DJI Mavic Air

luke
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 13:17

A wystarczyłoby ograniczyć latanie dronami do wysokości 30-40 metrów i wykluczyć obszary lotnisk i najbliższej okolicy. No może jeszcze ciężar do powiedzmy pół kilograma.
Nic by nie zagrażało ruchowi lotniczemu. Ktoś by chciał latać poważniej - cięższymi maszynami i wyżej - robiłby papiery.
A teraz mamy cyrki z corocznymi badaniami zgłaszniem lotów pozwoleniami, papierkologią itd.
Ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...
Całe to lobby dyktujące w ministerstwie, jak mają co chwilę zaostrzać się przepisy, po prostu pilnuje interesów swojej branży. Tyle w temacie.
fransua
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 14:23

Największy ból dupy zawsze mają ci co wyrobią papiery, które nie zawsze są potrzebne by polatać dronem. Zdrowego myślenia nic nie zastąpi a sami producenci dają nam coraz lżejsze i lepsze urządzenia do nagrywania. Nie widzę sensu robienia tych papierów by nagrać coś okazjonalnie wspomnianym dronem - ludzi pod salą, przy kościele czy w polu.
A wystarczyłoby ograniczyć latanie dronami do wysokości 30-40 metrów i wykluczyć obszary lotnisk i najbliższej okolicy.

Zgadzam się w 100% tylko tu wystarczy włączyć wspomniane zdrowe myślenie. A debil to i z pozwoleniem się trafi.
8kmichal
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 14:41

Prawo jazdy też nie jest potrzebne jeśli jadę przez wieś tylko traktorem kilak razy w roku zbierać siano na polu ? Przecież jadę wolno, i tylko kawałek drogami publicznymi.

Tak w ogóle to po co te przepisy i drogi, kiedyś były same pola i nic nie było mi potrzebne. To nie ma sensu, a największy ból dupy mają piesi i inni kierowcy, którzy mają prawo jazdy.
A i niejeden debil się trafi, co jedzie jak Hołek w zabudowanym.
the_watcher
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 14:53

:lol: hehe, pewnie zrobiłeś "prawko na drona" ;)
fransua
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 15:03

Zawszę lubię porównania do samochodów :) To teraz w drugą stronę - statystycznie większość wypadków i kolizji powodują ludzie posiadający uprawnienia :lol:
luke
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 15:07

8kmichal to żeś pojechał po bandzie. Sterowanie ważącym 25 dkg Sparkiem porównujesz do poruszaniem się samochodem do 3,5 tony, lub traktorem po drogach publicznych?
To może jeszcze wprowadźmy prawo jazdy na wrotki, rolki, puszczanie latawca i używanie parasola. W końcu taki parasol naprawdę może być niebezpieczny.
To się nazywa totalitaryzm - czyli sytuacja w której państwo chce kontrolować wszystkie dziedziny życia.
docxxx

DJI Mavic Air

8.02.2018, 15:19

luke pisze:Źródło posta A wystarczyłoby ograniczyć latanie dronami do wysokości 30-40 metrów i wykluczyć obszary lotnisk i najbliższej okolicy.


Tak, a jak to sprawdzisz? Bedzie po wypadku logi sprawdzal?
luke
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 15:58

docxxx pisze:Źródło posta Tak, a jak to sprawdzisz? Bedzie po wypadku logi sprawdzal?

No jasne, zamiast ufać obywatelowi można wszystkiego zakazać.
Taki dla przykładu latawiec - jak urwie się z linka na silnym wietrze to może polecieć w siną dal.
Co więcej, latawce w takim np. Krakowie, puszczają dzieci w sporej ilości na Błoniach czyli wielkiej łące w centrum miasta i w dodatku w strefie CTR lotniska Balice.
Najlepiej zakazać. Ale nikt nie zakazuje bo tu nie ma żadnej kasy do zarobienia...
Dokładnie pamiętam jak kilka lat temu nie było żadnych przepisów regulujących latanie dronami.
Jasne, że jakoś trzeba było to uregulować. Ale oczywiście odbyło się to pod dyktando kilku osób mających już firmy w branży droniarskiej.
Powstały takie przepisy które zamiast bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku pilnowały interesów branży.
fransua
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 17:52

docxxx pisze:Źródło posta Tak, a jak to sprawdzisz? Bedzie po wypadku logi sprawdzal?

Ustawić w oprogramowaniu drona - proste.
szczemp

DJI Mavic Air

8.02.2018, 18:12

fransua pisze:Źródło posta
docxxx pisze:Źródło posta Tak, a jak to sprawdzisz? Bedzie po wypadku logi sprawdzal?

Ustawić w oprogramowaniu drona - proste.

Nie każdy dron ma barometr czy gps.
luke
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 18:24

szczemp pisze:Źródło posta Nie każdy dron ma barometr czy gps.

99% tych którymi ludzie filmują ma.
A rynku zabawek i tak nikt nie próbuje ogarnąć. Czepiają się tylko tych, którzy chcą nakręcić kilka ujęć do swoich filmów.
szczemp

DJI Mavic Air

8.02.2018, 18:43

Podejrzewam, że wszystkie racery tego nie mają. I nie nazwałbym ich zabawkami. Mają silniki ponad 2000kv, co przy połączeniu z 4s daje w granicach 30000 obrotów na minutę.
luke
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 18:47

Po pierwsze racerami nikt tu chyba nie filmuje.
Po drugie, jakoś na racery, choć faktycznie mogą zrobić krzywdę, nikt licencji nie wprowadza.
To tylko potwierdza moją tezę, że głównie chodzi tu o pieniądze.
8kmichal
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 19:49

To co widzę na filmie jest zrobione raczej racerem właśnie. W drugą stronę - największa burzę robią wszyscy, którzy nie robią papierka :)

I nie chodzi o sam papier ale o samą wiedzę i to co można poznać na kursie. Moim zdaniem jest to potrzebne.
luke
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

8.02.2018, 20:26

A co mnie obchodzi, że są idioci, którzy latają niebezpiecznie racerami - wyłapać ich, dowalić kary albo powsadzać do więzień.
Od wielu lat siedzę w modelarstwie RC. Pierwszy raz zdalnie sterowanym 10 kilogramowym szybowcem sterowałem jak połowy tych egzaminatorów na świecie jeszcze nie było.
I teraz mam udowadniać, że nie jestem wielbłądem, wypełniać stosy papierków i procedur? Do tego co roku robić badania lekarskie? Mam to gdzieś.
Jak coś robisz komercyjnie to musisz to i tamto, a jak niekomercyjnie to rób co chcesz. I to jest dbanie o bezpieczeństwo? To jest kpina w żywe oczy!
fransua
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

9.02.2018, 00:36

W drugą stronę - największa burzę robią wszyscy, którzy nie robią papierka

Kurczę. Jakoś inaczej to widzę. Wystarczy, że pojawi się lekki dron i ogólne zadowolenie, że coś dla ludzi to zaraz mamy wysyp wpisów na temat licencji, komercji, ciągników itp.
8kmichal
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

9.02.2018, 01:07

Jest wiele rzeczy, które mnie frustruje. Nie mogę od lat zrobić zdjęć w Karkonoszach dronem, inni to robią bez pozwolenia i czapa. Podobnie w Tatrach. Ba - legalnie nie możesz robić zdjęcia np wieży Eiffla - to dopiero masakra.

Super że takie sprzęty jak Mavic wychodzą, jednak wracając do przepisów tam nie ma złych rzeczy. Zdanie egzaminu to pikuś po zrobieniu kursu, a n naprawdę bardzo otwiera oczy i wiele uświadamia - nawet kiedy jesteś kozakiem. Każde szkolenie sprawia, że się rozwijamy i uczymy a to nic zlego. Zrobienie papierów i egzaminu to tak naprawdę jeden weekend - czy to tak dużo ?
fransua
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

9.02.2018, 06:12

Jesteśmy w temacie DJI Mavic Air. Po co te papiery i stracony ten jeden weekend ?
luke
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

9.02.2018, 06:49

8kmichal pisze:Źródło posta Zrobienie papierów i egzaminu to tak naprawdę jeden weekend - czy to tak dużo ?

Tyle, że egzamin to najmniejszy pikuś.
Już tu na forum pisałem o tym, jak kiedyś chciałem wynająć profesjonalną, legalnie działającą firmę droniarską, by zrobiła mi 2-3 ujęcia w centrum Krakowa.
Gość zaczął mi wyliczać ile zgód jest potrzebnych, po czym zasugerował, że jeśli to nigdzie nie będzie publikowane to można zrobić taniej, "na lewo" bez zgłaszania. A jeśli legalnie to mi policzy 3 kafle.
Za trzy kafle to ja wolę kupić Mavica Air i samemu sobie to zrobić.
szczemp

DJI Mavic Air

9.02.2018, 08:10

Właśnie o to chodzi. O te wszystkie pozwolenia na lot.
Miałem kiedyś sytuację. Chciałem polatać na odludziu, dla zabawy. Sprawdziłem dronradar, czy nie naruszam jakiejś strefy. W okolicy była strefa R (park narodowy). Bezpiecznie odszedłem od granicy na jakieś 50 metrów i wystartowałem. Nie wlatywałem w strefę. Za chwilę podchodzi dwóch parkowców (akurat w pobliżu robili jakieś pomiary geodezyjne) i pytają czy wiem, że nie wolno latać w parku narodowym. Oczywiście, że wiem i pokazuję im dronradara, że jestem poza strefą. Na co gość wyciągnął papierową mapę turystyczną i pokazał gdzie jesteśmy. Okazuje się, że w granicach parku. Wyjaśnił mi, że strefa strefą, a park parkiem. Są sytuacje, gdzie strefa obejmująca park, jest bardziej kanciastą figurą, a park w niektórych miejscach może wychodzić poza tę strefę. Dopiero część wspólna obu figur daje rzeczywisty obszar ze latania.
Tego na kursach nie uczą.
docxxx

DJI Mavic Air

9.02.2018, 08:17

Zapominacie o jednej ważnej rzeczy. Mądrujemy się tutaj, że po co, na co i dlaczego jakieś obostrzenia, ale gdy taki dron spadnie i zrobi komuś krzywdę, to jesteśmy w ciemnej dupie i może się to skończyć kryminałem, albo innymi surowymi konsekwencjami.
fransua
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

9.02.2018, 09:47

Żaden papier nie zdejmie z ciebie odpowiedzialności karnej jak dron spadnie na ludzi. Zdrowy rozsądek to podstawa.
docxxx

DJI Mavic Air

9.02.2018, 10:29

fransua pisze:Źródło posta Żaden papier nie zdejmie z ciebie odpowiedzialności karnej jak dron spadnie na ludzi. Zdrowy rozsądek to podstawa.


To prawda, ale z dwojga złego, lepiej mieć "prawo jazdy" niż nie mieć.

ps. Żeby nie było. Ja sam bardzo dużo latałem bez dokumentów.
fiba

DJI Mavic Air

9.02.2018, 10:52

luke pisze:(...)Jak coś robisz komercyjnie to musisz to i tamto, a jak niekomercyjnie to rób co chcesz. I to jest dbanie o bezpieczeństwo? To jest kpina w żywe oczy!

Brawo, dokładnie o to się tu wszystko rozbija. Podział na latanie komercyjne i niekomercyjne jest tak absurdalny w tym ich pojmowaniu, że nóż się w kieszeni otwiera. Większość daje się omamić tymi bzdurami o bezpieczeństwie i zapomina, że ich interesuje tylko skok na kasę.
Mam opisać jak wyglądało i ile trwało "badanie", które potrzebowałem do egzaminu na UAVO? Dodam, że kosztowało 200pln ponieważ w Krakowie jest tylko kilku uprawnionych lekarzy od spraw lotnictwa.
Marek

DJI Mavic Air

9.02.2018, 11:00

Odbiegliśmy trochę od tematu, a tymczasem...
https://fotoblogia.pl/11797,juz-w-marcu ... yjatkowego
szczemp

DJI Mavic Air

9.02.2018, 13:20

luke pisze:Źródło posta A co mnie obchodzi, że są idioci, którzy latają niebezpiecznie racerami - wyłapać ich, dowalić kary albo powsadzać do więzień.

Myślę, że ci co latają racerami sieją mniejsze zagrożenie niż się wydaje. Ponieważ szybki racer zazwyczaj nie jest pierwszym kopterem. Zazwyczaj trenują na odludziach albo pustych parkingach podziemnych. No i nie latają wysoko, bo tory wyścigowe są tuż nad ziemią, więc dla innych samolotów nie stanowią zagrożenia.
Wiadomo, że są początkujący, którzy mało wiedzą i nie mają doświadczenia, ale z czasem nabiorą, albo im się latanie znudzi. Są też cwaniaki, co myślą, że jak nauczyli się robić flipa przy wspomaganiu żyroskopem, to mogą szaleć. Ale podobni są wśród fantomowców, co myślą, że jak zrobił papier, to mu wszystko wolno.
Dividex

DJI Mavic Air

9.02.2018, 14:00

Jak zwykle , temat o dronie , a "gówno-burza" o uprawnieniach ...
Gelo

DJI Mavic Air

10.02.2018, 10:59

Żaden papier nie zdejmie z ciebie odpowiedzialności karnej jak dron spadnie na ludzi. Zdrowy rozsądek to podstawa

I uważasz że w przypadku nie posiadania uprawnień będzie ona taka sama, jak w przypadku ich posiadania? Bez papierów nie masz nawet ubezpieczenia.
statystycznie większość wypadków i kolizji powodują ludzie posiadający uprawnienia
Statystycznie kierujących bez uprawnień jest garstka;).
8kmichal
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

10.02.2018, 12:14

Pojawiają się plotki i newsy, że w marcu Mavic 2. Dji ma szalone tempo - czy powinienem żałować, że zamówiłem Mavika air ? Masakra :)

Mavic 2 z kamerą z phantoma 4 pro - coś czuję, że air szybko się sprzeda :)
Admin
Awatar użytkownika

DJI Mavic Air

10.02.2018, 12:32

Też gdzieś taką plotkę widziałem :)
Z jednej strony to trochę słabo, niedługo kupując nowo zapowiedziany sprzęt od nich już będziesz miał w głowie przekonanie, że to stary sprzęt :D
Admin też człowiek (z kamerą:)

Wróć do „Drony”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrCanon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin Mavic Air Phantom ProZhiyun Crane 24kGoProSony FS7 FS5Blackmagic Cinema URSA 4.6KGradingPanasonic GH5s GH5Sony A6300 A6500 A7S2 RX100m5Gimbal