Po wrzuceniu filmu do DR pojawia się wada (widzę ją zarówno na podglądzie w trakcie edycji jak i po wygenerowaniu filmu).
Czym to jest spowodowane ?
Orginał w formacie MTS.
https://ibb.co/ryqPqPm
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
darmowa wersja DR nie usuwa przeplotu
musisz nagrywać bez przelotu, czyli progresywnie
Dodano po 50 sekundach:
albo usunąć przeplot z surówki przed montażem
musisz nagrywać bez przelotu, czyli progresywnie
Dodano po 50 sekundach:
albo usunąć przeplot z surówki przed montażem
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
Jak byś szukał to darmowy Hitfilm Express może usunąć przeplot.
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
również na tym forum znajdziesz skrypty dedykowane pod DR które usuwają przeplot za pomocą ffmpeg
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
Kenzo pisze:Źródło posta Albo może to zmontować z przeplotem, po prostu
w darmowym DR się to nie uda, tam nie ma możliwości eksportu nieprogresywnego
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
w płatnym też nie ma, ale jest przynajmniej usuwanie przelotu który w kinematografii jest zbyteczny
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
ekh, jak to niema? Ja ekspertem nie jestem, ale wszystkie produkcje w mojej stacji są kolorowane na Resolve i jakoś wchodzą i wychodzą z przeplotem.
Edit: Właśnie sprawdziłem darmową wersję Resolve i bez problemu wypluł obraz z przeplotem.
Edit: Właśnie sprawdziłem darmową wersję Resolve i bez problemu wypluł obraz z przeplotem.
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
Kenzo pisze:Źródło posta Edit: Właśnie sprawdziłem darmową wersję Resolve i bez problemu wypluł obraz z przeplotem.
dla jakiego kontenera i kodeka?
masz win czy ios?
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
Dla mxf DNx185 1080i50, sprawdzałem teraz na Macu, ale dałbym sobie głowę uciąć, że na Windowsie w domu też wyrzucałem coś z przeplotem.
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
no ja sprawdziłem na win dla MPX OP-Atom XDCAM MPEG2 z zaznaczeniem Fileld rendering i też poszło
i jest ok
i przyznam że mnie zaskoczyłeś, bo dawniej to nie działało tylko wywalało kaszanę
ale przyznam, że od wersji 14.x to ja już tego nie sprawdzałem
Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Ogólne
Pełna ścieżka : S:\EXPORT\Untitled.mxf
Format : MXF
Wersja formatu : 1.2
Profil formatu : OP-Atom
Ustawienia formatu : Closed / Complete
Rozmiar pliku : 60,9 MiB
Czas trwania : 10s 80 ms
Całkowita przepływność bitów : 50,7 Mb/s
PackageName : Untitled
Zdekodowana data : 2019-03-20 18:54:56.500
Aplikacja zapisująca : Blackmagic Design DaVinci Resolve 15.3 Studio
Biblioteka zapisująca : DaVinci Resolve
IsTruncated : Yes
Wideo
Format : MPEG Video
Wersja formatu : Version 2
Format_Settings_Wrapping : Clip
ID kodeka : 0D01030102046002-0401020201040300
Czas trwania : 10s 80 ms
Przepływność bitów : 50,0 Mb/s
Szerokość : 1.920 pikseli
Wysokość : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu : 16:9
ActiveFormatDescription/String : Letterbox 16:9 image, with alternative 4:3 center
Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Z przeplotem
Kolejność skanu : Górne pole wpierw
bity/(piksele*ramki) : 0.965
Rozmiar strumienia : 60,1 MiB (99%)
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
Inny
ID : 4-Source
Type : Time code
Format : MXF TC
TimeCode_FirstFrame : 00:00:00:00
TimeCode_Settings : Source Package
TimeCode_Striped/String : Tak
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
ale zagadką pozostaje kwestia, gdzie teraz jest wybór zmiany pierwszego pola
DR wy-renderował pierwsze górne i nie widzę możliwości zmiany na dolne, a kiedyś tak mogłem
Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
ale podgląd mam strawny tylko na zewnętrznym monitorze, bo okno w programie paskuje tragicznie
i jest ok
i przyznam że mnie zaskoczyłeś, bo dawniej to nie działało tylko wywalało kaszanę
ale przyznam, że od wersji 14.x to ja już tego nie sprawdzałem
Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Ogólne
Pełna ścieżka : S:\EXPORT\Untitled.mxf
Format : MXF
Wersja formatu : 1.2
Profil formatu : OP-Atom
Ustawienia formatu : Closed / Complete
Rozmiar pliku : 60,9 MiB
Czas trwania : 10s 80 ms
Całkowita przepływność bitów : 50,7 Mb/s
PackageName : Untitled
Zdekodowana data : 2019-03-20 18:54:56.500
Aplikacja zapisująca : Blackmagic Design DaVinci Resolve 15.3 Studio
Biblioteka zapisująca : DaVinci Resolve
IsTruncated : Yes
Wideo
Format : MPEG Video
Wersja formatu : Version 2
Format_Settings_Wrapping : Clip
ID kodeka : 0D01030102046002-0401020201040300
Czas trwania : 10s 80 ms
Przepływność bitów : 50,0 Mb/s
Szerokość : 1.920 pikseli
Wysokość : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu : 16:9
ActiveFormatDescription/String : Letterbox 16:9 image, with alternative 4:3 center
Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Z przeplotem
Kolejność skanu : Górne pole wpierw
bity/(piksele*ramki) : 0.965
Rozmiar strumienia : 60,1 MiB (99%)
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
Inny
ID : 4-Source
Type : Time code
Format : MXF TC
TimeCode_FirstFrame : 00:00:00:00
TimeCode_Settings : Source Package
TimeCode_Striped/String : Tak
Dodano po 1 minucie 51 sekundach:
ale zagadką pozostaje kwestia, gdzie teraz jest wybór zmiany pierwszego pola
DR wy-renderował pierwsze górne i nie widzę możliwości zmiany na dolne, a kiedyś tak mogłem
Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
ale podgląd mam strawny tylko na zewnętrznym monitorze, bo okno w programie paskuje tragicznie
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
alias pisze:Źródło posta DR wy-renderował pierwsze górne i nie widzę możliwości zmiany na dolne, a kiedyś tak mogłem
upper jest standardem przy przeplocie w każdym kodeku oprócz poczciwego kodeka DV gdzie jest odwrotnie
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
sprawdziłem jeszcze dla QuickTime DNxHD 1080i i też spoko, poszło bez problemu
a w starych wersjach nie było na to szans
Ogólne
Pełna ścieżka : S:\EXPORT\Untitled2.mov
Format : MPEG-4
Format_Commercial_IfAny : DNxHD 120
Profil formatu : QuickTime
ID kodeka : qt 0000.02 (qt )
Rozmiar pliku : 148 MiB
Czas trwania : 10s 80 ms
Całkowita przepływność bitów : 123 Mb/s
Aplikacja zapisująca : Lavf57.25.100
Wideo
ID : 1
Format : VC-3
Format_Commercial_IfAny : DNxHD 120
Wersja formatu : Version 2
Profil formatu : HD@
ID kodeka : AVdn
ID kodeka/Informacja : Avid DNxHD
Czas trwania : 10s 80 ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 121 Mb/s
Szerokość : 1.920 pikseli
Wysokość : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu : 2,40:1
Tryb wyświetlania klatek : Stały
Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Z przeplotem
Kolejność skanu : Górne pole wpierw
bity/(piksele*ramki) : 2.339
Rozmiar strumienia : 146 MiB (99%)
Język : Angielski
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
Audio #1
ID : 2
Format : PCM
Ustawienia formatu : Little / Signed
ID kodeka : lpcm
Czas trwania : 10s 80 ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 768 kb/s
Kanały : 1 kanał
Channel layout : C
Częstotliwość próbkowania : 48,0 kHz
BitDepth/String : 16 bitów
Rozmiar strumienia : 945 KiB (1%)
Język : Angielski
Default : Tak
AlternateGroup/String : 1
Audio #2
ID : 3
Format : PCM
Ustawienia formatu : Little / Signed
ID kodeka : lpcm
Czas trwania : 10s 80 ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 768 kb/s
Kanały : 1 kanał
Channel layout : C
Częstotliwość próbkowania : 48,0 kHz
BitDepth/String : 16 bitów
Rozmiar strumienia : 945 KiB (1%)
Język : Angielski
Default : Tak
AlternateGroup/String : 2
Inny
ID : 4
Type : Time code
Format : QuickTime TC
Czas trwania : 10s 80 ms
TimeCode_FirstFrame : 00:00:00:00
TimeCode_Striped/String : Tak
Język : Angielski
Default : Nie
Dodano po 5 minutach 27 sekundach:
racja, jednak ta możliwość wyboru czasami się przydawał w sytuacjach krytycznych, jak ktoś dostarczył materiał z odwróconymi polami i trzeba było zrobić dopasowanie
w Avidzie jest do tej pory, nawet ten amatorski Magix to ma co mnie kolega Fransua na niego namówił
a w starych wersjach nie było na to szans
Ogólne
Pełna ścieżka : S:\EXPORT\Untitled2.mov
Format : MPEG-4
Format_Commercial_IfAny : DNxHD 120
Profil formatu : QuickTime
ID kodeka : qt 0000.02 (qt )
Rozmiar pliku : 148 MiB
Czas trwania : 10s 80 ms
Całkowita przepływność bitów : 123 Mb/s
Aplikacja zapisująca : Lavf57.25.100
Wideo
ID : 1
Format : VC-3
Format_Commercial_IfAny : DNxHD 120
Wersja formatu : Version 2
Profil formatu : HD@
ID kodeka : AVdn
ID kodeka/Informacja : Avid DNxHD
Czas trwania : 10s 80 ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 121 Mb/s
Szerokość : 1.920 pikseli
Wysokość : 1.080 pikseli
Proporcje obrazu : 2,40:1
Tryb wyświetlania klatek : Stały
Szybkość wyświetlania klatek : 25,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:2
BitDepth/String : 8 bitów
Rodzaj skanu : Z przeplotem
Kolejność skanu : Górne pole wpierw
bity/(piksele*ramki) : 2.339
Rozmiar strumienia : 146 MiB (99%)
Język : Angielski
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
Audio #1
ID : 2
Format : PCM
Ustawienia formatu : Little / Signed
ID kodeka : lpcm
Czas trwania : 10s 80 ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 768 kb/s
Kanały : 1 kanał
Channel layout : C
Częstotliwość próbkowania : 48,0 kHz
BitDepth/String : 16 bitów
Rozmiar strumienia : 945 KiB (1%)
Język : Angielski
Default : Tak
AlternateGroup/String : 1
Audio #2
ID : 3
Format : PCM
Ustawienia formatu : Little / Signed
ID kodeka : lpcm
Czas trwania : 10s 80 ms
Rodzaj przepływności : Stała
Przepływność bitów : 768 kb/s
Kanały : 1 kanał
Channel layout : C
Częstotliwość próbkowania : 48,0 kHz
BitDepth/String : 16 bitów
Rozmiar strumienia : 945 KiB (1%)
Język : Angielski
Default : Tak
AlternateGroup/String : 2
Inny
ID : 4
Type : Time code
Format : QuickTime TC
Czas trwania : 10s 80 ms
TimeCode_FirstFrame : 00:00:00:00
TimeCode_Striped/String : Tak
Język : Angielski
Default : Nie
Dodano po 5 minutach 27 sekundach:
QUBE pisze:Źródło posta upper jest standardem przy przeplocie w każdym kodeku oprócz poczciwego kodeka DV gdzie jest odwrotnie
QB
racja, jednak ta możliwość wyboru czasami się przydawał w sytuacjach krytycznych, jak ktoś dostarczył materiał z odwróconymi polami i trzeba było zrobić dopasowanie
w Avidzie jest do tej pory, nawet ten amatorski Magix to ma co mnie kolega Fransua na niego namówił
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
alias pisze:Źródło posta sprawdziłem jeszcze dla QuickTime DNxHD 1080i i też spoko, poszło bez problemu
a w starych wersjach nie było na to szans
No nie wiem, u nas 90% materiałow jest z przeplotem, a kolorowało się je na Resolvie zanim jeszcze był darmowy w ogóle
Pojawia się wada filmu gdy wrzucam film do DR
ale w wersji płatnej działało ok
pisałem teraz o starych darmowych 14, 12,5 12 i 11
pisałem teraz o starych darmowych 14, 12,5 12 i 11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości