Zawsze robiąc filmy dla klientów używam kupionej (użyczonej) muzyki - zgodnie z licencja - czasami audiojungle, ostatnio prawie zawsze Paris Music.
Mam ciężkiego klienta, który po wysłaniu ok 20 propozycji mówi że jest złe, a w swoich przykładach wysyła mi inne filmy, które robiły mu inne firmy kilka edycji wcześniej - a tam bez mydła np bestie Boys czy Teddybears... Kiedy wspominam, że nie możemy używać takiej muzyki i że to kosztuje bimbalion złotych dostaje odp:
"Nie widzę sensu pałowania się z tandetną muzyką
Może to mało “pro”, ale od zawsze firmy, z którymi współpracuję korzystały z muzyki “ogólnodostępnej”. Kilka lat temu filmy zawieszone na youtube zostały zablokowane z racji praw autorskich, ale na vimeo nigdy się z tym nie spotkałem! Proszę użyj muzyki właściwej i umieszczaj filmy na vimeo"
Czy robiliście kiedyś montaże pod muzykę dostarczona przez klienta? Na zasadzie takiej jak on pisze - wysyła plik audio, montujemy do niego i wysyłamy mu plik?
Nie wiem jak się do tego odnieść, w umowie mamy umówiona licencję na emisję w internecie i użyczenie praw niewyłącznych - właśnie ie że względu na muzykę. Czy sama adnotacja i zapis w umowie ochronią mnie przed ew. łamaniem praw autorskich ?
Spotkaliście się z tym kiedyś ?
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Tak na prawdę to osoba emitująca w dowolnych mediach materiał ponosi za niego odpowiedzialność, czyli klient w tym momencie, a nie ty. Zrób tylko umowę na montaż obrazu i dźwięku z wyłączeniem muzyki (jako dostarczonej przez klienta) aby uniknąć w razie kłopotów próby obarczeniem cię winą przez klienta.
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
O tym wiem, jednak jestem producentem oddając mu gotowy film - chcę się jakoś zabezpieczyć - normalnie bym go olał - bardzo nieprzyjemne i chamskie podejście - a ostrzegali mnie przed nimi
Tylko wykonaliśmy tam 4 dni zdjęć w górach i trzeba odzyskać kasę
P.S. Wnioskuję o utworzenie "czarnej listy" czarnych klientów
Tylko wykonaliśmy tam 4 dni zdjęć w górach i trzeba odzyskać kasę
P.S. Wnioskuję o utworzenie "czarnej listy" czarnych klientów
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Dlatego jak mówię napisz umowę, wyłączając z niej muzykę, wtedy będziesz czysty.
Ja generalnie zawsze w umowie zaznaczam wyłączenie wszystkich materiałów jakie dostałem od klienta (loga, zdjęcia, nagrania z komórek, itd.), bo nigdy nie można mieć pewności, że klient ma prawa do wykorzystania tych materiałów.
Ja generalnie zawsze w umowie zaznaczam wyłączenie wszystkich materiałów jakie dostałem od klienta (loga, zdjęcia, nagrania z komórek, itd.), bo nigdy nie można mieć pewności, że klient ma prawa do wykorzystania tych materiałów.
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Kenzo pisze:Źródło posta Zrób tylko umowę na montaż obrazu i dźwięku z wyłączeniem muzyki (jako dostarczonej przez klienta) aby uniknąć w razie kłopotów próby obarczeniem cię winą przez klienta.
Dokładnie, mam teraz parę weselną co sama ma mi dostarczyć utwory muzyczne do realizacji - dodałem do umowy odpowiedni zapis i już.
"Ojciec Zdzicha"
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Ja zawsze robię tak:
W omówię piszę, że muzyka jest po stronie zlecającego.
Wysyłam bezpośrednie linki do muzyki, którą proponuje użyć w filmie. Jeżeli się nie podoba to szukam czegoś innego, ewentualnie klient sam coś proponuje.
