Jak wiemy z teorii, szybkość powinna być odwrotną dwukrotnością klatkażu, czyli dla 25p - 1/50, 50p - 1/100. Dążycie ddo tej zasady "za wszelką cenę"? Stosując np szare filtry?
Zastanawiam się, czy tylko mnie bardziej ostatnio leży szybkość minimum 1/100 przy 25p? Wyjątkiem jest ruch w poziomie, kiedy przy szybszej migawce jest strobo (choć staram się w ogóle unikać takich ujęć)
Wyjątkiem i utrudnieniem są światła ledowe na scenach - często każda z nich ma częstotliwość inną od pozostałych, przez co zawsze któraś"faluje".
Migawka - zawsze"zgodnie ze sztuką"?
Migawka - zawsze"zgodnie ze sztuką"?
ja stosuję nawet 1/30 w statycznych scenach, przez co mam więcej światła i zmniejsza się migotanie od świateł. wszystko zależy od sceny i tego, co chcemy osiągnąć
Migawka - zawsze"zgodnie ze sztuką"?
Dokładnie, wszystko zależy jakie efekt chcemy osiągnąć. Na weselach przy 60 klatkach zdarzało mi się stosować migawkę 1/50 w ciemnicach. Standardowo trzymam się zasady, o której piszesz. Czasem jednach chcę aby scena wydawała się bardziej dynamiczne dlatego np przy 25klatkach daje migawkę 1/100 lub nawet 1/250 osiągając efekt szeregowca ryana. Zaniżając migawkę przy ciemniejszych scenach standardowy, widz nie zauważy wielkiej różnicy. Dają np 1/250 odczuje dynamizm sceny, ważne aby sam kadr był dynamiczny i krótki.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Migawka - zawsze"zgodnie ze sztuką"?
Ja na weselach staram się sztywno trzymać 1/50 i nadrabiać ISO lub przysłoną. Przy tych wyczynach oświetleniowych w dzisiejszych salach wole nie ryzykować.
"Ojciec Zdzicha"
Migawka - zawsze"zgodnie ze sztuką"?
Ja przy sportach walę nawet 800... i jest w sam raz... Generalnie do sportówki nie robi mi to różnicy - jednak do setek przy 50fps mam migawkę 50.
Migawka - zawsze"zgodnie ze sztuką"?
kulfi82 pisze:Źródło posta Ja na weselach staram się sztywno trzymać 1/50 i nadrabiać ISO lub przysłoną. Przy tych wyczynach oświetleniowych w dzisiejszych salach wole nie ryzykować.
największym problemem nie jest synchronizacja z siecią, tylko częstotliwość migania ściemnionych ledów, a tutaj im wolniejsza migawka tym lepiej, bo robi się mniejsza różnica w ilości światła na poszczególnych klatkach. a swoją drogą ciekawe, czy kiedyś ktoś wpadnie na jakiś standard, że ledy wszystko musi migać np. wielokrotnością 25
Migawka - zawsze"zgodnie ze sztuką"?
Po prostu nikt się tym nie przejmuje o ile jeszcze filmowcy, kupujący światła, będą zwracać uwagę na to, by nie migotały (producenci lamp nawet przekonują, że ich lampy są "high shutter ready" ) ale już reszta społeczeństwa (zwłaszcza DJe czy "muzykanty") nawet nie wie, że filmowcy mają jakiś problem z ledami.
Zresztą nie wiem czy zauważyliście, ale nawet światła drogowe, czy w samochodach (te wszystkie sweetaśne ledowe światła dzienne, czy ostatnio też kierunkowskazy), też migotają jak chcą. Kiedyś na którejś relacji sportowej widziałem, jak migotała..... tablica z wynikami!
A na replayach to już w ogóle widziałem raz totalne strobo (chyba na siatkówce to było)
Zresztą nie wiem czy zauważyliście, ale nawet światła drogowe, czy w samochodach (te wszystkie sweetaśne ledowe światła dzienne, czy ostatnio też kierunkowskazy), też migotają jak chcą. Kiedyś na którejś relacji sportowej widziałem, jak migotała..... tablica z wynikami!
A na replayach to już w ogóle widziałem raz totalne strobo (chyba na siatkówce to było)
Admin też człowiek (z kamerą:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości