C100 mk2 w roku 2017/2018

Wszelkie lustrzanki canona i sprawy z nimi związane
Walkul
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

19.11.2017, 23:55

Czy jest jeszcze sens kupienia nowej C100 mk2.
Pytanie jest o tyle proste i jednocześnie skomplikowane że mam swoje zdanie,
lecz chętnie poczytam co na ten temat sądzą inni filmuserzy.
Wiem że jest to wół roboczy z ładnym obrazkiem, niestety bez 4k ale obecnie cena
jest niezmiernie kusząca a ja bardzo się staram by w wyniku chęci posiadania nie stracić
niepotrzebnie kasy :) ale ...
MarcinM
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

20.11.2017, 00:12

dyskutowaliśmy o tym ostatnio. tak długo, jak nie musisz oddawać materiału w 4k lub cropować z 4k, to trudno o coś, co ma lepszy stosunek jakości obrazka oraz ergonomii do ceny. na facebooku dziś człowiek sprzedawał za 6500 złotych.

ale dużo zależy od tego, co robisz - np. jeżeli tylko teledyski z budżetami pozwalającymi na światło, to bym wybrał Blackmagica. jeżeli latasz po weselach na gimbalu, to bym wybrał A7SII. ja nie robię wesel, tylko dużo reportaży, wywiadów i nie wyobrażam sobie, abym powrócił do "ergonomii" dslr.
wemlo
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

20.11.2017, 21:39

Jak wyżej.
Ja filmuję głównie śluby. I powiem tak. Ostatnio mam też potrzebę dokupienia 3-ciej puszki w zamian za zepsutą C100 mk1. Naoglądałem się w necie recenzji GH5, wszelakiej maści Vlogów, porównań itp, itd... I prawie dałem się namówić na zmianę całkowitą systemu na M43. Prawie... Koniec końców miałem już taki mętlik w głowie że nawet na montażu nie mogłem się skupić. Więc zacząłem robić własne porównania pod kątem stricte tego co robię, w jaki sposób to robię, i jakie elementy kamery i jej funkcjonalności są dla mnie najistotniejsze. Wiadomo, nie ma jednej kamery która miałaby wszystko. Brałem pod uwagę Gh5, A7sII oraz C100 mk2... Robiłem to na zasadzie przyznawania punktów w skali od 0 do 5. Oczywiście starałem się być obiektywny, chociaż tutaj do głosu dochodzą przyzwyczajenia i preferencje odnośnie obrazka z Canona... Ale ku mojemu własnemu zaskoczeniu, mój własny ranking wygrał... GH5 :-) Co mi to dało? Uświadomiłem sobie jak wiele dobrego ze strony filmowania zawiera w sobie ta puszka. Czy łatwiej mi jest podjąć decyzję teraz? Ani trochę. Gh5 ma niemal wszystko co trzeba mieć do filmowania oprócz ISO oraz tego czegoś w obrazku co ma C100. I własnie dlatego pewnie kupię C100 mk2. :-)
MarcinM
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 00:26

GH5 ma filtry ND i baterię która starcza na 500 minut? wejście phantomowe XLR? dla mnie to niezmiernie ważne czynniki. a poza tym możliwość ustawienia migawki np. na 26,15 Hz, dzięki czemu nie mam flickeringu od słabych lamp LED itp.
wemlo
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 07:07

MarcinM pisze:Źródło posta GH5 ma filtry ND i baterię która starcza na 500 minut? wejście phantomowe XLR? dla mnie to niezmiernie ważne czynniki. a poza tym możliwość ustawienia migawki np. na 26,15 Hz, dzięki czemu nie mam flickeringu od słabych lamp LED itp.

GH5 też ma możliwosć ustawiania tak dokładnej migawki...
Wszystko co piszesz jest prawdą niezaprzeczalną, ale podziel to przez to że nie robisz ślubów. A uwierz mi czasem naprawdę człowiek ma ochotę popracować na czymś mniejszym/lżejszym/ mniej rzucającym się w oczy niż C100. I tu jest właśnie problem, bo Canon nie ma do zaoferowania w zasadzie niczego sensownego co byłoby mniejsze i lżejsze. Nawet nie wspominam o XC15 bo nie ma o czym wspominać. Polatał byś pół dnia z C100 mk2 na stedi bez ramienia to zobaczył byś w czym tkwi problem. Człowiek stara się być kreatywny na zleceniu, chciałby zrobić naprawdę sporo fajnych ujęć - tym bardziej jeśli zlecenie odbywa się w fajnym miejscu - a tu po kilku godzinach zaczyna dochodzić do głosu zmęczenie. Nie powiem, kamery są świetne, dają świetny obrazek, mają dobre użyteczne ISO.... Ale czasem są po prostu zbyt ciężkie i duże. Do tego dochodzi styl pracy. Ja lubię być ciągle w ruchu, lubię łapać ujęcia z różnych perspektyw, nie jestem typem operatora który najchętniej postawi kamerę na statywie. I tu właśnie GH5 ma ogromny plus - przynajmniej dla mnie. Bierzesz do ręki, włączasz stabilizację i możesz kręcić ujęcia bez dodatkowych rzeczy jak monopod czy nawet slider, a które mocno spowalniają cały proces i męczą. Niedawno kupiłem statyw Manfrotto specjalnie pod slider i C100 właśnie. I wszystko jest cacy, ujęcia stabilne, statyw się nie przewraca. Jest tylko jeden minus - waga. Potrafi bardzo zmęczyć, przez co pod koniec dnia o nim zapominasz i robisz ujęcia z monopodu...
Dlatego nie odbieraj tego co piszę tak osobiście. W twoim typie pracy C100 sprawdza się świetnie. U mnie na ślubach też, ale aby zrobić dobry materiał - trzeba się nieraz fizycznie utyrać. Dlatego faktycznie spoglądam na sprzęty innych firm.
kulfi82
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 09:09

wemlo pisze:Źródło posta
MarcinM pisze:Źródło posta GH5 ma filtry ND i baterię która starcza na 500 minut? wejście phantomowe XLR? dla mnie to niezmiernie ważne czynniki. a poza tym możliwość ustawienia migawki np. na 26,15 Hz, dzięki czemu nie mam flickeringu od słabych lamp LED itp.

GH5 też ma możliwosć ustawiania tak dokładnej migawki...
Wszystko co piszesz jest prawdą niezaprzeczalną, ale podziel to przez to że nie robisz ślubów. A uwierz mi czasem naprawdę człowiek ma ochotę popracować na czymś mniejszym/lżejszym/ mniej rzucającym się w oczy niż C100. I tu jest właśnie problem, bo Canon nie ma do zaoferowania w zasadzie niczego sensownego co byłoby mniejsze i lżejsze. Nawet nie wspominam o XC15 bo nie ma o czym wspominać. Polatał byś pół dnia z C100 mk2 na stedi bez ramienia to zobaczył byś w czym tkwi problem. Człowiek stara się być kreatywny na zleceniu, chciałby zrobić naprawdę sporo fajnych ujęć - tym bardziej jeśli zlecenie odbywa się w fajnym miejscu - a tu po kilku godzinach zaczyna dochodzić do głosu zmęczenie. Nie powiem, kamery są świetne, dają świetny obrazek, mają dobre użyteczne ISO.... Ale czasem są po prostu zbyt ciężkie i duże. Do tego dochodzi styl pracy. Ja lubię być ciągle w ruchu, lubię łapać ujęcia z różnych perspektyw, nie jestem typem operatora który najchętniej postawi kamerę na statywie. I tu właśnie GH5 ma ogromny plus - przynajmniej dla mnie. Bierzesz do ręki, włączasz stabilizację i możesz kręcić ujęcia bez dodatkowych rzeczy jak monopod czy nawet slider, a które mocno spowalniają cały proces i męczą. Niedawno kupiłem statyw Manfrotto specjalnie pod slider i C100 właśnie. I wszystko jest cacy, ujęcia stabilne, statyw się nie przewraca. Jest tylko jeden minus - waga. Potrafi bardzo zmęczyć, przez co pod koniec dnia o nim zapominasz i robisz ujęcia z monopodu...
Dlatego nie odbieraj tego co piszę tak osobiście. W twoim typie pracy C100 sprawdza się świetnie. U mnie na ślubach też, ale aby zrobić dobry materiał - trzeba się nieraz fizycznie utyrać. Dlatego faktycznie spoglądam na sprzęty innych firm.

podpisuje się w 100% rękoma i nogami, niestety osoby które nigdy nie pierdykną 14-15 godzin na ślubie z całym tym sprzętowym gównem nie zrozumieją fenomanu miniaturyzacji bezlusterkowców. Wcześniej tak jak wemlo, targałem po kilku lokalizacjach steady, statywy, slidery a na koniec dnia zbijałem sobie trumnę ze zmęczenia. Dziś w camroku mam zdzicha, dwa aparaty, szkła, rejestratory.. praktycznie 80% sprzętu, kończy się msza i w ciągu 3 minut jestem spakowany na zewnątrz czekając na młodych. Często nawet nie ściągam A6300 ze zdzicha tylko całoś ląduję w torbie. Do produkcji reklamowych, wywiadu i wszystkiego gdzie mamy trochę więcej spokoju i panujemy nad sytuacją nie wybrał bym nic innego jak kamery. Do ślubów tylko bezlustra sony.

Bawiłem się GH5 (robiłem taki mini teścik) bo miałem takie chwilę zwątpienia typu.. "może by zmienić system...", ale to nie to, obraz mnie jakoś nie porwał.
"Ojciec Zdzicha"
Pawel

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 09:42

Ja też stoję przed wyborem, w 95% śluby i albo c100 II, albo 5d iv, albo a7s II.
Aktualnie używam cropa, i mam dwa szkła, których praktycznie nie ściągam: 18-35 i 50-100, a jak przejdę na FF czyli 5D lub A7S to wtedy trzeba się przerzucić na kilka obiektywów.
W C100 jedynie rozmiar mnie odpycha. Więc nie wiem co gorsze, targać kilka szkieł czy wielką kamerę?
Ostatnio zmieniony 21.11.2017, 10:32 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
luke
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 10:01

Dokładnie tak jest - często wielkość kamery ma naprawdę duże znaczenie.
Miałem okazję pracować na sony FS7 - kamera naprawdę fajna, trudno jej wiele zarzucić a mark II jeszcze lepszy.
Co z tego jak jest to klocek. Jak jeszcze podepniesz większe szkło to przy reporterce masakra. Po kilku godzinach pracy masz dość...
8kmichal
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 10:51

Pawel pisze:Źródło posta Ja też stoję przed wyborem, w 95% śluby i albo c100 II, albo 5d iv, albo a7s II.
Aktualnie używam cropa, i mam dwa szkła, których praktycznie nie ściągam: 18-35 i 50-100, a jak przejdę na FF czyli 5D lub A7S to wtedy trzeba się przerzucić na kilka obiektywów.
W C100 jedynie rozmiar mnie odpycha. Więc nie wiem co gorsze, targać kilka szkieł czy wielką kamerę?


Nie lepszy będzie GH5 z Metabonesem XL ? Przechodzisz płynnie i masz najlepsze szkła do tej roboty.
Pawel

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 10:56

8kmichal pisze:Nie lepszy będzie GH5 z Metabonesem XL ? Przechodzisz płynnie i masz najlepsze szkła do tej roboty.

Kiepskie ISO, kiepski AF, a przejściówki chcę w ostateczności.
kulfi82
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 12:59

Pawel pisze:Źródło posta Aktualnie używam cropa, i mam dwa szkła, których praktycznie nie ściągam: 18-35 i 50-100, a jak przejdę na FF czyli 5D lub A7S to wtedy trzeba się przerzucić na kilka obiektywów.

w sony E masz przecież 16-35 2.8, 24-105, 24-70.. do koloru do wyboru :D
"Ojciec Zdzicha"
wemlo
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 13:08

Canon ma zajeb.... e kolory. To co odpycha mnie w Sony to właśnie kolory. Jeszcze rozumiem ze maja inne podejście do koloru, ze wyglada to inaczej i koniec. Ale to co dzieje się nagrywając ledy to już porażka. Nie wyobrażam sobie nagrywania w ten sposób ślubów. Może jest na to jakiś sposób, nie mam wiedzy. Ale Canon robi to wyśmienicie bez jakichkolwiek kombinacji, prosto z puszki. I to jest właśnie jego duża zaleta. GH5 ma wydaje mi się kolory zbliżone do tego co ma Canon, jednak obraz jest jakiś taki ... plastikowy. Dla mnie przejście na mniejsza matryce nie byłoby pewnie tak odczuwalne jak dla kogoś z FF, jednak mam duże obawy co do ISO i tego ze przecież wiele zleceń jakie realizuje wymaga naprawdę co najmniej przyzwoitego ISO. Oglądając większość rzeczy z za oceanu... większość ceremonii maja pod gołym niebem, maja jednak inna strukturę wydarzeń ślubnych, dlatego mogą pozwolić sobie na doświetlanie sal. U nas nawet gdybym wygospodarował czas na ich rozłożenie, zawsze znajdzie się ktoś komu będą przeszkadzały. A to orkiestra chce mieć klimat przy swoich kilku ledach, a to młodzi wolą ciemnicę bo przecież to prawie dyskoteka... a na końcu jeszcze właściciel sali pobawi się światłem i zabroni rozstawiania własnego oświetlenia. I nagrywaj tu GH5...


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Pawel

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 13:11

kulfi82 pisze:Źródło posta
Pawel pisze:Źródło posta Aktualnie używam cropa, i mam dwa szkła, których praktycznie nie ściągam: 18-35 i 50-100, a jak przejdę na FF czyli 5D lub A7S to wtedy trzeba się przerzucić na kilka obiektywów.

w sony E masz przecież 16-35 2.8, 24-105, 24-70.. do koloru do wyboru :D

Raz, że jasność nie ta i cena pomylona ;)
fiba

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 13:15

Full Frame, czyli w tym przypadku najlepiej A7S II ma bardzo dużą zaletę w postaci trybu APS-C oraz bezstratnego zoomu.
Korzystam z tego nagminnie przy reportażach ślubnych oraz eventach i jest to super sprawa. Masz w każdej chwili, na dwa dotknięcia guzika różne ogniskowe.
Druga sprawa o której nikt nie wspomniał to stabilizacja w body. Wg. mnie jest to bardzo dobry substytut super ergonomii C100.
Pomimo wielkości i mniejszej "poręczności" w sensie braku bocznego gripa i górnej rączki jesteśmy w stanie z ręki kręcić bardzo gładkie i naturalnie wystabilizowane ujęcia. Jeśli komuś pasuje bardziej ergonomia C100 to można śmiało założyć klatkę i wtedy jest porównywalnie - a zawsze jest możliwość jej zdjęcia np. jak potrzeba ultra mobilnego setup'u.
Jeśli ktoś nie korzysta z AF (a umówmy się, a A7S II AF nie nadaje się do filmowania) to przejściówek nie ma się co bać. Mówię to z autopsji.
Mam dwie sztuki adaptera MC-11 i jest to sprzęt niezawodny oraz (oprócz wspomnianego AF) w pełni przenosi wszystko do aparatu.
wemlo
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 13:24

fiba pisze:Źródło posta Full Frame, czyli w tym przypadku najlepiej A7S II ma bardzo dużą zaletę w postaci trybu APS-C oraz bezstratnego zoomu.
Korzystam z tego nagminnie przy reportażach ślubnych oraz eventach i jest to super sprawa. Masz w każdej chwili, na dwa dotknięcia guzika różne ogniskowe.
Druga sprawa o której nikt nie wspomniał to stabilizacja w body. Wg. mnie jest to bardzo dobry substytut super ergonomii C100.
Pomimo wielkości i mniejszej "poręczności" w sensie braku bocznego gripa i górnej rączki jesteśmy w stanie z ręki kręcić bardzo gładkie i naturalnie wystabilizowane ujęcia. Jeśli komuś pasuje bardziej ergonomia C100 to można śmiało założyć klatkę i wtedy jest porównywalnie - a zawsze jest możliwość jej zdjęcia np. jak potrzeba ultra mobilnego setup'u.
Jeśli ktoś nie korzysta z AF (a umówmy się, a A7S II AF nie nadaje się do filmowania) to przejściówek nie ma się co bać. Mówię to z autopsji.
Mam dwie sztuki adaptera MC-11 i jest to sprzęt niezawodny oraz (oprócz wspomnianego AF) w pełni przenosi wszystko do aparatu.

Ergonomia z C100 niestety nie pozwala wyeliminować mikro ruchy ręki które muszą się pojawić przy takim nagrywaniu, a które skutecznie mogą być eliminowane przez stabilizację. Oczywiście można mieć obiektywy ze stabilizacją, ale wszyscy doskonale wiemy ile to kosztuje i co się z tym wiąże. A stabilizowana matryca ma ta zaletę że nawet gdy przyłożymy do aparatu kartonowe pudełko z otworkiem - będziemy mieli stabilizację.
kulfi82
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 13:38

Pawel pisze:Źródło posta Raz, że jasność nie ta i cena pomylona

w A7S jasność to pojęcie względne.. co najwyżej możemy mówić o głębi :) A cena.. no cóż..
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 15:35

znaczy się wszyscy po cichu czekają na małego bezlusterkowca canona z aps-c z filmowaniem w 4K/50p ;)
a ten brzydki canon trzyma swoje prototypy w szafie :(
mav
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 15:38

Sony niestety też jeszcze nie dało 4k/50p... myślałem, że po premierze GH5 ruszą tyłki do pracy...
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 15:42

Canon już wyprodukował kamerę która by mnie satysfakcjonowała, nawet pomimo swoich gabarytów i wagi. To C200. Tylko że cena zabija. Mogli by sobie darować ten RAW LIGHT, zostawić resztę, wycenić na 20-25 000 i wszyscy (prawie) byliby zadowoleni.
Pawel

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 16:21

A jakby tak Sony A7R III ? Lepszy będzie miał AF chyba?
kulfi82
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 16:32

Pawel pisze:Źródło posta A jakby tak Sony A7R III ? Lepszy będzie miał AF chyba?

ja bym jeszcze chwilę poczekał.. A7SIII nie ma wyjścia, musi ustawić rynek :D
"Ojciec Zdzicha"
wemlo
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

21.11.2017, 18:31

Pawel pisze:A jakby tak Sony A7R III ? Lepszy będzie miał AF chyba?

Nie siedzę w tym systemie ale specyfikacje ma całkiem fajna. Zmienili baterie, dali dwa sloty na karty, wyglada to całkiem w porządku.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Dodano po 1 godzinie 57 minutach 42 sekundach:
kulfi82 pisze:Źródło posta
Pawel pisze:Źródło posta A jakby tak Sony A7R III ? Lepszy będzie miał AF chyba?

ja bym jeszcze chwilę poczekał.. A7SIII nie ma wyjścia, musi ustawić rynek :D

I pewnie będzie drożej niz a7R III...?
Pawel

C100 mk2 w roku 2017/2018

6.01.2018, 12:25

Odkopię temat trochę bo u mnie ciągle są rozważania na ten temat.
Aktualnie mam dylemat C100 II VS 5D IV.
Co sądzicie o takim pojedynku?
90% śluby.
mav
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

6.01.2018, 17:37

Ja bym wziął C100mk2. Po prostu. Kamera to kamera.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Pawel

C100 mk2 w roku 2017/2018

6.01.2018, 18:50

mav pisze:Źródło posta Ja bym wziął C100mk2. Po prostu. Kamera to kamera.

Dokładnie! Ale jednocześnie jest też większa, mniej mobilna, ciężej będzie przepinać się na gimbal i ma gorszy AF.
A do 5D bym musiał wymieniać szkła na nowe, ma duże pliki co wiąże się z dokupieniem dysków i nie ma takich opcji wspomagających pracę jak C100.
Co wybrać? Jak żyć? :)
mav
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

6.01.2018, 18:55

Pewnie pomyślisz, że to herezja, ale ja mimo wszystko tymi małymi "pipkami" nie lubię robić... biegam dużo w steadi z tymi "cięższymi" sprzętami i żyję...
;)

FS7 z zapiętym rekorderem, vlockiem, cine50 canona i ff są znacznie cięższe :D
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Mafox_
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

6.01.2018, 20:14

Kup c100 II a po jakimś czasie jeśli budżet pozwoli to dokup któryś z tańszych aparatów canona do specjalnych ujęć i już.
fiba

C100 mk2 w roku 2017/2018

6.01.2018, 20:20

Zależy jaki kto styl pracy preferuje. Ja zawsze staram się być (i lubię) w miarę niewidoczny i dyskretny na ślubach. Z tego powodu też uciekam w minimalizację. Niektórzy dalej biegają w kamizelce z glidecamem albo z dużymi Roninami więc generalnie wielkość i ergonomia to sprawa mocno osobista.
Porównania w obrazkach niestety nie mam bo uciekłem z Canona i "zaprzyjaźniłem" się z Sony, ale zawsze jestem pod wrażeniem feeling'u jaki ta kamera generuje w filmach ekipy Fresh Feeling Studio.
ziemas

C100 mk2 w roku 2017/2018

6.01.2018, 20:23

Miałem 5D IV sprzedałem go i kupiłem C100 mark II
Ciężki wybór bo każdy ma swoje plusy i minusy.
Napiszę jak ja to widzę.
5D IV
+autofocus w połączeniu z dotykowym ekranem
+wyświetlacz i jego jakość
+obrazek w FH
+/- 4K
+mobilność
+można robić zdjęcia
+auto iso
+/-zakres iso 10000 użyteczny jak dla mnie
+auto balans bieli
- tylko szkła FF
- rozmiar plików 4K i problemy nawet na szybkim kompie z płynnym odtwarzaniem
- grzał się trochę,
- bateria, czas filmowania kiepsko w porównaniu np. z 6D,
- bez stabilizacji jest mały i lata w rączkach

C100 mark II
+szkła z ff i z cropa, w połączeniu z S18-35 f1.8 art to świetne narzędzie,
++++zapis na dwie karty jednocześnie, uważam że to nieoceniona zaleta. Kiedyś mi raz padła karta...
+uchylany wyświetlacz
+/-wizjer, średnia jakość i odświeżanie. Przydaje się w mocnym słońcu.
++++ Filtry ND to czad, ale brakuje jeszcze. Teraz w słońcu na f4 można działać a fajnie by było na f1.8
+autofocus nie gorszy od 5IV, ale brak dotyku i ostrzenie tylko środkiem,
+zoom do podglądu podczas nagrywania,
+zebra, peaking,
+c-log już na starcie,
+ lepiej i stabilniej się pracuje z ręki. To z racji rozmiaru i wagi, ale też c100 lepiej się trzyma,
+xlr,
+uchwyt górny z rec, zdejmowany
+pełna konfiguracja przycisków,
+chłodzenie,
++++czas pracy na baterii, 3 godz w tatrach z włączoną non stop kamerą na plecach, bez chowania w plecak przy -7. Oczywiście kręciłem co jakiś czas i zużyłem 70% baterii Film. czysto rodzinny wycieczkowy ;) C100 mark II sporo z ręki i nocne iso 20000, YT zabrał sporo jak zwykle - https://www.youtube.com/watch?v=CCpfmYjtFOU
+jakość obrazu lepsza/inna niż w lustrzankach i z c-log po lekkim wyostrzeniu itd. to nie muszę mieć 4k z 5D
+iso do 16000 ładniejsze i mniejszy banding niż 5D ja na WDR mam poświatę w prawym górnym rogu. Na C-log jest do użytku. To w innym temacie opisałem.
+waveform
+zasilacz
+nieograniczony czas filowania
+wszystko pod ręką
+ogromne możliwości ustawienia profilu obrazu
-waga i mobilność jest minusem, ale też plusem jak wspomniałem. Ciężko do plecaka po aparacie z chowaniem i szybkim wyciąganiem.
-kodek taki sobie,
-brak sensownych zdjęć,
-brak auto iso,
-cena,

-konstrukcja obudowy jest dość słaba, 5d to pancerniak przy c100


Sam nie wiem co jeszcze. Napisałem z pamięci. To są zalety i wady dla mnie najważniejsze.
Jakbym miał teraz wybierać to chyba bym wybrał c100II do filmu i 6D do zdjęć. 5D IV jakością zdjęć nie powalił mnie jakoś specjalnie, ma masę punktów af, ale można środkowym pracować spokojnie.
5d ma rewelacyjny dotykowy wyświetlacz, który bym wstawił do c100 bez zastanowienia...
Takim sprzętem do wszystkiego jest chyba 5D IV, c100 to już jest kamera i kropka.
Mam nadzieję że pomogłem i nie zrobiłem bajzlu moim postem.

Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.
Admin
Awatar użytkownika

C100 mk2 w roku 2017/2018

6.01.2018, 20:32

Takie posty szanuję. Budujesz to forum. Dziękuję.
Admin też człowiek (z kamerą:)

Wróć do „Canon”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal