Linux i Davinci
Linux i Davinci
Czy ktoś próbował instalacji Resolve na linuxie? Można prosić o ewentualne opinie? Czy warto?
Linux i Davinci
nie instalowałem sam, ale miałem okazje popracować na linuksowej 12.5.5
jedyne co zauważyłem to lepsza wydajność w dużych projektach
i inna specyfika dostępu do danych, ale pracowałem z danymi na serwerze a nie lokalnie
p.s.
maszyna kilkuletnia, pierwotnie postawiona głównie pod gry a nie pod montaż, ale z czasem zmieniła przeznaczenie
sprzętowo nic szczególnego (i5, 16GB, SDD+ HDD, gtx980, monitor 27"+55")
jedyne co zauważyłem to lepsza wydajność w dużych projektach
i inna specyfika dostępu do danych, ale pracowałem z danymi na serwerze a nie lokalnie
p.s.
maszyna kilkuletnia, pierwotnie postawiona głównie pod gry a nie pod montaż, ale z czasem zmieniła przeznaczenie
sprzętowo nic szczególnego (i5, 16GB, SDD+ HDD, gtx980, monitor 27"+55")
Linux i Davinci
Możesz poszperać w pamięci i napisać pod którym/jakim linuxem pracowałeś? Ostatni mój kontakt z tym systemem to bodajże Mandriva 2008, więc musiałbym się doszkolić, a jak już się doszkalać to pod konkretny OS Podobno na ubuntu 16.04 działa, ale może jakaś lepsza dystrybucja się objawi. Ten linux w domyśle ma być jedynie pod Davinci, więc nie zależy mi na cudach. I też na starszy komp: i72600k+16GB RAM+AMD 6870. Mam na tym sprzęcie OSX 10.10.5 ale chciałbym sprawdzić jakiegoś linuxa.
Linux i Davinci
Najrad pisze:Źródło posta Możesz poszperać w pamięci i napisać pod którym/jakim linuxem pracowałeś?
bez szperania mogę Ci napisać że to był kde neon, chyba w wersji 5.9
https://neon.kde.org/download
wiem też ze bardzo dobrze działa na openSuse
z kolei, że działa na ubuntu 16.0x to też słyszałem ale nie miałem okazji potwierdzić tego osobiście,
ale to dość znana dystrybucja z tego, że w niej wszystko zazwyczaj działa
Linux i Davinci
w uzupełnieniu napiszę jeszcze że podoba mi się jak wygląda/działa środowisko graficzne KDE
ten (KDE Neon) to ich taka dystrybucja oparta na stabilnej wersji ubuntu 16.04 gdzie instalowany jest najnowszy soft KDE
a openSUSE jest ciekawy, bo też mają nowe KDE, ale nie bazują na starym stabilnym Ubuntu, tylko mają normalnie swój system
ten (KDE Neon) to ich taka dystrybucja oparta na stabilnej wersji ubuntu 16.04 gdzie instalowany jest najnowszy soft KDE
a openSUSE jest ciekawy, bo też mają nowe KDE, ale nie bazują na starym stabilnym Ubuntu, tylko mają normalnie swój system
Linux i Davinci
Zanim klient zagonił mnie do roboty, pobrałem i KDE neon i Ubuntu 16.04. Zdażyłem odpalić oba z usb ( tak z ciekawości), ale od instalacji jeszcze nie doszło. Spróbuję pojutrze. Jedyne co zauważyłem, to niepokojący fakt, że KDE nie wykrywa mi karty graficznej, a Ubuntu tak. Ale jak zaznaczę odpowiednie pole przy instalacji może to się ogarnie.
Linux i Davinci
Przecież jest specjalna dystrybucja linuxa pod Resolve : CentOS udostępniana przez BlackMagic.
Linux i Davinci
Mafox_ pisze:Źródło posta CentOS
centos to nic innego jak darmowa wersja starego poczciwego red hat'a w wersji enterpris
najlepszy system na bazy dach, nawet oracle tam śmiga
Linux i Davinci
no tak. Chodzi o to,że jest specjalnie skompilowana wersja już z Resolve podczas instalacji dystrybuowana przez BlackMagic.
Linux i Davinci
Mafox_ pisze:Źródło posta no tak. Chodzi o to,że jest specjalnie skompilowana wersja już z Resolve podczas instalacji dystrybuowana przez BlackMagic.
ja się jej kiedyś przyglądałem i zauważyłem, że to jest kompilacja specjalnie do pracy zespołowej i zdalnej
ciekawe jak się sprawuje w konfiguracji jednostanowiskowej?
Linux i Davinci
Z tego co na szybko poszukałem w necie jest CENTOS zintegrowany z resolve, ale z wersją 14 a nie 15.
Ale to raczej żaden problem wgrać ubuntu i na niego resolve 15
I po pierwsze tam jest jedna wielka zaleta.
Włączacie rano kompa i nie wyskakuje okienko - prosze czekać trwa aktualizacja... jak ma to miejsce w win10..
Ale to raczej żaden problem wgrać ubuntu i na niego resolve 15
I po pierwsze tam jest jedna wielka zaleta.
Włączacie rano kompa i nie wyskakuje okienko - prosze czekać trwa aktualizacja... jak ma to miejsce w win10..
Linux i Davinci
Od niedawna zamontowana Plazma KD5.16.5 na Kubuntu 19.1 z zainstalowanym DR16.1 wg instrukcji z netu, grafika z cuda GTX970 (GM204) od NVidii-działa dobrze, Ryzen5 16GiB ramu.
Na razie wszystko gra ale te przeróbki MTS z Sony na mov czy prores-y (prores odpadają ze wzgl. na wielkość plików.) Zależało mi na obróbce audio 5.1 instalując tą kobyłę która ma mi służyć do bezstratnego zmontowania materiałów z wakacji z Sony HDRCX-700. Surówka to 1080p w 50FPS , 25Mb/s audio5.1+1mikrofon przenośny + 1 do narreacji przy kompie, bit ratte:stałe 448 kb/s (a nie 45000kb/s), 48kHz deptht 16. Obecnie walczę z ffmpeg aby wypuścić sensowny objętościowo i max. jakościowo materiał dla DR plik MOV.
Na razie wszystko gra ale te przeróbki MTS z Sony na mov czy prores-y (prores odpadają ze wzgl. na wielkość plików.) Zależało mi na obróbce audio 5.1 instalując tą kobyłę która ma mi służyć do bezstratnego zmontowania materiałów z wakacji z Sony HDRCX-700. Surówka to 1080p w 50FPS , 25Mb/s audio5.1+1mikrofon przenośny + 1 do narreacji przy kompie, bit ratte:stałe 448 kb/s (a nie 45000kb/s), 48kHz deptht 16. Obecnie walczę z ffmpeg aby wypuścić sensowny objętościowo i max. jakościowo materiał dla DR plik MOV.
Linux i Davinci
XXX pisze:Źródło posta ale te przeróbki MTS z Sony na mov czy prores-y
MTS? masz na myśli pliki XAVC S?
XXX pisze:Źródło posta prores odpadają ze wzgl. na wielkość plików
a jaki masz problem z wielkością plików? dysku Ci brakuje?
bo na "dużych" plikach w DR montaż jest boski nawet na słabych maszynkach
Linux i Davinci
Tak. Za dużo kasy by trzeba wydać żeby np 2 godzinny film z kawałków tam zmieścić. No nie wyobrażam sobie jakie dyski by trzeba kupić bo 17sek (54Mb) filmu w prores 422 zajmuje 1,1GB (bez żadnych dodatków i fajerwerków które zwiększą plik kilkakrotnie-chyba). Wynika z tego że 1godzinny film zajmje od 3.600GiB do np 7.000GiB. Mój dysk na surówki ma 500GiB. To jest chore albo nie umiem liczyć
Ostatnio zmieniony 4.03.2020, 14:00 przez XXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Linux i Davinci
Nie . Tak jak napisałem wyżej-1920x1080p w 50FPS , 25Mb/s audio5.1+1mikrofon przenośny + 1
Ostatnio zmieniony 4.03.2020, 15:01 przez XXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Linux i Davinci
Rano znalazłem program shotcut z repo linuxa i te wyniki są właśnie z niego.
Ale wcześniej próbowałem napisać skrypt dla ffmpeg Jednak jestem za cienki w tych sprawach jedynie udało mi się ustawić audio w PCM z 6 oddzielnymi kanałami . Bitrat wychodzi jednak nie 400 a 4000 więc znowu balon
Ale wcześniej próbowałem napisać skrypt dla ffmpeg Jednak jestem za cienki w tych sprawach jedynie udało mi się ustawić audio w PCM z 6 oddzielnymi kanałami . Bitrat wychodzi jednak nie 400 a 4000 więc znowu balon
Ostatnio zmieniony 4.03.2020, 16:16 przez XXX, łącznie zmieniany 1 raz.
Linux i Davinci
Aby można w ogóle podjąć edycję. MTS lub wiele innych dla DR to plik ofline na czerwono i tyle.
Linux i Davinci
Poczekaj . Muszę sprawdzić który dawał najlepsze wyniki , zbliżone do MTS .Robiłem tyle różnych prób że się w tym pogubiłem
Dodano po 21 minutach 42 sekundach:
np: sudo ffmpeg -i 1.MTS -c:a pcm_s16be -ab 44k 1.mov
Audio byłoby ok. w 6 kanałach oddzielnych ale bitrat b. wysoki ok 6000kb/s dostaje i nijak go nie potrafie zmienić na np( 448kb/s próby dodawania różnych opcji kończą się niepowodzeniem)
A co do wideo to dostaje bitrate 10Mb/s zamiast oczekiwanego 25Mb/s. Nie wiem jakie parametry i jak się co do znaku je pisze. A skrypty robię na czuja. Może wyśle wynik z media info obu plików?
Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
ORYGINAŁ:
File size : 54.1 MiB
Duration : 17 s 276 ms
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 26.3 Mb/s
Maximum Overall bit rate : 28.0 Mb/s
Recorded date : 2018-09-02 18:41:06+02:00
Writing application : Sony HDR-CX700VE
Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings : CABAC / 2 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 2 frames
Format settings, GOP : M=1, N=12
Codec ID : 27
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 24.8 Mb/s
Maximum bit rate : 26.0 Mb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 50.000 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.239
Stream size : 51.0 MiB (94%)
IrisFNumber : 3.400000
Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Commercial name : Dolby Digital
Codec ID : 129
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 448 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel layout : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 31.250 FPS (1536 SPF)
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 945 KiB (2%)
Service kind : Complete Main
Text
ID : 4608 (0x1200)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144
Duration : 16 s 735 ms
Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
UZYSKANY WYNIK:
Format : MPEG-4
Format profile : QuickTime
Codec ID : qt 0000.02 (qt )
File size : 21.9 MiB
Duration : 17 s 280 ms
Overall bit rate : 10.6 Mb/s
Writing application : Lavf58.20.100
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate : 6 006 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 50.000 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.058
Stream size : 12.4 MiB (57%)
Writing library : x264 core 155 r2917 0a84d98
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=18 / lookahead_threads=3 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=crf / mbtree=1 / crf=23.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language : English
Codec configuration box : avcC
Audio
ID : 2
Format : PCM
Format settings : Big / Signed
Codec ID : twos
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 4 608 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel layout : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate : 48.0 kHz
Bit depth : 16 bits
Stream size : 9.49 MiB (43%)
Language : English
Default : Yes
Alternate group : 1
Dodano po 3 minutach 50 sekundach:
Kurde nie. Ten plik wynikowy DR czyta jako audio wyłącznie- to nie ten ffmg
Dodano po 21 minutach 42 sekundach:
np: sudo ffmpeg -i 1.MTS -c:a pcm_s16be -ab 44k 1.mov
Audio byłoby ok. w 6 kanałach oddzielnych ale bitrat b. wysoki ok 6000kb/s dostaje i nijak go nie potrafie zmienić na np( 448kb/s próby dodawania różnych opcji kończą się niepowodzeniem)
A co do wideo to dostaje bitrate 10Mb/s zamiast oczekiwanego 25Mb/s. Nie wiem jakie parametry i jak się co do znaku je pisze. A skrypty robię na czuja. Może wyśle wynik z media info obu plików?
Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
ORYGINAŁ:
File size : 54.1 MiB
Duration : 17 s 276 ms
Overall bit rate mode : Variable
Overall bit rate : 26.3 Mb/s
Maximum Overall bit rate : 28.0 Mb/s
Recorded date : 2018-09-02 18:41:06+02:00
Writing application : Sony HDR-CX700VE
Video
ID : 4113 (0x1011)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings : CABAC / 2 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 2 frames
Format settings, GOP : M=1, N=12
Codec ID : 27
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 24.8 Mb/s
Maximum bit rate : 26.0 Mb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 50.000 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.239
Stream size : 51.0 MiB (94%)
IrisFNumber : 3.400000
Audio
ID : 4352 (0x1100)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Commercial name : Dolby Digital
Codec ID : 129
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 448 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel layout : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate : 48.0 kHz
Frame rate : 31.250 FPS (1536 SPF)
Bit depth : 16 bits
Compression mode : Lossy
Stream size : 945 KiB (2%)
Service kind : Complete Main
Text
ID : 4608 (0x1200)
Menu ID : 1 (0x1)
Format : PGS
Codec ID : 144
Duration : 16 s 735 ms
Dodano po 1 minucie 37 sekundach:
UZYSKANY WYNIK:
Format : MPEG-4
Format profile : QuickTime
Codec ID : qt 0000.02 (qt )
File size : 21.9 MiB
Duration : 17 s 280 ms
Overall bit rate : 10.6 Mb/s
Writing application : Lavf58.20.100
Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : [email protected]
Format settings : CABAC / 4 Ref Frames
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Codec ID : avc1
Codec ID/Info : Advanced Video Coding
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate : 6 006 kb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 50.000 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.058
Stream size : 12.4 MiB (57%)
Writing library : x264 core 155 r2917 0a84d98
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=-2 / threads=18 / lookahead_threads=3 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=40 / rc=crf / mbtree=1 / crf=23.0 / qcomp=0.60 / qpmin=0 / qpmax=69 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Language : English
Codec configuration box : avcC
Audio
ID : 2
Format : PCM
Format settings : Big / Signed
Codec ID : twos
Duration : 17 s 280 ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 4 608 kb/s
Channel(s) : 6 channels
Channel layout : L R C LFE Ls Rs
Sampling rate : 48.0 kHz
Bit depth : 16 bits
Stream size : 9.49 MiB (43%)
Language : English
Default : Yes
Alternate group : 1
Dodano po 3 minutach 50 sekundach:
Kurde nie. Ten plik wynikowy DR czyta jako audio wyłącznie- to nie ten ffmg
Linux i Davinci
czytałem ale to dotycz Windy i materiałów z przeplotem . A ja mam tylko kubuntu a MTS-y w progresie
Linux i Davinci
XXX pisze:Źródło posta czytałem ale to dotycz Windy i materiałów z przeplotem . A ja mam tylko kubuntu a MTS-y w progresie
no tak, ale zrób sobie przez analogię pod linucha
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości