zgodny z parametrami technicznymi które wyżej podałem. Wyrażenie "na tip-top" to była hiperbola i przepraszam, że wprowadziłem was w błąd.
Co do obrazu z A6500 - to znam osobę, która robiła materiały w tamtym roku dla lokalnych i ogólnopolskich stacji z A6000 i A6300, więc o jakość obrazu bym się nie martwił, tym bardziej że wymogi techniczne dot video, które jemu służyły za wzór nie są specjalnie trudne do złapania (tak myślę) - w przeciwieństwie do audio (ale jak wiecie jestem zielony
)
Video
Mpeg 2 TS
1920x1080
25 fps Interlaced
16x9
Color space 422
Btrate 50 Mbit