Następnie klient kupuje sam muzę (przy czym pomagam) i przesyła mi ją w pliku. Jak chce cwaniakować muzą bez praw, też nie ma problemu.
I tak jestem czysty, a klient sam wybiera ile chce zapłacić za muzykę i czy w ogóle chce za nią płacić znając oczywiście wszystkie konsekwencje związane z jego decyzją.
W omówię piszę, że muzyka jest po stronie zlecającego.
Wysyłam bezpośrednie linki do muzyki, którą proponuje użyć w filmie. Jeżeli się nie podoba to szukam czegoś innego, ewentualnie klient sam coś proponuje.
Następnie klient kupuje sam muzę (przy czym pomagam) i przesyła mi ją w pliku. Jak chce cwaniakować muzą bez praw, też nie ma problemu.
I tak jestem czysty, a klient sam wybiera ile chce zapłacić za muzykę i czy w ogóle chce za nią płacić znając oczywiście wszystkie konsekwencje związane z jego decyzją.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Ja mam umowę z PM i tam przebieram w czym chcę - płacę za film z emisją do internetu. W umowie zawsze mam zapis, że udzielam licencji niewyłącznej do emisji tutaj i tutaj - zawsze było ok.
A jak robicie ze ślubniakami ? Z komercyjną muzyką czy montażem całego filmu ?
A jak robicie ze ślubniakami ? Z komercyjną muzyką czy montażem całego filmu ?
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Ślubniaki to specyficzne filmy... ja w większości daje podkład, który wybiera para. Pytanie czy film ślubny to komercyjny film czy użytek własny?
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
mikefilm pisze:Źródło posta Pytanie czy film ślubny to komercyjny film czy użytek własny?
No jest on jednak przedmiotem sprzedaży..
"Ojciec Zdzicha"
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Tak zawarty w nim obraz i nagrany dźwięk, ale muzyka dodana na życzenie klienta wg mnie nie. Oczywiście wszystko zależy od konstrukcji umowy. Poza tym nie możemy sprzedać czegoś co nie jest naszą własnością. W teori to Para młoda powinna mieć licencje na korzystanie i odtwarzanie muzyki.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Moim zdaniem jest to w 100% produkt komercyjny - przecież nie robimy tego pro bono tylko za piniondz -
Sam się zastanawiam jak do tego podejść... robiłem ich bardzo mało i mam pewne obawy - cholera wie na kogo można trafić...
Sam się zastanawiam jak do tego podejść... robiłem ich bardzo mało i mam pewne obawy - cholera wie na kogo można trafić...
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
8kmichal pisze:Źródło posta Moim zdaniem jest to w 100% produkt komercyjny - przecież nie robimy tego pro bono tylko za piniondz -
To inaczej... Zespół gra jakąś piosenkę na weselu, a Ty przez rejestrację dzwięku zamieszczasz ją w filmie. Czy masz zodę zespołu? Czy zespoł ma zgodę i prawa autorskie do jej wykonania? Czy muzyka którą wykonał zespół ma prawo być nagrana i odtwarzana na nośniku elektronicznym pary młodej? A co w wypadku kiedy mamy DJa, który pusza wszystko z mp3? Temat śliski prawda?
Jeżeli para sobie zażyczy użycie pewnych utworów w filmie czy informujecie ich o cenach licencji i każecie płacić? A może w umowie dać zapis, za muzykę dostarcza para młoda i to ona bierze za nią odpowiedzialność. Ewentualnie można zrobić to po "ludzku" i olać przepisy skoro film będzie oglądała para w domu i jej najbliższa rodzina?
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
http://www.facebook.com/mikedslr
puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Komercyjne udźwiękowienie na życzenie klienta
Są dwa problemy: Wszystko teoretycznie już jest uregulowane przez Zaiks, po drugie publikujesz część swojego portfolio na swojej stronie - jednocześnie więc rozpowszechniasz
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości