Blackmagic RAW

szczemp

Blackmagic RAW

14.09.2018, 15:54

Dostałem właśnie maila z newsletterem od blackmagic na ten temat. I piszą tam, że na razi można pobrać soft do kamery ursa mini pro. A soft jest na razie beta.
yotka
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

14.09.2018, 17:16

alias pisze:Źródło posta nagrywać rawy na 'zwykłej' SD

W starym pockecie było to możliwe to czemu nie w nowym ;)
wemlo pisze:Źródło posta jesteś w stanie odróżnić w jakiś sposób który klip został nagrany w jakim stosunku kompresji?

Taka anegdota - w którymś numerze magazynu Filmpro z 2017 albo 2016 roku była opisana sytuacja, kiedy wyświetlano przy okazji jakiegoś wydarzenia zawodowym operatorom (mam na myśli naprawdę zawodowców z dorobkiem fabularnym) na wielkim ekranie materiał po gradingu - jeden to były nieskompresowane rawy a drugi to prores 422. "Głosowali" który jest rawem, mniej więcej 50/50 więc równie dobrze mogliby rzucić monetą :mrgreen:
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

14.09.2018, 18:28

yotka pisze:Źródło posta W starym pockecie było to możliwe to czemu nie w nowym

miałem na myśli rawy 4K, ciut większe objętościowo ;)

Dodano po 3 minutach 31 sekundach:
yotka pisze:Źródło posta jeden to były nieskompresowane rawy a drugi to prores 422

bo takie materiały nie różnią się aż tak bardzo jakościowo w kwestii co widać na ekranie
one się diametralnie różnią w kwestii co można z nich wyciągnąć
i jak się z tego porządnie skorzysta to i różnicę wizualnie się zobaczy
yotka
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

14.09.2018, 19:40

alias pisze:Źródło posta miałem na myśli rawy 4K, ciut większe objętościowo

Wiadomo, to było takie z przymrużeniem oka ;)
alias pisze:Źródło posta one się diametralnie różnią w kwestii co można z nich wyciągnąć

Masz rację, przy mocno stylizowanych "lookach" albo bardzo kontrastowych scenach da się to odczuć. Ale faktem jest też, że w większości sytuacji rawy 12:1 powinny większości użytkowników wystarczyć.

Potwierdziło się info o rawach na kartę SD, w "ursowej" grupie na fb potwierdzono, że 4.6k można nagrywać na sadiska extreme pro w 12:1 a nawet w 8:1 (24 i 25p).
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

14.09.2018, 19:46

pobrałem i poczytałem dokumentację od SDK dla tego nowego formatu
i coraz bardziej mi się to podoba
np. wymyśliłem sobie wsadową obróbkę tych plików bez grzebania w nich
polegającą jedynie na jedynie dokonywaniu zmian w tych plikach 'sidecar'
normalnie w DOS-owskim przetwarzaj.BAT jestem w stanie sporo zdziałąć

same pliki rzeczywiście niesłychanie lekko się przetwarza, a sample są jakby nie było w 4,6K
i nie miałem problemu z ich obróbka na starszym laptopie ze zwykłym dyskiem po którego wgramoliłem się na strych ;)
stosunek jakości do kompresji jest imponujący
wemlo
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

14.09.2018, 19:46

Stworzyłem sobie multicam z tych pobranych klipów i jestem w szoku. Multicam z 3 klipów działa w Resolve płynnie, z 4 zaczyna klatkować :-)
Jest potencjał.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

14.09.2018, 19:49

yotka pisze:Źródło posta Potwierdziło się info o rawach na kartę SD, w "ursowej" grupie na fb potwierdzono, że 4.6k można nagrywać na sadiska extreme pro w 12:1 a nawet w 8:1 (24 i 25p).

i wcale mnie to nie dziwi bo już przy pro-res rawach sobie policzyłem, że to się uda
a już dawno pisałem że w nowym pockecie będzie w stanie zapisywać na pendrivie ;)

/kurde, normalnie ja to jakiś prorok jestem :D /
M4jster

Blackmagic RAW

14.09.2018, 21:02

Proroku dobrze, że Cię tu mamy, te nowoście bardzo mi się podobają, a dzięki temu o wiele więcej o nich wiem :)
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

14.09.2018, 21:48

M4jster pisze:Źródło posta Proroku dobrze, że Cię tu mamy, te nowoście bardzo mi się podobają

na tę okoliczność walne sobie dobre piwko
a dla pozostałych mam wywiad ;)

https://www.youtube.com/watch?v=AYswt0W ... e=youtu.be

Dodano po 36 minutach 5 sekundach:
yotka pisze:Źródło posta w "ursowej" grupie na fb potwierdzono,

poszukałem tego, no fajny wpis

Once the ooh's and ahhh's settled about the image, I decided to test this to find practical uses.

First thing I did was put in an old SD card, 95MB/s to see what it could do. 64GB gave me 28 minutes of 4.6k 12:1 BM RAW at 24p. It ran smoothly for the entire time, no dropped frames and I just let the card get full and stop on its own.

I then put in on my entry level MacBook Pro to see how DaVinci would handle it (see specs in photo). First off the BM RAW Player played 4.6k smoothly with no issues. Remember, I have a 28 minute clip.

Then brought it into DaVinci, skipped about the first second or 2 and then played smoothly the rest of the way. Even clicking new clips, they played smoothly from the beginning. It played smooth in media pool and in the edit.

I took it to color and did some extreme pushes on the wheels and it played at about 18-22 FPS. So after some color it struggled a bit but still very acceptable to get a feel for the color changes from scene to scene.

I then did a more practical test for me, which is get 5 clips, 30 seconds each and see how my MacBook handled it. I got the same results. All in all this is the MOST efficient RAW file I have ever dealt with. Pretty impressive.

What does this all mean for a shooter like me? It means that BM just gave CF card manufacturers, ProRes RAW and iMac Pro's a swift kick in the nads.


:D

Dodano po 13 minutach 26 sekundach:
no to teraz łyżka dziegciu
dwa razy DR15.1 wywalił mi się podczas pracy z BRAW'ami
raz w module Media a raz w Color i zawsze ma to miejsce podczas odtwarzania w około dwudziestej drugiej sekundzie
i zawsze na tym samym klipie, tym panoramicznym

:(
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

15.09.2018, 12:10

https://www.youtube.com/watch?v=kg4RLSE3oNY

Dodano po 16 minutach 4 sekundach:
i jeszcze takie porównanie

https://www.youtube.com/watch?v=Gz_l4LmhIFc
wemlo
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

15.09.2018, 12:13

alias pisze:Źródło posta no to teraz łyżka dziegciu
dwa razy DR15.1 wywalił mi się podczas pracy z BRAW'ami
raz w module Media a raz w Color i zawsze ma to miejsce podczas odtwarzania w około dwudziestej drugiej sekundzie
i zawsze na tym samym klipie, tym panoramicznym

Próbowałem u siebie kilka razy, nie zwiesił się ni razu :-)

Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
W tym porównaniu te czarne dziury to taki efekt? :-)
yotka
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

15.09.2018, 12:47

wemlo pisze:Źródło posta W tym porównaniu te czarne dziury to taki efekt?

Owiany złą sławą "black sun", znany problem kamer blackmagica. Też jestem ciekaw skąd się tu znowu wziął, byłem pewny że już dawno sobie z tym poradzili.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

15.09.2018, 13:01

wemlo pisze:Źródło posta Próbowałem u siebie kilka razy, nie zwiesił się ni razu

ten komputer na którym robiłem testy, ma prawie zawsze problem z plikami które nie są zgodne z proporcjami timeline czy projektu
i prawie zawsze tak to się właśnie objawia
ale tym razem wywalał mi się również w module Media, gdy jeszcze timeline nie jest utworzony

yotka pisze:Źródło posta Owiany złą sławą "black sun", znany problem kamer blackmagica. Też jestem ciekaw skąd się tu znowu wziął, byłem pewny że już dawno sobie z tym poradzili.

ten problem nie dotyczył wszystkich kamer, i ja tez byłem pewny, że sobie z nim dawno poradzili
w sumie dziwna sprawa, ale to soft 6.0 BETA więc może coś jest w nim zablokowane

Dodano po 1 minucie 26 sekundach:
a jakie macie wrażenie co do testu porównawczego 1:12, gdzie dość wyraźnie widać pogorszenie jakości
choć obraz nadal pozostaje ładny, a jedynie mniej ostry

Dodano po 6 minutach 40 sekundach:
p.s.
czy u Was też DR nie pyta przy pierwszy przeciągnięciu klipu BRAW do okna Master w zakładce Media
o dostosowanie parametrów projektu?

Dodano po 5 minutach 43 sekundach:
Odpowiedź
ale ja osioł jestem
przecież bawię się w wersji darmowej DR
a tam nie ma takich formatów panoramicznych projektów
więc nie ma o co zapytać
i potem z tego powodu się wywala, że ma niiezgodność
wemlo
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

15.09.2018, 13:26

alias pisze:Źródło posta Odpowiedź
ale ja osioł jestem
przecież bawię się w wersji darmowej DR
a tam nie ma takich formatów panoramicznych projektów
więc nie ma o co zapytać
i potem z tego powodu się wywala, że ma niiezgodność

Ty to jesteś samowystarczalny, sam pytasz, sam odpowiadasz :-)

Dodano po 59 sekundach:
alias pisze:Źródło posta a jakie macie wrażenie co do testu porównawczego 1:12, gdzie dość wyraźnie widać pogorszenie jakości
choć obraz nadal pozostaje ładny, a jedynie mniej ostry

Może jest marginalnie widoczna różnica, ale i tak obrazek wygląda naprawdę dobrze:-)
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

15.09.2018, 13:31

wemlo pisze:Źródło posta Może jest marginalnie widoczna różnica, ale i tak obrazek wygląda naprawdę dobrze:-)

ja to oglądałem na b.dużym monitorze to różnica jest wyraźna, ale fakt że obrazek jest ok
szkoda, że autor nie zaoferował sampli do pobrania
wemlo
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

15.09.2018, 14:00

alias pisze:Źródło posta ja to oglądałem na b.dużym monitorze to różnica jest wyraźna, ale fakt że obrazek jest ok
szkoda, że autor nie zaoferował sampli do pobrania

Ja nawet nie mam monitora 4k więc o ostrości się nie bedę wypowiadał :-)
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

15.09.2018, 18:32

pobrane z FB
wklejam dla zachowania zanim FB ją pochłonie

Obrazek
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

16.09.2018, 17:19

co znaczy użycie porządnego szkła i wiedza co się robi z rawami :)

https://vimeo.com/290068675
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

17.09.2018, 20:24

no to proszę kolejny, ale z możliwością pobrania tym razem

https://vimeo.com/290300931/e3cb8187b3

Dodano po 1 godzinie 52 minutach 5 sekundach:
a tu możemy porać całe zestaw sampli wszelkiej maści i porównać samemu ;)

https://drive.google.com/drive/folders/ ... RbmJnqj_Ry

https://www.youtube.com/watch?v=Fkr5k4IyAwI
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

17.09.2018, 23:00

jakiś dziwny ten test drugi. ostrość inaczej ustawiona? poza tym koleś chyba nie do końca ma pojęcie. ale nie mam czasu teraz oglądać całości, więc może się mylę.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

17.09.2018, 23:08

MarcinM pisze:Źródło posta jakiś dziwny ten test drugi. ostrość inaczej ustawiona? poza tym koleś chyba nie do końca ma pojęcie. ale nie mam czasu teraz oglądać całości, więc może się mylę.

nie oglądałem tego wcale, sample są dla mnie cenne bo nagrał wszystkie kombinacje zapisu :)
MarcinM
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

18.09.2018, 11:26

Blackmagic potwierdził, że BRAW będzie w Pocket 4K, nie od razu, ale szybko. A do tego BRAW jest... open source. Czyli niedługo MagicLatern zaimplementuje go w 5d mkIII :)
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

19.09.2018, 22:16

moim zdanie się należało bezapelacyjnie:

https://www.cinema5d.com/blackmagic-raw ... ion-award/

Dodano po 50 minutach 27 sekundach:
bez cienia wątpliwości:

https://www.4kshooters.net/2018/09/19/i ... -1-update/

https://youtu.be/VyANB0WqYHs
arelemm
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

19.09.2018, 22:45

Tak minimalnie z innej beczki :). Pytanie kierowane do aliasa. W wielu USA filmach, również w tym linku, który dałeś https://youtu.be/VyANB0WqYHs do składania filmów wszyscy używają stacje IMAC. W różnych wątkach na różnych forach część osób uważa, że poza wysoką rozdzielczością wyświetlacze te nie zaliczają się do profesjonalnych...

Jak to więc w końcu jest? APPLE chwali się, że nowe wyświetlacze (niekoniecznie w IMACACH PRO) mają prawie 500 nitów, 1mld kolorów i pokrycie gamutu P3 i nie nadaje się?
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic RAW

19.09.2018, 23:09

tu jest pewne niezrozumienie moim zdaniem
bo jest tak, że na tych monitorach świetnie się pracuje, i rzeczywiście są one bardzo wysokiej jakości
ale prawdą też jest, że nie są to profesjonalne monitory do korekcji i color gradingu
tylko że,
one wcale nie muszą się do tego nadawać, bo korekcję i color grading robi się na zewnętrzny profesjonalnym monitorze znacznie wyższej klasy
nawet zaawansowani amatorzy w domach czasami mają mońki klasy referencyjnej, nie raz się z tym spotkałem /w usa/

jednak zakładam, że u nas amatora nie stać na taki dodatkowy monitor, i w mojej ocenie maczkowy w zupełności mu wystarczy ;)
M4jster

Blackmagic RAW

21.09.2018, 10:02

A do tego BRAW jest... open source. Czyli niedługo MagicLatern zaimplementuje go w 5d mkIII :)

Czyli canon chcąc nie chcąc wprowadzi nowy standard, ciekawi mnie na ile płynnie będzie to działało w lustrzankach canona - oczywiście ciągle mówię o nakładce magic latern.
Najnowszy magic latern jest w stanie nagrywać rawy z kompresją w całkiem przyzwoitych rozdzielczościach bez gubienia klatek, ale kosztem zrywającego podglądu podczas nagrywania, a to rzecz niedopuszczalna - przynajmniej dla mnie.
Ciekawe co się zmieni jak wprowadzą BRAW

Ciekawie, ciekawie coraz ciekawiej się robi ;)

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal