Korzystając ze statywu lub monopodu, który blokowanie sekcji ma przez dokręcenie pierścieni zamiast śrub lub klipsów często spotykamy się z koniecznością lepszego zablokowania którejś z sekcji, ale przeważnie próbujemy dokręcić wszystkie, zanim trafimy na tę właściwą (prawo Murphy'ego..hehe). Ja stosuję takie rozwiązanie, jak na fotce (na przykładzie monipodu Sirui):
Po dokręceniu pierścieni zaciskowych wszystkich sekcji nakleiłem na pierścienie paski folii odblaskowej tak, aby znajdowały się w jednej linii.
Teraz, gdy któryś pierścień jest poluzowany lub niedokładnie dokręcony - można go łatwo zidentyfikować, bo jego pasek nie będzie w linii z pozostałymi.
Statyw, monopod - blokowanie
Statyw, monopod - blokowanie
Heh, ale czad.. mam ten sam problem a na to nie wpadłem
"Ojciec Zdzicha"
Statyw, monopod - blokowanie
A macie porównanie, które rozwiązanie jest wygodniejsze i szybsze do zmiany - kręcone czy zaciskane?
Ja mam zaciski i zawsze wydaje mi się, że kręcone byłoby szybsze, ale kiedyś czytałem opinie, że jednak zaciski są lepsze i nie zdecydowałem się na zmianę.
Natomiast na ostatniej robocie kolega miał takie rozwiązanie i bardzo sobie chwalił:
Ja mam zaciski i zawsze wydaje mi się, że kręcone byłoby szybsze, ale kiedyś czytałem opinie, że jednak zaciski są lepsze i nie zdecydowałem się na zmianę.
Natomiast na ostatniej robocie kolega miał takie rozwiązanie i bardzo sobie chwalił:
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Statyw, monopod - blokowanie
Janusz_b pisze:Źródło posta Korzystając ze statywu lub monopodu, który blokowanie sekcji ma przez dokręcenie pierścieni zamiast śrub lub klipsów często spotykamy się z koniecznością lepszego zablokowania którejś z sekcji, ale przeważnie próbujemy dokręcić wszystkie, zanim trafimy na tę właściwą (prawo Murphy'ego..hehe). Ja stosuję takie rozwiązanie, jak na fotce (na przykładzie monipodu Sirui):
Po dokręceniu pierścieni zaciskowych wszystkich sekcji nakleiłem na pierścienie paski folii odblaskowej tak, aby znajdowały się w jednej linii.
Teraz, gdy któryś pierścień jest poluzowany lub niedokładnie dokręcony - można go łatwo zidentyfikować, bo jego pasek nie będzie w linii z pozostałymi.
Genialny patent! Dzięki!
Statyw, monopod - blokowanie
Ja mam benro z zaciskami bo mi lepiej pasi. Ale bawiłem się i z pokrętłami, wydaje mi się że to po prostu kwestia przyzwyczajenia.
Statyw, monopod - blokowanie
Gelo pisze:Źródło posta Ja mam benro z zaciskami bo mi lepiej pasi. Ale bawiłem się i z pokrętłami, wydaje mi się że to po prostu kwestia przyzwyczajenia.
Masz rację, to kwestia przyzwyczajenia. Ja mam trzy różne sposoby blokowania w różnych statywach i monopodach: zaciski w Manfrotto i Velbon, śruby w Sachtlerze i pokrętła w Sirui. Chyba jednak najlepsze w monopodzie są pokrętła - zaciski czasem "klikają", co może się nagrać na ścieżce dźwiękowej - pokrętła są praktycznie bezgłośne podczas pracy. Zaciski lubią się też po latach eksploatacji samoczynnie luzować i powodować nieprzewidziane przechylenia statywu.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
Statyw, monopod - blokowanie
Janusz_b pisze:Źródło posta Korzystając ze statywu lub monopodu, który blokowanie sekcji ma przez dokręcenie pierścieni zamiast śrub lub klipsów często spotykamy się z koniecznością lepszego zablokowania którejś z sekcji, ale przeważnie próbujemy dokręcić wszystkie, zanim trafimy na tę właściwą (prawo Murphy'ego..hehe). Ja stosuję takie rozwiązanie, jak na fotce (na przykładzie monipodu Sirui):
Po dokręceniu pierścieni zaciskowych wszystkich sekcji nakleiłem na pierścienie paski folii odblaskowej tak, aby znajdowały się w jednej linii.
Teraz, gdy któryś pierścień jest poluzowany lub niedokładnie dokręcony - można go łatwo zidentyfikować, bo jego pasek nie będzie w linii z pozostałymi.
Chyba że nie dokręcisz któregoś z zacisków o jeden pełny obrót...
Ale pomysł wart pochwały
Statyw, monopod - blokowanie
Zaciski lubią się też po latach eksploatacji samoczynnie luzować
nawet nie po latach w moim Benro luzowanie zacisków zaczęło się już po kilku miesiącach! Obecnie używam SIRUI z pierścieniami i jest to IMO o wiele gorsze rozwiązanie - przynajmniej w monopodach. W zaciskach jesteś w stanie zablokować w ciągu kilku sekund wszystkie sekcje w pierścieniach to już nie jest takie proste bo o jak masz poluzowaną stopkę to chcąc dokręcić śrubę jedną ręką zaczniesz obracać całym monopodem.
"Ojciec Zdzicha"
Statyw, monopod - blokowanie
nawet nie po latach w moim Benro luzowanie zacisków zaczęło się już po kilku miesiącach! Obecnie używam SIRUI z pierścieniami i jest to IMO o wiele gorsze rozwiązanie - przynajmniej w monopodach. W zaciskach jesteś w stanie zablokować w ciągu kilku sekund wszystkie sekcje w pierścieniach to już nie jest takie proste bo o jak masz poluzowaną stopkę to chcąc dokręcić śrubę jedną ręką zaczniesz obracać całym monopodem.
Mi się wydaje, że to kwestia wprawy, chociaż zaciski mogą być szybsze
Sam chciałem kupić na zaciskach benro ale nie było.
Po dwóch latach przy skręceniu zaczął piszczeć - okazało się, że był piasek na gwincie - po przeczyszczeniu kompresorem chodzą jak nowe.
Statyw, monopod - blokowanie
Klikają jeśli są zbyt mocno dokręcone, ale jeśli nawet, podkładam palec i jest cicho . Samoczynne luzowanie wyeliminowałem klejem do gwintów i zapomniałem co to jest. Ale i tak przechyleń statywu nie było tylko opuszczanie pod wagą puszki.zaciski czasem "klikają", co może się nagrać na ścieżce dźwiękowej - pokrętła są praktycznie bezgłośne podczas pracy. Zaciski lubią się też po latach eksploatacji samoczynnie luzować i powodować nieprzewidziane przechylenia statywu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości