Linux i Davinci

Najrad
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

19.04.2017, 10:14

Czy ktoś próbował instalacji Resolve na linuxie? Można prosić o ewentualne opinie? Czy warto?
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

19.04.2017, 11:46

nie instalowałem sam, ale miałem okazje popracować na linuksowej 12.5.5
jedyne co zauważyłem to lepsza wydajność w dużych projektach
i inna specyfika dostępu do danych, ale pracowałem z danymi na serwerze a nie lokalnie
p.s.
maszyna kilkuletnia, pierwotnie postawiona głównie pod gry a nie pod montaż, ale z czasem zmieniła przeznaczenie
sprzętowo nic szczególnego (i5, 16GB, SDD+ HDD, gtx980, monitor 27"+55")
Najrad
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

19.04.2017, 12:19

Możesz poszperać w pamięci i napisać pod którym/jakim linuxem pracowałeś? Ostatni mój kontakt z tym systemem to bodajże Mandriva 2008, więc musiałbym się doszkolić, a jak już się doszkalać to pod konkretny OS :) Podobno na ubuntu 16.04 działa, ale może jakaś lepsza dystrybucja się objawi. Ten linux w domyśle ma być jedynie pod Davinci, więc nie zależy mi na cudach. I też na starszy komp: i72600k+16GB RAM+AMD 6870. Mam na tym sprzęcie OSX 10.10.5 ale chciałbym sprawdzić jakiegoś linuxa.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

19.04.2017, 13:50

Najrad pisze:Źródło posta Możesz poszperać w pamięci i napisać pod którym/jakim linuxem pracowałeś?

bez szperania mogę Ci napisać że to był kde neon, chyba w wersji 5.9
https://neon.kde.org/download
wiem też ze bardzo dobrze działa na openSuse
z kolei, że działa na ubuntu 16.0x to też słyszałem ale nie miałem okazji potwierdzić tego osobiście,
ale to dość znana dystrybucja z tego, że w niej wszystko zazwyczaj działa ;)
Najrad
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

19.04.2017, 13:52

Piękne dzięki
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

19.04.2017, 13:58

w uzupełnieniu napiszę jeszcze że podoba mi się jak wygląda/działa środowisko graficzne KDE
ten (KDE Neon) to ich taka dystrybucja oparta na stabilnej wersji ubuntu 16.04 gdzie instalowany jest najnowszy soft KDE
a openSUSE jest ciekawy, bo też mają nowe KDE, ale nie bazują na starym stabilnym Ubuntu, tylko mają normalnie swój system
MarcinM
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

19.04.2017, 17:49

dawno nie sprawdzałem, a śliczne jest teraz KDE
Najrad
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

19.04.2017, 17:55

Zanim klient zagonił mnie do roboty, pobrałem i KDE neon i Ubuntu 16.04. Zdażyłem odpalić oba z usb ( tak z ciekawości), ale od instalacji jeszcze nie doszło. Spróbuję pojutrze. Jedyne co zauważyłem, to niepokojący fakt, że KDE nie wykrywa mi karty graficznej, a Ubuntu tak. Ale jak zaznaczę odpowiednie pole przy instalacji może to się ogarnie.
eX3

Linux i Davinci

19.04.2017, 21:54

ale KDE to środowisko :D wiec proponuje zainstaluj ubuntu z kde ;) fanzolić gnome :D
Informacja od Admina

Nie klniemy :)

Mafox_
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

22.06.2018, 12:50

Przecież jest specjalna dystrybucja linuxa pod Resolve : CentOS udostępniana przez BlackMagic.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

22.06.2018, 14:21

Mafox_ pisze:Źródło posta CentOS

centos to nic innego jak darmowa wersja starego poczciwego red hat'a w wersji enterpris
najlepszy system na bazy dach, nawet oracle tam śmiga ;)
Mafox_
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

23.06.2018, 17:15

no tak. Chodzi o to,że jest specjalnie skompilowana wersja już z Resolve podczas instalacji dystrybuowana przez BlackMagic.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

23.06.2018, 20:06

Mafox_ pisze:Źródło posta no tak. Chodzi o to,że jest specjalnie skompilowana wersja już z Resolve podczas instalacji dystrybuowana przez BlackMagic.

ja się jej kiedyś przyglądałem i zauważyłem, że to jest kompilacja specjalnie do pracy zespołowej i zdalnej
ciekawe jak się sprawuje w konfiguracji jednostanowiskowej? ;)
M4jster

Linux i Davinci

23.06.2018, 22:46

Z tego co na szybko poszukałem w necie jest CENTOS zintegrowany z resolve, ale z wersją 14 a nie 15.
Ale to raczej żaden problem wgrać ubuntu i na niego resolve 15

I po pierwsze tam jest jedna wielka zaleta.
Włączacie rano kompa i nie wyskakuje okienko - prosze czekać trwa aktualizacja... :) jak ma to miejsce w win10..
XXX

Linux i Davinci

4.03.2020, 12:34

Od niedawna zamontowana Plazma KD5.16.5 na Kubuntu 19.1 z zainstalowanym DR16.1 wg instrukcji z netu, grafika z cuda GTX970 (GM204) od NVidii-działa dobrze, Ryzen5 16GiB ramu.
Na razie wszystko gra ale te przeróbki MTS z Sony na mov czy prores-y (prores odpadają ze wzgl. na wielkość plików.) Zależało mi na obróbce audio 5.1 instalując tą kobyłę która ma mi służyć do bezstratnego zmontowania materiałów z wakacji z Sony HDRCX-700. Surówka to 1080p w 50FPS , 25Mb/s audio5.1+1mikrofon przenośny + 1 do narreacji przy kompie, bit ratte:stałe 448 kb/s (a nie 45000kb/s), 48kHz deptht 16. Obecnie walczę z ffmpeg aby wypuścić sensowny objętościowo i max. jakościowo materiał dla DR plik MOV.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

4.03.2020, 13:10

XXX pisze:Źródło posta ale te przeróbki MTS z Sony na mov czy prores-y

MTS? masz na myśli pliki XAVC S?

XXX pisze:Źródło posta prores odpadają ze wzgl. na wielkość plików

a jaki masz problem z wielkością plików? dysku Ci brakuje?
bo na "dużych" plikach w DR montaż jest boski nawet na słabych maszynkach ;)
XXX

Linux i Davinci

4.03.2020, 13:49

Tak. Za dużo kasy by trzeba wydać żeby np 2 godzinny film z kawałków tam zmieścić. No nie wyobrażam sobie jakie dyski by trzeba kupić bo 17sek (54Mb) filmu w prores 422 zajmuje 1,1GB (bez żadnych dodatków i fajerwerków które zwiększą plik kilkakrotnie-chyba). Wynika z tego że 1godzinny film zajmje od 3.600GiB do np 7.000GiB. Mój dysk na surówki ma 500GiB. To jest chore albo nie umiem liczyć
Ostatnio zmieniony 4.03.2020, 14:00 przez XXX, łącznie zmieniany 1 raz.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

4.03.2020, 13:57

nagrywasz w 4K?
XXX

Linux i Davinci

4.03.2020, 14:01

Nie . Tak jak napisałem wyżej-1920x1080p w 50FPS , 25Mb/s audio5.1+1mikrofon przenośny + 1
Ostatnio zmieniony 4.03.2020, 15:01 przez XXX, łącznie zmieniany 1 raz.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

4.03.2020, 14:10

a czym konwertujesz do prores i jakie ustawiasz parametry wynikowe?
XXX

Linux i Davinci

4.03.2020, 15:16

Rano znalazłem program shotcut z repo linuxa i te wyniki są właśnie z niego.
Ale wcześniej próbowałem napisać skrypt dla ffmpeg Jednak jestem za cienki w tych sprawach jedynie udało mi się ustawić audio w PCM z 6 oddzielnymi kanałami . Bitrat wychodzi jednak nie 400 a 4000 więc znowu balon
Ostatnio zmieniony 4.03.2020, 16:16 przez XXX, łącznie zmieniany 1 raz.
lmalecki

Linux i Davinci

4.03.2020, 15:49

@XXX No dobra, ale po co to konwertujesz? Żeby działało szybciej?
XXX

Linux i Davinci

4.03.2020, 16:18

Aby można w ogóle podjąć edycję. MTS lub wiele innych dla DR to plik ofline na czerwono i tyle.
XXX

Linux i Davinci

6.03.2020, 11:25

Pomoże ktoś w tym temacie konwersji? Najlepiej w ffmpeg.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

6.03.2020, 12:03

jaki masz obecny skrypt/skrypty do ffmpeg? z czym masz problem dokładnie?
XXX

Linux i Davinci

6.03.2020, 12:33

Poczekaj . Muszę sprawdzić który dawał najlepsze wyniki , zbliżone do MTS .Robiłem tyle różnych prób że się w tym pogubiłem

Dodano po 21 minutach 42 sekundach:
np: sudo ffmpeg -i 1.MTS -c:a pcm_s16be -ab 44k 1.mov
Audio byłoby ok. w 6 kanałach oddzielnych ale bitrat b. wysoki ok 6000kb/s dostaje i nijak go nie potrafie zmienić na np( 448kb/s próby dodawania różnych opcji kończą się niepowodzeniem)
A co do wideo to dostaje bitrate 10Mb/s zamiast oczekiwanego 25Mb/s. Nie wiem jakie parametry i jak się co do znaku je pisze. A skrypty robię na czuja. Może wyśle wynik z media info obu plików?

Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
ORYGINAŁ:
File size : 54.1 MiB
Duration : 17 s 276 ms
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 26.3 Mb/s
Maximum Overall bit rate : 28.0 Mb/s
Recorded date : 2018-09-02 18:41:06+02:00
Writing application : Sony HDR-CX700VE

Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings : CABAC / 2 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 2 frames
Format settings, GOP : M=1, N=12
Codec ID : 27
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 24.8 Mb/s
Maximum bit rate : 26.0 Mb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 50.000 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.239
Stream size : 51.0 MiB (94%)
IrisFNumber : 3.400000

Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Commercial name : Dolby Digital
Codec ID : 129
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 448 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel layout : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 31.250 FPS (1536 SPF)
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 945 KiB (2%)
Service kind : Complete Main

Text
ID : 4608 (0x1200)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144
Duration : 16 s 735 ms

Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
UZYSKANY WYNIK:
Format : MPEG-4
Format profile : QuickTime
Codec ID : qt 0000.02 (qt )
File size : 21.9 MiB
Duration : 17 s 280 ms
Overall bit rate : 10.6 Mb/s
Writing application : Lavf58.20.100

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate : 6 006 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 50.000 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.058
Stream size : 12.4 MiB (57%)
Writing library : x264 core 155 r2917 0a84d98
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=18 / lookahead_threads=3 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=crf / mbtree=1 / crf=23.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language : English
Codec configuration box : avcC

Audio
ID : 2
Format : PCM
Format settings : Big / Signed
Codec ID : twos
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 4 608 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel layout : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate : 48.0 kHz
Bit depth : 16 bits
Stream size : 9.49 MiB (43%)
Language : English
Default : Yes
Alternate group : 1

Dodano po 3 minutach 50 sekundach:
Kurde nie. Ten plik wynikowy DR czyta jako audio wyłącznie- to nie ten ffmg
XXX

Linux i Davinci

6.03.2020, 13:01

czytałem ale to dotycz Windy i materiałów z przeplotem . A ja mam tylko kubuntu a MTS-y w progresie
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

6.03.2020, 13:03

XXX pisze:Źródło posta czytałem ale to dotycz Windy i materiałów z przeplotem . A ja mam tylko kubuntu a MTS-y w progresie

no tak, ale zrób sobie przez analogię pod linucha ;)
XXX

Linux i Davinci

6.03.2020, 13:06

No spróbuję, ale wątpię, bo dla mnie za mało wiadomych w tym zadaniu

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal