Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
ściąga:
CINEMA DCP 4k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
Flat (1.85:1) / 3996x2160
Scope (2.39:1) / 4096x1716
QuadHD (16:9) / 3840x2160
Full Container / 4096x2160
CINEMA DCP 2k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
Flat (1.85:1) / 1998x1080
Scope (2.39:1) / 2048x858
QuadHD (16:9) / 1920x1080
Full Container / 2048x1080
5k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 5120x3840
1.66:1 (5:3) / 5120x3072
1.77:1 (16:9) / 5120x2880
1.85:1 / 5120x2768
1.9:1 (Epic Full Frame) / 5120x2700
2:1 / 5120x2560
2.37:1 (RED 5k Wide) / 5120x2160
2.39:1 (referred to as 2.40) / 5120x2142
2.44 / 5120x2098
2.35:1 / 5120x2179
4k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 4096x3072
1.66:1 (5:3) / 4096x2458
1.77:1 (16:9) / 4096x2304
1.85:1 / 4096x2214
1.9:1 (Native 4k Red) / 4096x2160
2:1 / 4096x2048
2.35:1 / 4096x1679
2.37:1 (RED Wide) / 4096x1743
2.39:1 (referred to as 2.40) / 4096x1728
2.44 / 4096x1714
4kHD (QuadHD)
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 3840x2880
1.66:1 (5:3) / 3840x2304
1.77:1 (16:9) / 3840x2160
1.85:1 / 3840x2076
2:1 / 3840x1920
2.35:1 / 3840x1634
2.37:1 (RED Wide) / 3840x1620
2.39:1 (referred to as 2.40) / 3840x1607
2.44 / 3840x1574
2k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 2048x1536
1.66:1 (5:3) / 2048x1229
1.77:1 (16:9) / 2048x1152
1.85:1 / 2048x1107
2:1 / 2048x1024
2.35:1 / 2048x871
2.37:1 (RED Wide) / 2048x864
2.39:1 (referred to as 2.40) / 2048x858
2.44 / 2048x839
1080p
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.66:1 (5:3) / 1920x1152
1.77:1 (16:9) / 1920x1080
1.85:1 / 1920x1038
2:1 / 1920x960
2.35:1 / 1920x817
2.37:1 (RED Wide) / 1920x810
2.39:1 (referred to as 2.40) / 1920x803
2.40:1 (Blu-Ray) / 1920x800
2.44 / 1920x787
1.33:1 (4:3) / 1920x1440
720p
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 1280x962
1.66:1 (5:3) / 1280x768
1.77:1 (16:9) / 1280x720
1.85:1 / 1280x692
2:1 / 1280x640
2.35:1 / 1280x545
2.37:1 (RED Wide) / 1280x540
2.39:1 (referred to as 2.40) / 1280x536
2.44 / 1280x525
CINEMA DCP 4k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
Flat (1.85:1) / 3996x2160
Scope (2.39:1) / 4096x1716
QuadHD (16:9) / 3840x2160
Full Container / 4096x2160
CINEMA DCP 2k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
Flat (1.85:1) / 1998x1080
Scope (2.39:1) / 2048x858
QuadHD (16:9) / 1920x1080
Full Container / 2048x1080
5k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 5120x3840
1.66:1 (5:3) / 5120x3072
1.77:1 (16:9) / 5120x2880
1.85:1 / 5120x2768
1.9:1 (Epic Full Frame) / 5120x2700
2:1 / 5120x2560
2.37:1 (RED 5k Wide) / 5120x2160
2.39:1 (referred to as 2.40) / 5120x2142
2.44 / 5120x2098
2.35:1 / 5120x2179
4k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 4096x3072
1.66:1 (5:3) / 4096x2458
1.77:1 (16:9) / 4096x2304
1.85:1 / 4096x2214
1.9:1 (Native 4k Red) / 4096x2160
2:1 / 4096x2048
2.35:1 / 4096x1679
2.37:1 (RED Wide) / 4096x1743
2.39:1 (referred to as 2.40) / 4096x1728
2.44 / 4096x1714
4kHD (QuadHD)
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 3840x2880
1.66:1 (5:3) / 3840x2304
1.77:1 (16:9) / 3840x2160
1.85:1 / 3840x2076
2:1 / 3840x1920
2.35:1 / 3840x1634
2.37:1 (RED Wide) / 3840x1620
2.39:1 (referred to as 2.40) / 3840x1607
2.44 / 3840x1574
2k
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 2048x1536
1.66:1 (5:3) / 2048x1229
1.77:1 (16:9) / 2048x1152
1.85:1 / 2048x1107
2:1 / 2048x1024
2.35:1 / 2048x871
2.37:1 (RED Wide) / 2048x864
2.39:1 (referred to as 2.40) / 2048x858
2.44 / 2048x839
1080p
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.66:1 (5:3) / 1920x1152
1.77:1 (16:9) / 1920x1080
1.85:1 / 1920x1038
2:1 / 1920x960
2.35:1 / 1920x817
2.37:1 (RED Wide) / 1920x810
2.39:1 (referred to as 2.40) / 1920x803
2.40:1 (Blu-Ray) / 1920x800
2.44 / 1920x787
1.33:1 (4:3) / 1920x1440
720p
Frame Aspect Ratio / Resolution (Square Pixels 1.0)
1.33:1 (4:3) / 1280x962
1.66:1 (5:3) / 1280x768
1.77:1 (16:9) / 1280x720
1.85:1 / 1280x692
2:1 / 1280x640
2.35:1 / 1280x545
2.37:1 (RED Wide) / 1280x540
2.39:1 (referred to as 2.40) / 1280x536
2.44 / 1280x525
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Stefan pisze:Źródło postawemlo pisze:Źródło postaW Premiere pro odbywało się to bezproblemowo. W Resolve niestety jak do tej pory nie znalazłem rozwiązania.
Dobra już znalazłem rozwiązanie.
1920 / 2,39 = 803,3
Wpisanie wartości 803 powoduje że wyskakuje błąd, natomiast gdy wpiszę 804... działa i renderuje normalnie materiał.
A czy te rendery z PP miały faktycznie 803px? Zdaje mi się, że niektóre kodeki lubią wartości parzyste albo i podzielne przez 4 - może w tym był problem a PP po prostu zaokrągłał tak z uprzejmości?
Faktycznie teraz sprawdziłem kilka filmów z PP i rzeczywiście mają 804... coś w tym jest
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
wemlo pisze:Źródło posta Faktycznie teraz sprawdziłem kilka filmów z PP i rzeczywiście mają 804... coś w tym jest
kłania się 4:2:0 /obszra 4x4/
dlatego kodując 4:4:4 lub 4:2:2 niektóre kodery wyplują 803 px bez problemu
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
alias pisze:Źródło postawemlo pisze:Źródło posta Faktycznie teraz sprawdziłem kilka filmów z PP i rzeczywiście mają 804... coś w tym jest
kłania się 4:2:0 /obszra 4x4/
dlatego kodując 4:4:4 lub 4:2:2 niektóre kodery wyplują 803 px bez problemu
I wszystko jasne. Dzięki
A tak na marginesie.
Zrobiłem pierwsze zlecenie w Resolve 15...
Ani razu mi się nie wysypał (poza jedną sytuacją gdy uzyłem jakiś zewnętrzny plugin audio chyba nie do konca kompatybilny z tym programem). Skłonił mnie do tego tydzień temu Pan Premiere Pro, chociaz przyznam że od dawna mnie do tego namawiał. Tym razem był bardzo przekonujący (wysypał się 7 razy w ciągu godziny przy montażu plików z C100 mk2...). Powiedziałem dość. Dzisiaj moge napisać że Resolve (poza drobnymi brakami) jest świetnym programem. I najważniejsze. Pracę zacząłem od przeniesienia większości skrótów klawiszowych z Premiere. To naprawdę ułatwia życie.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Pytanie:
Mam do montażu pliki z Gh5s a, ale został nagranie w różnych profilach kolorów. Część CineD i Standard (4K50p) a część HLG (FHD50p) - -jak powinien wyglądać dalszy poprawny proces pracy z tymi plikami w projekcie w DR? Wg poradników na Yt, do pracy z HLG powinno się zmienić Color Managmant z rec709 na Rec.2020.
Nie do końca rozumiem, o co chodzi w tych ustawieniach programu - możecie mi to jakoś przybliżyć ?
Mam do montażu pliki z Gh5s a, ale został nagranie w różnych profilach kolorów. Część CineD i Standard (4K50p) a część HLG (FHD50p) - -jak powinien wyglądać dalszy poprawny proces pracy z tymi plikami w projekcie w DR? Wg poradników na Yt, do pracy z HLG powinno się zmienić Color Managmant z rec709 na Rec.2020.
Nie do końca rozumiem, o co chodzi w tych ustawieniach programu - możecie mi to jakoś przybliżyć ?
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
8kmichal pisze:Źródło posta Część CineD i Standard (4K50p) a część HLG (FHD50p)
to są pliki 8 czy 10 bit?
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
"Hybrid Log-Gamma (HLG) is a high dynamic range (HDR) standard that was jointly developed by the BBC and NHK"
co oznacza, że masz materiał zawierający znacznie więcej informacji niż jest w stanie pomieścić rec.709
żeby ich nie stracić pierwszy etap do normalizacji to zaczytanie ich z konwersją do rec.2020 i dalsza obróbka też w ten sposób
podobnie możesz zassać CineD czy każdy inny profil obecnie używany w aparatach
i dalej obrabiasz wszystko będąc cały czas w rec.2020
a na końcu eksport możesz robić do całej palety przestrzeni barwnych,
a więc od najnowszych HDR z przestrzenią rec.2020, poprzez formaty i przestrzenie kinowe, po antyczną telewizję SD
Ty pewnie będziesz chciał wyeksportować do FHD czy 4K w rec.709
i to w niczym nie przeszkadza. a jedynie da Ci lepszy produkt finalny niż jakbyś od początku rzeźbił w rec.709
Dodano po 1 minucie 2 sekundach:
no i wszystko jasne, zabieraj się do roboty bo już piątek!
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Czy można zamienić wersjęz "donglem" na wersję normalną, taką z kluczem do wpisania ? Jest opcja, by program działał na kompie stacjonarnym i na laptopie ? Ostatnio zapomniałem go zabrać na wyjazd, a coś czuję, że to wcale nie będzie pierwszy raz
Dodatkowo cały czas mam zajęty jeden port usb. Źle kupiłem, nie wiedziałem, że to tak działa.
Dodatkowo cały czas mam zajęty jeden port usb. Źle kupiłem, nie wiedziałem, że to tak działa.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
To już poczekam na pocketa, a ten pójdzie na handel
A z inna wersja - da się spokojnie pracować na dwóch komputerach ? (Na zmiany oczywiście).
A z inna wersja - da się spokojnie pracować na dwóch komputerach ? (Na zmiany oczywiście).
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
8kmichal pisze:Źródło posta To już poczekam na pocketa, a ten pójdzie na handel
taaa????
a myślisz, że jaka wersja będzie z nowym pocketem?
Dodano po 11 minutach 8 sekundach:
jakby komuś Davinci na MacBooku nie hulał jak trzeba, to ma teraz możliwość kupić dopałkę za jedyne 3K pln +
https://www.apple.com/shop/product/HM8Y ... magic-egpu
w środki siedzi Radeon Pro 580 z 8 GB ram
rzecz jasna dopałka zadziała ze wszystkim, nie tylko z Davincim
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Przesiadam się na davinci. Na początek próbuję odtworzyć w nim zrobione w vegasie intra. Na razie poszło jedno i chciałem sprawdzić jak się renderuje. Wybrałem mp4, ustawiłem bitrate 'restrict to' na 10000 Kb/s, ale po renderze plik ma 7451, potem ustawiłem 20000 a plik ma 8754, kolejnym razem ustawiłem 30000, a plik 8889. Co jest nie tak? Czy już na etapie tworzenia projektu trzeba to gdzieś ustawić?
I jeszcze jedno. W vegasie jak miałem jakieś intro zrobione, to zaciągałem plik projektu tego intra (.veg) do innego (głównego projektu) i miałem projekt w projekcie. Czy davinci potrafi coś podobnego, czy trzeba intro wyrenderować, albo jakoś kopiować materiał między projektami?
I jeszcze jedno. W vegasie jak miałem jakieś intro zrobione, to zaciągałem plik projektu tego intra (.veg) do innego (głównego projektu) i miałem projekt w projekcie. Czy davinci potrafi coś podobnego, czy trzeba intro wyrenderować, albo jakoś kopiować materiał między projektami?
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
szczemp pisze:Źródło posta Przesiadam się na davinci. Na początek próbuję odtworzyć w nim zrobione w vegasie intra. Na razie poszło jedno i chciałem sprawdzić jak się renderuje. Wybrałem mp4, ustawiłem bitrate 'restrict to' na 10000 Kb/s, ale po renderze plik ma 7451, potem ustawiłem 20000 a plik ma 8754, kolejnym razem ustawiłem 30000, a plik 8889. Co jest nie tak? Czy już na etapie tworzenia projektu trzeba to gdzieś ustawić?
jaka wersja DR, jaki Windows?
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
alias pisze:Źródło posta jaka wersja DR, jaki Windows?
Ostatnia darmowa beta piętnastki, windows 10.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
szczemp pisze:Źródło postaalias pisze:Źródło posta jaka wersja DR, jaki Windows?
Ostatnia darmowa beta piętnastki, windows 10.
na niektórych komputerach restrykcja nie działa prawidłowo
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Z czym to jest związane i czy będzie naprawione? Firma wie o takim bugu?
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Panowie, chciałbym zapytać, czy znacie sposób na wyświetlanie jakiejś ikonki informującej o użyciu danego klipu już w projekcie/timeline? Chodzi oczywiście o okienko Media Pool i widok klipów w postaci okienek, bo w postaci listy szczegółowej to wiem że można przypiąć sobie kolumnę USAGE. Brakuje mi tego w moim sposobie montażu, a zanim zmienię sposób to wolę zapytać
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
przecież taki klip jest zaznaczany na obrazku biała kreseczką na której widać dodatkowo jaki fragment został użyty
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Nie do końca tak jest - mogę tak zaznaczyć każdy z klipów i niekoniecznie wrzucić do na Timeline - sam się na tym łapię i często przez to gubię, zwłaszcza mając kilkaset klipów przy montażu krótkiego klipu. Widać na białym paseczki wybrany fragment, ale nie widać czy został użyty, czy też nie.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Dokładnie, niestety ta biała kreseczka widoczna jest nawet wtedy gdy klip jest tylko "przygotowany" do uzycia przez dodanie In i OUT..
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
szczemp pisze:Źródło posta Przesiadam się na davinci. Na początek próbuję odtworzyć w nim zrobione w vegasie intra. Na razie poszło jedno i chciałem sprawdzić jak się renderuje. Wybrałem mp4, ustawiłem bitrate 'restrict to' na 10000 Kb/s, ale po renderze plik ma 7451, potem ustawiłem 20000 a plik ma 8754, kolejnym razem ustawiłem 30000, a plik 8889. Co jest nie tak? Czy już na etapie tworzenia projektu trzeba to gdzieś ustawić?
I jeszcze jedno. W vegasie jak miałem jakieś intro zrobione, to zaciągałem plik projektu tego intra (.veg) do innego (głównego projektu) i miałem projekt w projekcie. Czy davinci potrafi coś podobnego, czy trzeba intro wyrenderować, albo jakoś kopiować materiał między projektami?
Trochę wiem już o renderowaniu. Mianowicie przy h.264 jest tak, że davinci pilnuje aby nie przekroczyć zadanego bitrateu w 'restric to'. I działa to raczej przy jakimś filmie. Ja robiłem animację na tekście, to nie było potrzeba aż takich wartości. Ale zrobiłem kilka testów z filmami i jestem skłonny potwierdzić, że zadając 10000Kb/s davinci wypuści plik z mniejszym niż te 10000 bitratem, zadając 20000 plik będzie miał mniej niż 20000. Ale nie będzie to jakoś dużo mniej. Np dla 15000 wypuścił niecałe 14000.
Teraz coś innego, podobnego do drugiego pytanie z poprzedniego postu. Davinci ma jakieś presety z lowerhirdami fusiona (edit -> effects library -> toolbos -> titles -> fusion titles). Można samemu sobie zrobić taki preset? Jak go zapisać?
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
był tu wcześniej poruszony temat HLG w panasoniku
i dzięki uprzejmości Michała 8K, który dostarczył mi sample mogłem się tym formatem nieco pobawić
sam format /jako idea/ jest dość ciekawy i bardzo uniwersalny bo może służyć jednocześnie do celów emisyjnych i do celów rejestracji na nośnikach
i pod oba te zastosowania jest dobrze zoptymalizowany
na dodatek w jednym strumieniu bitów, jest taki zestaw informacji, i tak są one kodowane
że ten sam strumień może zostać odkodowany zarówno przez dedykowane odbiorniki HDR, jak i odbiorniki starszej generacji nieobsługujące tej technologii ani wogóle HDR
to samo z edytorami NLE czy playerami, te co nie mają HDR HLG łykną ten strumień jako normalne wideo
a te co mają implementację HDR HLG wykorzystają całą "moc" zapisu
ale nie ma co ukrywać, że twórcy standardu największy nacisk położyli na to aby ułatwić nadawcom przesyłanie transmisji HDR za pomocą sieci kablowej
zarówno po IP jak i docsis'ach z 4.0 włącznie
i aby zapewnić wysoką jakość transmisji na żywo, bo wszystko jest przejrzyście i mądrze zdefiniowane
dobrze się sprawdzi też przy nadawaniu satelitarnym
dla posiadaczy aparatów z HGL to zysk może być taki, że mogą mają sprzęt gotowy do broadcastingu / jak się standard upowszechni /
a z kolei zarejestrowany materiał po montażu ale bez rekodowania na inny format może trafić do emisji, do kona, do internetów, a nawet do dowolnego klienta
klasyczny standard telewizyjny mpeg2 FHD 50i 4:2:2 przetrwał do dziś, mimo że nie był aż tak uniwersalny
jednak najciekawsze w HLG jest to, że nie jest to profil płaski, a logarytmiczny wykorzystujący przestrzeń kolorów rec.2020
i na dodatek kompatybilny wstecznie ze wszystkim tym na czym opiera się dotychczasowy broadcasting
oraz wykorzystuje pełny zakres 10 bit, podczas gdy VLOG wykorzystuje mniejszy zakres od 128 do 768 w porównaniu do pełnego zakresu od 0 do 1024
tyle zachwytów i jedno rozczarowanie:
że tak wolno się upowszechnia, co jest zgodne z odwieczną zasadzą, iż lepsze jest wrogiem dobrego
a tak pięknie byłoby mieć w postprodukcji pasujący do siebie materiał z puszek i kamer różnych producentów bez uciekania się do wstępnej korekcji LUT'ami
które i tak nie zawsze dają satysfakcjonujący efekt
i dzięki uprzejmości Michała 8K, który dostarczył mi sample mogłem się tym formatem nieco pobawić
sam format /jako idea/ jest dość ciekawy i bardzo uniwersalny bo może służyć jednocześnie do celów emisyjnych i do celów rejestracji na nośnikach
i pod oba te zastosowania jest dobrze zoptymalizowany
na dodatek w jednym strumieniu bitów, jest taki zestaw informacji, i tak są one kodowane
że ten sam strumień może zostać odkodowany zarówno przez dedykowane odbiorniki HDR, jak i odbiorniki starszej generacji nieobsługujące tej technologii ani wogóle HDR
to samo z edytorami NLE czy playerami, te co nie mają HDR HLG łykną ten strumień jako normalne wideo
a te co mają implementację HDR HLG wykorzystają całą "moc" zapisu
ale nie ma co ukrywać, że twórcy standardu największy nacisk położyli na to aby ułatwić nadawcom przesyłanie transmisji HDR za pomocą sieci kablowej
zarówno po IP jak i docsis'ach z 4.0 włącznie
i aby zapewnić wysoką jakość transmisji na żywo, bo wszystko jest przejrzyście i mądrze zdefiniowane
dobrze się sprawdzi też przy nadawaniu satelitarnym
dla posiadaczy aparatów z HGL to zysk może być taki, że mogą mają sprzęt gotowy do broadcastingu / jak się standard upowszechni /
a z kolei zarejestrowany materiał po montażu ale bez rekodowania na inny format może trafić do emisji, do kona, do internetów, a nawet do dowolnego klienta
klasyczny standard telewizyjny mpeg2 FHD 50i 4:2:2 przetrwał do dziś, mimo że nie był aż tak uniwersalny
jednak najciekawsze w HLG jest to, że nie jest to profil płaski, a logarytmiczny wykorzystujący przestrzeń kolorów rec.2020
i na dodatek kompatybilny wstecznie ze wszystkim tym na czym opiera się dotychczasowy broadcasting
oraz wykorzystuje pełny zakres 10 bit, podczas gdy VLOG wykorzystuje mniejszy zakres od 128 do 768 w porównaniu do pełnego zakresu od 0 do 1024
tyle zachwytów i jedno rozczarowanie:
że tak wolno się upowszechnia, co jest zgodne z odwieczną zasadzą, iż lepsze jest wrogiem dobrego
a tak pięknie byłoby mieć w postprodukcji pasujący do siebie materiał z puszek i kamer różnych producentów bez uciekania się do wstępnej korekcji LUT'ami
które i tak nie zawsze dają satysfakcjonujący efekt
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
Nowy problem. Czasem po renderze są pogubione klatki. Taki prosty przykład. Robię jakiś napis i chcę pod niego wstawić jakieś tło. No to w zakładce fusion wstawiam napis, wstawiam prostokąt. Chcę to jakoś zanimować. Robię dla prostokąta wjazd z lewej strony ekranu, a napis fadein. No i w fusionie wszystkie klatki widać. Potem w edit układam napis nad klip i też jest ok. Przechodzę do deliver, ustawiam parametry i puszczam render. Już podczas renderu na podglądzie na niektórych klatkach prostokąt znika. W gotowym pliku też jest tak samo. Niby ten prostokąt jedzie tak jak ma jechać, ale na niektórych klatkach po prostu go nie ma, by w następnych znowu był widoczny. Zauważyłem, że tak się dzieje, jak klip nie jest skeszowny. W zakładce delivery muszę odtworzyć cały film, i dopiero potem renderować, to jest wszystko dobrze. Przy pierwszym odtwarzaniu film laguje i właśnie pojawiają się brakujące klatki, ale już przy drugim idzie płynnie i nic nie brakuje. Da się to jakoś naprawić? Boję się, że taki zabieg nie zadziała na dłuższym filmie, gdzie program nie będzie mógł wszystkiego skeszować.
Szybkie pytania - DaVinci Resolve
szczemp pisze:Źródło posta W zakładce delivery muszę odtworzyć cały film, i dopiero potem renderować, to jest wszystko dobrze. Przy pierwszym odtwarzaniu film laguje i właśnie pojawiają się brakujące klatki, ale już przy drugim idzie płynnie i nic nie brakuje. Da się to jakoś naprawić? Boję się, że taki zabieg nie zadziała na dłuższym filmie, gdzie program nie będzie mógł wszystkiego skeszować.
jakie masz parametry kompa, jaki system?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości