Siema.Czy możecie polecić jakiś dobry bezstratny kodek ? ja od dawna korzystam z darmowego logarith.
Logarith jest to spoko opcja ale pliki w tym kodeku zawsze zajmują kolosalne ilości miejsca na dysku,czy to zawsze tak wygląda w przypadku bezstratnych kodeków?
pozdrawiam
bezstratny kodek
bezstratny kodek
Obawiam się, że po wszystkich kodekach bezstratnych pliki będą duże. Lagarith jest chyba najlepszą opcją.
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
bezstratny kodek
Na tym właśnie polega bezstratność
Gdzieś trzeba jakieś informacje stracić, by zmniejszyć ich rozmiar... jest pewna granica kompresji bezstratnej, której nie da się już dalej przesunąć... bo nie da się upychać danych w nieskończoność.
Gdzieś trzeba jakieś informacje stracić, by zmniejszyć ich rozmiar... jest pewna granica kompresji bezstratnej, której nie da się już dalej przesunąć... bo nie da się upychać danych w nieskończoność.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
bezstratny kodek
BNT to może rozejrzyj sie za jakimś serwerem, bo kiszenie plików w jednym kompie na dłuższą metę się nie sprawdza, dyski teraz tanie, no chyba że znów coś zaleje fabryki na tajwanie i ceny powindują w góre. W zależności na jakiej platformie pracujesz mozna zrobić coś w miare szybkiego w optymalnej cenie działające długi czas.
GH2-50Mbit/A7SMk2&speedboster/SONY FX1000/Xaiomi4k/APPLE/
bezstratny kodek
U mnie kiedyś Lagarith, a od paru lat - Cineform. Teraz nawet jest za free (jak wykupiło go gopro).
bezstratny kodek
Marcin Golik pisze:Źródło posta U mnie kiedyś Lagarith, a od paru lat - Cineform. Teraz nawet jest za free (jak wykupiło go gopro).
cineform ? darmowy ? musze przetestować,a co ciebie skłoniło do korzystania z cineform zamiast logarith ?
bezstratny kodek
BNT fhujHD pisze:Źródło postaMarcin Golik pisze:Źródło posta U mnie kiedyś Lagarith, a od paru lat - Cineform. Teraz nawet jest za free (jak wykupiło go gopro).
cineform ? darmowy ? musze przetestować,a co ciebie skłoniło do korzystania z cineform zamiast logarith ?
obsługa do 8K, 10-bit, 4:4:4 i kanału alpha
bezstratny kodek
Marcin a możesz napisać w jaki sposób działa ten kodek cineform gopro? Na stronioe producenta widać kilka opcji do wyboru i rozumiem że mam wybrać "gopro studio profesional windows" ? czy to jest osobny program czy może po prostu kodek który bedzie widoczny w oknie renderingu programów do edycji video? Ap Ae
z góry dzięki za odp
z góry dzięki za odp
bezstratny kodek
BNT fhujHD pisze:Źródło posta Marcin a możesz napisać w jaki sposób działa ten kodek cineform gopro? Na stronioe producenta widać kilka opcji do wyboru i rozumiem że mam wybrać "gopro studio profesional windows" ? czy to jest osobny program czy może po prostu kodek który bedzie widoczny w oknie renderingu programów do edycji video? Ap Ae
z góry dzięki za odp
Jest w kontenerze AVI, niestety w wersji od gopro obsługuje go VFW (video for windows), bo normalnie w wersji standalone, zanim gopro go wykupiło, był jako osobny kontener. Także ustawienia w adobe:
Format: AVI
Video Codec: Gopro cineform codec v9.2.1
(u mnie) codec settings: (use itu.bt.709) / enable 4:4:4 / encoding quality: filmscan 2 / progressive / square pixels
I ja lecę w ten sposób, że np. z AE wypuszczam do Cineforma w projekcie 16/32bit, a potem ew. do mp4/h264. W CC chyba już można tak normalnie do mp4, więc ten krok bym pominął, ale lecę z CS6 ciągle.
bezstratny kodek
No dokładnie, czytając ten wątek tak się właśnie zastanawiam po co się bawić w bezstratne kodeki.
Jeżeli zależy nam na zachowaniu materiału w jak najlepszej jakości to prościej to zapakować do Proresa czy DNxHR, lub ewentualnie zostawić sobie możliwość późniejszej edycji i skonsolidować materiał .
Jeżeli zależy nam na zachowaniu materiału w jak najlepszej jakości to prościej to zapakować do Proresa czy DNxHR, lub ewentualnie zostawić sobie możliwość późniejszej edycji i skonsolidować materiał .
bezstratny kodek
Kenzo pisze:Źródło posta Jeżeli zależy nam na zachowaniu materiału w jak najlepszej jakości to prościej to zapakować do Proresa czy DNxHR, lub ewentualnie zostawić sobie możliwość późniejszej edycji i skonsolidować materiał .
Święte słowa - jak trafia do mnie surówka w ProRes czy DNxHR (natywny zapis kamery lub z rejestratora), to cała późniejsza obróbka (montaż + kolorki w DR12,5) i eksport do finalnego produktu są czystą przyjemnością zarówno z uwagi na jakość samej pracy jak i jakość gotowego filmu. A jak jest to więcej niż 8bit 4:2:0 to jesteśmy w innym świecie. Aż miło na to później patrzeć.
bezstratny kodek
MarcinM pisze:Źródło posta ale po co najpierw do niego, jak finalnie do h264?
Napisałem że EWENTUALNIE w AECS6 eksport do h264 jest jakiś dziwny, poza tym zazwyczaj trzymam oba pliki (cineforma i h264), bo jak trzeba poprawkę czy coś to nie renderuję całości tylko fragment i dolepiam, choć wszystko zależy od projektu.
bezstratny kodek
A jak np. mam pliki w movach z canona to będzie widać różnicę jak najpierw przerobię to do ProRes czy DNxHR, później obrobię i wypluję do mova czy mpega aniżeli obrobię bezpośrednio na tym movie i później tak samo wyeksportuję?
bezstratny kodek
videofan pisze:Źródło posta A jak np. mam pliki w movach z canona to będzie widać różnicę jak najpierw przerobię to do ProRes czy DNxHR, później obrobię i wypluję do mova czy mpega aniżeli obrobię bezpośrednio na tym movie i później tak samo wyeksportuję?
Jak dobrze to zrobisz to różnicy nie będzie. A czasami to nawet jedyna droga - na starym forum pisałem, że tylko tak mogłem w DR obrabiać pliki z kamer canona w FHD50i bo DR ich nie trawił.
bezstratny kodek
To jeśli tylko program dobrze łyka format klipów to szkoda zabawy i miejsca na dysku
bezstratny kodek
videofan pisze:Źródło posta To jeśli tylko program dobrze łyka format klipów to szkoda zabawy i miejsca na dysku
Aha, ale jest też spotykana często inna sytuacja u posiadaczy mniej wydajnych maszyn że przykładowo w DR zamuli Ci się komputer podczas edycji większej ilości plików, wtedy taka konwersja też ratuje sytuację.
bezstratny kodek
a który kodek uważacie,że jest najlepszy wielkość/jakość/produktywność do kolorkorekcji?:
Lagarith losless
Grass Valley HQ
Grass Valley HQX
Cineform
BlackMagic HD 8bit
DNXHD
..czy może sekwencja Tiffów lub j2k ??
Lagarith losless
Grass Valley HQ
Grass Valley HQX
Cineform
BlackMagic HD 8bit
DNXHD
..czy może sekwencja Tiffów lub j2k ??
bezstratny kodek
To przecież zależy od wielu czynników technicznych, od sytuacji, oprogramowania, itd. Napisz coś więcej na jakim etapie produkcji filmu kodek Cie interesuje.
bezstratny kodek
W międzyczasie zrobiłem swój test. Nie jest to test labolatoryjny tylko subiektywne odczucie po zwykłym porównaniu obrazków na 400% powiększeniu w premierze i danych w mediainfo.
Przekonwertowałem plik 4K z GH4 (H264 .MOV) do różnych kodeków i wielkościowo wygląda to tak:
Mam kartę Blackmagica i jakościowo BM jest najlpeszy,ale najkorzystniej wypada jakość/wielkość GV_HQX (DNXHD rozmazuje szczegóły co mnie zaskoczyło)
Jednak mój resolve 12.5 nie czyta tego kodeka,ale spróbuję pobrać nową wersję.
Przekonwertowałem plik 4K z GH4 (H264 .MOV) do różnych kodeków i wielkościowo wygląda to tak:
Mam kartę Blackmagica i jakościowo BM jest najlpeszy,ale najkorzystniej wypada jakość/wielkość GV_HQX (DNXHD rozmazuje szczegóły co mnie zaskoczyło)
Jednak mój resolve 12.5 nie czyta tego kodeka,ale spróbuję pobrać nową wersję.
bezstratny kodek
Jeśli chodzi akurat o GH4 to on ma pewną specyfikę kodowania. Drążyłem kiedyś intensywnie temat konwertowania z niego 4K-8bit-4:2:0 do FHD:10bit-4:4:4 (z sukcesami) i zauważyłem że kodowanie tej puszki jest nieco odmienne niż nawet innych aparatów Panasonica. Co do DNxHD to Ci rozmazuje bo ma stosunkowo niewielkie bitrate jak na ten kodek gdy patrzę na wielkość innych formatów.
a czym konwertowałeś?
Mafox_ pisze:Źródło posta Przekonwertowałem plik 4K z GH4 (H264 .MOV) do różnych kodeków
a czym konwertowałeś?
bezstratny kodek
konwertowałem Adobe Media Encoder
tak w ogóle HQX jest 10 bitowy , będę używał MJPEG ze wspomaganiem karty BlackMagica jako proxy i HQX jako edycyjny
Dodano po 1 minucie 11 sekundach:
Co do Tiffów to wielkość ogromna,ale w MOCHA idą najpłynniej
tak w ogóle HQX jest 10 bitowy , będę używał MJPEG ze wspomaganiem karty BlackMagica jako proxy i HQX jako edycyjny
Dodano po 1 minucie 11 sekundach:
Co do Tiffów to wielkość ogromna,ale w MOCHA idą najpłynniej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości