Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Dziwna rzecz się stała. Po ostatniej aktualizacji darmowej wersji DR oczadział i eksportuje jak szalony CPU i GPU zapierdziela na 100 %. Wcześniej GPU buło wykorzystywane w zależności od nałożonych efektów. Jednak CPU było priorytetem. Teraz szaleje na maxa - w pozytywnym znaczeniu.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Nie zauważyłem. W mojej darmowej wersji i w moim typowym projekcie grafika nadal nie wychodzi ponad 10%. Procesor ciut szybciej liczy, bo około 40 klatek na sekundę, przed aktualizacją liczył około 35.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
O kurde. Zainstalowałem sobie najnowszą wersję tego cudeńka (17.3.2 build 8) i ku memu zaskoczeniu....
1) pliki z soniaka a7s3 nie wyświetlają obrazu*
2) pliki z fs7 w 4k50p chodzą.... 100% płynnie od strzała na podglądzie na timeline w FHD** i po narzuceniu jakiejś tam korekcji koloru
* co z tym zrobić? Coś mogę aktywować jeszcze?
** Wyeksportuję z takiego timeline potem 4k, czy muszę od razu robić timeline w 4k? Chociaz utworzyłem jeszcze timeline w 4k i tak samo szybko chodzi.....
Mam wrażenie, że nastąpi przesiadka..... Zwłaszcza po opanowaniu programu i pierwszego z problemów
1) pliki z soniaka a7s3 nie wyświetlają obrazu*
2) pliki z fs7 w 4k50p chodzą.... 100% płynnie od strzała na podglądzie na timeline w FHD** i po narzuceniu jakiejś tam korekcji koloru
* co z tym zrobić? Coś mogę aktywować jeszcze?
** Wyeksportuję z takiego timeline potem 4k, czy muszę od razu robić timeline w 4k? Chociaz utworzyłem jeszcze timeline w 4k i tak samo szybko chodzi.....
Mam wrażenie, że nastąpi przesiadka..... Zwłaszcza po opanowaniu programu i pierwszego z problemów
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav pisze:1) pliki z soniaka a7s3 nie wyświetlają obrazu*
Wersja Studio czy darmowa?
mav pisze:Źródło posta Wyeksportuję z takiego timeline potem 4k, czy muszę od razu robić timeline w 4k?
Możesz pracować na projekcie (lub timelinie) HD i przed eksportem zmienić go na 4K.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Darmowa. I z tego co czytam, to darmowa nie umożliwia edycji plików 10 bit, chociaż tak de facto, to te z FS7 też są 10 bitowe. Nie chodzi mi też o pliki h265 z sony.
Odnosząc się jednakże do tego tematu: https://forum.blackmagicdesign.com/view ... 1&t=119582
To musiałbym kupić jednak wersję studio, żeby pliki się otworzyły.
No ale nie powiem, ta płynność zrobiła na mnie wrażenie, Vegasik się krztusi na tych plikach co prawda długo się nie bawiłem, aaaaale kusi, oj kusi.
Odnosząc się jednakże do tego tematu: https://forum.blackmagicdesign.com/view ... 1&t=119582
To musiałbym kupić jednak wersję studio, żeby pliki się otworzyły.
No ale nie powiem, ta płynność zrobiła na mnie wrażenie, Vegasik się krztusi na tych plikach co prawda długo się nie bawiłem, aaaaale kusi, oj kusi.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav, moze to niżej pomoże
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Nie widziałem tutaj odpowiedzi na moje pytanie a ostatnio mnie tknęło i zrobiłem sobie research na temat H265.
Czy darmowa wersja go obsługuje czy dopiero wersja studio?
Tak ale trzeba doinstalować płatny kodek H265, który kosztuje 4.45,- w sklepie M$ i wtedy w darmowej wersji działa. Sprawdzane na 17 ale internety podpowiadały, ze na 15 i 16 też.
Może to głupie ale ja o tym nie wiedziałem.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Wersja darmowa nie umożliwia importu niektórych 10-bitowych kodeków (to nie tak, że nie łyka wszystkich), gdzieś na stronie BM masz szczegółową tabelkę co na jakim systemie i jakiej wersji jest obsługiwane.
Jednak polecam wersję Studio, koszt stosunkowo niewielki i jak na razie od lat jednorazowy, a wygoda dużo większa.
Jednak polecam wersję Studio, koszt stosunkowo niewielki i jak na razie od lat jednorazowy, a wygoda dużo większa.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Gruby Pan Albert, mówimy o tym?
I czy to zadziała dla plików h264? Bo to de facto takowe są.
Z kolei 8 bitowy plik 1080/100p chodzi jak złoto
I czy to zadziała dla plików h264? Bo to de facto takowe są.
Z kolei 8 bitowy plik 1080/100p chodzi jak złoto
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav pisze:Źródło posta I czy to zadziała dla plików
byś już wreszcie przestał dziadować i kupił to DR Studio,
jeszcze chwila a zostaniesz tu sam w grupie nie posiadaczy
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
To nie kwestia dziadowania, ja lubię takie podchody robić i nie wydawać kasy na marne. W teorii to wszystko zawsze na papierze działa idealnie, a potem w praktyce wychodzi milion niuansów. W garażu u mnie pełno silników i sterowników leży, wszystko miało działać jak złoto a wyszło jak wyszło
Mam za to takie pytanko, czy da się jakoś na przykład sprytnie umieścić na jednym ekranie zarówno timeline, jak i panel do edycji kolorów, czy jestem zmuszony każdorazowo się przełączać? W Vegasie sobie tak poukładałem okienka, że miałem wszystko na jednym.
Mam za to takie pytanko, czy da się jakoś na przykład sprytnie umieścić na jednym ekranie zarówno timeline, jak i panel do edycji kolorów, czy jestem zmuszony każdorazowo się przełączać? W Vegasie sobie tak poukładałem okienka, że miałem wszystko na jednym.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav pisze:Źródło posta Mam za to takie pytanko, czy da się jakoś na przykład sprytnie umieścić na jednym ekranie zarówno timeline, jak i panel do edycji kolorów, czy jestem zmuszony każdorazowo się przełączać? W Vegasie sobie tak poukładałem okienka, że miałem wszystko na jednym.
na całe szczęście tak się nie da, i jak wreszcie przesiądziesz się na poważnie na DR, zrozumiesz jak bezsensowne artykułujesz teraz oczekiwania
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Mav - wrzucisz w koszty a jak stwierdzisz, że to nie ta bajka to gwarantuje, sprzedasz bez większego problemu i straty.
Więcej czasu stracisz na szukanie drugiej dziury w dupie, niż byś w tym czasie zarobił na jakimś montażu
Więcej czasu stracisz na szukanie drugiej dziury w dupie, niż byś w tym czasie zarobił na jakimś montażu
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav pisze:Źródło posta czy da się jakoś na przykład sprytnie umieścić na jednym ekranie zarówno timeline, jak i panel do edycji kolorów
da się - w Adobe Premiere
obsługuje też wszystkie kodeki...
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Wracając do tego przyspieszenia. Obecnie tak to u mnie wygląda
Dziwne
Dziwne
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
I co z tego, wydajność systemu w eksporcie nie mierzy się jego obciążeniem tylko czasem renderingu
Dodano po :
I co z tego, wydajność systemu w eksporcie nie mierzy się jego obciążeniem tylko czasem renderingu
Dodano po :
I co z tego, wydajność systemu w eksporcie nie mierzy się jego obciążeniem tylko czasem renderingu
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
dopóki nie ma podpiętych materiałów i projektów testowych to co ty sobie wypisujesz nie ma żadnej praktycznej wartości, takie tam pitolenie jak o szybkości nowych maków, producent podaje, że jest 5x szybszy od tego jaki był szybki wg tego co podawał producent w poprzednio
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav pisze:Źródło posta Gruby Pan Albert, mówimy o tym?
I czy to zadziała dla plików h264? Bo to de facto takowe są.
Z kolei 8 bitowy plik 1080/100p chodzi jak złoto
HEVC jest dla plików H265 ale nie wiem czy to dla H264 zadziała.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Prbuję się uczyć davinciego i oczywiście głębokie zakorzenienie w przyzwyczajeniach daje o sobie znać część rzeczy znalazłem, ale borykam się z tym, że za Chiny nie umiem ustawić skrótu klawiszowego pod ustawienie aktualnej ścieżki jako Solo - niby ustawiam Solo Tracks, ale to nic nie daje.
No i druga sprawa - mam wrażenie, że to było w tym temacie poruszane, ale wyszukajka nic nie znalazła - chciałbym skrótem klawiszowym przełączać taką sprytną funkcję, która po przesunięciu / usunięciu klipu automatycznie przesuwa bliżej całą resztę, która jest za tym klipem. W Vegasie to było auto-ripple. Znajdzie się takie coś tutaj? Coś podobnego dzieje się, gdy usuwam klip backspacem, a nie deletem, ale wtedy też działa to trochę nieprzewidywalnie jeszcze wg mnie tzn. przesuwa klipy video za tym, który usuwam, ale audio już nie..
Kolejne pytanie - czy użycie maski (quantifiera tak dokładnie) i wrzucenie na tego node'a efektu powoduje, że zaoszczędzimy czas i komp szybciej wyliczy, jeśli efekt docelowo jest nałożony np. na 1/4 kadru dzięki masce?
No i druga sprawa - mam wrażenie, że to było w tym temacie poruszane, ale wyszukajka nic nie znalazła - chciałbym skrótem klawiszowym przełączać taką sprytną funkcję, która po przesunięciu / usunięciu klipu automatycznie przesuwa bliżej całą resztę, która jest za tym klipem. W Vegasie to było auto-ripple. Znajdzie się takie coś tutaj? Coś podobnego dzieje się, gdy usuwam klip backspacem, a nie deletem, ale wtedy też działa to trochę nieprzewidywalnie jeszcze wg mnie tzn. przesuwa klipy video za tym, który usuwam, ale audio już nie..
Kolejne pytanie - czy użycie maski (quantifiera tak dokładnie) i wrzucenie na tego node'a efektu powoduje, że zaoszczędzimy czas i komp szybciej wyliczy, jeśli efekt docelowo jest nałożony np. na 1/4 kadru dzięki masce?
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Ad. 2 - Shift + Backspace spróbuj
ew. Google i f-cja Ripple Delete, bo nie pamiętam czy to dobry skrót.
ew. Google i f-cja Ripple Delete, bo nie pamiętam czy to dobry skrót.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
No dobra, coś tam się pouczyłem, lekko poprzyzwyczajałem oczywiście nie bez wybojów.
Dwa pytania:
1) Nie widać waveformów z plików MXF Fs7 w 1080/50p. Davinci odtwarza dźwięk, nawet synchronizuje, ale nie widać wykresu widzi niby 16 ścieżek audio. Co ciekawe, 2160/50p - widzi 4 ścieżki (czyli dobrze) i rysuje waveform.
2a) Chcę zrobić "wersję" timeline. Tzn dochodzę do pewnego etapu, zapisuję stan i pracuję dalej, ale z możliwością rewizji tego konkretnego punktu. Na ten moment duplikuję timeline i edytuję jeden z nich. Jednak gdzieś tam google coś z wersjami timeline wyrzuca, a w innych miejscach (chyba w color) widać wyraźnie, że jest jakiś system wersji.
2b) Jeśli zostaniemy przy duplikowaniu timeline, to czy jest jakiś haczyk w ilości samych timeline i ich poziom złożoności? Czy wpłynie to np. na brak pamięci, mulenie się czy coś?
Dwa pytania:
1) Nie widać waveformów z plików MXF Fs7 w 1080/50p. Davinci odtwarza dźwięk, nawet synchronizuje, ale nie widać wykresu widzi niby 16 ścieżek audio. Co ciekawe, 2160/50p - widzi 4 ścieżki (czyli dobrze) i rysuje waveform.
2a) Chcę zrobić "wersję" timeline. Tzn dochodzę do pewnego etapu, zapisuję stan i pracuję dalej, ale z możliwością rewizji tego konkretnego punktu. Na ten moment duplikuję timeline i edytuję jeden z nich. Jednak gdzieś tam google coś z wersjami timeline wyrzuca, a w innych miejscach (chyba w color) widać wyraźnie, że jest jakiś system wersji.
2b) Jeśli zostaniemy przy duplikowaniu timeline, to czy jest jakiś haczyk w ilości samych timeline i ich poziom złożoności? Czy wpłynie to np. na brak pamięci, mulenie się czy coś?
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
ad.1 Rysowanie waveformów nie należy do najmocniejszych stron Resolve'a. Po pierwsze analizuje waveform dla całego klipu dopiero gdy klip lub jego fragment znajdzie się na timelinie. Po drugie oblicza waveformy wszystkich ścieżek audio, nawet jeśli są usunięte przez Clip Attributes i niestety puste ścieżki w zasadzie generują się z taką samą szybkością.
Jednym słowem im dłuższy klip i więcej ścieżek tym dłużej generuje się waveform.
ad.2a Chodzi Ci może o funkcję Compare Timelines?
Jeśli tak to i tak potrzebujesz mieć drugi timeline do porównania. Co do systemu wersji, to faktycznie jest tu wiele możliwości. W Color możesz mieć na klipie kilka wersji kolorystycznych, w Edit za pomocą Take Selector możesz mieć w jednym ujęciu zachowane kilka wersji.
ad.2b Ostatnio skończyłem ponad godzinny dokument mając około 40 timeline'ów na różnych etapach pracy i żadnego mulenia nie zauważyłem, aczkolwiek wzrosło zużycie pamięci.
Natomiast Resolve posiada też funkcję Disable timeline, którą możesz wyłączyć niepotrzebne chwilowo timeline'y i wtedy zupełnie nie obciążają systemu, dopóki z powrotem się ich nie włączy.
Jednym słowem im dłuższy klip i więcej ścieżek tym dłużej generuje się waveform.
ad.2a Chodzi Ci może o funkcję Compare Timelines?
Jeśli tak to i tak potrzebujesz mieć drugi timeline do porównania. Co do systemu wersji, to faktycznie jest tu wiele możliwości. W Color możesz mieć na klipie kilka wersji kolorystycznych, w Edit za pomocą Take Selector możesz mieć w jednym ujęciu zachowane kilka wersji.
ad.2b Ostatnio skończyłem ponad godzinny dokument mając około 40 timeline'ów na różnych etapach pracy i żadnego mulenia nie zauważyłem, aczkolwiek wzrosło zużycie pamięci.
Natomiast Resolve posiada też funkcję Disable timeline, którą możesz wyłączyć niepotrzebne chwilowo timeline'y i wtedy zupełnie nie obciążają systemu, dopóki z powrotem się ich nie włączy.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Wow, to co na screenie pokazałeś wygląda na "niezły bajer" nie do końca o to chodziło, ale dobrze wiedzieć, że jest coś takiego. Jak to znaleźć? Czy właśnie porównujesz dwa timeline z różnych etapów, czy to jest właśnie jakieś użycie wersji timeline?
Prawdę powiedziawszy, bez tutków "jak coś zrobić" jest ciężko, wszystko pochowane w jakichś menusach i symbolach, skrótach klawiszowych. O ile na obrazku porównujesz dwa timeline, to oczekiwałbym, że klikam w media poolu na dwa timeline i wg mnie tutaj powinna taka opcja wyskoczyć ale jej nie ma...
To w zasadzie zupełnie wyczerpuje temat, dziękuję.
CO do waveform - no nie ma ich po prostu, nie to że się nie wczytały. Nie ma i już
[edit] Dobra, znalazłem "compare timeline" hehehe - WYŚMIENITA FUNKCJA, DZIĘKI!!!
Prawdę powiedziawszy, bez tutków "jak coś zrobić" jest ciężko, wszystko pochowane w jakichś menusach i symbolach, skrótach klawiszowych. O ile na obrazku porównujesz dwa timeline, to oczekiwałbym, że klikam w media poolu na dwa timeline i wg mnie tutaj powinna taka opcja wyskoczyć ale jej nie ma...
Kenzo pisze:Źródło posta Natomiast Resolve posiada też funkcję Disable timeline, którą możesz wyłączyć niepotrzebne chwilowo timeline'y i wtedy zupełnie nie obciążają systemu, dopóki z powrotem się ich nie włączy.
To w zasadzie zupełnie wyczerpuje temat, dziękuję.
CO do waveform - no nie ma ich po prostu, nie to że się nie wczytały. Nie ma i już
[edit] Dobra, znalazłem "compare timeline" hehehe - WYŚMIENITA FUNKCJA, DZIĘKI!!!
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav pisze:O ile na obrazku porównujesz dwa timeline, to oczekiwałbym, że klikam w media poolu na dwa timeline i wg mnie tutaj powinna taka opcja wyskoczyć ale jej nie ma...
Porównuje do aktywnego timeline'u, czyli jeden masz otwarty, a na drugi klikasz prawym w Media Pool i wtedy pojawi ci się opcja Compare.
mav pisze:Prawdę powiedziawszy, bez tutków "jak coś zrobić" jest ciężko, wszystko pochowane w jakichś menusach i symbolach, skrótach klawiszowych.
Zerknij sobie na stronę Blackmagica, są tam kursy dla wszystkich zakładek razem z przykładowymi projektami do ćwiczeń, itd.
https://www.blackmagicdesign.com/pl/pro ... e/training
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Kenzo pisze:Źródło posta Porównuje do aktywnego timeline'u, czyli jeden masz otwarty, a na drugi klikasz prawym w Media Pool i wtedy pojawi ci się opcja Compare.
Tak, znalazłem chwilę wcześniej. Wyśmienite narzędzie! Ale to też potwierdza moją teorię, że na pewnym etapie duplikujesz timeline i jeden od tego momentu oryginał pozostaje jako wersja 1, a kolejny idzie jako wersja 2. A ta porównywarka jest genialna.
Kenzo pisze:Źródło posta Zerknij sobie na stronę Blackmagica,
Dzięki za linka. No chyba trzeba będzie w "wolnych chwilach" oglądać, bo na razie to się uczę na zasadzie "mam potrzebę coś znaleźć", ale przez pewnie wiele rzeczy robię naokoło.
Ogólnie to sam fakt kilku timeline i że można je edytować też jednocześnie to dla mnie spory deal. Że też tego w Vegasie nie było
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Mam jeszcze pytanie o ctrl+v. Bo ono działa nieraz zgodnie z zamierzeniem i wkleja na ścieżkę tam gdzie chcę, pod "głowicą" i na tę ścieżkę, którą chcę - choć tu już skumałem, że generalnie to ta która ma "auto selector". Ale nieraz z uporem maniaka klipy się wklejają gdzie chcą, albo dodają nową pustą ścieżkę itp. Jaki jest wzór działania tego??
Na pozycję w poziomie już wpadłem, trzeba mieć odznaczone Mark in/out, to wtedy wkleja przy głowicy...
Na pozycję w poziomie już wpadłem, trzeba mieć odznaczone Mark in/out, to wtedy wkleja przy głowicy...
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav pisze:Na pozycję w poziomie już wpadłem, trzeba mieć odznaczone Mark in/out, to wtedy wkleja przy głowicy...
Dokładnie tak, w Davinci jest hierarchia "wklejania" czyli najpierw wklejany jest element w miejscu postawionego IN lub OUT, a jeżeli ich nie ma to w miejscu głowicy.
- postawiony IN lub IN/OUT - klip zostanie wklejony w punkcie IN
- postawiony OUT - klip zostanie wklejony w punkcie OUT minus długość klipu (czyli koniec klipu znajdzie się w punkcie OUT)
- nie ma IN/OUT - klip zostanie wstawiony w miejscu głowicy
Co do pionu, to hierarchię wyznacza Auto track selector, a jeżeli jest włączony na wszystkich klipach, to hierarchia leci od V1 do góry (czyli priorytet ma V1) i analogicznie od A1 w dół.
Jeżeli kopiujesz klip z V2, to on zawsze wkleja się na V2. Jeżeli wyłączysz Auto Track Selector na V2, to zgodnie z hierarchią klip trafi na V1, jeżeli wyłączysz ATS na V1 również, to trafi na V3, itd. Jeśli na timeline wszystkie ścieżki mają wyłączony ATS, to klip zostanie wklejony na nową ścieżkę. (Również jeśli kopiujesz klip z innego timeline'u np. z V5 na timeline, który ma 4 ścieżki video, to zawsze zostanie dodana nowa ścieżka.)
Dość istotne jest aby po tych operacjach włączyć z powrotem Auto Track Selector na ścieżkach, gdyż w Resolvie odpowiada on również za synchronizację tracków.
Trochę to skomplikowanie brzmi, ale pokopiuj parę klipów tam i z powrotem, to szybko się przyzwyczaisz.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
No dobra, mam kolejne pytanie. Czasem z mojego niedopatrzenia zdarza mi się, że mam zaznaczone za dużo klipów, które przesuwam i jeden z nich włazi na poukładane już klipy. Soft automatycznie ucina te poprzednie klipy, lub je usuwa. Da się włączyć jakąś blokadę tego zachowania? Komunikat, czerwony klip albo coś? Tak, żebym przypadkiem nie mógł tego zrobić niepostrzeżenie?
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Podpinam się pod pytanie @mav oraz dorzucam od siebie. Mam teraz 32GB ramu (4x8) i zmieniam na 2x16GB a docelowo wejdę na 64GB (4x16). Moje pytanie czy w przypadku Resolva będzie to zmiana na plus, będzie to odczuwalne? Grafa zostaje póki co GTX1060 bo inne zastosowania PC są raczej procesoro-żerne (updated 2600x-> 5800x). Grafa będzie (jak dobrze pojdzie po zmianie MB i postawieniu nasa) 3060Ti ale to melodia przyszłości.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
mav pisze:Źródło posta Czasem z mojego niedopatrzenia zdarza mi się, że mam zaznaczone za dużo klipów, które przesuwam i jeden z nich włazi na poukładane już klipy. Soft automatycznie ucina te poprzednie klipy, lub je usuwa. Da się włączyć jakąś blokadę tego zachowania? Komunikat, czerwony klip albo coś? Tak, żebym przypadkiem nie mógł tego zrobić niepostrzeżenie?
Nie ma takiej opcji (w żadnym znanyym mi sofcie również), ale możesz po zaznaczeniu, przesunąć klipy w Trim Mode, wtedy zatrzymają się na najbliższym klipie.
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Mam teraz 32GB ramu (4x8) i zmieniam na 2x16GB a docelowo wejdę na 64GB (4x16). Moje pytanie czy w przypadku Resolva będzie to zmiana na plus, będzie to odczuwalne?
Zależy od projektu, przy dużych projektach jak najbardziej, przy małych, raczej nie zauważysz różnicy, na pewno odczuwalna różnica będzie w wygodzie pracy we Fusion.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości